Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
Campus Learning and Development Initiatives – Caledonia on hubi ja verkostoalusta, joka kokoaa yhteen monialaista osaamista. Caledonia on paitsi paikka ja tutkittava tila Minerva-rakennuksessa (Siltavuorenpenger 5 A, huone K107), myös ajattelutapa.
Caledonian lähestymistapoihin kuuluu keskeisesti erilaisten osallistavien työtapojen ja osallistavan suunnittelun menetelmien intensiivinen käyttö ja tutkimus- ja kehitystyö. Yhteistyössä on tuotettu mm. hyvinvointia tukevien tilojen osallistavan suunnittelun opaspilotti, ja prosessin aikana arkkitehdit ja pedagogit loivat yhteistä ymmärrystä oppimisen ja työn tekemisen tilojen kehittämiseen.
Kampustasoinen tarkastelu käsittää niin tila- ja digiratkaisujen mielekkään ja relevantin kehittämisen, myös pedagogisen johtamisen ja sen linkittämisen yliopiston toimintojen ytimeen.
Caledonia julkaisee verkostoyhteistyössään alkuperäistä ja innovatiivista tutkimusta hyvin erilaisilla foorumeilla: ne liittyvät muun muassa palvelumuotoiluun, monialaiseen yhteistyöhön ja oppimiseen, kestävään kehitykseen ja kiertotalouden opettamiseen sekä tilasuunnitteluun ja älykkäiden oppimismaisemien kehittämiseen.
Caledonia kutsuu mukaan yhteistyöhön kaikki kampuksilla työskentelevät ja opiskelevat, jotka ovat kiinnostuneita kestävän kehityksen, tilojen ja digitaalisuuden mahdollisuuksista tuottaa innostavia oppimisen mahdollisuuksia ja tulevaisuusvalmiita ideoita oppivan yhteisön parhaaksi!
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
- 211 Arkkitehtuuri
- 515 Psykologia
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Laura Hirsto
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Yliopistopedagogiikan keskus (HYPE)
- Tiedekunnan yhteiset (Kasvatustieteellinen tiedekunta) - dosentuuri
Henkilö: Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Heidi Hyytinen
- Yliopistopedagogiikan keskus (HYPE)
- Kasvatustieteiden osasto - yliopistonlehtori
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Tiedekunnan yhteiset (Kasvatustieteellinen tiedekunta) - dosentuuri
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, HY, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Mikael Juhana Kivelä
- Opetus- ja opiskelijapalvelut - koordinaattori
- Kasvatustieteiden osasto
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma
Henkilö: M4 Hallintohenkilöstö, Väitöskirjatutkija, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Anne Nevgi
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Tiedekunnan yhteiset (Kasvatustieteellinen tiedekunta) - Dosenttisopimus, dosentuuri
Henkilö: Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Niclas Sandström
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Kasvatustieteiden osasto - tutkijatohtori
- Kestävyystieteen instituutti (HELSUS)
Henkilö: U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
OAHOT-2: Oppimisanalytiikan hyödyntäminen itseohjatun oppimisen tukena 2 (OAHOT-2)
01/06/2023 → 31/12/2025
Projekti: Tutkimusprojekti
-
DEMOCRAT - Education for Responsible Democratic Citizenship
01/03/2023 → 31/12/2025
Projekti: EU Horizon 2020: Research and Innovation Actions (H2020-RIA)
-
DEMOCRAT: Education for Responsible Democratic Cit
01/03/2023 → 28/02/2026
Projekti: EU Horizon Europe: Research and Innovation Actions (HORIZON-RIA)
-
JAVIST: Jakamisella viisautta: yhteiskäyttöiset innovaatio- ja oppimisympäristöt
Sandström, N., Nenonen, S., Pernaa, J., Hietakymi, E., Krokfors, L., Ikävalko, T., Smolander, D. W. & Vuorio, E. S.
09/01/2023 → 30/06/2025
Projekti: Muu projekti
-
DePeLean: Developing Pedagogy of Learning Analytics and AI in International Study Contexts
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekti: Tutkimusprojekti
Julkaisut
-
A systematic narrative review of learning analytics research in K-12 and schools
Hirsto, L., Saqr, M., López-Pernas, S. & Valtonen, T., 2023, FLAIEC 2022 : Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference 2022. Proceedings of the 1st Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference (FLAIEC 2022). Hirsto, L., López-Pernas, S., Saqr, M., Sointu, E., Valtonen, T. & Väisänen, S. (toim.). CEUR Workshop Proceedings, Vuosikerta 3383. s. 60-67 8 Sivumäärä 9536. (CEUR workshop proceedings, CEUR-WS.org).Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Konferenssiartikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open access -
Bridging Education Learning Analytics and AI: Challenges of the Present and Thoughts for the Future
Hirsto, L., López-Pernas, S., Saqr, M., Sointu, E., Valtonen, T. & Väisänen, S., 2023, julkaisussa: CEUR Workshop Proceedings. 3383, s. 1-6 6 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Pääkirjoitus › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open access -
Early detection ofdropout factors in vocational education: A large-scale case study from Finland
López-Pernas, S., Kleimola, R., Väisänen, S. & Hirsto, L., 2023, FLAIEC 2022 : Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference 2022. Proceedings of the 1st Finnish Learning Analytics and Artificial Intelligence in Education Conference (FLAIEC 2022). Hirsto, L., López-Pernas, S., Saqr, M., Sointu, E., Valtonen, T. & Väisänen, S. (toim.). 3383 toim. CEUR Workshop Proceedings, s. 44-50 7 Sivumäärä 8117. (CEUR Workshop Proceedings, CEUR-WS.org; Vuosikerta 3383).Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Konferenssiartikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open access -
Editorial: Generic skills in higher education
Hyytinen, H., Tuononen, T. & Braun, E., 4 huhtik. 2023, julkaisussa: Frontiers in education. 8, 2 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Pääkirjoitus › Tieteellinen
Open accessTiedosto -
Emotions and social reflection in being and developing as a university teacher
Pekkarinen, V., Hirsto, L. & Nevgi, A., 31 jouluk. 2023, julkaisussa: Cogent Education. 10, 1, s. 1-18 18 Sivumäärä, 2169435.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open access
Aktiviteetit
-
Studies in Educational Evaluation (Lehti)
Anne Nevgi (Arvioitsija (reviewer))
10 kesäk. 2022Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
Assessment brings up emotions
Anne Nevgi (Puhuja) & Terhi Karaharju-Suvanto (Puhuja)
12 marrask. 2022Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
-
International Journal for Academic Development (Lehti)
Anne Nevgi (Arvioitsija (reviewer))
2 maalisk. 2022Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
How to become a better forest education teacher and prepare your students to meet the challenges of our world
Anne Nevgi (Puhuja), Niclas Sandström (Puhuja) & Mika Rekola (Puhuja)
28 kesäk. 2022 → 30 kesäk. 2022Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Tiedosto -
Educational research review. (Lehti)
Anne Nevgi (Arvioitsija (reviewer))
10 maalisk. 2022Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
Lehtileikkeet
-
-
Construction of new learning spaces calls for interaction between stakeholders and development of school's operational culture
04/06/2020
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
Construction of new learning spaces calls for interaction between stakeholders and development of school’s operational culture
04/06/2020
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-