Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
Yksikön profiili
The DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education research group was established in 2013 as a research and development group of the Teachers' Academy, and its members renamed their group ARVI - Assessment Practices at the University of Helsinki. In December 2017, the name of the group was changed to DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education. Members of the research group are from different fields of sciences: medicine and health sciences, natural sciences, humanities and social sciences.
The aim of the research group is to study and develop assessment practices in higher education. The first research project of the research group surveyed the assessment practices and emotions related to assessment of students' learning of award-winning and experienced university teachers at the University of Helsinki during the years 2013-2022. The results of the first research project were published as two articles.
Myyry, L., Karaharju-Suvanto, T., Virtala, A-M., Raekallio, M., Salminen, O., Vesalainen, M., & Nevgi, A. (2022). How self-efficacy beliefs are related to assessment practices: A study of experienced university teachers. Assessment & Evaluation in Higher Education, 47(1), 155-168. https://doi.org/10.1080/02602938.2021.1887812
Myyry, L., Karaharju-Suvanto, T., Vesalainen, M., Virtala, A-M., Raekallio, M., Salminen, O., Vuorensola, K., & Nevgi, A. (2020). Experienced academics' emotions related to assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education, 45(1), 1-13. https://doi.org/10.1080/02602938.2019.1601158
The second research project builds on the results of the first project and aims to investigate the factors that influence academics emotions when they assess students' learning assignments. In particular, the focus is on how do novices and experts differ in emotions related to assessment and how they differ in regulation of emotions?
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Terhi Karaharju-Suvanto
- Suu- ja leukasairauksien osasto - yliopistonlehtori
- Opettajien akatemia
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- HUS Pää- ja kaulakeskus
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Hanna Korsberg
- Filosofian, historian ja taiteiden tutkimuksen osasto - professori
- Teatteritiede
- Opettajien akatemia
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Filosofian, taiteiden ja yhteiskunnan tutkimuksen tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: HY, U4 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Liisa Myyry
- Kasvatustieteiden osasto - vanhempi yliopistonlehtori
- Tiedekunnan yhteiset (Valtiotieteellinen tiedekunta) - dosentuuri
- Sosiaalipsykologia
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Yliopistopedagogiikan keskus (HYPE)
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Sosiaalitieteiden tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, HY, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Anne Nevgi
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Tiedekunnan yhteiset (Kasvatustieteellinen tiedekunta) - Dosenttisopimus, dosentuuri
Henkilö: Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Marja Raekallio
- Eläinlääketieteellinen tiedekunnan osastot - dosentuuri
- Kliinisen hevos- ja pieneläinlääketieteen osasto - vanhempi yliopistonlehtori
- Helsinki One Health (HOH)
- Opettajien akatemia
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Doctoral Programme in Clinical Veterinary Medicine - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, HY, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Unlocking Potential: The Power and Challenges of Ungraded Assessment
Pyörälä, E. (Projektinjohtaja), Kallunki, V. (Osallistuja), Katajavuori, N. (Osallistuja), Myyry, L. (Osallistuja) & Räisänen, M. (Osallistuja)
05/08/2024 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
-
FPD-Include: ERASMUS+ Faculty Professional Development for Inclusion in Pharmacy Education
Siven, M. (Projektinjohtaja), Miettinen, I. (Osallistuja), Lauren, P. (Osallistuja) & Katajavuori, N. (Osallistuja)
01/12/2023 → 30/11/2026
Projekti: EU Erasmus+ (EPLUS)
-
Epidemiology, transmission, description, and disease control of poxviruses
Virtanen, J. M. E. (Principal Investigator), Aaltonen, K. (osallistuja), Kant, R. (osallistuja), Sironen, T. (Co-Principal Investigator), Vapalahti, O. (Co-Principal Investigator), Kinnunen, P. (Principal Investigator), Hautala, K. (osallistuja), Virtala, A.-M. (osallistuja), Smura, T. (osallistuja) & Jääskeläinen, A. J. (Kumppani)
Suomen Eläinlääketieteen säätiö, Orionin Tutkimussäätiö, Eläinlääketieteen tutkimuksen tukisäätiö sr, Sakari Alhopuron säätiö sr
01/01/2022 → 30/09/2025
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Covid 19 accelerating the quality of distance teaching and learning
Myyry, L. (Projektinjohtaja), Kallunki, V. (Osallistuja), Repo, S. (Osallistuja), Anttila, H. (Osallistuja), Haarala-Muhonen, A. (Osallistuja), Katajavuori, N. (Osallistuja), Kinnunen, P. A. (Osallistuja), Tuononen, T. (Osallistuja) & Pyörälä, E. (Osallistuja)
15/09/2020 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Caledonia: Campus Learning and Development Initiatives Hub Caledonia
Sandström, N. (Projektinjohtaja) & Nevgi, A. (Principal Investigator)
08/08/2018 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
Julkaisut
-
Esittävät taiteet aineettomana kulttuuriperintönä Suomessa: Tiedeyliopistojen vastuu, kulttuurisesti kestävä tiedepolitiikka ja taiteiden tutkimus
Korsberg, H. & Välimäki, S., 2025, (Hyväksytty/In press) Aineeton kulttuuriperintö: Käsite, käytäntö, politiikka. Mäkelä, H. H. & Valo, O. (toim.). Suomalaisen Kirjallisuuden SeuraTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Metacognitive awareness and justice experience as predictors of master's students' study burnout in supervision
Haarala-Muhonen, A. & Myyry, L., 5 helmik. 2025, julkaisussa: Journal of moral education. 15 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Theatre as Historiography. Milja Sarkola's Harriet
Korsberg, H., 2025, Counterpoints of art and research: Concepts, practices and demarcations from the Finnish academia. Aavanranta, O. & Välimäki, S. (toim.). Taideyliopiston Kuvataideakatemia, s. 45-67 23 SivumääräTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open access -
A large case-control study indicates a breed-specific predisposition to feline tooth resorption
Vapalahti, K., Lohi, H., Virtala, A.-M. & Neittaanmäki, H., kesäk. 2024, julkaisussa: Veterinary Journal. 305, 7 Sivumäärä, 106133.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Appearance-enhancing masticatory muscle exercises and their potential impact on masticatory muscle symptoms: A netnographic study and scoping review
Anttila, N., Karaharju-Suvanto, T. & Nykänen, L., 16 lokak. 2024, julkaisussa: Cranio - Journal of Craniomandibular and Sleep Practice.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Aktiviteetit
-
Journal of Academic Ethics (Lehti)
Myyry, L. (Arvioitsija (reviewer))
2025Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
Supervision of MA thesis
Korsberg, H. (Ohjaaja)
21 tammik. 2025Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
The ephemeral nature of the performing arts – Methodological challenges on the safeguarding of the intangible cultural heritage
Korsberg, H. (Puhuja) & Välimäki, S. (Puhuja)
10 maalisk. 2025Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
-
Centre for Critical Heritage Studies, Göteborg Universitet
Korsberg, H. (Vieraileva tutkija) & Välimäki, S. (Vieraileva tutkija)
9 maalisk. 2025 → 13 maalisk. 2025Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypit › Akateeminen vierailu toiseen organisaatioon
-
Liisa Myyry, Veera Kallunki, Nina Katajavuori, Anne Haarala-Muhonen, Päivi Kinnunen & Eeva Pyörälä : Exploring higher education teachers' perspectives on current and future assessment practices
Myyry, L. (Puhuja) & Haarala-Muhonen, A. (Puhuja)
5 maalisk. 2025 → 7 maalisk. 2025Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Palkinnot
-
Innoopeli palkinto 2023
Siven, M. (Vastaanottaja), 15 jouluk. 2023
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Lehtileikkeet
-
Teatteri nosti esityksen ikärajaa, koska se sisälsi ”sopimattomia” kohtauksia lapsille – Tällaisia ne olivat
13/02/2025
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
Apteekkari 3/2024. Haastattelu, Tuleeko kestävyydestä uusi laatu lääkealalla? - Will sustainability become the new quality standard in pharmaceutical sector?
13/09/2024
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
-
The International Pharmacy Journal, July, 2024 (e-pub). Mia Sivén: Sustainable pharmacy — A new transdisciplinary field of research
11/07/2024
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Farmasia 3/2024. Haastattelu, Maailman ensimmäinen kestävän farmasian professori
17/06/2024
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media