Projekteja vuodessa
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Pirjo Aunio
- Helsingin erityispedagogiikan tutkimusyhteisö
- Active Numeracy
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Kasvatustieteiden osasto - professori
Henkilö: U4 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Anu Laine
- Opettajien akatemia
- Active Numeracy
- Maker@STEAM
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Kasvatustieteiden osasto - vanhempi yliopistonlehtori
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Mari Tervaniemi
- Kasvatustieteiden osasto - tutkimusjohtaja
- Musiikin, mielen, kehon ja aivojen tutkimuksen huippuyksikkö
- Cognitive Brain Research Unit (CBRU)
- Active Numeracy
- Brain, Music and Learning
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Doctoral Programme Brain & Mind - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, U4 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Anssi Oskari Vanhala
- Kasvatustieteiden osasto - tutkijatohtori
- Helsingin erityispedagogiikan tutkimusyhteisö
- Active Numeracy
Henkilö: U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Matikkasurina - Matikkaa liikkuen, leikkien ja tutkien
Sormunen, K. (Projektinjohtaja), Vartiainen, J. (Co-Principal Investigator), Abendstein, L. M. (osallistuja), Mattila, M. E. (Osallistuja), Vanhala, A. O. (Osallistuja), Hellstrand, H. (Kumppani), Niemistö, D. (Kumppani) & Välimäki, J. (Kumppani)
Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö
24/03/2025 → 23/03/2029
Projekti: Rahastot ja säätiöt
-
FinTED / Kirsi Wallinheimo
Wallinheimo, K. (Projektinjohtaja) & Laine, A. (osallistuja)
Turun yliopisto Turun Kauppakorkeakoulu
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekti: Täydentävä rahoitus
-
Psychometric characteristics of numeracy tests among 3–12-year-old children–A systematic review using COSMIN taxonomy
Hakkarainen, A. (Projektinjohtaja), Aunio, P. (Osallistuja), Speyer, R. (Osallistuja), Cordier, R. (Osallistuja) & Yoon, S. (Osallistuja)
01/03/2020 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Kasvatusalan soveltuvuuskokeessa opiskelijaksi valittujen seurantatutkimus
Virtanen, P. (Principal Investigator), Laine, A. (Principal Investigator), Wallinheimo, K. (Principal Investigator) & Haataja, E. (Principal Investigator)
01/01/2019 → 31/12/2035
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Active Early Numeracy
Aunio, P. (Projektinjohtaja), Sääkslahti, A. (Co-Principal Investigator) & Tervaniemi, M. (Co-Principal Investigator)
01/05/2019 → 31/12/2022
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Development of a Mathematics Vocabulary Test: Evidence of Validity and Reliability in a Multilingual Context
Bezuidenhout, H., Vanhala, A. O., Fonseca, K., Henning, E., Korhonen, J. & Aunio, P., 2025, julkaisussa: Developmental Psychology. 20 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Early mathematics learning: multifactorial nature of early mathematics skills, effectiveness of educational interventions and challenges with measurements / <i>Aprendizaje temprano de las matemáticas: naturaleza multifactorial de las habilidades matemáticas tempranas, efectividad de las intervenciones educativas y desafíos con las mediciones</i>
Aunio, P., Van Herwegen, J. & Baeyens, D., 20 maalisk. 2025, julkaisussa: Infancia y Aprendizaje = Journal for the Study of Education and Development. 29 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
FUNA-DB-käsikirja
Hellstrand, H., Holopainen, S., Korhonen, J., Räsänen, P., Hakkarainen, A., Laakso, M.-J., Laine, A. & Aunio, P., 2025, Oppimisanalytiikan tutkimusinstituutti, Turun yliopisto.Tutkimustuotos: Kirja/raportti › Kirja › Tieteellinen
Open access -
Individual characteristics associated with elementary school children's mathematical word problem- solving skills: A systematic review and meta-analysis
Vessonen, T. S. M., Dahlberg, M., Hellstrand, H., Widlund, A., Söderberg, P., Korhonen, J., Aunio, P. & Laine, A., 2025, julkaisussa: Review of education. 13, 1, 39 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Katsausartikkeli › vertaisarvioitu
-
Interaction and collective emotional climate in innovative learning environments in mathematics lessons: a third- and fourth-grade students' perspective
Alakoski, R., Laine, A. & Hannula, M. S., 15 maalisk. 2025, julkaisussa: Learning environments research. 28, 1, s. 81-102 22 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto
Aktiviteetit
-
International Journal of Science and Mathematics Education (Lehti)
Laine, A. (Arvioitsija (reviewer))
2025 → …Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
Educational Studies in Mathematics (Lehti)
Laine, A. (Arvioitsija (reviewer))
2025Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
Journal of Intelligence (Lehti)
Laine, A. (Arvioitsija (reviewer))
2025Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
International Journal of Science and Mathematics Education (Lehti)
Laine, A. (Arvioitsija (reviewer))
2025Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
Learning and Individual Differences (Lehti)
Laine, A. (Arvioitsija (reviewer))
2024Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
Palkinnot
-
Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkki
Laine, A. (Vastaanottaja), 6 jouluk. 2020
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Lehtileikkeet
-
Haastattelu, Opettajalehti 11/2024: Kun sakset kävivät, yliopistot joustavat
16/12/2024
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
HS Lukijan mielipide 9.6.2024 Ruokakäyttäytymisen opetus ei lopu Helsingin yliopistossa
07/06/2024
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Haastattelu, Sivista 16.5.2024: Varhaiskasvatuksessa osaamisen kehittäminen on jatkuvaa verkostoyhteistyötä
16/05/2024
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Haastattelu, Flamma-uutinen 3.5.2024: Kannustinkampanja sai kandipalautteen määrän nousuun - kiitos, tiedekunnat!
03/05/2024
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Haastattelu, Flamma-uutinen 26.4.2924: Maisterintutkielman arvostelupäätös siirtyy dekaaneille ensi lukuvuoden alusta lähtien
26/04/2024
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media