Organisaation profiili

Yksikön profiili

The main foci of the Research Community for Humanities and Social Sciences Education, HuSoEd Group are the learning and teaching of subjects related to humanities and social sciences in early childhood education, comprehensive education and adult education. The subjects that are mainly linked to humanities and social sciences are mother tongue and literature, Finnish as a second language, foreign languages, history, social studies, religious education, secular ethics, philosophy, and geography.

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Projektit

Julkaisut

Arvioinnin työväline

Ouakrim-Soivio, N. & Rongas, A., tammikuuta 2020, (Hyväksytty/In press) PS-kustannus.

Tutkimustuotos: Muu julkaisu

Conflicting Views on the Teacher’s Role as Model Citizens in Finland, 1900–1950

Rantala, J., 3 kesäkuuta 2020, julkaisussa : Paedagogica Historica. 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Envisaging the alternatives: From knowledge of the powerful to powerful knowledge in history classrooms

Puustinen, M. & Khawaja, A., 7 tammikuuta 2020, julkaisussa : Journal of Curriculum Studies. 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Experiences of bullying among Nordic secondary school students: Does background count?

Ouakrim-Soivio, N., Niilo-Rämä, M., Rautopuro, J. & Rantala, J., huhtikuuta 2020, (Jätetty) julkaisussa : Nordic Journal of Comparative and International Education . 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Finland SE Transitions

Kupiainen, S. A. & Ouakrim-Soivio, N., tammikuuta 2020, (Hyväksytty/In press) Bloomsbury Education and Childhood Studies . London: Bloomsbury Publishing, 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Aktiviteetit

Nordic Journal of Educational History (Lehti)

Jukka Rantala (Arvioitsija (reviewer))
2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

The CEFR: a road map for future research and development

Raili Hilden (Osallistuja)
7 helmikuuta 20208 helmikuuta 2020

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Language learning outcomes at the end of basic education and upper secondary education in Finland

Raili Hilden (Pääpuhuja), Juhani Rautopuro (Puhuja), Ari Huhta (Puhuja), Emma Annina Laihanen (Puhuja), Jonna Pulkkinen (Puhuja)
5 maaliskuuta 2020

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Interfaith Harmony Week

Heidi Rautionmaa (Osallistuja), Arto Kallioniemi (Osallistuja)
4 helmikuuta 2020

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitPublic Talks

Palkinnot

Paras Kasvatus-lehden tiedeartikkeli vuonna 2017

Najat Ouakrim-Soivio (Vastaanottaja), Juhani Rautopuro (Vastaanottaja) & Johanna Saario (Vastaanottaja), 15 marraskuuta 2018

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Ragnar Hult -mitali

Sirpa Tani (Vastaanottaja), 25 lokakuuta 2018

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Suomen Valkoisen Ruusun Ritakunnan I luokan ritarimerkki

Arto Kallioniemi (Vastaanottaja), 6 joulukuuta 2019

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Vuoden lyseolainen 2018

Arto Kallioniemi (Vastaanottaja), 21 syyskuuta 2018

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Tietoaineistot

Vastaantulo-hankkeen materiaalipankki

Suuriniemi, S. (Toimittaja), Vastaantulo-hanke, Helsingin yliopisto, 1 elokuuta 2019

Tietoaineisto