Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
The Research Group for Foreign Language Education at the Faculty of Educational Sciences at the University of Helsinki researches and develops foreign language education. The members of the group have a wide range of research foci within foreign language education at the primary, secondary and tertiary levels of education as well as in pre-service and in-service teacher education.
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Pirjo Harjanne
- Kasvatustieteiden osasto - Dosenttisopimus
- Opettajien akatemia
- Foreign Language Education
- Humanities and Social Sciences Education (HuSoEd)
- Tiedekunnan yhteiset (Kasvatustieteellinen tiedekunta) - dosentuuri
Henkilö: M6 Muu henkilöstö, HY, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Kaisa Hahl
- Kasvatustieteiden osasto - yliopistonlehtori
- Foreign Language Education
- Humanities and Social Sciences Education (HuSoEd)
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, HY, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Toni Mäkipää
- Kasvatustieteiden osasto - tutkijatohtori
- Humanities and Social Sciences Education (HuSoEd)
- Foreign Language Education
Henkilö: Muu henkilöstö, U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Esa Penttinen
- Foreign Language Education
- Tiedekunnan yhteiset (Kasvatustieteellinen tiedekunta) - Dosenttisopimus, dosentuuri
Henkilö: Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Tanja Samulin
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma
- Kasvatustieteiden osasto - väitöskirjatutkija
- Foreign Language Education
Henkilö: Muu henkilöstö, U1 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Väitöskirjatutkija
-
Towards high quality and equal teacher education in Somalia
Krzywacki, H., Hahl, K. & Yussuf, A. M.
01/11/2022 → 31/05/2023
Projekti: Muu rahoittaja
-
Kaunokirjallisuuden lukeminen tunnetaitojen ja itseymmärryksen oppimisen tukena kieltenopetuksessa
Riippa, A., Hahl, K. & Beck, S.
01/08/2021 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
-
ConnEcTEd: Coherence in European Teacher Education: Creating transnational communities of practice through virtual scenarios
Hahl, K., Hilden, R., Pietarila, M. E. & Kylmäkoski, K. A. M.
01/09/2020 → 31/08/2023
Projekti: EU Erasmus+ (EPLUS)
-
DigiTala: Digitaalinen apuväline suullisen kielitaidon harjoitteluun ja arviointiin
von Zansen, A. K., Hilden, R., Kurimo, M., Kuronen, M., Laihanen, E. A., Hilden, R., Heijala, M., Laihanen, E. A., Sneck, M. M., Tarvainen-Li, L. L. E. & von Zansen, A. K.
Suomen Akatemia Projektilaskutus
01/09/2019 → 31/08/2023
Projekti: Suomen Akatemia: Akatemiahanke
-
Aineenopettajan asiantuntijuus
Hahl, K., Hilden, R., Huhtala, A. & Vesalainen, M.
01/06/2019 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
Julkaisut
-
Active and engaging language learning
Hahl, K., lokak. 2022, Glädje i Språklärandet: Kunskap och goda modeller för en mångsidigare språkundervisning. Svenska kulturfonden, s. 141-155 15 SivumääräTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Ammatillinen
Open accessTiedosto -
Assessment and feedback practices in foreign language remote teaching during the pandemic in Finland
Mäkipää, T., Hahl, K. & Luodonpää-Manni, M., maalisk. 2022, julkaisussa: Testing, Evaluation and Assessment Today. s. 14-17 4 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Ammatillinen
-
Creaky voice and utterance fluency measures in predicting fluency and oral proficiency of spontaneous L2 Finnish
Kallio, H., Suviranta, R., Kuronen, M. & von Zansen, A., 2022, Proceedings of Speech Prosody 2022. Baixas: ISCA - International Speech Communication Association , s. 777-781 5 Sivumäärä 158. (Speech prosody ).Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Konferenssiartikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Deeper Learning and Assessment in Drama-based CLIL Learning Spaces - A Conceptual Framework
Arnaiz Castro, P., Breidbach, S., Coyle, D., de Vigne, J., Hahl, K. & Lynch, M., 11 marrask. 2022, julkaisussa: Language Education and Multilingualism. 5, s. 124-139 16 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Developing Automated Feedback on Spoken Performance: Exploring the Functioning of Five Analytic Rating Scales Using Many-facet Rasch Measurement
von Zansen, A. & Huhta, A., 1 jouluk. 2022, Diversity of Methods and Materials in Digital Human Sciences: Proceedings of the Digital Research Data and Human Sciences DRDHum Conference 2022, December 1-3, Jyväskylä, Finland. Jantunen, J. H., Kalja-Voima, J., Laukkarinen, M., Puupponen, A., Salonen, M., Saresma, T., Tarvainen, J. & Ylönen, S. (toim.). Jyväskylä: University of Jyväskylä, s. 211-229 19 SivumääräTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Konferenssiartikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto
Aktiviteetit
-
Frontiers in Psychology (Lehti)
Toni Mäkipää (Arvioitsija (reviewer))
2023Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
Using self-assessment to enhance self-regulated learning in Swedish courses in Finland
Toni Mäkipää (Puhuja)
11 maalisk. 2022Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Novel resources for foreign language teaching and learning through remote teaching
Toni Mäkipää (Puhuja), Kaisa Hahl (Puhuja) & Milla Kaarina Luodonpää-Manni (Puhuja)
17 syysk. 2022Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Groupe Scolaire Benabdallah
Pirjo Harjanne (Vieraileva opettaja)
12 lokak. 2022 → 17 lokak. 2022Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypit › Akateeminen vierailu toiseen organisaatioon
-
Activating and engaging language learning
Kaisa Hahl (Puhuja)
11 lokak. 2022Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
Lehtileikkeet
-
-
Vastine Marika Toivolan avoimeen kirjeeseen, jonka hän on osoittanut Opetushallituksen arviointityöryhmälle
Raili Hilden, Juhani Rautopuro & Najat Ouakrim-Soivio
10/02/2020
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Mittaustauko-ohjelman kielitaidon mittausta käsittelevä jakso
28/01/2020
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Ministeri Kulmunin brittienglanti keräsi kehuja – nyt vallassa on sukupolvi, joka uskaltaa avata suunsa myös vieraalla kielellä
25/01/2020
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Arvosanat ja oppilaiden osaaminen eivät vastaa toisiaan
Juhani Rautopuro, Najat Ouakrim-Soivio & Raili Hilden
17/11/2019
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media