Julkaisut 1996 2020

2020

The Face of the Earth in Maya Art and Writing

Kettunen, H., 2020, (Valmisteltavana) Contributions in New World Archaeology. Cracow: Polish Academy of Arts and Sciences & Institute of Archaeology, Jagiellonian University

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Varhaiskasvatus puhuttaa: havaintoja Twitterissä jaetuista näkemyksistä

Sintonen, S. & Onnismaa, E-L., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Yhteiskuntapolitiikka.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

2019

A character strength intervention in 11 inclusive Finnish classrooms to promote social participation of students with special educational needs

Vuorinen, K., Erikivi, A. & Uusitalo-Malmivaara, L., tammikuuta 2019, julkaisussa : Journal of Research in Special Educational Needs. 19, 1, s. 45-57 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Action Telling method: From storytelling to crafting the future

Kangas, J. & Reunamo, J. T., 2019, (Hyväksytty/In press) Story in Children's Lives: Contributions of the Narrative Mode to Early Childhood Development, Literacy, and Learning. Kerry-Moran, K. J. & Aerila, J. A. (toim.). Springer

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Affect in mathematics education

Hannula, M. S., 2019, (Hyväksytty/In press) Encyclopedia of Mathematics Education. 2. toim. Springer

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaEnsyklopedia-artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Analytical reflection on teachers’ practical knowledge: A case study of exemplary teachers in an educational reform context

Charbashloo, H., Gholami, K., Majid Aliasgari, M., Hossein Talebzadeh, H. & Nematolla Mosapour, N., 2019, (Jätetty) julkaisussa : Teaching and Teacher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Attachment and sensitivity among parents with ADHD: a multiple case-study

Syrjänen, M., Hautamäki, A., Pleshkova, N. & Maliniemi, S., 9 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Emotional and Behavioural Difficulties. 24, 2, s. 156-166 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Becoming Integrateable: Hidden Realities of Integration Policies and Training in Finland

Masoud, A., Holm, G. & Brunila, K., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : International Journal of Inclusive Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Children with and without disabilities in Finnish early childhood education

Suhonen, E. A., Takala, M., Alijoki, A. A. K. & Viljamaa, E., 2019, User’s Need Report on Play for Children with Disabilities. De Gruyter Sciendo, s. 74-81

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Children’s Initiatives in the Finnish Early Childhood Education Context

Kangas, J. & Lastikka, A-L. E., 2019, Nordic Early Childhood Systems Approach Research. Garvis, S. & Harju-Luukkainen, H. (toim.). Bloomsbury

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Complex problem solving: Profiles and developmental paths revealed via latent transition analysis

Mustafic, M., Yu, J., Stadler, M., Vainikainen, M-P., Bornstein, M., Putnick, D. & Greiff, S., 2019, julkaisussa : Developmental Psychology.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Conclusions

Marsh, J., Blum-Ross, A. & Kumpulainen, K., 2019, (Hyväksytty/In press) Enhancing digital literacy and creativity: Makerspaces in the Early Years. Blum-Ross, A., Kumpulainen, K. & Marsh, J. (toim.). 1st edition toim. Routledge, Vuosikerta 2019.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Conclusions: Future directions of multiliteracies scholarship and practice

Kumpulainen, K. & Sefton-Green, J., 2019, (Hyväksytty/In press) Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and Beyond. Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Connecting directional limb movements to vowel fronting and backing

Vainio, L., Tiainen, M., Tiippana, K. & Vainio, M., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Neuroscience Letters.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Constituting immigrant care workers through gendering and racialising practices in education

Kurki, T. P., Brunila, M. K. & Lahelma, E. A., 12 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Nordic Journal of Migration Research. s. 1-17 17 Sivumäärä, 1799-649X.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Creating and maintaining play connection in a toddler peer group

Pursi, A. & Lipponen, L., 2019, Peer Play Relationships: International early childhood research perspectives Springer Series: International Perspectives on Early Childhood Education and Development. G. Quinones, A. Ridgway, & L. Liang (Eds). Springer

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Cuando el Tecolote Canta: On the Linguistics, Ethnozoology, and Mythology of Owls in Mesoamerica

Kettunen, H., 2019, (Jätetty) julkaisussa : The PARI journal.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Curriculum coherence as perceived by district-level stakeholders in large-scale national curriculum reform in Finland

Sullanmaa, J. S., Pyhältö, K. M., Pietarinen, J. & Soini, T., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : The Curriculum journal.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Democratic Education for Hope: Contesting the Neoliberal Common Sense

Tiainen, K., Leiviskä, A. & Brunila, K., 9 helmikuuta 2019, julkaisussa : Studies in Philosophy and Education. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Den seneste udvikling i Finland i forbindelse med undervisning for højt begavede

Tirri, K. A. H., 1 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Kognition & Pædagogik. 29, 111&112, s. 48-49 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Digital labour in school: Smartphones and their consequences in classrooms

Paakkari, A., Rautio, P. & Valasmo, V., kesäkuuta 2019, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 21, s. 161-169 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Discrimination, harassment and racism in Finnish lower secondary schools

Zacheus, T., Kalalahti, M. M. M., Varjo, J. T., Saarinen, M. K., Jahnukainen, M. T., Mäkelä, M-L. & Kivirauma, J., 4 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Nordic Journal of Migration Research. 9, 1, s. 81-98 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Disentangling Conflict in Maya and Mesoamerican Studies

Kettunen, H. J., Peuramaki-Brown, M. & Morton, S., 2019, (Hyväksytty/In press) Seeking Conflict in Mesoamerica: Operational, Cognitive, and Experiential Approaches. Boulder: University Press of Colorado

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Does immigrant background count? Experiences of bullying and discrimination among Finnish secondary school students

Ouakrim-Soivio, N., Niilo-Rämä, M., Rautopuro, J. & Rantala, J. T., helmikuuta 2019, (Jätetty) julkaisussa : Large-Scale Assessments in Education. 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Effects of musical experience on children's language and brain development

Linnavalli, T., 2019, Helsinki : Helsingin yliopisto. 81 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Emerging identities of handicraft and home economics student teachers in Estonia

Paas, K. & Palojoki, P., 2019, (Jätetty) julkaisussa : European Journal of Teacher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing digital literacy and creativity: Makerspaces in the Early Years, 1st Edition

Blum-Ross, A., Kumpulainen, K. & Marsh, J., marraskuuta 2019, (Hyväksytty/In press) 1st Edition toim. Routledge. 240 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing Scientific Thinking Through the Development of Critical Thinking in Higher Education

Hyytinen, H., Toom, A. & Shavelson, R. J., 23 syyskuuta 2019, Redefining Scientific Thinking for Higher Education: Higher-Order Thinking, Evidence-Based Reasoning and Research Skills. Murtonen, M. & Balloo, K. (toim.). Palgrave Macmillan, s. 59-78

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing students’ latent nascent entrepreneurship in basic education

Hietanen, L. & Ruismäki, H. S. J., 2019, (Hyväksytty/In press) In A. Fayolle, D. Kariv & H. Matlay (Eds.) The Role and Impact of Entrepreneurship Education. Methods, Teachers and Innovative Programmes. New Horizons in Entrepreneurship series. Cheltenham and Northampton: Edward Elgar Publishing.. Edward Elgar

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ethical sensitivity in teaching and teacher education

Tirri, K. A. H., 31 toukokuuta 2019, Encyclopedia of Teacher Education. Peters, M. A. (toim.). Springer Science+Business Media, (Springer Nature).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaEnsyklopedia-artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Evaluating students' self-assessment in large classes

Julkaisun otsikon käännös: Opiskelijoiden itsearvioinnin laaduntarkastelua suuren kurssin kontekstissaHäsä, J. I. A., Rämö, J. M. & Virtanen, V., 2019, (Hyväksytty/In press) Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Jankvist, U., van den Heuvel-Panhuizen, M. & Veldhuis, M. (toim.). Utrecht: CERME: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Experiencing Democratic Intercultural Citizenship: EDIC Intensive Programmes

Kuusisto, E., Moree, D. & Sillavee, R., 2019, Education for Democratic Intercultural Citizenship . Veugelers, W. (toim.). Leiden: Brill Sense, s. 166-183 18 Sivumäärä (Moral Development and Citizenship Education; nro 15).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Exploring Frequency-dependent Brain Networks from ongoing EEG using Spatial ICA during music listening

Zhu, Y., Zhang, C., Toiviainen, P., Huotilainen, M. J., Mathiak, K., Ristaniemi, T. & Cong, F., 2019, julkaisussa : bioRxiv : the preprint server for biology .

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access

Finland SE Transitions

Kupiainen, S. A. & Ouakrim-Soivio, N., helmikuuta 2019, (Jätetty) Bloomsbury Education and Childhood Studies . London: Bloomsbury Publishing, 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Finnish 9th graders’ language skills: effects of learning environment and teaching on levels attained compared with other European countries

Julkaisun otsikon käännös: Suomalaisten 9.-luokkalaisten kielitaito: opetuksen ja oppimisympäristön vaikutuksia saavutettuihin tasoihin verrattuna muihin Euroopan maihinHilden, R. K., Rautopuro, J., Härmälä, M. & Huhtanen, M., 29 tammikuuta 2019, (Hyväksytty/In press) Festschrift fot Professor Sauli Takala. Huhta, A. & Ericsson, G. (toim.). Vuosikerta 2019.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Finnish Elementary School Teachers' Attitudes Toward Gifted Education

Laine, S., Hotulainen, R. & Tirri, K., 2019, julkaisussa : Roeper Review. 41, 2, s. 76-87 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Finnish Teachers Making Sense of and Promoting Multiliteracies in Early Years Education

Sairanen, H. M., Kangas, J. & Sintonen, S. T., 2019, Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and Beyond. Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Food education - a multi-contextual understanding is needed

Kauppinen, E. & Palojoki, P., 2019, (Jätetty) Perspectives on food education.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Foreword: Post-Apocalypto: Crisis and Resilience in the Maya World

Kettunen, H. J., Helmke, C. & Worm Danbo, R-M., 2019, (Hyväksytty/In press) Proceedings of the 18th European Maya Conference, Brussels, Belgium, October 28 - November 2, 2013. München: Verlag Anton Saurwein, (Acta Mesoamericana; Vuosikerta 30).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Foreword: Terrestrial and Celestial Landscapes in Maya Cosmology

Kettunen, H. J., Kováč, M. & Krempel, G., 2019, (Hyväksytty/In press) Maya Cosmology: Terrestrial and Celestial Landscapes. Proceedings of the 19th European Maya Conference, Bratislava, Slovakia, November 17-22nd, 2014. Kováč, M., Kettunen, H. & Krempel, G. (toim.). München: Verlag Anton Saurwein, (Acta Mesoamericana; Vuosikerta 29).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Fourth Graders’ Objectively Measured Week Long Physical Activity

Valtonen, J., Kyhälä, A-L., Slotte, S. & Reunamo, J., 31 tammikuuta 2019, julkaisussa : The European Journal of Social & Behavioural Sciences . XXIV, 1, s. 2891-2908 18 Sivumäärä, 252.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Global Education Research in Finland

Julkaisun otsikon käännös: Globaalikasvatuksen tutkimus SuomessaLehtomäki, E. & Rajala, A., 2019, (Hyväksytty/In press) The Bloomsbury Handbook of Global Education and Learning. Bourn, D. (toim.). Bloomsbury academic

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Historical thinking skills: Finnish History teachers' contentment with their new curriculum

Rantala, J. T. & Ouakrim-Soivio, N., 2019, (Jätetty) julkaisussa : Journal of Research on History Didactics, History Education and History Culture . 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How to… use qualitative research to change practice

Kajamaa, A., de la Croix, A. & Mattick, K., 24 kesäkuuta 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : The clinical teacher.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Hur andraspråkselever ska undervisas?

Muukkonen, P., 2019, julkaisussa : Kasvatus. 50, 1, s. 89-91

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuTieteellisen julkaisun arvosteluTieteellinen

Identifying vocational student teachers’ competence using an ePortfolio

Korhonen, A-M., Lakkala, M. & Veermans, M., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : European Journal of Workplace Innovation.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Image in Text: The Pictorial Aspect of Mesoamerican Writing Systems and the Long History of Typological Misconceptions

Kettunen, H. J., 2019, (Valmisteltavana) Entorno a los códigos mesoamericanos de comunicación visual. Bernal Romero, G., Esparza Olguín, O., Salazar Lama, D. & Valencia Rivera, R. (toim.). Centro de Estudios Mayas, Instituto de Investigaciones Filológicas, Universidad Nacional Autónoma de México

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu