Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub

  • P. O. Box 9 (Siltavuorenpenger 5 A), Minerva, K107

    FI-00014 University of Helsinki

    Suomi

Organisaation profiili

Yksikön profiili

Campus Learning and Development Initiatives – Caledonia on hubi ja verkostoalusta, joka kokoaa yhteen monialaista osaamista. Caledonia on paitsi paikka ja tutkittava tila Minerva-rakennuksessa (Siltavuorenpenger 5 A, huone K107), myös ajattelutapa.

Caledonian lähestymistapoihin kuuluu keskeisesti erilaisten osallistavien työtapojen ja osallistavan suunnittelun menetelmien intensiivinen käyttö ja tutkimus- ja kehitystyö. Yhteistyössä on tuotettu mm. hyvinvointia tukevien tilojen osallistavan suunnittelun opaspilotti, ja prosessin aikana arkkitehdit ja pedagogit loivat yhteistä ymmärrystä oppimisen ja työn tekemisen tilojen kehittämiseen.

 

Kampustasoinen tarkastelu käsittää niin tila- ja digiratkaisujen mielekkään ja relevantin kehittämisen, myös pedagogisen johtamisen ja sen linkittämisen yliopiston toimintojen ytimeen.

Caledonia julkaisee verkostoyhteistyössään alkuperäistä ja innovatiivista tutkimusta hyvin erilaisilla foorumeilla: ne liittyvät muun muassa palvelumuotoiluun, monialaiseen yhteistyöhön ja oppimiseen, kestävään kehitykseen ja kiertotalouden opettamiseen sekä tilasuunnitteluun ja älykkäiden oppimismaisemien kehittämiseen.

Caledonia kutsuu mukaan yhteistyöhön kaikki kampuksilla työskentelevät ja opiskelevat, jotka ovat kiinnostuneita kestävän kehityksen, tilojen ja digitaalisuuden mahdollisuuksista tuottaa innostavia oppimisen mahdollisuuksia ja tulevaisuusvalmiita ideoita oppivan yhteisön parhaaksi!

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Henkilöt

Projektit

Julkaisut

Estar em uma relação íntima: orientação centrada em estudantes e ferramentas conceituais para refletir sobre as emoções liminares e as práticas de orientação

Julkaisun otsikon käännös: Of being in an intimate relationship: student-centred supervision and conceptual tools for reflecting on edge-emotions and supervision practicesNevgi, A., Mälkki, K. & Sandström, N., tammikuuta 2020, Educação Centrada em Estudantes: práticas e conversações. Fochi Nogueira Insfran, F. & Crespo Lopes, J. (toim.). Curitiba: CRV, s. 161-188 28 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Experienced academics' emotions related to assessment

Myyry, L., Karaharju-Suvanto, T., Vesalainen, M., Virtala, A-M., Raekallio, M., Salminen, O., Vuorensola, K. & Nevgi, A., 2020, julkaisussa : Assessment & Evaluation in Higher Education. 45, 1, s. 1-13 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Experiences and outcomes of craft skill learning with a 360° virtual learning environment and a head-mounted display

Hallberg, S., Hirsto, L. & Kaasinen, J., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Heliyon.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

From needs to deeds: where is pedagogy in changing the working and learning environments on a university campus?

Sandström, N. & Nevgi, A., maaliskuuta 2020, julkaisussa : Journal of Corporate Real Estate. 22, 1, s. 1-20 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

From physical spaces to learning environments: processes in which physical spaces are transformed into learning environments

Kokko, A. K. & Hirsto, L., 2020, julkaisussa : Learning environments research..

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Aktiviteetit

Teaching and Teacher Education (Lehti)

Niclas Sandström (Arvioitsija (reviewer))
2020 → …

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Scandinavian Journal of Educational Research (Lehti)

Anne Nevgi (Arvioitsija (reviewer))
21 tammikuuta 2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

SBE19 Sustainable Built Environment

Niclas Sandström (Puhuja: esitelmän pitäjä), Anne Nevgi (Puhuja: esitelmän pitäjä)
22 toukokuuta 201924 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

EARLI 2019

Olli Ohls (Puhuja: esitelmän pitäjä), Niclas Sandström (Puhuja: esitelmän pitäjä), Anne-Marja Sinikka Nevgi (Puhuja: esitelmän pitäjä), Kaisu Mälkki (Puhuja: esitelmän pitäjä)
12 elokuuta 201916 elokuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen