Julkaisut 1996 2020

Suodatin
Kirjan luku tai artikkeli
2020

Tacit knowledge and knowing at the core of individual and collective expertise and professional action

Toom, A. & Husu, J., 2020, (Hyväksytty/In press) Development of Adult Thinking: Interdisciplinary Perspectives on Cognitive Development and Adult Learning. Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2019

Challenges in exploring knowledge and knowing of university students

Hyytinen, H., Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., 2019, (Hyväksytty/In press) Development of Adult Thinking: Interdisciplinary Perspectives on Cognitive Development and Adult Learning. Kallio, E. K. (toim.). Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Conclusions

Marsh, J., Blum-Ross, A. & Kumpulainen, K., 2019, (Hyväksytty/In press) Enhancing digital literacy and creativity: Makerspaces in the Early Years. Blum-Ross, A., Kumpulainen, K. & Marsh, J. (toim.). 1st edition toim. Routledge, Vuosikerta 2019.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Creating and maintaining play connection in a toddler peer group

Pursi, A. & Lipponen, L., 2019, Peer Play Relationships: International early childhood research perspectives Springer Series: International Perspectives on Early Childhood Education and Development. G. Quinones, A. Ridgway, & L. Liang (Eds). Springer

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

LET THERE BE A MISTAKE— LIGHT ( by Göte Nyman): A LOOK AT THE HUMAN COLOUR UNIVERSE BY JAAKKO MATTILA

Mattila, J., Moisio, T., Nyman, G. S., Ramsay, J. & Watson, M., 17 huhtikuuta 2019, (Hyväksytty/In press) WORKS ON PAPER: WATERCOLOURS & ETCHINGS 2006-2019 (BY JAAKKO MATTILA). Garret Publications

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Looking back, looking forward: Conclusions

Launonen, K. & Grove, N., 2019, Manual sign acquisition in children with development disabilities. New York: Nova Science Publishers, s. 427-437 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Makerspaces, Multiliteracies and Early Science Education: The Finnish Approach

Vartiainen, J. & Kumpulainen, K., 2019, (Hyväksytty/In press) Enhancing Digital Literacy and Creativity: Makerspaces in the Early Years. Blum-Ross, A., Kumpulainen, K. & Marsh, J. (toim.). Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Mindsets and Failure: Neural Differences in Reactions to Mistakes among 2nd Grade Finnish Girls

Puusepp, I., Tammi, T., Huotilainen, M. J., Kujala, T. M., Kuusisto, E. P., Laine, S. H. & Tirri, K. A. H., 3 huhtikuuta 2019, Behavioral Neuroscience. Palermo, S. (toim.). London: IntechOpen

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Researching the materiality of communication in an educational makerspace The meaning of social objects

Kumpulainen, K., Rajala, A. & Kajamaa, A., 2019, (Hyväksytty/In press) The Routledge International Handbook of Research on Dialogic Education. Mercer, N., Wegerif, R. & Major, L. (toim.). Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Researching Young Children's Engagement and Learning in Makerspaces: Insights from Post-Vygotskian and Post-Human Perspectives

Kontopodis, M. & Kumpulainen, K., 2019, (Hyväksytty/In press) Enhancing Digital Literacy and Creativity: Makerspaces in the Early Years, 1st Edition. 1st toim. Routledge, Vuosikerta 2019.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Sanaston kehitys ja sen tukeminen

Stolt, S. & Salmi, P., 2019, (Hyväksytty/In press) Lapsen kielen kehitys. Vuorovaikutuksen, leikin ja luovuuden merkitys. Niemitalo-Haapola, E., Haapala, S. & Ukkola, S. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliYleistajuinen

Sign acquisition in Down syndrome: Longitudinal perspectives

Launonen, K., 2019, Manual sign acquisition in children with developmental disabilities. Grove, N. & Launonen, K. (toim.). New York: Nova Science Publishers, s. 89-113 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Signing at home

Launonen, K., 2019, Manual sign acquisition in children with developmental disablities. Grove, N. & Launonen, K. (toim.). New York: Nova Science Publishers, s. 337-358 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Signing in the margins: An introduction

Launonen, K. & Grove, N., 2019, Manual sign acquisition in children with developmental disablities. Grove, N. & Launonen, K. (toim.). New York: Nova Science Publishers, s. 1-19 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

The Change Laboratory as a tool for collaboration and social innovation

Hean, S., Lahtinen, P., Dugdale, W., Larsen, B. & Kajamaa, A., 2019, (Hyväksytty/In press) Tverrprofesjonelt samarbeid, innovasjon og samskaping. Willumsen, E. & Ødegård, A. (toim.). Oslo: Universitetsforlaget

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The MakEY Project: An introduction

Blum-Ross, A., Kumpulainen, K. & Marsh, J., 2019, (Hyväksytty/In press) Enhancing Digital Literacy and Creativity:Makerspaces in the Early Years. 1st edition toim. Routledge, Vuosikerta 2019.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The moral role of pedagogy as the science and art of teaching

Tirri, K. & Toom, A., 14 joulukuuta 2019, Pedagogy and Pedagogical Challenges. Tirri, K. & Toom, A. (toim.). IntechOpen, DOI: 10.5772/intechopen.90502.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2018

Formative Interventions for Expansive Learning and Transformative Agency: [Reprint]

Sannino, A., Engeström, Y. & Lemos, M., 2018, Cultural-Historical Activity Theory Approaches to Design-Based Research. Cole, M., Penuel, W. R. & O'Neill, K. (toim.). London: Routledge, s. 113-147 35 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ongelmallinen digitaalinen pelaaminen: ennaltaehkäisy ja puuttuminen

Kuuluvainen, S. & Mustonen, T., marraskuuta 2018, Pelikasvattajan käsikirja 2. Tossavainen, T. (toim.). Helsinki: Pelikasvattajien verkosto, s. 127-134 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Pelaamismotivaatiot: Miksi digitaalisia pelejä pelataan?

Mustonen, T. & Korhonen, H., 9 marraskuuta 2018, Pelikasvattajan käsikirja 2. Tossavainen, T. (toim.). Helsinki: Pelikasvattajien verkosto, s. 4-14 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2017

Keskustelu afasiaterapiassa

Tuomenoksa, A., 2017, Afasia: Aikuisiän kielihäiriöiden aivoperusta ja kuntoutus. Klippi, A., Korpijaakko-Huuhka, A-M., Lehtihalmes, M. & Rautakoski, P. (toim.). Helsinki: Gaudeamus, s. 255-265 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Preface

Niemi, H. & Jia, J., 2017, New Ways to Teach and Learn in China and Finland: Crossing Boundaries with Technology. Niemi, H. & Jia, J. (toim.). Peter Lang , s. 7-8 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Kuulemisen haasteet

Laakso, M. S. M. & Pajo, K. M., 2016, Keskustelunanalyysi: Kuinka tutkia sosiaalista toimintaa ja vuorovaikutusta.. Vastapaino, s. 245-258 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kuulemisen haasteiden käsittely vuorovaikutuksessa

Laakso, M. S. M., maaliskuuta 2016, Näkökulmia vuorovaikutukseen. Helsinki: Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys ry:n julkaisuja 48: Insights to interaction. Helsinki: Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys, Vuosikerta 48. s. 149-158 9 Sivumäärä (Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistyksen julkaisusarja).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Puhumisen haasteet

Kurhila, S. K. & Laakso, M. S. M., 2016, Keskustelunanalyysi. Kuinka tutkia sosiaalista toimintaa ja vuorovaikutust. Vastapaino, s. 224-242 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Asiakkaan osallistuminen kuulokojekuntoutusprosessiin

Laakso, M. S. M., 2015, XXXVI Valtakunnalliset audiologian päivät, Helsinki 16-17.4.2015. Jutila, T. (toim.). s. 21-28 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu