Julkaisut

2021

How research on ethics in doctoral supervision can inform doctoral education policy

Löfström, E. & Pyhältö, K., 2021, The Future of Doctoral Research: Challenges and Opportunities. 1 toim. (Routledge).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2020

Ajattelun taidon tasot maantieteen ylioppilaskokeessa taloudellisen kestävän kehityksen koekysymyksissä ja vastauksissa

Leivo, J., Ruth, O. & Muukkonen, P., 2020, (Jätetty) julkaisussa : Ainedidaktiikka.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ammatillisissa opettajakorkeakouluissa opettajaksi opiskelevien kokemuksia digitaitojen osaamisesta ja opiskelusta

Harju, V., Pehkonen, L., Niemi, H. & Niu, J., 2020, julkaisussa : Ammattikasvatuksen aikakauskirja. 22, 1, s. 26-42 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Amplifying the pupil’s voice: Using the diamond ranking method to explore integrative and collaborative learning in Finland

Haapaniemi, J., Venäläinen, S., Malin, A. & Palojoki, P., lokakuuta 2020, (Jätetty) julkaisussa : Education Inquiry.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Association of screen time with long-term stress and temperament in preschoolers: results from the DAGIS study

Leppänen, M. H., Sääksjärvi, K., Vepsäläinen, H., Ray, C., Hiltunen, P., Koivusilta, L., Erkkola, M., Sajaniemi, N. & Roos, E., 27 toukokuuta 2020, julkaisussa : European journal of pediatrics. 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Avanzamos

Intke-Hernandez, M., Palmujoki, K., Kontturi, K. & Kuokkanen-Kekki, M., 2020, Helsinki: Finn Lectura.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaAmmatillinen

Big-fish-little-pond effect on achievement emotions in relation to mathematics performance and gender

Holm, M., Korhonen, J., Laine, A., Björn, P. M. & Hannula, M. S., 23 lokakuuta 2020, julkaisussa : International Journal of Educational Research. 104, 12 Sivumäärä, 101692.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Can cultural insights be considered a way to trigger the development of future-scaffolding skills?

Tasquier, G., Barelli, E. & Palmgren, E., 2020, (Hyväksytty/In press).

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiabstrakti

Challenges to a holistic approach: Exploring food education through Finnish youth centres

Kauppinen, E. & Palojoki, P., 10 kesäkuuta 2020, (Jätetty) julkaisussa : Appetite.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Commentary on 100th Anniversary Issue

Pyhältö, K., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Lead the Change Series.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Construction and deconstruction of student teachers’ professional identity: A narrative study

Gholami, K., Faraji, S., Meijer, P. & Tirri, K., 22 kesäkuuta 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Teaching and Teacher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Creating a culture of participation: Early childhood education and care educators in the face of change

Weckstrom, E., Karlsson, L., Pollanen, S. & Lastikka, A-L., 2 syyskuuta 2020, julkaisussa : Children & Society. 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Critical and Reflexive Interculturality for Teacher Education

Dervin, F. & Jacobsson, A., 2020, (Hyväksytty/In press) Palgrave Macmillan.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaTieteellinenvertaisarvioitu

Critical compassion in Finnish early childhood educators’ responses to challenges of acting compassionately

Rajala, A., Rainio, A., Hilppö, J., Kurenlahti, E. A. & Lipponen, L., lokakuuta 2020, (Hyväksytty/In press) Finnish Early Childhood Education and Care - From Research to Policy and Practice. Harju-Luukkanen, H., Kangas, J. & Garvis, S. (toim.). Springer International Publishing AG

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Critical Reflections of Early Childhood Care and Education in Singapore to Build an Inclusive Society

Ang, L., Lipponen, L. & Lim, S., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Policy Futures in Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Critical research approach in craft and fibre art studies in the USA

Julkaisun otsikon käännös: Kriittinen tutkimus USA:n käsityö- ja tekstiiliopinnoissaKokko, S., syyskuuta 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : International Journal of Education Through Art. 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Cross-age Peer Tutoring in a Technology-enhanced STEAM Project at a Lower Secondary School

Tenhovirta, S. A., Korhonen, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2020, (Jätetty) julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Culturally and linguistically diverse children’s participation and social roles in the Finnish Early Childhood Education – is play the common key?

Arvola, O., Pankakoski, K., Reunamo, J. & Kyttälä, M., 31 tammikuuta 2020, julkaisussa : Early Child Development and Care. 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Curriculum for enhancing 21st century teaching and learning

Nyairo, F., 2020, (Valmisteltavana)

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Differences in formal education among Norwegian Home Economics teachers.

Nordgård Vik, F., Beinert, C., Palojoki, P., Rudjord Hillesund, E., Engeset, D., Selvik Ask, A., Åbacka, G. & Øverby, N. C., lokakuuta 2020, (Jätetty) julkaisussa : Journal of the International Society for Teacher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Does a class placement matter? Students with special educational needs in regular or special classes

Hienonen, N., 22 syyskuuta 2020, Helsinki: University of Helsinki. 120 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Open access

Elementary school pupils’ co-inventions: products and pupils’ reflections on processes

Sinervo, S., Sormunen, K., Kangas, K., Hakkarainen, K., Lavonen, J., Juuti, K., Korhonen, T. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 18 maaliskuuta 2020, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Emerging identities of handicraft and home economics student teachers in Estonia

Paas, K. & Palojoki, P., 2020, (Jätetty) julkaisussa : European Journal of Teacher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Engagements in Situationally Appropriate Home Cooking

Torkkeli, K., Janhonen, K. & Mäkelä, J., 1 toukokuuta 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Food, Culture, and Society.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Entangled Devices: An ethnographic study of students, mobile phones and capitalism

Paakkari, A., 14 helmikuuta 2020, Helsinki: University of Helsinki. 95 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Open access

Envisaging the alternatives: From knowledge of the powerful to powerful knowledge in history classrooms

Puustinen, M. & Khawaja, A., 7 tammikuuta 2020, julkaisussa : Journal of Curriculum Studies. 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Experiences of bullying among Nordic secondary school students: Does background count?

Ouakrim-Soivio, N., Niilo-Rämä, M., Rautopuro, J. & Rantala, J., huhtikuuta 2020, (Jätetty) julkaisussa : Nordic Journal of Comparative and International Education . 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

EYSIER Charter Mark with ABCDE and Assessment for Personal and Social Learning; a Bottom-up Approach to Building Faculty of Judgement with an Open Access Knowledge Base of Science with and for Society (Swafs

Taysum, A., Beutner, M., Kallioniemi, A. & Iman, H., syyskuuta 2020, julkaisussa : European Journal of Education. Volume 3, Issue 2, s. 131-150 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

False, limited, and authentic growth mindsets in learning: Preliminary findings from fourth-grade students in Estonia and Finland

Aus, K., Kuusisto, E., Arro, G. & Tirri, K., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : International journal for talent development and creativity.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Finland SE Transitions

Kupiainen, S. A. & Ouakrim-Soivio, N., tammikuuta 2020, (Hyväksytty/In press) Bloomsbury Education and Childhood Studies . London: Bloomsbury Publishing, 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Finnish Conceptions of Giftedness and Talent

Laine, S. & Tirri, K., 15 maaliskuuta 2020, (Hyväksytty/In press) Conceptions of giftedness and talent: Worldwide perspectives. Stenberg, R. & Ambrose, D. (toim.). Palgrave Macmillan (USA)

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Food education - a multi-contextual understanding is needed

Kauppinen, E. & Palojoki, P., 2020, (Jätetty) Perspectives on food education.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

From inclusive practices to personal strategies: Teachers and students designing together digitally supported science learning

Julkaisun otsikon käännös: Inklusiivisista opetuskäytänteistä henkilökohtaisiin opiskelutapoihin: Oppilaat ja opettajat yhteiskehittämässä digitaalisesti tuettua luonnontieteiden opiskeluaSormunen, K., 29 toukokuuta 2020, Helsinki: University of Helsinki. 82 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Open access

Giving guidance, seeking guidance: teachers’ and learners’ views on guidance during an online course

Intke-Hernandez, M., Mäkäläinen, H. & Nozais, F., 2020, Opetusta, ohjausta ja tutkimusta Kielikeskuksessa - Undervisning, handledning och forskning i Språkcentrum - Instruction, guidance and research at the Language Centre. Mäkäläinen, H., Lehtonen, H. & Karjalainen, S. (toim.). (Kielikeskuksen julkaisuja 9).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Health and everyday life – the potential of home economics education

Åbacka, G., Sørlie, A. C., Palojoki, P., Beinert, C. & Nordgård Vik, F., 2020, (Valmisteltavana) julkaisussa : Health Education Journal.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Higher Education in Nordic Roma and Traveller Policy Documents – Analysing Silences

Helakorpi, J. & Isopahkala-Bouret, U., 2020, (Hyväksytty/In press) The Roma in European Higher Education: Recasting Identities, Re-Imagining Futures. Bloomsbury Academic

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Historian oppikirjojen ja opetussuunnitelmien tavoitteet ristiriidassa?

Norppa, J. S., 23 tammikuuta 2020, julkaisussa : Koulu ja menneisyys. 57 (2019), s. 33-53 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access

Inhibition-driven Button Click Response Times in the Attention Concentration Test

van der Ven, A., Hotulainen, R. & Thuneberg, H., 2020, julkaisussa : Ecoronicon Psychology and Psychiatry. s. 51-60 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Inklusiivinen kasvatus ja ihmisoikeudet: Erityisen tuen ja vammaisten lasten ja nuorten aseman tarkastelua perus- ja ihmisoikeuskontekstissa

Kasa, T., 7 syyskuuta 2020, julkaisussa : Erityiskasvatus. 3/2020, s. 10-13 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Interculturality and the Political within Education

Dervin, F. & Simpson, A., 2020, (Hyväksytty/In press) Routledge.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirjaTieteellinenvertaisarvioitu

Interest or Importance: Predicting Finnish students' end-of-school attainment in history and social studies

Ouakrim-Soivio, N., Kupiainen, S. & Rantala, J., lokakuuta 2020, julkaisussa : Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education . Vol 10 Nr 2020:3 , 3/2020, s. 68-87 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Kartmaterial för Abitti och studentproven

Muukkonen, P. & Lattu, M., 8 lokakuuta 2020, Ylioppilastutkintolautakunta.

Tutkimustuotos: Muu julkaisu