Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
Yksikön profiili
Campus Learning and Development Initiatives – Caledonia on hubi ja verkostoalusta, joka kokoaa yhteen monialaista osaamista. Caledonia on paitsi paikka ja tutkittava tila Minerva-rakennuksessa (Siltavuorenpenger 5 A, huone K107), myös ajattelutapa.
Caledonian lähestymistapoihin kuuluu keskeisesti erilaisten osallistavien työtapojen ja osallistavan suunnittelun menetelmien intensiivinen käyttö ja tutkimus- ja kehitystyö. Yhteistyössä on tuotettu mm. hyvinvointia tukevien tilojen osallistavan suunnittelun opaspilotti, ja prosessin aikana arkkitehdit ja pedagogit loivat yhteistä ymmärrystä oppimisen ja työn tekemisen tilojen kehittämiseen.
Kampustasoinen tarkastelu käsittää niin tila- ja digiratkaisujen mielekkään ja relevantin kehittämisen, myös pedagogisen johtamisen ja sen linkittämisen yliopiston toimintojen ytimeen.
Caledonia julkaisee verkostoyhteistyössään alkuperäistä ja innovatiivista tutkimusta hyvin erilaisilla foorumeilla: ne liittyvät muun muassa palvelumuotoiluun, monialaiseen yhteistyöhön ja oppimiseen, kestävään kehitykseen ja kiertotalouden opettamiseen sekä tilasuunnitteluun ja älykkäiden oppimismaisemien kehittämiseen.
Caledonia kutsuu mukaan yhteistyöhön kaikki kampuksilla työskentelevät ja opiskelevat, jotka ovat kiinnostuneita kestävän kehityksen, tilojen ja digitaalisuuden mahdollisuuksista tuottaa innostavia oppimisen mahdollisuuksia ja tulevaisuusvalmiita ideoita oppivan yhteisön parhaaksi!
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
- 211 Arkkitehtuuri
- 515 Psykologia
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Laura Hirsto
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Yliopistopedagogiikan keskus (HYPE)
- Tiedekunnan yhteiset (Kasvatustieteellinen tiedekunta) - dosentuuri
Henkilö: Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Heidi Hyytinen
- Yliopistopedagogiikan keskus (HYPE)
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Tiedekunnan yhteiset (Kasvatustieteellinen tiedekunta) - dosentuuri
Henkilö: HY, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Mikael Juhana Kivelä
- Kasvatustieteiden osasto
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma
- Opetus- ja opiskelijapalvelut - verkkopedagogiikan asiantuntija
Henkilö: M4 Hallintohenkilöstö, Väitöskirjatutkija, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Anne Nevgi
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Tiedekunnan yhteiset (Kasvatustieteellinen tiedekunta) - Dosenttisopimus, dosentuuri
Henkilö: Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Niclas Sandström
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Kasvatustieteiden osasto - tutkijatohtori
- Kestävyystieteen instituutti (HELSUS)
Henkilö: U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
OAHOT-2: Oppimisanalytiikan hyödyntäminen itseohjatun oppimisen tukena 2 (OAHOT-2)
01/06/2023 → 31/12/2025
Projekti: Tutkimusprojekti
-
DEMOCRAT: Education for Responsible Democratic Cit
01/03/2023 → 28/02/2026
Projekti: EU Horizon Europe: Research and Innovation Actions (HORIZON-RIA)
-
DEMOCRAT - Education for Responsible Democratic Citizenship
01/03/2023 → 31/12/2025
Projekti: EU Horizon Europe: Research and Innovation Actions (H2020-RIA)
-
JAVIST: Jakamisella viisautta: yhteiskäyttöiset innovaatio- ja oppimisympäristöt
Sandström, N., Nenonen, S., Pernaa, J., Hietakymi, E., Krokfors, L., Ikävalko, T., Smolander, D. W. & Vuorio, E. S.
09/01/2023 → 30/09/2025
Projekti: Muu projekti
-
DePeLean: Developing Pedagogy of Learning Analytics and AI in International Study Contexts
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekti: Tutkimusprojekti
Julkaisut
-
How Is It Covered? A Global Perspective on Teaching Themes and Perceived Gaps and Availability of Resources in University Forestry Education
Wilenius, K. A., Rekola, M., Nevgi, A. & Sandström, N., 5 elok. 2024, julkaisussa: Forests. 15, 8, 20 Sivumäärä, 1360.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open access -
Knowledge attainment, learning approaches, and self-perceived study burnout among European veterinary students
Iivanainen, A., Collares, C., Wandall, J., Parpala, A., Nevgi, A., Keto-Timonen, R., Tipold, A., Schaper, E., van Haeften, T., Holberg Phil, T., Mcl Press, C. & holm, P., 18 heinäk. 2024, julkaisussa: Frontiers in Veterinary Science. 11, 16 Sivumäärä, 1292750.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Learning profiles and their relation to the experiences of learning generic skills at the end of the first year of university study
Hyytinen, H., Tuononen, T. & Haarala-Muhonen, A., 9 tammik. 2024, julkaisussa: Frontiers in education. 8, 10 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Zero-covid advocacy during the COVID-19 pandemic: a case study of views on Twitter/X
Kepp, K. P., Bardosh, K., De Bie, T., Emilsson, L., Greaves, J., Lallukka, T., Muka, T., Rangel, J. C., Sandström, N., Schippers, M. C., Schmidt-Chanasit, J. & Vaillancourt, T., 2024, julkaisussa: Monash bioethics review . 31 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Editorial: Generic skills in higher education
Hyytinen, H., Tuononen, T. & Braun, E., 4 huhtik. 2023, julkaisussa: Frontiers in education. 8, 2 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Pääkirjoitus › Tieteellinen
Open accessTiedosto
Aktiviteetit
-
Moodle as an instant accessibility improvement
Mikael Juhana Kivelä (Puhuja)
27 toukok. 2024Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Pre-examination of MA Bhavani Ramamoorthi's PhD thesis
Anne Nevgi (Esitarkastaja)
21 helmik. 2024 → 25 maalisk. 2024Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Väitöskirjan esitarkastaja
-
Being and developing as a university teacher - The role of emotions and social reflection in developing as a university teacher in different pedagogical development contexts
Anne Nevgi (Sivuohjaaja)
10 kesäk. 2024Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Väitöskirjan ohjaaja tai sivuohjaaja
-
Studies in Higher Education (Lehti)
Anne Nevgi (Arvioitsija (reviewer))
17 lokak. 2023Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
How to become a better forest education teacher and prepare your students to meet the challenges of our world
Anne Nevgi (Puhuja), Niclas Sandström (Puhuja) & Mika Rekola (Puhuja)
28 kesäk. 2022 → 30 kesäk. 2022Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Tiedosto
Lehtileikkeet
-
-
Construction of new learning spaces calls for interaction between stakeholders and development of school’s operational culture
04/06/2020
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
Construction of new learning spaces calls for interaction between stakeholders and development of school's operational culture
04/06/2020
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-