Organisaation profiili

Yksikön profiili

Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelman (SEDUCE) tavoitteena on tarjota tohtoriopiskelijoille kasvatustieteelliseen tutkimukseen perustuvaa tietoa kasvatuksesta, koulutuksesta, opettamisesta ja oppimisesta. Tohtorin tutkinto tuottaa erittäin syvällisiä tieteenalakohtaisia valmiuksia ja tietotyövalmiuksia. SEDUCE-tohtoriohjelma on monitieteinen ja suunnattu maisteritason kotimaisille ja kansainvälisille opiskelijoille varhaiskasvatuksesta aikuiskoulutukseen. Tohtoriohjelma sisältää myös kotitaloustieteen, käsityötieteen, erityispedagogiikan ja eri ainealueiden didaktisen tutkimuksen. Ohjelma toivoo hakemuksia myös koulujen ja korkeakoulujen johtajilta, kehittäjiltä, päätöksentekijöiltä ja opettajilta, jotka ovat kiinnostuneita oppimisteorioiden ja tutkimusmenetelmien soveltamisesta käytännön ongelmien ratkaisemiseen, erityisesti jos ne liittyvät koulutuksen tasa-arvoisuuteen ja sosiaaliseen oikeudenmukaisuuteen.

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Laitteet

Projektit 2000 2024

Julkaisut 2001 2019

A character strength intervention in 11 inclusive Finnish classrooms to promote social participation of students with special educational needs

Vuorinen, K., Erikivi, A. & Uusitalo-Malmivaara, L., tammikuuta 2019, julkaisussa : Journal of Research in Special Educational Needs. 19, 1, s. 45-57 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Action Telling method: From storytelling to crafting the future

Kangas, J. & Reunamo, J. T., 2019, (Hyväksytty/In press) The Strength of Story in Early Childhood Development : Diverse Contexts across. Kerry-Moran, K. J. & Aerila, J. A. (toim.). Springer

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Affect in mathematics education

Hannula, M. S., 2019, (Hyväksytty/In press) Encyclopedia of Mathematics Education. 2. toim. Springer

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaEnsyklopedia-artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Analytical reflection on teachers’ practical knowledge: A case study of exemplary teachers in an educational reform context

Charbashloo, H., Gholami, K., Majid Aliasgari, M., Hossein Talebzadeh, H. & Nematolla Mosapour, N., 2019, (Jätetty) julkaisussa : Teaching and Teacher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A Picture is worth a thousand words: visualizing collaboration through gaze synchrony graphs

Garcia Moreno-Esteva, E., 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitPosteriTutkimusvertaisarvioitu

Aktiviteetit 1995 2020

Parliament for World's Religions. Osalistuminen

Arto Kallioniemi (Osallistuja)
1 marraskuuta 20207 marraskuuta 2020

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Varhaiskasvatuspäivät 2019 (OPH) - Miten varhaiskasvatuksen henkilöstön pedagoginen sensitiivisyys tukee lasten kehitystä

Sivi Harkoma (Puhuja)
12 helmikuuta 201913 helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Maya Hieroglyphic Writing: An Introduction

Harri Kettunen (Pääpuhuja)
8 helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Vuorovaikutus ohjauksessa

Hannele Cantell (Puhuja)
14 tammikuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Pedagogy, Culture and Society (Lehti)

Anne Huhtala (Arvioitsija (reviewer))
3 toukokuuta 201921 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Palkinnot

Award of Outstanding Reviewer, "Energy, Ecology & Environment", Springer

Petteri Muukkonen (Vastaanottaja), 18 marraskuuta 2018

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Excellent presentation award

Henri Pesonen (Vastaanottaja), 2019

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Hyvän Tiedon Omena -palkinto

Minna Huotilainen (Vastaanottaja), 2 helmikuuta 0009

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Jenny ja Antti Wihurin säätiön apuraha

Jouni Veijalainen (Vastaanottaja), 9 lokakuuta 2018

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Tietoaineistot

Calibration data for the new assessment tools

Vainikainen, M. (Luoja), Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, 2018

Tietoaineisto

Lehdistö/media

Asiantuntijahaastattelu

Markku Jahnukainen

05/06/2019

1 kohde/ medianäkyvyys

Lehdistö/media

Asiantuntija

Markku Jahnukainen

01/06/2019

1 kohde/ medianäkyvyys

Lehdistö/media

Asiantuntijahaastateltava YLE uutiset

Markku Jahnukainen

31/05/2019

1 median myötävaikutus

Lehdistö/media

Interview in Ceska televise in Udalosti, komentare (41st minute).

Jari Lavonen

28/05/2019

1 kohde/ medianäkyvyys, 1 median myötävaikutus

Lehdistö/media