Organisaation profiili

Yksikön profiili

Psykologian, oppimisen ja kommunikaation tohtoriohjelma (PsyCo) on monitieteinen kansainvälinen tohtoriohjelma. PsyCo kattaa tutkimuksen, jota tehdään niin psykologian, kasvatustieteen, kognitiotieteen ja kuin puhetieteiden alueilla. Näillä alueilla tehtävä tutkimus voi sijoittua esimerkiksi kognitiivisen aivotutkimuksen, kehityspsykologian, persoonallisuuspsykologian, oppimisen, kehittävän työntutkimuksen ja yliopistopedagogiikan alueille. Tutkimusasetelmat voivat vaihdella kokeellisesta tutkimuksesta epidemiologiseen tutkimukseen ja tutkimusteemat voivat vaihdella laveasti edustaen esimerkiksi neurotieteen käyttäytymistieteellisiä sovelluksia, kehitys- tai persoonallisuuspsykologiaa, psyykkistä ja fyysistä hyvinvointia, oppimista, oppimisen teknologisia sovelluksia tai ihmisten välistä vuorovaikutusta, yliopistopedagogiikkaa, kommunikaatiota sekä kielen ja puheen tutkimusta eri näkökulmista. 

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Laitteet

Kognitiivisen aivotutkimuksen yksikkö

Teija Kujala (Johtaja) & Mari Tervaniemi (Johtaja)

Laitteistot/tilat: Laitteet

Psykologian ja logopedian tutkimusinfrastruktuuri

Laura Hokkanen (Johtaja), Laura Hokkanen (Operaattori), Tommi Makkonen (Operaattori) & Jaakko Kauramäki (Operaattori)

Psykologian ja logopedian osasto

Laitteistot/tilat: Tutkimuslaboratorio

Projektit

AI in learning

Niemi, H., Salmela-Aro, K. & Tang, X.

01/01/2020 → …

Projekti: Tutkimusprojekti

Digital mediation of children’s interactions with the more than human world

Kumpulainen, K., Renshaw, P., Wong, C. C., Byman, J. & Renlund, J.

01/09/201931/12/2022

Projekti: Tutkimusprojekti

Julkaisut

Achievement goal orientation profiles and performance in a programming MOOC

Polso, K-M., Tuominen, H., Hellas, A. & Ihantola, P., 2020, (Hyväksytty/In press) Proceedings of the ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE’20). New York, NY, USA: ACM, 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Asiaa eleistä

Stolt, S., 2020, julkaisussa : Viikon juttu, Lääketieteellisen tiedekunnan blogi. 2020, kesäkuu

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Open access
Open access
Tiedosto

Aktiviteetit

The essence of phenomenon-based learning and how to implement it

Kirsti Lonka (Puhuja)
23 tammikuuta 2020

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Teachership in Finland and worldwide

Kirsti Lonka (Puhuja)
24 tammikuuta 2020

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

The quantitative results of the Learning to be evaluation project

Markus Talvio (Kutsuttu puhuja)
22 tammikuuta 2020

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Developmental science. (Lehti)

Suvi Stolt (Arvioitsija (reviewer))
2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Infant Behavior and Development (Lehti)

Suvi Stolt (Arvioitsija (reviewer))
2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Palkinnot

ACM Computing Reviews’ Best of 2013

Juha Helminen (Vastaanottaja), Petri Ihantola (Vastaanottaja) & Ville Karavirta (Vastaanottaja), 2013

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Hyvän Tiedon Omena -palkinto

Minna Huotilainen (Vastaanottaja), 2 helmikuuta 0009

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

IS&T 2019 Charles E. Ives Journal Award for the best article of the year

Jukka Häkkinen (Vastaanottaja), Fumiya Ohta (Vastaanottaja) & Takashi Kawai (Vastaanottaja), 29 maaliskuuta 2019

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Marie Curie Visiting Professor

Katariina Salmela-Aro (Vastaanottaja), 2019

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Tietoaineistot