Julkaisut 2001 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

A character strength intervention in 11 inclusive Finnish classrooms to promote social participation of students with special educational needs

Vuorinen, K., Erikivi, A. & Uusitalo-Malmivaara, L., tammikuuta 2019, julkaisussa : Journal of Research in Special Educational Needs. 19, 1, s. 45-57 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Agency in the Making: Analyzing students’ transformative agency in a school-based makerspace

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 5 elokuuta 2019, julkaisussa : Mind, Culture, and Activity.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Analytical reflection on teachers’ practical knowledge: A case study of exemplary teachers in an educational reform context

Charbashloo, H., Gholami, K., Majid Aliasgari, M., Hossein Talebzadeh, H. & Nematolla Mosapour, N., 2019, (Jätetty) julkaisussa : Teaching and Teacher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Assessing the Development of Collaborative Knowledge Work Competence: Scales for Higher Education Course Contexts

Muukkonen, H., Lakkala, M., Lahti-Nuuttila, P., Ilomäki, L., Karlgren, K. & Toom, A., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Open access
Tiedosto

Children’s play behaviour, cognitive skills and vocabulary in integrated early childhood special education groups

Kesäläinen, J., Suhonen, E., Alijoki, A. & Sajaniemi, N., 2019, julkaisussa : International Journal of Inclusive Education. https://doi.org/10.1080/13603116.2019.1651410.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Children’s self-regulation and coping strategies in a frustrated context in early education

Veijalainen, J., Reunamo, J., Sajaniemi, N. & Suhonen, E., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : South African Journal of Childhood Education. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Complex interrelations between academic competences and students’ approaches to learning – A mixed-methods study

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Journal of Further and Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Complex problem solving: Profiles and developmental paths revealed via latent transition analysis

Mustafic, M., Yu, J., Stadler, M., Vainikainen, M-P., Bornstein, M., Putnick, D. & Greiff, S., 2019, julkaisussa : Developmental Psychology.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Constituting immigrant care workers through gendering and racialising practices in education

Kurki, T. P., Brunila, M. K. & Lahelma, E. A., 12 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Nordic Journal of Migration Research.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Curriculum coherence as perceived by district-level stakeholders in large-scale national curriculum reform in Finland

Sullanmaa, J. S., Pyhältö, K. M., Pietarinen, J. & Soini, T., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : The Curriculum journal.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Democratic Education for Hope: Contesting the Neoliberal Common Sense

Tiainen, K., Leiviskä, A. & Brunila, K., 9 helmikuuta 2019, julkaisussa : Studies in Philosophy and Education. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Den seneste udvikling i Finland i forbindelse med undervisning for højt begavede

Tirri, K. A. H., 1 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Kognition & Pædagogik. 29, 111&112, s. 48-49 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Digital labour in school: Smartphones and their consequences in classrooms

Paakkari, A., Rautio, P. & Valasmo, V., kesäkuuta 2019, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 21, s. 161-169 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Discrimination, harassment and racism in Finnish lower secondary schools

Zacheus, T., Kalalahti, M. M. M., Varjo, J. T., Saarinen, M. K., Jahnukainen, M. T., Mäkelä, M-L. & Kivirauma, J., 4 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Nordic Journal of Migration Research. 9, 1, s. 81-98 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Does immigrant background count? Experiences of bullying and discrimination among Finnish secondary school students

Ouakrim-Soivio, N., Niilo-Rämä, M., Rautopuro, J. & Rantala, J. T., helmikuuta 2019, (Jätetty) julkaisussa : Large-Scale Assessments in Education. 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Emerging identities of handicraft and home economics student teachers in Estonia

Paas, K. & Palojoki, P., 2019, (Jätetty) julkaisussa : European Journal of Teacher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing peer interaction in early childhood special education: Chains of children's initiatives, adults' responses and their consequences in play

Syrjämäki, M. E., Pihlaja, P. & Sajaniemi, N. K., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Early Childhood Education Journal.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Escaping the subject-based class: A Finnish case study of developing transversal competencies in a transdisciplinary course

Kokko, S. H., Eronen, L. & Sormunen, K., 25 tammikuuta 2019, julkaisussa : The Curriculum journal. 15 Sivumäärä, 1469-3704.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Expanding the context of pedagogical activity to the surrounding communities

Rajala, A. J., 2019, julkaisussa : Psychology & Society. 11, 1, s. 161-175 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Exploring Frequency-dependent Brain Networks from ongoing EEG using Spatial ICA during music listening

Zhu, Y., Zhang, C., Toiviainen, P., Huotilainen, M. J., Mathiak, K., Ristaniemi, T. & Cong, F., 2019, julkaisussa : bioRxiv : the preprint server for biology .

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access

Finnish Elementary School Teachers' Attitudes Toward Gifted Education

Laine, S., Hotulainen, R. & Tirri, K., 2019, julkaisussa : Roeper Review. 41, 2, s. 76-87 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Finnish Principals: Leadership Training and Views on Distributed Leadership

Lahtero, T. J., Ahtiainen, R. & Lång, N., 2019, julkaisussa : Educational Research and Reviews. 14, 10, s. 340-348

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Forskningsbaserade kartläggnings- och interventionsmaterial i matematik för elever i Svenskfinland. Literatur review.

Ekstam, U., Hellstrand, H., Korhonen, J. & Aunio, P., 2019, julkaisussa : NMI-bulletin.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Fourth Graders’ Objectively Measured Week Long Physical Activity

Valtonen, J., Kyhälä, A-L., Slotte, S. & Reunamo, J., 31 tammikuuta 2019, julkaisussa : The European Journal of Social & Behavioural Sciences . XXIV, 1, s. 2891-2908 18 Sivumäärä, 252.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Harnessing horses in social pedagogy: Equine-assisted social education in a school context

Mickelsson, R., 16 heinäkuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Social Pedagogy. 2019, 8(1): 4, s. 1-8 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Hemodynamic responses to emotional speech in two-monthold infants imaged using diffuse optical tomography

Shekhar, S., Maria, A., Kotilahti, K., Huotilainen, M., Heiskala, J., Tuulari, J. J., Hirvi, P., Karlsson, L., Karlsson, H. & Nissila, I., 18 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Scientific Reports. 9, s. 1-15 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Historical thinking skills: Finnish History teachers' contentment with their new curriculum

Rantala, J. T. & Ouakrim-Soivio, N., 2019, (Jätetty) julkaisussa : Journal of Research on History Didactics, History Education and History Culture . 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Home economics education: exploring integrative learning

Haapaniemi, J., Venäläinen, S., Malin, A. & Palojoki, P., 28 tammikuuta 2019, julkaisussa : Educational Research. 61, 1, s. 87-104 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How to… use qualitative research to change practice

Kajamaa, A., de la Croix, A. & Mattick, K., 24 kesäkuuta 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : The clinical teacher.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Including or Excluding Religion and Worldviews in Schools? Finnish Teachers' and Teacher Students' Perceptions

Niemi, P-M., Kimanen, A. & Kallioniemi, A., 25 toukokuuta 2019, julkaisussa : Journal of beliefs and values. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

Inclusion and marginalization of learners in primary education (Finland)

Vartiainen, H. & Kosunen, S., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Bloomsbury Education and Childhood Studies.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

In Search of Maximal Citizenship in Educational Policy for Young People: Analysing Citizenship in Finnish Religious Education in View of the “Maximal” Conception

Adebayo, G. O., 2 elokuuta 2019, julkaisussa : Social sciences. 8, 8, s. 1-23 23 Sivumäärä, 232.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Integrative Teaching and the Challenge of Teacher Autonomy – Balancing Between Bildung and Curriculum Traditions in Finland

Haapaniemi, J., Venäläinen, S., Malin, A. & Palojoki, P., 2019, (Jätetty) julkaisussa : Journal of Curriculum Studies.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Interrupting psychological management of youth training

Brunila, K., 4 kesäkuuta 2019, julkaisussa : Education Inquiry. s. 1-14 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Itsearviointi taitona tulevaisuuteen

Hilden, R. K., 15 maaliskuuta 2019, julkaisussa : SeOppi. 2019, 1, s. 4-5 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Kasvatuksen historian tiedejulkaisulle on ollut tilausta

Rantala, J. T., 25 helmikuuta 2019, julkaisussa : Kasvatus & Aika.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Kiertotalouden keksinnöillä kohti kestävää elämäntapaa

Turkkila, M., Lommi, H. & Juuti, K., 2019, julkaisussa : Dimensio. 2019, 26.4.2019

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Koulun henkilöstöön kohdistuvan kouluväkivallan osapuolet, olosuhteet ja tilanteiden laatu

Hurme, K. K., Jahnukainen, M. T. & Hotulainen, R. H. E., kesäkuuta 2019, julkaisussa : Yhteiskuntapolitiikka. 84, 3, s. 270-280 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Maintaining the self? Exploring the connections between students' perfectionistic profiles, self-worth contingency, and achievement goal orientations

Ståhlberg, J., Tuominen, H., Pulkka, A-T. & Niemivirta, M., 12 heinäkuuta 2019, julkaisussa : Personality and Individual Differences. 151, 11 Sivumäärä, 109495.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Miten tyttöjen ja poikien tehtävävalinnat yhteiskuntaopin ylioppilaskokeessa eroavat toisistaan ja mitä merkitystä asialla on?

Löfström, J. M., 2019, julkaisussa : Kasvatus & Aika. 13, 1, s. 36–56 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Moving landscapes of Nordic basic education: Approaching shifting international influences through narratives of educational experts

Hansen, H. P., Wallenius, T., Juvonen, S. & Varjo, J. T., 8 tammikuuta 2019, julkaisussa : Compare. s. 1-19 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Nyexaminerade om lärarutbildningen i Sverige och i Finland

Bejerot, E., Lampi, L. K., Forsberg, T., Ahtiainen, R. S., Björk, L., Hotulainen, R. H. E., Parding, K., Sehlstedt, T. & Westensson, G., 2019, julkaisussa : Arbetsmarknad och Arbetsliv. 25, 3-4, s. 66-84

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

On the emergence of the L1 research field: A comparative study of PhD abstracts in the Nordic countries 2000–2017

Holmberg, P., Krogh, E., Nordenstam, A., Penne, S., Skarstein, D., Karlskov Skyggebjerg, A., Tainio, L. & Heilä-Ylikallio, R., 16 huhtikuuta 2019, julkaisussa : L1 Educational Studies in Languages and Literature . 19, s. 1-27 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Opettajaopiskelijat suomalaisten alkuperää selvittämässä: Tapaustutkimus tiedonalalähtöisestä eheyttämisestä opettajien peruskoulutuksessa

Rantala, J., Thuneberg, H. & Salmi, H., 16 elokuuta 2019, julkaisussa : Ainedidaktiikka. 3, 1, s. 63-81 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Overcoming Learning Difficulties with Smartphones in an Inclusive Primary Science Class

Sormunen, K., Lavonen, J. & Juuti, K., 2019, julkaisussa : Journal of Education and Learning. 8, 3, s. 21-34 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Parents’ and teachers’ views on digital communication in Finland

Kuusimäki, A-M., Uusitalo-Malmivaara, L. & Tirri, K., 30 kesäkuuta 2019, julkaisussa : Education Research International. 21 Sivumäärä, 8236786.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Pedagogisen Haltijan kuiskaus -materiaalin soveltaminen varhaiskasvatuksessa J. A. Hollon sivistyskasvatusajattelun luentana

Sintonen, S. T., Nordström, A., Kumpulainen, P. K. & Sairanen, H. M., tammikuuta 2019, (Jätetty) julkaisussa : Ainedidaktiikka.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Play in Adult-Child Interaction: Institutional Multi-Party Interaction and Pedagogical Practice in a Toddler Classroom

Pursi, A., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu