Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma (CLIC) on luonteeltaan monitieteinen, translationaalinen ja kansainvälinen. Se edistää kasvatustieteiden, oppimisen, kognitiotieteen, psykologian, logopedian ja fonetiikan alan tutkimusta. Sen tutkimushankkeissa tarkastellaan muun muassa oppimista ja opetusta, yliopistopedagogiikkaa, työntutkimusta, kehityspsykologiaa, persoonallisuuspsykologiaa ja kognitiivista aivotutkimusta
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Rekar Abdulhamed
- Research Group for Educational Psychology
- Kasvatustieteiden osasto - väitöskirjatutkija
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma
Henkilö: U1 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Väitöskirjatutkija
-
Kimmo Alho
- Psykologian ja logopedian osasto - professori
- Mind and Matter
- Attention and Memory Networks -tutkimusryhmä
- Ihmisen käyttäytymisen tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Doctoral Programme Brain & Mind - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: HY, U4 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Pirjo Aunio
- Kasvatustieteiden osasto - professori
- Helsingin erityispedagogiikan tutkimusyhteisö
- Active Numeracy
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Tiedekunnan yhteiset (Kasvatustieteellinen tiedekunta) - dosentuuri
Henkilö: U4 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
Laitteet
-
Kognitiivisen aivotutkimuksen yksikkö
Teija Kujala (Johtaja) & Mari Tervaniemi (Johtaja)
Laitteistot/tilat: Laitteet
-
Playful Learning Center
Kristiina Kumpulainen (Johtaja)
Learning, Culture & Interventions (LECI)Laitteistot/tilat: Tutkimuslaboratorio
-
Psykologian ja logopedian tutkimusinfrastruktuuri
Laura Hokkanen (Johtaja), Laura Hokkanen (Operaattori), Tommi Makkonen (Operaattori) & Jaakko Kauramäki (Operaattori)
Psykologian ja logopedian osastoLaitteistot/tilat: Tutkimuslaboratorio
-
Luovaa teknologiaosaamista varhaiskasvatukseen
Korhonen, T., Salo, L., Juurola, L. K. & Lehtoranta, J.
01/08/2022 → 31/12/2023
Projekti: Muu projekti
-
Än, yy, tee, nyt! Tekoälyä varhaiskasvatukseen
Korhonen, T., Lehtonen, O., Salo, L. & Lehtoranta, J.
01/08/2022 → 31/07/2024
Projekti: Muu projekti
-
Tekoäly nyt!
Korhonen, T., Lehtonen, O., Lehtoranta, J. & Pietiläinen, T.
01/08/2022 → 31/07/2024
Projekti: Muu projekti
-
Kiinnostaako ohjelmointi ja robotiikka 2.0?
Korhonen, T., Salo, L., Juurola, L. K. & Lehtoranta, J.
01/08/2022 → 31/12/2023
Projekti: Muu projekti
-
SASE Stress as strength in education
Asikainen, H., Katajavuori, N., Räihä, M. K., Huotilainen, M. & Vehkalahti, K.
01/01/2022 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Aided communication, mind understanding and co-construction of meaning
Stadskleiv, K., Batorowicz, B., Sandberg, A. D., Launonen, K., Murray, J., Neuvonen, K., Oxley, J., Renner, G., Smith, M. M., Soto, G., van Balkom, H., Walter, C., Yang, C-K. & von Tetzchner, S., 17 heinäk. 2022, (E-pub ahead of print) julkaisussa: Developmental neurorehabilitation. 13 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Antidepressant use among immigrants with depressive disorder living in Finland: A register-based study
Kieseppä, V., Markkula, N., Taipale, H., Holm, M., Jokela, M., Suvisaari, J., Tanskanen, A., Gissler, M. & Lehti, V., 15 helmik. 2022, julkaisussa: Journal of Affective Disorders. 299, s. 528-535 8 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open access -
Auditory Word Recognition Ability in Babble Noise and Phonological Development in Children at 3;6 Years of Age
Aalto, E., Saaristo-Helin, K. & Stolt, S., 28 huhtik. 2022, (E-pub ahead of print) julkaisussa: Language Learning and Development. 18 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Children’s grief: Repertoires of practices in institutional early childhood education and care
Lipponen, L. & Pursi, A., 7 elok. 2022, (Hyväksytty/In press) julkaisussa: Mind, Culture, and Activity.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Collaboration and co-regulation in Invention Projects
Seitamaa-Hakkarainen, P., Sormunen, K., Davies, S. M., Matilainen, J. & Hakkarainen, K., 2022, (Hyväksytty/In press) Invention pedagogy: The Finnish Approach to Maker Education. Korhonen, T., Kangas, K. & Salo, L. (toim.). RoutledgeTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Aktiviteetit
-
Tekoäly oppimisessa ja koulutuksessa nyt ja tulevaisuudessa
Hannele Niemi (Puhuja: puheenjohtaja) & Päivi Kousa (Puhuja: esitelmän pitäjä)
18 helmik. 2022Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
Frontiers in education (Lehti)
Katri Kleemola (Arvioitsija (reviewer))
25 huhtik. 2022Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
Peltola, Maria, Structured fabrics of everyday life. Subject-scientific perspective on maintaining and changing life conditions in learning contexts of adulthood University of Oulu Graduate School; University of Oulu, Faculty of Education
Lasse Lipponen (Esitarkastaja)
7 maalisk. 2022Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Väitöskirjan esitarkastaja
-
Videot myötätuntokulttuurista. Yhteistyössä Väestöliiton kanssa
Lasse Lipponen (Konsultti)
29 maalisk. 2022Aktiviteetti: Konsultointityypit › Konsultointi
-
Weird landscapes of mind - is perceptual experience just hallucination?
Jukka Häkkinen (Puhuja)
17 tammik. 2022Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
Palkinnot
-
2020 Editor's Choice Award (the most impactful and high quality paper in 2020), award given by The British Educational Research Association (BEFA) and the British Journal of Educational Technology (BJET), UK
Kajamaa, Anu (Vastaanottaja), Kumpulainen, Kristiina (Vastaanottaja) & Olkinuora, H. (Vastaanottaja), tammik. 2021
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
2021 The Clinical Teacher Journal Impact Award, given by Wiley and the Association for the Study of Medical Education (ASME).
Kajamaa, Anu (Vastaanottaja), Stenfors, T. (Vastaanottaja) & Bennett, D. (Vastaanottaja), elok. 2021
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
2022 Early Career Award, The American Educational Research Association (AERA), Cultural-Historical SIG
Kajamaa, Anu (Vastaanottaja), 23 huhtik. 2022
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
ACM Computing Reviews’ Best of 2013
Helminen, J. (Vastaanottaja), Ihantola, Petri (Vastaanottaja) & Karavirta, V. (Vastaanottaja), 2013
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
Arvo Ylppö medal, Mannerheim League for Child Welfare
Kalland, Mirjam (Vastaanottaja), 2015
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Tietoaineistot
-
CVD2014 - A database for evaluating no-reference video quality assessment algorithms
Nuutinen, M. (Luoja), Virtanen, T. I. O. (Luoja), Vaahteranoksa, M. (Avustaja (contributor)), Vuori, T. (Avustaja (contributor)), Oittinen, P. (Avustaja (contributor)) & Häkkinen, J. (Avustaja (contributor)), Zenodo, 22 huhtik. 2019
DOI - pysyväislinkki: 10.5281/zenodo.2646315
Tietoaineisto
-
VQone MATLAB toolbox: A graphical experiment builder for image and video quality evaluations
Nuutinen, M. (Luoja), Virtanen, T. I. O. (Avustaja (contributor)), Rummukainen, O. (Avustaja (contributor)) & Häkkinen, J. (Avustaja (contributor)), Zenodo, 22 huhtik. 2019
DOI - pysyväislinkki: 10.5281/zenodo.2647084
Tietoaineisto
-
CID2013: A Database for Evaluating No-Reference Image Quality Assessment Algorithms
Virtanen, T. I. O. (Luoja), Nuutinen, M. (Avustaja (contributor)), Vaahteranoksa, M. (Avustaja (contributor)), Oittinen, P. (Avustaja (contributor)) & Häkkinen, J. (Avustaja (contributor)), Zenodo, 22 huhtik. 2019
DOI - pysyväislinkki: zenodo.2647033
Tietoaineisto
Lehtileikkeet
-
-
-
-
-
Kolmekymmentä äitä sai kunniamerkin presidentti Niinistöltä
08/05/2022
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media