Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tutkijakoulu

  • Suomi

  • Suomi

Julkaisut 1992 2021

Suodatin
Konferenssiesitys
2019

Metadiscourse in Positioning Member(ship)s and Identities on Online Communities

Biri, Y., 29 kesäkuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Psychological flexibility and organised studying to lower stress and improve well-being of students

Määttä, S. A. V., Asikainen, H. & Katajavuori, N., 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Students in the Medical Faculty: Association between social support, social isolation, perceived stress, functional ability and quality of life

Hintsa, T., Monni, A. H., Pyörälä, E., Elovainio, M., Repo, S. & Paunio, T., 27 elokuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

The Evolution of Religion: What We May Learn From Philip Hefner and J. Wentzel van Huyssteen

Launonen, L., heinäkuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimus

The Evolution of Religion in the Religion/Science Dialogue

Launonen, L., 2019, (Julkaisematon).

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimus

The relationship between students’ approaches to learning, self-efficacy and study-related burnout

Häsä, J. I. A., Nieminen, J. H., Katajavuori, N. & Asikainen, H., 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

“It’s like that now, too”: Disjuncture and reshuffle of temporal calibration points in Hungary

Kallius, A., 29 syyskuuta 2019, (Julkaisematon).

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimus

Investigation of Finnish and German 9th grade students’ personal meaning to mathematics

Suriakumaran, N., Vollstedt, M. & Hannula, M. S., 2018, s. 167. 1 Sivumäärä.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Multiple Meanings of Property as Territory: Forests, Patents and Bodies

Salo, M. & Teivainen, T. L., elokuuta 2018, s. 225-229. 5 Sivumäärä.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimus

Tiedosto

Support Needed for Inclusion in the Induction Phase – Newly Qualified Teachers’ and Principals’ Perceptions

Harju, V. & Niemi, H., 2018.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Teachers’ Academy: Five years of teachers’ reward system, lessons learned?

Peltonen, L. M., Korsberg, H. & Pyörälä, E., 28 elokuuta 2018.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Who votes for whom? Using a latent profile analysis approach to examining voters’ issue preferences and party support

Im, Z. J., 2 maaliskuuta 2018, (Julkaisematon).

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimus

Why is Intercultural Bilingual Education important in Ecuador? A short presentation of our Academy-funded project.

Minoia, P., 1 joulukuuta 2018.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimus

Martha Nussbaum’s Capability Approach to the Field of Education

Pyy, I., 27 elokuuta 2017.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimus

2015

Appraising Shifting Borders in Religious Education: Promoting Needs Assessment Approach

Adebayo, G. O., 2015, (Julkaisematon) s. 1-13. 13 Sivumäärä.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimus

2014

Medical students’ conceptions of critical thinking after preclinical PBL

Aarnio, M., Lindblom-Ylänne, S., Nieminen, J. & Pyörälä, E., 27 maaliskuuta 2014.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Significant networks and conversations of applicants for the Teachers’ Academy

Pyörälä, E., Hirsto, L., Toom, A., Myyry, L. & Lindblom-Ylänne, S., 15 kesäkuuta 2014.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

The Capabilities Approach: A Hermeneutical Inquiry of Its Potential in Basic Education

Pyy, I. M., 21 marraskuuta 2014.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimus

2013

Tutor interventions in dealing with conflicts of knowledge

Aarnio, M., Lindblom-Ylänne, S., Nieminen, J. & Pyörälä, E., 27 elokuuta 2013.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Tutor Interventions in Dealing with Conflicts on Knowledge

Aarnio, M., Lindblom-Ylänne, S., Nieminen, J. & Pyörälä, E., 14 maaliskuuta 2013.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

2011

Cognitive conflict in tutorial groups

Aarnio, M., Pyörälä, E. & Lindblom-Ylänne, S., 30 elokuuta 2011.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

2009

On the relationship between students’ participation in tutorial groups and study success

Aarnio, M., Nieminen, J., Pyörälä, E. & Lindblom-Ylänne, S., 31 elokuuta 2009.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

2008

Motivating medical students to learn teamwork skills

Aarnio, M., Nieminen, J., Pyörälä, E. & Lindblom-Ylänne, S., 2 syyskuuta 2008.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

2005

Research-based teaching in communication skills studies in medicine

Pyörälä, E., Peräkylä, A., Heasman, P. & Niemi-Murola, L., 22 maaliskuuta 2005.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

2001