• Suomi

  • Suomi

Julkaisut 1968 2020

Suodatin
Konferenssiartikkeli
2019

Accelerating transition towards more sustainable forest bioeconomy: role of regulation?

Toppinen, A., Korhonen, J., Tuppura, A., Kylkilahti, E., Miettinen, J., Ollikainen, M., Autio, M., Lähtinen, K., Berghäll, S., Linnanen, L. & Mikkilä, M., 23 kesäkuuta 2019, International Sustainability Transitions Conference 2019. 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Admitting Students through an Open Online Course in Programming: A Multi-year Analysis of Study Success

Leinonen, J., Ihantola, P., Leinonen, A., Nygren, H., Kurhila, J., Luukkainen, M. & Hellas, A., 30 heinäkuuta 2019, ICER '19 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research. New York: ACM, s. 279-287 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

An Exploration of Cognitive Shifting in Writing Code

Fronza, I., Hellas, A., Ihantola, P. & Mikkonen, T., 2019, Proceedings of the ACM Conference on Global Computing Education (CompEd '19). New York, NY, USA: ACM, s. 65-71 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Can Innovation Management Do Better? Co-existing Organizational Arrangements in Hospital-restructuring

Kajamaa, A., Hurmelinna-Laukkanen, P. & Rantakari, A., kesäkuuta 2019, Proceedings of the XXX ISPIM Innovation Conference - Celebrating Innovation - 500 Years Since Da Vinci - 16-19 June 2019 - Florence, Italy. Bitran, I., Conn, S., Gernreich, C., Heber, M., Huizingh, K. R. E., Kokshagina, O., Torkkeli, M. & Tynnhammar, M. (toim.). Lappeenranta: International Society for Professional Innovation Management , (LUT scientific and expertise publications. Tutkimusraportit = Research reports; nro 93).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Code Complexity in Introductory Programming Courses

Ihantola, P. & Petersen, A., 2019, Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS 2019. Honolulu: University of Hawai'i at Manoa, s. 7662-7670 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Collaborative actions in supervision meetings

Nelson, M., Henricson, S., Savijärvi, M. & Mäntynen, A., 1 kesäkuuta 2019, Klassrumsforskning och språk(ande) - Classroom research and language/languaging: Rapport från ASLA-symposiet i Karlstad, 12-13 april, 2018 . Ljung Egeland, B., Roberts, T., Sandlund, E. & Sundqvist, P. (toim.). Karlstad: Karlstads universitet, s. 235-258 23 Sivumäärä (ASLA:s skriftserie; nro 27).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Conceptual change challenges in medicine - from biomedical knowledge to clinical reasoning

Södervik, I., Mirjamaija, M-E. & Chi, M. T. H., elokuuta 2019, Earli Biennial Conference in Aachen, Germany.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Edu-business events in Finland to promote the global education industry

Hinke Dobrochinski Candido, H., Seppänen, P. & Thrupp, M., 2019, European Conference on Educational Research. Hamburg

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Evaluating students' self-assessment in large classes

Julkaisun otsikon käännös: Opiskelijoiden itsearvioinnin laaduntarkastelua suuren kurssin kontekstissaHäsä, J. I. A., Rämö, J. M. & Virtanen, V., 2019, (Hyväksytty/In press) Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Jankvist, U., van den Heuvel-Panhuizen, M. & Veldhuis, M. (toim.). Utrecht: CERME: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

From Material Objects to Social Objects: Researching the Material-Dialogic Spaces of Joint Attention in a School-based Makerspace

Kumpulainen, K. & Kajamaa, A., 21 kesäkuuta 2019, A Wide Lens: Combining Embodied, Enactive, Extended, and Embedded Learning In Collaborative Settings,13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) 2019, Volume 1. Lund, K., Niccolai, G., Lavoué, E., Hmelo-Silver, C., Gweo, G. & Baker, M. (toim.). Lyon: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta 1. s. 352-359 8 Sivumäärä (Computer-Supported Collaborative Learning).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

How to promote learning in problem-solving?

Laine, A., 2019, Implementation Research on Problem Solving in School Settings: Proceedings of the 2018 Joint conference of ProMath and the GDM Working Group on Problem Solving. Kuzle, A., Gebel, I. & Rott, B. (toim.). Münster: WTM-Verlag, Vuosikerta 13. s. 3-18 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

HowULearn and Oodikone as tools for enhancing learning and progress in academic studies

Kymäläinen, H-R., Luukkainen, M. & Södervik, I., 2019, EDULEARN19 Proceedings. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (toim.). IATED Academy, s. 1033-1037 5 Sivumäärä (EDULEARN Proceedings ).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Making with Micro:bit: Teachers and Students Learning 21st Century Competences through the Innovation Process

Korhonen, T., Salo, L. & Sormunen, K., 2019, FL2019 - Proceedings of FabLearn 2019 Conference: 8th Annual Conference on Maker Education - New York, NY, USA, March 09-10, 2019. New York, NY: ACM Digital library, s. 120-123 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Participatory service design and community involvement in designing future-ready sustainable learning landscapes

Sandström, C. N., Nevgi, A-M. S. & Nenonen, S., syyskuuta 2019, IOP Conference Series: Earth and Environmental Science . 11 Sivumäärä 012031. (IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science; Vuosikerta 297).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Smart campus landscapes: tools and methods for agile campus development

Sandström, C. N. & Nevgi, A-M. S., 2019, (Hyväksytty/In press) "Constructing Smart Cities", Proceedings of CIB 2019 World Conference, Hong Kong.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Students’ Funds of Knowledge and Knowledge Creation During STEM Learning in a Computer-supported Makerspace

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 21 kesäkuuta 2019, A Wide Lens: Combining Embodied, Enactive, Extended, and Embedded Learning In Collaborative Settings,13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) 2019, Volume 2. Lund, K., Niccolai, G. P., Lavoué, E., Hmelo-Silver, C., Gweon, G. & Baker, M. (toim.). Lyon: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta 2. s. 585-588 4 Sivumäärä (Computer-Supported Collaborative Learning).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

The missing animal in entomophagy: ethical, ecological and aesthetic considerations on eating insects

Santaoja, M. & Niva, M., 2019, Sustainable governance and management of food systems : ethical perspectives. Vinnari, E. & Vinnari, M. (toim.). Wageningen: Wageningen academic publishers, s. 310–316 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Virtual reality as a recovering environment - Implications for design principles

Lähtevänoja, A. J., Holopainen, J., Mattila, O., Södervik, I., Parvinen, P. & Pöyry, E., 2019, (Hyväksytty/In press) Communications in Computer and Information Science. Fourth International Conference, DTGS 2019, St. Petersburg, Russia, 19 – 21 June, 2019. Cham: Springer International Publishing AG

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

​“What do I know and how do I know what I know?” ​- Development of pharmacy students’ conceptual understanding and epistemic cognition during the first study year

Södervik, I., Katajavuori, N. & Hanski, L., elokuuta 2019, ESERA -European Science Education Research Association.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

A cross-cultural study of teachers’ relation to curriculum materials

Pehkonen, L., Hemmi, K., Krzywacki, H. & Laine, A., 2018, Nordic Research in Mathematics Education: Papers of NORMA 17 The Eighth Nordic Conference on Mathematics Education Stockholm, May 30 - June 2, 2017. Norén, E., Palmér, H. & Cooke, A. (toim.). Göteborg: Svensk förening för matematikdidaktisk forskning, s. 309-318 10 Sivumäärä (Skrifter från Svensk Förening för MatematikDidaktisk Forskning / Swedish Society for Research in Mathematics Education; nro 12).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Analyzing engagement in mathematical collaboration: What can we say with confidence?

Tuohilampi, L., 2018, Proceedings of the 42th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Umeå, Sweden, July 3-8,2018. Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C. & Sumpter, L. (toim.). Umeå, Sweden: PME International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta Vol. 1. (Proceedings of the Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education; nro 42).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Becoming Digified - some time-related considerations for worthy and appropriate digitalization

Kivelä, M., heinäkuuta 2018, Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology. Bastiaens, T., Van Braak, J., Brown, M., Cantoni, L., Castro, M., Christensen, R., Davidson-Shivers, G. V., DePryck, K., Ebner, M., Fominykh, M., Fulford, C., Hatzipanagos, S., Knezek, G., Kreijns, K., Marks, G., Sointu, E., Korsgaard Sorensen, E., Viteli, J., Voogt, J., Weber, P., Weippi, E. & Zawacki-Richter, O. (toim.). Amsterdam, Netherlands: Association for the Advancement of Computing in Education, s. 456-461 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Bringing Practices of Co-Design and Making to Basic Education

Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., kesäkuuta 2018, Rethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count, 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018. Kay, J. & Luckin, R. (toim.). London, UK: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 1. s. 248-255 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Captaina: Integrated pronunciation practice and data collection portal

Rouhe, A., Karhila, R., Elg, A., Toivola, M., Khandelwal, M., Smit, P., Smolander, A-R. & Kurimo, M., 2018, 19th Annual Conference of the International Speech Communication Association (INTERSPEECH 2018): Speech Research for Emerging Markets in Multilingual Societies. Baixas: ISCA, s. 1051-1052 2 Sivumäärä (Interspeech).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Children As Designers: Co-Designing and Making Products for a Better Everyday Life

Salonen, N., 2018, Proceedings of the Conference on Creativity and Making in Education. New York, NY: ACM, s. 97-99 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Comparing participants’ perceptions on their learning experience with the learning results in University Pedagogy

Rytkönen, A. H. & Katajavuori, N. M. J., 29 elokuuta 2018, 9th Biennial Conference of European Association for Research on Learning and Instruction, Special Interest Group 1: Assessment and Evaluation.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Comparing the existing findings on brain substrate of hyperacusis and noise sensitivity

Heinonen-Guzejev, E. M. O., Kliuchko, M., Vuust, P., Tervaniemi, M. A. I. & Brattico, E., 2018, 3rd International Conference on Hyperacusis Causes, Evaluation, Diagnosis and Treatment, 6-7 July 2017, Guildford, UK .

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Conversational Gaze modelling in First Encounter Robot Dialogues

Jokinen, P. K., 2018, Proceedings of the Eleventh International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2018). Koiso, H. & Paggio, P. (toim.). Paris: European Language Resources Association (ELRA), 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Enabling Spoken Dialogue Systems for Low-resourced Languages: End-to-end Dialect Recognition for North Sam

Trong, T. N., Jokinen, P. K. & Hautamäki, V., 2018, International Workshop on Spoken Dialog System Technology 2018, Singapore, May 14-16, 2018. IWSDS, 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Estonian and Finnish teachers’ views about the textbooks in mathematics teaching

Pehkonen, L., Piht, S., Pakkas, K., Laine, A. & Krzywacki, H., 2018, Nordic Research in Mathematics Education: Papers of NORMA 17 The Eighth Nordic Conference on Mathematics Education Stockholm, May 30 - June 2, 2017. Norén, E., Palmér, H. & Cooke, A. (toim.). Göteborg: Svensk förening för matematikdidaktisk forskning, s. 319-327 9 Sivumäärä (Skrifter från Svensk Förening för MatematikDidaktisk Forskning / Swedish Society for Research in Mathematics Education; nro 12).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Examining Elementary Teachers’ Use of Digital Instructional Resources: A Cross-Cultural Study

Remillard, J., van Steenbrugge, H., Machalow, R., Koljonen, T., Hemmi, K. & Krzywacki, H., 2018, Proceedings of the 5th ERME Topic Conference MEDA 2018 Mathematics education in the digital age: 5-7 September 2018, Copenhagen, Denmark. Weigand, H-G., Clark-Wilson, A., Donevska- Todorova, A., Faggiano, E., Grønbæk, N. & Trgalova, J. (toim.). Copenhagen: University of Copenhagen, s. 201-208 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Exploring the Adoption, Spread, and Sustainability of an Informal STEAM Learning Innovation In Schools

Stevens, R., Ramey, K. E., Mayerhoff, P., Hilppö, J., Kumpulainen, K., Kajamaa, A., Rajala, A. & Halverson, R., 23 kesäkuuta 2018, Rethinking Learning in the Digital Age: Making Learning Sciences Count, 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018. Kay, J. & Luckin, R. (toim.). London, UK: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 2. s. 1203-1210 8 Sivumäärä (Computer-Supported Collaborative Learning).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Extended Cognition Hypothesis Applied to Computational Thinking in Computer Science Education

Letonsaari, M., 12 kesäkuuta 2018, Computational Science – ICCS 2018: 18th International Conference Wuxi, China, June 11-13, 2018, Proceedings, Part III. Shi, Y., Fu, H., Tian, Y., Krzhizhanovskaya, V. V., Lees, M. H., Dongarra, J. & Sloot, P. M. A. (toim.). Cham: Springer , Vuosikerta Part 3. s. 304-317 14 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; nro 10862).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Fieldwork-Orientated Biology Teachers' Views on Outdoor Education

Kervinen, A., Uitto, A. & Juuti, K., 2018, Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Dublin, Ireland: Dublin City University: Part 9: Strand 9. Environmental, health and outdoor science education (co-ed. Albert Zeyer & Marianne Achiam). Finlayson, O. E., McLoughlin, E., Erduran, S. & Childs, P. (toim.). Dublin, Ireland: Dublin City University, s. 1305-1313 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Finnish primary teachers' interaction with curriculum materials - digitalisation as an augmenting element

Krzywacki, H., Hemmi, K., Remillard, J. & van Steenbrugge, H., 2018, Proceedings Of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C. & Sumpter, L. (toim.). Umeå, Vuosikerta Volume 3. s. 259-266 8 Sivumäärä (Proceedings of the PME Conference; nro 42).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Finnish Teacher Education Curriculum Reform

Krokfors, L., 8 maaliskuuta 2018, Reimagining Teacher Education Symposium, March 8-9, 2018. Hong Kong: University of Hong Kong, 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliAmmatillinen

Growing Minds-21st Century Competences and Digitalisation among Finnish Youth?

Lonka, K., 13 elokuuta 2018, Proceedings of the 2018 ACM Conference on International Computing Education Research. Malmi, L., Korhonen, A., McCartney, R. & Petersen, A. (toim.). New York, NY: ACM, s. 95-96 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Idea Generation and the Shared Epistemic Object of Knowledge in an Artifact-Mediated Co-Invention Project

Riikonen, S., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., elokuuta 2018, 22nd Annual Knowledge Building Summer Institute: Knowledge Building: A Place for Everyone in a Knowledge Society: KBSI 2018 Proceedings. Toronto, Ontario, Canada: Knowlege Building International, s. 65-73 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliAmmatillinen

Open access

Increasing Stability of EEG Components Extraction Using Sparsity Regularized Tensor Decomposition

Wang, D., Wang, X., Zhu, Y., Toiviainen, P., Huotilainen, M., Ristaniemi, T. & Cong, F., 2018, Advances in Neural Networks – ISNN 2018 : 15th International Symposium on Neural Networks, ISNN 2018, Minsk, Belarus, June 25–28, 2018, Proceedings . Huang, T., Lv, J., Sun, C. & Tuzikov, A. V. (toim.). Springer, s. 789-799 11 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science ; nro 10878).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Inquiry in Outdoor Education — A Case Study in Primary School Science

Uitto, A. & Nordstöm, T., 2018, Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Dublin, Ireland: Dublin City University: Part 9: Strand 9. Environmental, health and outdoor science education (co-ed. Albert Zeyer & Marianne Achiam). Finlayson, O. E., McLoughlin, E., Erduran, S. & Childs, P. (toim.). Dublin, Ireland: Dublin City University, s. 1314-1320 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Learning and Identity Construction Through Gamification in Visual art Education: A Student Perspective

Ståhl, M., Kaihovirta, H. & Rimpilä, M., lokakuuta 2018, Proceedings of the European Conference on Games-based Learning: SKEMA Business School Sophia Antipolis, France 4-5- October 2018. Ciussi, M. (toim.). Reading: Academic Conferences and Publishing International Limited, s. 912-914 3 Sivumäärä (Proceedings of the European Conference on Games-Based Learning; nro ECGBL 2018).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

My Thing – Our Future: Reinforcing youths’ and immigrants’ participation through outdoor education

Julkaisun otsikon käännös: Mun juttu - meidän tulevaisuus: Nuorten ja maahanmuuttajien osallisuuden vahvistamista luonto- ja seikkailukasvatuksen kauttaVirtanen, P. & Heinonen, P., 2018, Book of Abstracts 28 June - 2 July 2017 Atmospheres and Hauntings: Book of Extended Abstracts for the European Institute for Outdoor Adventure Education and Experiential Learning Conference #EOE2017. Leather, M. (toim.). Plymouth: Plymouth Marjon University, s. 114-120 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Parental Smartphone Use and “Bystander Ignorance” on Child Development

Mantere, E., Raudaskoski, S. & Valkonen, S., syyskuuta 2018, Les cultures médiatiques de l’enfance et de la petite enfance. Loicq, M., Seurrat, A. & Féroc Dumez, I. (toim.). Paris: Editions du Centre d’études sur les Jeunes et les Médias, s. 98-113 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Positiva studentresponser i finska, finlandsvenska och sverigesvenska språkhandledningsamtal

Henricson, S., Mäntynen, A., Nelson, M. & Savijärvi, M., 2018, Svenskan i Finland 17: Föredrag vid den sjuttonde sammankomsten för beskrivningen av svenskan i Finland. Silén, B., Huhtala, A., Lehti-Eklund, H., Stenberg-Sirén, J. & Syrjälä, V. (toim.). Helsingfors: Helsingfors universitet, s. 46-60 15 Sivumäärä (Nordica Helsingensia; nro 53)(Svenskan i Finland; nro 17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Predicting Academic Performance: A Systematic Literature Review

Hellas, A., Ihantola, P., Petersen, A., Ajanovski, V. V., Gutica, M., Hynninen, T., Knutas, A., Leinonen, J., Messom, C. & Liao, S. N., 2018, Proceedings Companion of the 23rd Annual ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education . New York, NY, USA: ACM, s. 175-199 25 Sivumäärä (ITiCSE 2018 Companion).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektikurssilta työelämätaitoja maataloustieteiden opiskelijoille

Kymäläinen, H-R., Kokkonen, T. J., Muukkonen-van der Meer, H-M., Mäkelä, P. S. A., Seppänen, M. M. & Lakkala, M. H., 5 heinäkuuta 2018, Maataloustieteen päivät 2018: Suomen Maataloustieteellisen Seuran tiedote nro 35. Suomen maataloustieteellinen seura, 7 Sivumäärä (Suomen Maataloustieteellisen Seuran tiedote; nro 35).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Open access

Replacing exam with self-assessment: Reflection-centred learning environment as a tool to promote deep learning

Nieminen, J. H., Häsä, J., Rämö, J. & Tuohilampi, L., 2018, Proceedings of the 21th Annual Conference on Research in Undergraduate Mathematics Education. San Diego: RUME. Weinberg, A., Rasmussen, C., Rabin, J., Wawro, M. & Brown, S. (toim.). San Diego, CA: Special Interest Group of the Mathematics Association of America for Research in Undergraduate Mathematics Education, (Proceedings of the ... Annual Conference on Research in Undergraduate Mathematics Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Research-based evaluation of customer project courses in agricultural sciences

Kymäläinen, H-R., Kokkonen, T., Muukkonen, H., Mäkelä, P., Seppänen, M. & Lakkala, M., heinäkuuta 2018, EDULEARN18 Proceedings: 10th International Conference on Education and New Learning Technologies July 2nd-4th, 2018 — Palma, Spain. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (toim.). Spain: IATED Academy, s. 1505-1514 10 Sivumäärä (EDULEARN Proceedings; nro 18).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Researching Less-Resourced Languages: the DigiSami Corpus

Jokinen, P. K., 2018, Proceedings of the Eleventh International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC-2018) . Calzolari ... [et al.], N. (toim.). Paris: European Languages Resources Association (ELRA) , s. 3382-3386 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto