Projekteja vuodessa
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Kristiina Brunila
- AGORA kasvatuksen ja koulutuksen sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon tutkimuskeskus
- Kasvatustieteiden osasto - professori
- Kestävyystieteen instituutti (HELSUS)
- Opettajien akatemia
- Sukupuolen, kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U4 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Petteri Hansen
- Humanities and Social Sciences Education (HuSoEd)
- AGORA kasvatuksen ja koulutuksen sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon tutkimuskeskus
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Helena Hinke Dobrochinski Candido
- Kasvatustieteiden osasto - yliopistonlehtori
- Helsinki Inequality Initiative (INEQ)
- AGORA kasvatuksen ja koulutuksen sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon tutkimuskeskus
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma
Henkilö: Väitöskirjatutkija, U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Juho Honkasilta
- Kasvatustieteiden osasto - yliopistonlehtori
- Helsingin erityispedagogiikan tutkimusyhteisö
- Helsinki Inequality Initiative (INEQ)
- AGORA kasvatuksen ja koulutuksen sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon tutkimuskeskus
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Elina Ikävalko
- Helsinki Inequality Initiative (INEQ)
- AGORA kasvatuksen ja koulutuksen sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon tutkimuskeskus
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Education, self-censorship, and the freedom to discuss difficult ideas
Säntti, J., Marjokorpi, J., Puustinen, M., Tainio, L. & Rantala, J.
01/01/2022 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
-
FuturEd: FuturEd Interrupting Future Trajectories of the Precision Education Governance
Brunila, K., Pesonen, J., Valkonen, S., Leiviskä, A., Säntti, J., Hansen, P., Honkasilta, J., Hinke Dobrochinski Candido, H., Mertanen, K., Huotilainen, M., Järvensivu, V. A. S. & Vainio, S. E.
01/05/2019 → 31/12/2024
Projekti: Tutkimusprojekti
-
-
WELLS - Promoting university students’ well-being and life-long learning
Asikainen, H., Katajavuori, N., Räihä, M. K., Salmela-Aro, K., Vehkalahti, K., Tervaniemi, M., Huotilainen, M., Nieminen, J. & Levin, M.
01/01/2019 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Julkaisut
-
ADHD oireisessa koulussa – häiriön sosiokulttuurinen tarkastelu
Honkasilta, J., 2022, (Hyväksytty/In press) HÄIRIÖ? Näkökulmia työrauhan säröihin koulussa. Lanas, M. & Kiilakoski, T. (toim.). VastapainoTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Can education help us to build peaceful, just, and sustainable futures for all?
Brunila, K., 2022, julkaisussa: kristiinabrunila.com.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Muu artikkeli › Tieteellinen
-
Exploring the Academic and Affective Leadership in Academia
Brunila, K., 2022, (Hyväksytty/In press) Affective Capitalism in Academia Revealing Public Secrets. Policy PressTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Feministisen pedagogiikan toteuttamisen reunaehdot 2020-luvulla
Ojala, H., Brunila, K. & Naskali, P., 2022, (Jätetty) Feministinen pedagogiikka - murrokset ja utopiat .Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Ihanneopiskelijan haamu: Kyvykkyysihanteet opiskelijoiden tarinoissa
da Silva Gonçalves, J. & Ikävalko, E., 2022, julkaisussa: NMI-bulletin. 32, s. 71-91 20 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open access
Aktiviteetit
-
Lastenkirjallisuus ja moninaisuus - Miten valita tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta tukevia kirjoja?
Jaana Pesonen (Puhuja)
16 maalisk. 2021Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
-
Nuorisotutkimus (Lehti)
Elina Ikävalko (Toimituskunnan jäsen (member of editorial board))
2021 → …Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Tiedelehden toimittaja
-
Reframing and reconstructing ECEC teacher’s professionalism in the era of accountability
Satu Valkonen (Puhuja)
3 elok. 2021Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
PROSUS -A Tool forpromoting Sustainability within Finnish ECEC
Satu Valkonen (Pääpuhuja) & Ann-Christin Furu (Puhuja)
15 maalisk. 2021Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Lukemista jokaiselle lapselle? –Näkökulmia lastenkirjallisuuteen ja sen moninaisiin lukijoihin
Jaana Pesonen (Puhuja)
15 huhtik. 2021Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
Palkinnot
-
Maikki Friberg-tasa-arvopalkinto
Brunila, Kristiina (Vastaanottaja), 2021
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Lehtileikkeet
-
Hyvä tahto ja kaksi kättä eivät takaa laadukasta varhaiskasvatusta
Nina Sajaniemi, Satu Valkonen & Eeva-Leena Onnismaa
08/12/2021
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Mediaseksikkyys ei saa korvata tutkimusnäyttöä – Koulua pitää kehittää kouluna eikä muotivirtausten mukaan
01/09/2021
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Varhaiskasvatuksen opettajapula on ratkaistava kestävästi ja eettisesti
09/04/2021
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Etuoikeutettujen identiteettipolitiikkaa
Leena-Maija Rossi & Kristiina Brunila
22/01/2021
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-