Julkaisut

2020

Erilaisia arviointikeinoja yläkouluun. Miten monipuolistaa arviointia?

Mäkipää, T., 2020, julkaisussa : Tempus. 2020, 3, s. 30 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Feedback practices in language classes in Finnish general upper secondary schools

Mäkipää, T., 8 kesäkuuta 2020, julkaisussa : Apples : Journal of Applied Language Studies. 14, 1, s. 103-123 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

International student teachers as intercultural experts?

Hahl, K. & Koirikivi, P., 16 huhtikuuta 2020, Intercultural Competence in the Work of Teachers: Confronting Ideologies and Practices. Dervin, F., Moloney, R. & Simpson, A. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge, s. 175-196 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Kielididaktiikan katse tulevaisuuteen: Haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen

Hilden, R. (toim.) & Hahl, K. (toim.), 26 helmikuuta 2020, Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura. 205 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 17)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Kielididaktiikka ja kieltenopettajan osaaminen muutosten edessä

Hilden, R., 26 helmikuuta 2020, Kielididaktiikan katse tulevaisuuteen: Haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen . Hilden, R. & Hahl, K. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 5-29 25 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Kulttuurin muuttunut olemus opetussuunnitelmissa ja vieraiden kielten oppikirjoissa

Hahl, K., 26 helmikuuta 2020, Kielididaktiikan katse tulevaisuuteen: Haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen . Hilden, R. & Hahl, K. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 173-201 29 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Perceptions of Finnish Upper Secondary School Students of the Assessment Practices of Their Teachers

Mäkipää, T. & Ouakrim-Soivio, N., 7 maaliskuuta 2020, julkaisussa : Journal of Teaching and Learning. 13 (2019), 2, s. 23-42 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Student Teachers' Experiences of Using Photos in Teacher Reflection

Hahl, K., 15 lokakuuta 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Reflective Practice.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Uudenlaista kuullun ymmärtämistä tutkimassa

von Zansen, A., 2020, julkaisussa : Tempus. 1, s. 14-15

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Uudenlaista kuullun ymmärtämistä ylioppilastutkinnon kielikokeissa

von Zansen, A., 11 helmikuuta 2020, julkaisussa : Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti. 11, 1

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Open access

Varhennetun kieltenopetuksen käytäntöjä: opettajien kokemuksia onnistumisista ja haasteista

Hahl, K., Savijärvi, M. & Wallinheimo, K., 26 helmikuuta 2020, Kielididaktiikan katse tulevaisuuteen: Haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen . Hilden, R. & Hahl, K. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 77-103 27 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2019

Between theory and practice – foreign language teacher students’ cognition of oral proficiency and grammar teaching in Sweden

Nilsson, T., Harjanne, P. & Rosell Steuer, P., tammikuuta 2019, julkaisussa : Apples : Journal of Applied Language Studies. 13, 1, s. 113–131 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Finländska svensklärares undervisningspraktiker och deras samband med elevers inlärningsresultat

Huhtala, A., Vesalainen, M., Hildén, R. & Rautopuro, J., 2019, julkaisussa : Nordand. 14, 1, s. 4-24 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Finnish 9th graders´ language skills: Effects of learning environment and teaching on levels attained compared with other European countries

Hilden, R., Härmälä, M., Rautopuro, J. & Huhtanen, M., 1 kesäkuuta 2019, Developments in Language Education: A Memorial volume in Honour of Sauli Takala. Huhta, A., Erickson, G. & Figueras, N. (toim.). Jyväskylä: University of Jyväskylä, s. 113-130 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Itsearviointi taitona tulevaisuuteen

Hilden, R., 15 maaliskuuta 2019, julkaisussa : SeOppi. 2019, 1, s. 4-5 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Reproducing, disrupting and reforming understanding of cultural diversity: Theorising future subject teachers’ pedagogical reflections

Niemi, P-M. & Hahl, K., 2019, julkaisussa : Teaching Education. 30, 3, s. 319-336 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Selvitys kielten oppimisen ja koulunkäynnin tuesta perusopetuksessa

Hilden, R., Lintuvuori, M., Hahl, K., Ketonen, R., Samulin, T., Lindgren, E. & Hotulainen, R., 4 marraskuuta 2019, Helsinki: Helsingin yliopisto, Opetus- ja kulttuuriministeriö. 61 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Open access
Tiedosto

The Language Awareness of Finnish and German EFL Senior High School Learners and Student Teachers Regarding English Grammar and Its Teaching

Penttinen, E. M., Bötger, H. & Behning, J., 2 heinäkuuta 2019, julkaisussa : International journal of English language teaching. 6, 2, s. 1-12 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Uudenlaista kuullun ymmärtämistä – Kuvan ja videon merkitys ylioppilastutkinnon kielikokeissa

Zansen von, A. K., 2019, Jyväskylä: Jyväskylän yliopistopaino. 354 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaMonografia

Open access
2018

Kone ja ihminen yhteistyössä

Kallio, H. H. & Hilden, R., tammikuuta 2018, julkaisussa : Tempus. 2018, 1

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Shadows under the North Star- The inequality developing in Finnish school education

Ouakrim-Soivio, N., Rautopuro, J. & Hilden, R., lokakuuta 2018, julkaisussa : Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education . 2018, 3, s. 65-86 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Student reflections on teacher identity development in a yearlong secondary teacher preparation program

Hahl, K. & Mikulec, E., joulukuuta 2018, julkaisussa : Australian Journal of Teacher Education. 43, 12, s. 42-58 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The dawn of assessment literacy – exploring the conceptions of Finnish student teachers in foreign languages

Hilden, R. & Fröjdendal, B., 20 helmikuuta 2018, julkaisussa : Apples : Journal of Applied Language Studies. 12, 1, s. 1-24 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Toteutuuko perusopetuksen tasa-arvo? Katsaus oppimistulosten arviointeihin

Ouakrim-Soivio, N., Pulkkinen, J., Rautopuro, J. & Hilden, R., 13 joulukuuta 2018, julkaisussa : Kasvatus. 49, 5, s. 415-430 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017
2015

Harjoitus tekee mestarin sähköisissä kokeissa

von Zansen, A. & Manelius, T., 2015, julkaisussa : Tempus. 5, s. 6-7

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Pelillisyys & mobiilioppiminen kielten opetuksessa

von Zansen, A., 8 lokakuuta 2015, julkaisussa : Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Open access
2014

Lukio uudistuu – oletko valmis?

von Zansen, A., 2014, julkaisussa : Tempus. 5, s. 14-15

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Matkalla kohti muutosta

von Zansen, A., 2014, julkaisussa : Tempus. 4, s. 14

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Sähköisiä suunnitelmia yo-kielikokeeseen

von Zansen, A., 2014, julkaisussa : Tempus. 4, s. 12-13

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Virtaa ylioppilastutkinnon kielikokeisiin!

von Zansen, A., 7 lokakuuta 2014, julkaisussa : Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Open access
2013

Mobiilit mahdollisuudet kieltenopetuksessa

von Zansen, A., 2013, julkaisussa : Tempus. 2, s. 12-13

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Sähköä ylioppilastutkintoon

von Zansen, A., 2013, julkaisussa : Tempus. 6, s. 12

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Uusia tuulia ylioppilaskokeessa

von Zansen, A., 2013, julkaisussa : Tempus. 3, s. 10-11

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen