• Suomi

  • Suomi

Julkaisut 1968 2020

Suodatin
Artikkeli
2020

Developing students writing competence, self-regulation and self-efficacy through autonomous learning

Mickwitz, Å., 2020, (Valmisteltavana) julkaisussa : Language Learning in Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Healthy Learning Mind - Effectiveness of a mindfulness program on mental health compared to a relaxation program and teaching as usual in schools: a cluster-randomised controlled trial

Volanen, S-M., Lassander, M., Hankonen, N., Santalahti, P., Hintsanen, M., Simonsen, N., Raevuori, A., Mullola, S., Vahlberg, T., But, A. & Suominen, S., 1 tammikuuta 2020, julkaisussa : Journal of Affective Disorders. 260, s. 660-669 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Ideal vs. experienced? University teachers’ perceptions of a good university teacher and their experienced pedagogical competency

Pekkarinen, V., Hirsto, L. & Nevgi, A., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : International Journal of Teaching and Learning in Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Knitting Noodles: Creating a Playworld for Craft through Unconventional Material Experimentation.

Kouhia, A. & Janhonen, K., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : International journal of play. 2020

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Relationship between maternal pregnancy-related anxiety and infant brain responses to emotional speech – a pilot study

Maria, A., Nissilä, I., Shekhar, S., Kotilahti, K., Tuulari, J. J., Hirvi, P., Huotilainen, M., Heiskala, J., Karlsson, L. & Karlsson, H., helmikuuta 2020, julkaisussa : Journal of Affective Disorders. 262, s. 62-70 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Ristiriitainen maskuliinisuuskerronta ja tunteiden jakamisen mahdollisuudet poikien läheissuhteissa

Peltola, M., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Sosiologia.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Sisältötiedon toistamista vai aineiston analyysia? Tiedonalakohtaiset tekstitaidot historian ylioppilaskokeen tehtävänannoissa ja pisteytysohjeissa

Puustinen, M., Paldanius, H. & Luukka, M-R., toukokuuta 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Kasvatus & Aika. 2020, 2

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Varhaiskasvatus puhuttaa: havaintoja Twitterissä jaetuista näkemyksistä

Sintonen, S. & Onnismaa, E-L., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Yhteiskuntapolitiikka.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

”Et ne tietää, et toi on hyvä ihminen”. Varhaiskasvatuksen opettajuus J. A. Hollon hengessä

Sintonen, S., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Kasvatus. 51, 2

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2019

Acceptability of flavoured pharmaceutically non-active mini-tablets in pet cats tested with a rapid 3-portal acceptance test with and without food

Savolainen, S., Hautala, J., Junnila, J., Airaksinen, S., Juppo, A. M., Raekallio, M. & Vainio, O., 2019, julkaisussa : Veterinary and Animal Science. 7, 6 Sivumäärä, 100054.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

A character strength intervention in 11 inclusive Finnish classrooms to promote social participation of students with special educational needs

Vuorinen, K., Erikivi, A. & Uusitalo-Malmivaara, L., tammikuuta 2019, julkaisussa : Journal of Research in Special Educational Needs. 19, 1, s. 45-57 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Achieving the social impact of science: An analysis of public press debate on urban development

Esko, T. & Tuunainen, J., kesäkuuta 2019, julkaisussa : Science and Public Policy. 46, 3, s. 404–414 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A Circle of Research on Disadvantaged Schools, Improvement and Test-Based Accountability

Huilla, H., 2019, julkaisussa : Improving Schools.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

A comparative study of variations in arithmetic fluency between Norwegian and Finnish third graders

Funderud, T., Mononen, R., Radišić, J. & Laine, A., 20 lokakuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Special Needs Education. 34, 5, s. 572-585 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A comparison of student teacher learning from practice in university-affiliated schools in Helsinki and Johannesburg

Lavonen, J., Henning, E., Petersen, N., Loukomies, A. & Myllyviita, A., 1 tammikuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 42, 1, s. 4-18 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A cross-sectional study of children's temperament, food consumption and the role of food-related parenting practices

Kaukonen, R., Lehto, E., Ray, C., Vepsäläinen, H., Nissinen, K., Korkalo, L., Koivusilta, L., Sajaniemi, N., Erkkola, M. & Roos, E., 1 heinäkuuta 2019, julkaisussa : Appetite. 138, s. 136-145 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Agency in the Making: Analyzing students’ transformative agency in a school-based makerspace

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 7 elokuuta 2019, julkaisussa : Mind, Culture, and Activity. 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

A geographical reading of Roland Barthes: A smartphone model for the interpretation of photographs in geography education

Hilander, M., 2019, julkaisussa : Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education . 2019, 2, s. 162-186 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Aims and challenges of handicraft and home economics education in Estonia

Paas, K. & Palojoki, P., toukokuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Consumer Studies. 43, 3, s. 289-297 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Ainedidaktiset projektityöt kestävän kehityksen edistäjänä kotitalousopettajan koulutuksessa

Malin, A. K. & Palojoki, P. E., 2019, (Valmisteltavana) julkaisussa : Kasvatus.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ammatillisuuden ja uskonnollisen vakaumuksen jännite 1960-1970 –lukujen taitteen uskonnonopettajien työuralla

Luodeslampi, J. V. & Kuusisto, S. A. E., 2019, (Valmisteltavana) julkaisussa : Kasvatus & Aika.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ammattina nuori tutkija - nuorten tutkijoiden kysely 2017

Kokkonen, T. P., 2019, julkaisussa : Tiedepolitiikka. 1/2019, s. 52-56 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Analysis of factors affecting the pregnancy rate of mares after inseminations with cooled transported stallion semen

Kareskoski, M., Venhoranta, H., Virtala, A-M. & Katila, T., 15 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Theriogenology. 127, s. 7-14 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

An Assessment of How Scientific Literacy-Related Aims Are Actualised in the National Primary Science Curricula in China and Finland

Wang, Y., Lavonen, J. & Tirri, K., 1 toukokuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Science Education. 41, 11, s. 1435-1456 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

A need for cognition scale for children and adolescents: Structural analysis and measurement invariance

Keller, U., Strobel, A., Wollschläger, R., Greiff, S., Martin, R., Vainikainen, M-P. & Preckel, F., tammikuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Psychological Assessment. 35, 1, s. 137-149 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

An exploration of longitudinal studies of digital learning

Harju, V., Koskinen, A. & Pehkonen, L., 29 elokuuta 2019, julkaisussa : Educational Research. 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

An extensive pattern of atypical neural speech-sound discrimination in newborns at risk of dyslexia

Thiede, A., Virtala, P., Ala-Kurikka, I., Partanen, E., Huotilainen, M., Mikkola, K., Leppänen, P. HT. & Kujala, T., toukokuuta 2019, julkaisussa : Clinical Neurophysiology. 130, 5, s. 634-646 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline

Lederman, J., Lederman, N., Bartels, S., Jimenez, J., Akubo, M., Aly, S., Bao, C., Blanquet, E., Blonder, R., Soares de Andrade, M. B., Buntting, C., Cakir, M., EL-Deghaidy, H., ElZorkani, A., Gaigher, E., Guo, S., Hakanen, A., Hamed Al-Lal, S., Han-Tosunoglu, C., Hattingh, A. & 30 muutaHume, A., Irez, S., Kay, G., Kivilcan Dogan, O., Kremer, K., Kuo, P-C., Lavonen, J., Lin, S-F., Liu, C., Liu, E., Liu, S-Y., Lv, B., Mamlok-Naaman, R., McDonald, C., Neumann, I., Pan, Y., Picholle, E., Rivero Garcia, A., Rundgren, C-J., Santibanez-Gomez, D., Saunders, K., Schwartz, R., Voitle, F., von Gyllenpalm, J., Wei, F., Wishart, J., Wu, Z., Xiao, H., Yalaki, Y. & Zhou, Q., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Journal of Research in Science Teaching. 56, 4, s. 486-515 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Antecedents and consequences of social media fatigue

Dhir, A., Kaur, P., Chen, S. & Pallesen, S., lokakuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Information Management. 48, s. 193-202 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Anxious girls and laid-back boys: teachers' and study counsellors' gendered perceptions of students

Perander, K., Londen, M. & Holm, G., 4 syyskuuta 2019, julkaisussa : Cambridge Journal of Education. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Applying stochastic spike train theory for high-accuracy MEG/EEG

Haumann, N. T., Huotilainen, M., Vuust, P. & Brattico, E., 28 tammikuuta 2019, julkaisussa : bioRxiv : the preprint server for biology . 2019, 28.1.2019, 39 Sivumäärä, 532879.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Are learning skills associated with academic emotions elicited by master’s thesis work?

Hintsanen, M. & Pyhältö, K., 2019, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 43, 9, s. 1299-1313 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Assessing the Development of Collaborative Knowledge Work Competence: Scales for Higher Education Course Contexts

Muukkonen, H., Lakkala, M., Lahti-Nuuttila, P., Ilomäki, L., Karlgren, K. & Toom, A., 15 elokuuta 2019, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Associations Between Identity Processes and Success in Developmental tasks during the Transition from Emerging to Young Adulthood

Mannerström, R. H., Muotka, J. & Salmela-Aro, K., 21 lokakuuta 2019, julkaisussa : Journal of youth studies. 22, 9, s. 1289-1307 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Associations of self-perceived competence, well-being and sense of belonging among pre- and in-service teachers encountering children with diverse needs

Nislin, M. & Pesonen, H., 8 elokuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Special Needs Education. 34, 4, s. 424-440 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A Student-Centred Experience at a Brazilian Summer Course for Student Teachers

Lopes, J. C., Nevgi, A. & Pulino, L. H. C. Z., 27 syyskuuta 2019, julkaisussa : Creative Education. 10, s. 2028-2044 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

A teacher performing action research: capturing pupils' perspectives of didactic relations

Niemi, R., 2019, julkaisussa : Eesti Haridusteaduste Ajakiri . 7, 2, s. 58-75 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Att stöda pedagogers relationella professionalism genom forskningscirklar

Furu, A-C. & Sandvik, M., 2019, julkaisussa : Nordisk Barnehageforskning. 18, 10, s. 1-16 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Bad behaviour in school: a discursive approach

Lanas, M. & Brunila, K., 4 heinäkuuta 2019, julkaisussa : British Journal of Sociology of Education. 40, 5, s. 682-695 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Barns perspektiv och delaktighet som ideologisk orientering för småbarnspedagogiken i Finland

Mansikka, J-E. & Lundkvist, M., kesäkuuta 2019, julkaisussa : Nordisk tidsskrift for pedagogikk & kritikk. 5, s. 111-129 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Becoming Integrateable: Hidden Realities of Integration Policies and Training in Finland

Masoud, A., Holm, G. & Brunila, K., 19 lokakuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Inclusive Education. 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Becoming tolerable: Subject constitution of Roma mediators in Finnish schools

Helakorpi, J., Lappalainen, S. & Sahlström, F., 8 tammikuuta 2019, julkaisussa : Intercultural Education. 30, 1, s. 51-67 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Between theory and practice – foreign language teacher students’ cognition of oral proficiency and grammar teaching in Sweden

Nilsson, T., Harjanne, P. & Rosell Steuer, P., tammikuuta 2019, julkaisussa : Apples : Journal of Applied Language Studies. 13, 1, s. 113–131 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Beyond Screen Time: Multidimensionality of Socio-Digital Participation and Relations to Academic Well-Being in Three Educational Phases

Hietajärvi, L., Salmela-Aro, K., Tuominen, H., Hakkarainen, K. & Lonka, K., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Computers in Human Behavior. 93, s. 13-24 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Bicycle model on climate change education: presenting and evaluating a model

Julkaisun otsikon käännös: Ilmastokasvatuksen polkypyörämalli: mallin esittely ja arviointiCantell, H., Tolppanen, S., Aarnio-Linnanvuori, E. & Lehtonen, A., 4 toukokuuta 2019, julkaisussa : Environmental Education Research. 25, 5, s. 717-731 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Building Grit: The Longitudinal Pathways between Mindset, Commitment, Grit, and Academic Outcomes

Tang, X., Wang, M-T., Guo, J. & Salmela-Aro, K., toukokuuta 2019, julkaisussa : Journal of Youth and Adolescence. 48, 5, s. 850–863 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Building Student-centric ePortfolios in Practice: Areas of Documentation in a Craft Learning Activity

Julkaisun otsikon käännös: Oppijakeskeisen sähköisen portfolion käytännöt: Dokumentoinnin osa-alueet käsityön oppimisprosessissaSaarinen, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 23 lokakuuta 2019, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 26, 2, s. 16-28 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Cardiovascular and sedation reversal effects of intramuscular administration of atipamezole in dogs treated with medetomidine hydrochloride with or without the peripheral α2-adrenoceptor antagonist vatinoxan hydrochloride

Turunen, H., Raekallio, M. R., Honkavaara, J. M., Restitutti, F., Kallio-Kujala, I. J., Adam, M., Nevanpera, K., Scheinin, M., Mannikkö, S. K., Hautajarvi, H. J., Menzies, P. L. & Vainio, O. M., lokakuuta 2019, julkaisussa : American Journal of Veterinary Research. 80, 10, s. 912-922 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Challenging traditional classroom practices: Swedish teachers’ interplay with Finnish curriculum materials

Hemmi, K., Krzywacki, H. & Liljeqvist, Y., 4 toukokuuta 2019, julkaisussa : Journal of Curriculum Studies. 51, 3, s. 342-361 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu