Julkaisut 2015 2019

Suodatin
Kirjan luku tai artikkeli
2019

Alakoulun kirjallisuuskasvatusta kartoittamassa: Lukuklaanin opettajakyselyn tuloksia

Grünthal, S., Hiidenmaa, P., Routarinne, S., Satokangas, H. & Tainio, L., helmikuuta 2019, Tutkimuksesta luokkahuoneisiin. Rautiainen, M. & Tarnanen, M. (toim.). Jyväskylä: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 161-181 21 Sivumäärä (Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 15).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Alma - nimeämätön näytelmäluonnos

Grünthal, S., 2019, Aleksis Kivi: Yö ja päivä; Lea; Alma; Margareta : kriittinen editio. Paavolainen, P., Katajamäki, S., Kokko, O., Lauerma, P., Niemi, J. & Nummi, J. (toim.). Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, s. 92-117 26 Sivumäärä (Aleksis Kiven teosten kriittiset editiot)(Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran toimituksia; nro 1439).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Arvioinnin erilaiset tehtävät

Luostarinen, A. & Ouakrim-Soivio, N., 2019, Arvioinnin käsikirja. 1.painos toim. Jyväskylä: PS-kustannus, s. 33-49 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Finland SE Transitions

Kupiainen, S. A. & Ouakrim-Soivio, N., helmikuuta 2019, (Jätetty) Bloomsbury Education and Childhood Studies . London: Bloomsbury Publishing, 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Finnish 9th graders’ language skills: effects of learning environment and teaching on levels attained compared with other European countries

Julkaisun otsikon käännös: Suomalaisten 9.-luokkalaisten kielitaito: opetuksen ja oppimisympäristön vaikutuksia saavutettuihin tasoihin verrattuna muihin Euroopan maihinHilden, R. K., Rautopuro, J., Härmälä, M. & Huhtanen, M., 29 tammikuuta 2019, (Hyväksytty/In press) Festschrift fot Professor Sauli Takala. Huhta, A. & Ericsson, G. (toim.). Vuosikerta 2019.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Holocaust Education in Finland

Dervin, F., Matilainen, M., Lyhykäinen, K., Kallioniemi, A., Salmenkivi, E. & Veijo, A-M., 2019, (Hyväksytty/In press) Holocaust Education in the Nordic and Baltic Countries. Dervin, F. (toim.). (Nordic Studies on Diversity in Education (CSP)).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ilmiöoppiminen yhteistyönä Suomenlinnassa

Wolff, L-A., Kaihovirta, H., Schaffar-Kronqvist, B., Savijärvi, M., Wallinheimo, K., Mikander, P. & Slotte, A., kesäkuuta 2019, Maailmanperintö ja kulttuurikasvatus. Metsärinne, M., Heino, T., Korhonen, R. & Esko, M. (toim.). Rauma: Rauman normaalikoulu, Turun yliopisto, s. 148-159 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Kulttuuri- ja katsomusdialogikasvatuksen merkitys perusasteen opetuksessa ja oppimisen tarpeissa

Laine, M., Kallioniemi, A. & Benjamin, S., kesäkuuta 2019, Maailmanperintö ja kulttuurikasvatus - World Heritage and Cultural Education . Esko, M., Heino, T., Korhonen, R. & Metsärinne, M. (toim.). Rauma: Rauman normaalikoulu, Turun yliopisto, s. 92–99 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Learning to Teach in Finland: Historical Contingency and Professional Autonomy

Säntti, J. & Kauko, J., 21 helmikuuta 2019, Knowledge, Policy and Practice in Teacher Education: A Cross-National Study. Tatto, M. T. & Menter, I. (toim.). London: Bloomsbury T&T Clark, s. 81-97 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Metrics in Practice: An Overview

Frog, Grünthal, S. E. M., Kallio, K., Niemi, J. & Niemi, J., 2019, (Valmisteltavana) Versification: Metrics in Practice.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Primary school pupils’ literary landscapes: What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school?

Tainio, L., Grünthal, S., Routarinne, S., Satokangas, H. & Hiidenmaa, P., 2019, Genom texter och världar: Svenska och litteratur med didaktisk inriktning – festskrift till Ria Heilä-Ylikallio. Höglund, H., Jusslin, S., Ståhl, M. & A. W. (toim.). Åbo: Åbo Akademis förlag, s. 217-233 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Religion and secularity in school festivals - experiences and challenges from Finland

Niemi, P-M., toukokuuta 2019, Contextualising dialogue, secularisation and pluralism: Religion in Finnish public education. Ubani, M., Rissanen, I. & Poulter, S. (toim.). Münster: Waxmann, s. 145-164 20 Sivumäärä (Religious Diversity and Education in Europe; nro 40).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Secondary Education in Finland – An Overview

Ouakrim-Soivio, N. & Kupiainen, S. A., lokakuuta 2019, (Hyväksytty/In press) Bloomsbury Education and Childhood Studies . London: Bloomsbury Publishing, 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Simulations as tools for teaching historical agency: A case study in Finland

Rantala, J., 2019, More Like Life Itself: Simulations as Powerful and Purposeful Social Studies. Wright-Maley, C. (toim.). Charlotte, NC: Information Age Publishing Inc., s. 187-204 18 Sivumäärä (Teaching and learning social studies).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Suomalaisten ja ruotsalaisten lukiolaisten historian tekstitaidot vertailussa

van den Berg, M. & Ouakrim-Soivio, N., 31 tammikuuta 2019, Tutkimuksesta luokkahuoneisiin. Rautiainen, M. & Tarnanen, M. (toim.). Jyväskylä: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 201-223 23 Sivumäärä (Ainedidaktisia tutkimuksia : Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja; nro 15).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Tietokirjoja lukemaan! Tietokirjallisuus lukutaidon kehittäjänä Lukuklaani-hankkeessa

Satokangas, H., Grünthal, S., Routarinne, S. & Tainio, L., toukokuuta 2019, Tutkimuskohteena tietokirja: Pirjo Hiidenmaan juhlakirja. Ruuska, H. & Löytönen, M. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopiston suomalais-ugrilainen ja pohjoismainen osasto, s. 169-186 18 Sivumäärä (Kieli; nro 19).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Open access

Why Does Changing the Orientation of History Teaching Take So Long? A Case Study in Finland

Rantala, J. T. & Ouakrim-Soivio, N., marraskuuta 2019, (Hyväksytty/In press) The Palgrave Handbook of History and Social Studies. Berg, C. & Christou, T. (toim.). Palgrave Macmillan

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

“My Treasure Box”: Pedagogical documentation, digital portfolios and children’s agency in Finnish early years education

Kumpulainen, K. & Ouakrim-Soivio, N., 2019, Participatory Research with Young Children. Eckhoff, A. (toim.). Cham: Springer, s. 105-123 19 Sivumäärä (Educating the Young Child: Advances in Theory and Research, Implications for Practice; Vuosikerta 17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Climate Change Education: A New Approach for a World of Wicked Problems

Lehtonen, A., Salonen, A. O. & Cantell, H., 18 syyskuuta 2018, Sustainability, Human Well-Being, and the Future of Education. Cook, J. W. (toim.). Cham: Springer International Publishing , s. 339-374 36 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Digitaaliset portfoliot oppimisen kuvastajina - Digitaalinen portfolio varhaiskasvatuksen toiminnan arvioinnissa

Kumpulainen, P. K. & Ouakrim-Soivio, N., 2018, Diggaa mun digimatkaa - Digga min digiresa : digitaaliset portfoliot varhaiskasvatuksen pedagogisen toimintakulttuurin kehittämisessä. Kirkkonummi: Kirkkonummen kunta, s. 50-54 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Eksynyt impi, Kristuksen morsian

Grünthal, S., 2018, Ihmissydän: Henkilöitä ja kohtaloita A. Kiven maailmoissa. Holopainen, R., Katajamäki, S. & Kokko, O. (toim.). Helsinki: ntamo, (Aleksis Kiven Seuran albumi; nro 6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Global education for global understanding: the case of Finland

Tani, S., Houtsonen, O. & Särkelä, E., 2018, Geography education for global understanding. Demirci, A., de Miguel González, R. & Bednarz, S. W. (toim.). Cham: Springer , s. 155-163 9 Sivumäärä (International perspectives on geographical education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

International student teachers as intercultural experts?

Hahl, K. & Niemi, P-M., 2018, (Hyväksytty/In press) Critical Intercultural Competences and Teacher Education. . Dervin, F., Moloney, R. & Simpson, A. (toim.). Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kosketuksen lukutaitoa: Konventionaalistuneet kosketukset oppilaiden välisessä vuorovaikutuksessa

Karvonen, U., Heinonen, P. & Tainio, L., 2 marraskuuta 2018, Uusia lukutaitoja rakentamassa = Building new literacies: AFinLAn vuosikirja 2018. Lehti, L., Peltonen, P., Routarinne, S., Vaakanainen, V. & Virsu, V. (toim.). Jyväskylä: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA ry, s. 159-183 25 Sivumäärä (AFinLA:n vuosikirja : Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen (AFinLA) julkaisuja; Vuosikerta 2018, nro 76).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Koulussa vai koulun ulkopuolella? Nuorten kokemukset yhteiskunnallisen vaikuttamisen oppimisesta

Tenojoki, A-M., Rantala, J. & Löfström, J., 20 maaliskuuta 2018, Opin polut ja pientareet: Nuorisobarometri 2017. Pekkarinen, E. & Myllyniemi, S. (toim.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura, s. 133-148 16 Sivumäärä (Julkaisuja)(Valtion nuorisoneuvoston julkaisuja).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Muslim Religious Education and Muslim Teacher Education: An Approach from Finland

Kallioniemi, A., 2018, Religious Education: Between Radicalism and Tolerance. Aslan, E. & Rausch, M. (toim.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, s. 83-92 10 Sivumäärä (Wiener Beiträge zur Islamforschung).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Portfolio arviointimenetelmänä

Manner-Kivipuro, J., Miettinen, E. & Wallinheimo, K., 2018, Kielenopimisen kehittyvät arviointi- ja palautekäytänteet = Developing feedback and assessment practices in language learning. Jokinen, J., Karjalainen, S. & Mäkäläinen, H. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopiston kielikeskus, s. 29-45 17 Sivumäärä (Helsingin yliopiston kielikeskuksen julkaisusarja / Language Centre publications; nro 7).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Pupils' Perceptions of Worldview Diversity and Religious Education in the Finnish Comprehensive School [repr.]

Kavonius, M., Kuusisto, A. & Kallioniemi, A., 2018, Education about Religions and Worldviews: Promoting Intercultural and Interreligious Understanding in Secular Societies. Halahoff, A., Arweck, E. & Boisvert, D. L. (toim.). London: Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Sankareita ja hirviöopettajia - sukupuoli luokanopettakoulutuksen kokemuskertomuksissa

Karvonen, U., Pietilä, P. & Tainio, L., marraskuuta 2018, Eriarvoistuva maailma - tasa-arvoistava koulu. Rinne, R., Haltia, N., Lempinen, S. & Kaunisto, T. (toim.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 367-388 22 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 78).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Sustainable Wellbeing Society—A Challenge for a Public Sector Institution

Salminen, J., 18 syyskuuta 2018, Sustainability, Human Well-Being, and the Future of Education. Cook, J. W. (toim.). Cham: Springer International Publishing , s. 91-119 29 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Suullisen kielitaidon arviointia: opiskelija vertaisensa arvioijana

Mäkäläinen, H. K. & Lahti, L. A. E., tammikuuta 2018, Kielenoppimisen kehittyvät arviointi- ja palautekäytänteet - Developing feedback and assessment practices in language learning. Jokinen, J., Karjalainen, S. & Mäkäläinen, H. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopiston kielikeskus, s. 63-88 26 Sivumäärä (Helsingin yliopiston kielikeskuksen julkaisusarja; Vuosikerta 7).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Swangah's "Frá bygd til bý" - a Faroese bricolage of hip hop, national romantic poetry and ballads: Ballads - New approaches

Cvetanovic, D., Grünthal, S. & Huhtamäki, M., 13 maaliskuuta 2018, Ballads – New Approaches : Kvaedi - Nýggj sjónarmid. Marnersdóttir, M., Andreassen, E., Dahl, S. A., Jacobsen, T. & Isholm, E. (toim.). Tórshavn, Faroe Islands: Fróðskapur, Faroe University Press, s. 78-98 21 Sivumäärä (Annales Societatis Scientiarum Faeroensis ; nro Supplementum 69).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Theoretical and methodological perspectives to studying religious and cultural diversity in Finnish, Swedish and Estonian comprehensive school

Kuusisto, A., Straarup, J., Schihalejev, O., Kallioniemi, A. & Vikdahl, L., 2018, New international studies on religions and dialogue in education. Ubani, M. (toim.). Münster: Waxmann, s. 31-45 15 Sivumäärä (Research on Religious and Spiritual Education; nro 12).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Role of Teachers in the Finnish Educational System: High Professional Autonomy and Responsibility

Niemi, H., Lavonen, J., Kallioniemi, A. & Toom, A., 2018, The Teacher's Role in the Changing Globalizing World: Resources and Challenges Related to the Professional Work of Teaching. Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J. (toim.). Leiden: Brill Sense, s. 47-61 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Teaching Profession Amid Changes in the Educational Ecosystems

Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J., 2018, The Teacher's Role in the Changing Globalizing World: Resources and Challenges Related to the Professional Work of Teaching. Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J. (toim.). Leiden: Brill Sense, s. 141-149 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Toimintaa lukemisen ja kirjoittamisen rajapinnalla: Neljäsluokkalaisten luetun ymmärtämisen tehtävä ympäristöopin tunnilla

Juvonen, R. & Routarinne, S., 2018, Uusia lukutaitoja rakentamassa = Building new literacies: AFinLAn vuosikirja 2018. Lehti, L., Peltonen, P., Routarinne, S., Vaakanainen, V. & Virsu, V. (toim.). Jyväskylä: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA ry, s. 134-158 25 Sivumäärä (AFinLA:n vuosikirja : Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen (AFinLA) julkaisuja; Vuosikerta 2018, nro 76).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Tutkimuseettisiä näkökulmia sensitiivisten uskontoihin, katsomuksiin ja arvoihin liittyvien kysymysten tarkasteluun lapsuuden ja nuoruuden tutkimuksessa

Kuusisto, S. A. E. & Kallioniemi, A. J. V., tammikuuta 2018, (Jätetty) Lasten ja nuorten tutkimuksen etiikka II [toim. Niina Rutanen & Kaisa Vehkalahti] .

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tärkeintä on koettu osallisuus. Se syntyy, kun oma tarina rakentaa koulun yhteistä kertomusta

Löfström, J., Malama, M., Mattila, P., Sinisalo, L-M., Elo, S. & Kivinen, K., 2018, Kohti parempaa demokratiaa: Euroopan neuvoston demokratiakulttuurin kompetenssit kasvatuksessa ja opetuksessa. Rautiainen, M. (toim.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, s. 55-61 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
2017

Arvosanan ansaitsemme - asteikolla tai ilman?

Hilden, R., Rautopuro, J. & Huhta, A., 31 maaliskuuta 2017, Kriteerit puntarissa. Britschgi, V. & Rautopuro, J. (toim.). Turku: FERA Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 63-80 18 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 74).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Book trailers in literature education: technology and interaction skills in support of multiliteracy

Grünthal, S. & Pentikäinen, J., 2017, Changing Subjects, Changing Pedagogies: Diversities in School and Education. Pyyry, N., Tainio, L., Juuti, K., Vasquez, R. & Paananen, M. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 210-226 17 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja: Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 13).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Eettisen ja kriittisen ajattelun taitojen arviointi katsomusaineissa ja teemaopinnoissa

Salmenkivi, E., Elo, S. & Iivonen, P., 2017, Arviointia toteuttamassa: Näkökulmia monipuoliseen opimisen arviointiin. Kauppinen, E. & Vitikka, E. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 82-99 18 Sivumäärä (Oppaat ja käsikirjat; nro 2017:4).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

En inblick i modersmålsdidaktisk forskning på 2000-talet i Finland

Rättyä, K., Heilä-Ylikallio, R. & Tainio, L., 21 joulukuuta 2017, Jatkuvuus ja muutos opettajankoulutuksessa. Kallio, M., Juvonen, R. & Kaasinen, A. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 249-266 18 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja. Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 12).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Ennustavatko perusopetuksen päättövaiheen oppimistulokset menestystä englannin kielen ylioppilaskokeessa?

Hilden, R. & Rautopuro, J., 2017, Jatkuvuus ja muutos opettajankoulutuksessa. Kallio, M., Juvonen, R. & Kaasinen, A. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 26-42 17 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja. Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 12).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Examining Religious Education in Finland from a Human Rights Perspective

Poulter, S., Kuusisto, A., Malama, M. & Kallioniemi, A., 2017, Religion, Education and Human Rights: Theoretical and Empirical Perspecticves. Sjöborg, A. & Ziebertz, H-G. (toim.). Cham: Springer International Publishing AG, s. 49-61 (Religion and Human Rights; Vuosikerta Volume 1).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Geography and sustainability education in Finnish schools

Tani, S., 2017, ESD in Geography, History, Civics and Social Studies. Ida, Y. (toim.). Tokyo: Kokoin Shoin Publishers, s. 248-258 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Geography Education, Primary and Secondary: International perspectives

Solem, M. & Tani, S., 6 maaliskuuta 2017, The International Encyclopedia of Geography: People, the Earth, Environment and Technology. Richardson, D. (toim.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons Ltd. , s. 1-11 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Historian oppikirjoja sadan vuoden ajalta - luonteenkasvatuksesta kriittisyyteen

Rantala, J., 2017, Oppikirja Suomea rakentamassa. Hiidenmaa, P., Löytönen, M. & Ruuska, H. (toim.). Helsinki: Suomen tietokirjailijat, s. 247-281 35 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Integrated Religious Education to Promote Dialogue in Inter-worldview Education

Rautiomaa, H. & Kallioniemi, A., syyskuuta 2017, Interfaith Education for All: Theoretical Perspectives and Best Practices for Transformative Action. Wielzen, D. R. & Ter Avest, I. (toim.). Rotterdam: Sense publishers, s. 147-158 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Introduction

Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J., 2017, Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research : Selected Papers from the ESERA 2015 Conference. Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J. (toim.). Cham: Springer International Publishing AG, s. 1-12 12 Sivumäärä (Contributions from Science Education Research; Vuosikerta Volume 3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Johdanto: Arvioinnin sudenkuoppia väistelemässä

Rautopuro, J., Hilden, R. & Ouakrim-Soivio, N., marraskuuta 2017, Kriteerit puntarissa. Britschgi, V. & Rautopuro, J. (toim.). Turku: FERA Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 9-16 8 Sivumäärä (Kasvatusalan julkaisuja; nro 74).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu