Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub

  • P. O. Box 9 (Siltavuorenpenger 5 A), Minerva, K107

    FI-00014 University of Helsinki

    Suomi

Organisaation profiili

Yksikön profiili

Campus Learning and Development Initiatives – Caledonia on hubi ja verkostoalusta, joka kokoaa yhteen monialaista osaamista. Caledonia on paitsi paikka ja tutkittava tila Minerva-rakennuksessa (Siltavuorenpenger 5 A, huone K107), myös ajattelutapa.

Caledonian lähestymistapoihin kuuluu keskeisesti erilaisten osallistavien työtapojen ja osallistavan suunnittelun menetelmien intensiivinen käyttö ja tutkimus- ja kehitystyö. Yhteistyössä on tuotettu mm. hyvinvointia tukevien tilojen osallistavan suunnittelun opaspilotti, ja prosessin aikana arkkitehdit ja pedagogit loivat yhteistä ymmärrystä oppimisen ja työn tekemisen tilojen kehittämiseen.

 

Kampustasoinen tarkastelu käsittää niin tila- ja digiratkaisujen mielekkään ja relevantin kehittämisen, myös pedagogisen johtamisen ja sen linkittämisen yliopiston toimintojen ytimeen.

Caledonia julkaisee verkostoyhteistyössään alkuperäistä ja innovatiivista tutkimusta hyvin erilaisilla foorumeilla: ne liittyvät muun muassa palvelumuotoiluun, monialaiseen yhteistyöhön ja oppimiseen, kestävään kehitykseen ja kiertotalouden opettamiseen sekä tilasuunnitteluun ja älykkäiden oppimismaisemien kehittämiseen.

Caledonia kutsuu mukaan yhteistyöhön kaikki kampuksilla työskentelevät ja opiskelevat, jotka ovat kiinnostuneita kestävän kehityksen, tilojen ja digitaalisuuden mahdollisuuksista tuottaa innostavia oppimisen mahdollisuuksia ja tulevaisuusvalmiita ideoita oppivan yhteisön parhaaksi!

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Publications and projects within past five years.

Projektit 2018 2021

Julkaisut 2017 2019

Developing a performance assessment task in the Finnish higher education context: conceptual and empirical insights

Hyytinen, H. & Toom, A., 17 toukokuuta 2019, julkaisussa : British Journal of Educational Psychology. 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Editorial: International Perspectives on Worldviews in Education – Introduction to the Special Issue

Hirsto, L., Kuusisto, E. & Ubani, M., toukokuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. 18, 5, s. 1-7 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuPääkirjoitusTieteellinen

Open access
Tiedosto

Enhancing Scientific Thinking Through the Development of Critical Thinking in Higher Education

Hyytinen, H., Toom, A. & Shavelson, R. J., 2019, (Hyväksytty/In press) Redefining Scientific Thinking for Higher Education: Higher-Order Thinking, Evidence-Based Reasoning and Research Skills. Murtonen, M. & Balloo, K. (toim.). Palgrave Macmillan

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Experienced academics' emotions related to assessment

Myyry, L., Karaharju-Suvanto, T., Vesalainen, M., Virtala, A-M., Raekallio, M., Salminen, O., Vuorensola, K. & Nevgi, A., 8 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Assessment & Evaluation in Higher Education. 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

From Needs to Deeds: Where is pedagogy in a university campus change process?

Sandström, C. N. & Nevgi, A-M. S., 18 tammikuuta 2019, (Jätetty) julkaisussa : Journal of Corporate Real Estate.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Aktiviteetit 2018 2019

SBE19 Sustainable Built Environment

Niclas Sandström (Puhuja: esitelmän pitäjä)
22 toukokuuta 201924 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Higher Education (Lehti)

Anne Nevgi (Arvioitsija (reviewer))
8 maaliskuuta 20199 huhtikuuta 2019

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

CIB 2019 World Building Congress - Building Smart Cities

Niclas Sandström (Puhuja: esitelmän pitäjä)
17 kesäkuuta 201921 kesäkuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

EARLI 2019

Olli Ohls (Puhuja: esitelmän pitäjä), Niclas Sandström (Puhuja: esitelmän pitäjä), Anne-Marja Sinikka Nevgi (Puhuja: esitelmän pitäjä), Kaisu Mälkki (Puhuja: esitelmän pitäjä)
12 elokuuta 201916 elokuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen