Organisaation profiili

Yksikön profiili

The Research Group for Foreign Language Education at the Faculty of Educational Sciences at the University of Helsinki researches and develops foreign language education. The members of the group have a wide range of research foci within foreign language education at the primary, secondary and tertiary levels of education as well as in pre-service and in-service teacher education.

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Projektit 2018 2023

Julkaisut 2018 2019

  • 9 Artikkeli
  • 2 Kirjan luku tai artikkeli
  • 1 Katsausartikkeli

Between theory and practice – foreign language teacher students’ cognition of oral proficiency and grammar teaching in Sweden

Nilsson, T., Harjanne, P. & Rosell Steuer, P., tammikuuta 2019, julkaisussa : Apples : Journal of Applied Language Studies. 13, 1, s. 113–131 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Finländska svensklärares undervisningspraktiker och deras samband med elevers inlärningsresultat

Huhtala, A., Vesalainen, M., Hildén, R. & Rautopuro, J., 2019, julkaisussa : Nordand. 14, 1, s. 4-24 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Finnish 9th graders’ language skills: effects of learning environment and teaching on levels attained compared with other European countries

Julkaisun otsikon käännös: Suomalaisten 9.-luokkalaisten kielitaito: opetuksen ja oppimisympäristön vaikutuksia saavutettuihin tasoihin verrattuna muihin Euroopan maihinHilden, R. K., Rautopuro, J., Härmälä, M. & Huhtanen, M., 29 tammikuuta 2019, (Hyväksytty/In press) Festschrift fot Professor Sauli Takala. Huhta, A. & Ericsson, G. (toim.). Vuosikerta 2019.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Itsearviointi taitona tulevaisuuteen

Hilden, R., 15 maaliskuuta 2019, julkaisussa : SeOppi. 2019, 1, s. 4-5 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

The Language Awareness of Finnish and German EFL Senior High School Learners and Student Teachers Regarding English Grammar and Its Teaching

Penttinen, E., Bötger, H. & Behning, J., 2 heinäkuuta 2019, julkaisussa : International journal of English language teaching. Vol. 6, No.2; 2019, No. 2, s. 1-12 12 Sivumäärä, Vol. 6, No. 2; 2019.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Aktiviteetit 2016 2019

Varhennetun kieltenopetuksen käytännön kokemuksia ja työtapoja

Kirsi Wallinheimo (Puhuja), Marjo Savijärvi (Puhuja), Kaisa Hahl (Puhuja)
17 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Ruotsin kielen oppimistulosten arviointi

Raili Hilden (Konsultti)
26 helmikuuta 201931 toukokuuta 2020

Aktiviteetti: KonsultointityypitKonsultointi

Linguapeda 2019

Raili Hilden (Puhuja: puheenjohtaja)
18 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Ainedidaktiikan symposiumi 2019

Raili Hilden (Puhuja: puheenjohtaja)
8 helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Joint seminar with language teacher educators and students from the universities of Tallinn and Helsinki

Raili Hilden (Puhuja: puheenjohtaja)
joulukuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Lehdistö/media