Julkaisut 2015 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

A geographical reading of Roland Barthes: A smartphone model for the interpretation of photographs in geography education

Hilander, M., 2019, julkaisussa : Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education . 2019, 2, s. 162-186 25 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Between theory and practice – foreign language teacher students’ cognition of oral proficiency and grammar teaching in Sweden

Nilsson, T., Harjanne, P. & Rosell Steuer, P., tammikuuta 2019, julkaisussa : Apples : Journal of Applied Language Studies. 13, 1, s. 113–131 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Bicycle model on climate change education: presenting and evaluating a model

Julkaisun otsikon käännös: Ilmastokasvatuksen polkypyörämalli: mallin esittely ja arviointiCantell, H., Tolppanen, S., Aarnio-Linnanvuori, E. & Lehtonen, A., 4 toukokuuta 2019, julkaisussa : Environmental Education Research. 25, 5, s. 717-731 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Digitaalinen portfolio varhaiskasvatuksen arviointivälineenä

Ouakrim-Soivio, N. & Kumpulainen, P. K., toukokuuta 2019, (Jätetty) julkaisussa : Journal of Early Childhood Education Research. 1/2020, 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Encouraging participation or restraining teasing? Teacher responses to uninvited students' answers

Lehtimaja, I. & Tainio, L., 2019, julkaisussa : Journal of Applied Linguistics and Professional Practice. 12, 1, 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Envisaging the alternatives: From knowledge of the powerful to powerful knowledge in history classrooms

Puustinen, M. & Khawaja, A., 13 marraskuuta 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Journal of Curriculum Studies.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Finländska svensklärares undervisningspraktiker och deras samband med elevers inlärningsresultat

Huhtala, A., Vesalainen, M., Hildén, R. & Rautopuro, J., 2019, julkaisussa : Nordand. 14, 1, s. 4-24 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Finnish upper secondary school students’ perceptions of their teachers’ assessment practices

Mäkipää, T. & Ouakrim-Soivio, N., 2019, (Jätetty) julkaisussa : Journal of Teaching and Learning. 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Four Religious Education Teachers: Four Retrospective Career Trajectories

Luodeslampi, J., Kuusisto, A. & Kallioniemi, A., 13 elokuuta 2019, julkaisussa : Religions. 2019 10, (8), 474

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Historical thinking skills: Finnish History teachers' contentment with their new curriculum

Rantala, J. T. & Ouakrim-Soivio, N., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Journal of Research on History Didactics, History Education and History Culture . 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Including or Excluding Religion and Worldviews in Schools? Finnish Teachers' and Teacher Students' Perceptions

Niemi, P-M., Kimanen, A. & Kallioniemi, A., 25 toukokuuta 2019, julkaisussa : Journal of beliefs and values. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

In-service and Pre-service Teachers’ Orientations to Linguistic, Cultural and Worldview Diversity

Julkaisun otsikon käännös: Opettajien ja opettajaksi opiskelevien suuntautumiset kielelliseen, kulttuuriseen ja katsomukselliseen moninaisuuteenKimanen, A. L., Alisaari, J. & Kallioniemi, A. J. V., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Journal of teacher education and educators. 8, 1, s. 35-54 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Itsearviointi taitona tulevaisuuteen

Hilden, R., 15 maaliskuuta 2019, julkaisussa : SeOppi. 2019, 1, s. 4-5 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Kartan piirtäminen tarinasta

Hilander, M., 2019, julkaisussa : Natura. 56, 1, s. 12 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Kasvatuksen historian tiedejulkaisulle on ollut tilausta

Rantala, J., 25 helmikuuta 2019, julkaisussa : Kasvatus & Aika. 13

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access

Katsomuksellinen yleissivistys uskonnon ja elämänkatsomustiedon perusopetuksen opetussuunnitelman (2014) perusteissa

Koirikivi, P-M., Poulter, S., Salmenkivi, E. & Kallioniemi, A., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Ainedidaktiikka.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Lasten agenda 2030

Hilander, M., 10 lokakuuta 2019, julkaisussa : Sirene-blogi.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Minä ja meidän yhteisömme: Kohti katsomuksellista yhdenvertaisuutta

Poulter, S., 2019, julkaisussa : Lastentarha. 82, 3, s. 25-27 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Miten tyttöjen ja poikien tehtävävalinnat yhteiskuntaopin ylioppilaskokeessa eroavat toisistaan ja mitä merkitystä asialla on?

Löfström, J., 2019, julkaisussa : Kasvatus & Aika. 13, 1, s. 36–56 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

More-than-human playful politics in young people’s practices of dwelling with the city

Pyyry, N. K. & Tani, S. H., 2019, julkaisussa : Social & Cultural Geography.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

On the emergence of the L1 research field: A comparative study of PhD abstracts in the Nordic countries 2000–2017

Holmberg, P., Krogh, E., Nordenstam, A., Penne, S., Skarstein, D., Karlskov Skyggebjerg, A., Tainio, L. & Heilä-Ylikallio, R., 16 huhtikuuta 2019, julkaisussa : L1 Educational Studies in Languages and Literature . 19, s. 1-27 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Opettajaopiskelijat suomalaisten alkuperää selvittämässä: Tapaustutkimus tiedonalalähtöisestä eheyttämisestä opettajien peruskoulutuksessa

Rantala, J., Thuneberg, H. & Salmi, H., 16 elokuuta 2019, julkaisussa : Ainedidaktiikka. 3, 1, s. 63-81 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Pentalan saaressa on saari

Hilander, M., 2019, julkaisussa : Natura. 56, 3, s. 15 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Predicting Finnish students’ end-of-school attainment in history and social studies

Ouakrim-Soivio, N., Kupiainen, S. & Rantala, J., kesäkuuta 2019, (Jätetty) julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Preparing for the world of diverse worldviews: parental and school stakeholder views on integrative worldview education in a Finnish context

Åhs, V., Poulter, S. & Kallioniemi, A., 2 tammikuuta 2019, julkaisussa : British Journal of Religious Education. 41, 1, s. 78-89 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Pääkirjoitus: Ikkunoita katsomuskasvatukseen

Poulter, S. & Rissanen, I., 13 toukokuuta 2019, julkaisussa : Teologia.fi. 2019, Teema 2

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Open access

Religion and children’s perceptions of bullying in multicultural schools in Estonia, Finland and Sweden

Schihalejev, O., Kuusisto, A., Vikdahl, L. & Kallioniemi, A., 5 marraskuuta 2019, julkaisussa : Journal of beliefs and values. s. 1-14 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Religion as a Human Right and a Security Threat – Investigating Young Adults’ Experiences of Religion in Finland

Niemi, P-M., Kallioniemi, A. & Ghosh, R., tammikuuta 2019, julkaisussa : Religions. 10, 1, 16 Sivumäärä, 55.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Religious education and spiritual development as a cultural component of the lifelong learning policy in Romania: the example of orthodox Christianity

Rusitoru, M-V. & Kallioniemi, A., 2 tammikuuta 2019, julkaisussa : Journal of beliefs and values. 40, 1, s. 31-44 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Reproducing, disrupting and reforming understanding of cultural diversity: Theorising future subject teachers’ pedagogical reflections

Niemi, P-M. J. & Hahl, K., 2019, julkaisussa : Teaching Education. 30, 3, s. 319-336 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Tehdään varhaiskasvatuksen katsomuskasvatukselle tilaa!

Lamminmäki-Vartia, S. & Poulter, S., 27 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Katsomukset.fi : uskonnot ja katsomukset Suomalaisessa yhteiskunnassa . 2019, 27.3.2019

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Open access

Tehtävien jakaminen puhelinsovelluksella

Kaasinen, A. & Hilander, M., 2019, julkaisussa : Natura. 56, 3, s. 9 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

The ideal teacher: orientations of teacher education in Sweden and Finland after the Second World War

Säntti, J., Furuhagen, B. & Holmén, J., 13 kesäkuuta 2019, julkaisussa : History of Education. 48, 6, s. 1-22 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The long mission towards gender equality in teacher education: Reflections from a national project in Finland

Lahelma, E. & Tainio, L., 2019, julkaisussa : Nordic Studies in Education. 39, 1, s. 69-84 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Toinen kieli ja oma äidinkieli perusopetuksessa

Tainio, L., 18 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti. 10, 3

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Translating the Lord’s Prayer into Finnish and the Komi languages: A construction analytic view

Ahlholm, M. & Kuosmanen, A., 8 heinäkuuta 2019, julkaisussa : Rodnoj âzyk. 7 (2019), 1, s. 146-198 53 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Varhaista tiedekasvatusta: Kirja-arvio: Mistä syntyy tuulen voima? Tiedekasvatusta ihmetellen ja leikkien; Jenni Vartiainen. Ps-kustannus, 2018

Hilander, M., 2019, julkaisussa : Natura. 56, 1, s. 42 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Yhdessä vai erikseen? Kokemuksia ja tutkimustietoa yhdistetyistä katsomusopetusjärjestelyistä

Åhs, V., Käpylehto, K., Poulter, S. & Kallioniemi, A., 18 toukokuuta 2019, julkaisussa : Teologia.fi. 2019, Teema 2

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Open access

‘Being stuck’: Analyzing text-planning activities in digitally rich upper secondary school classrooms

Juvonen, R., Tanner, M., Olin-Scheller, C., Tainio, L. & Slotte, A., kesäkuuta 2019, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 21, s. 196-213 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

“Pysty vaa kännykäst suoraa”: Yläluokkalaisten novellilukeminen pikaviestipalvelussa

Grünthal, S. E. M. & Sintonen, S. T., 2 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Media & viestintä : kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen lehti. 42, 1, s. 76-94 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

A pedagogy of interconnectedness for encountering climate change as a wicked sustainability problem

Julkaisun otsikon käännös: Yhteyksien pedagogiikka kohtaa ilmastonmuutoksen viheliäisenä kestävyysongelmanaLehtonen, A., Salonen, A., Cantell, H. & Riuttanen, L., 20 lokakuuta 2018, julkaisussa : Journal of Cleaner Production. 199, s. 860-867 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Arkiympäristöjen estetiikka ja lähelle katsomisen taito

Tani, S., 9 marraskuuta 2018, julkaisussa : Sirene-blogi. 2018, 9.11.2018

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Open access

Arvioinnin kivijalat yleissivistävässä koulutuksessa - Mitä, miten, milloin ja miksi?

Ouakrim-Soivio, N., maaliskuuta 2018, julkaisussa : Dimensio. 82, 2, s. 24-26 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Assessing Finnish and Californian high school students’ historical literacy through a document-based task

Veijola, A. & Rantala, J. T., 20 maaliskuuta 2018, julkaisussa : Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education . 8, 1, 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Assessing historical literacy among 12-year-old Finns

Rantala, J. & Khawaja, A., 13 elokuuta 2018, julkaisussa : The Curriculum journal. 29, 3, s. 354-369 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Designing an assessment tool for historical literacy: the case of Copernicus

Khawaja, A., 19 lokakuuta 2018, julkaisussa : Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education . 2018, 3, s. 1-26 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Equality work in teacher education in Finland

Brunila, K. & Kallioniemi, A., kesäkuuta 2018, julkaisussa : Policy Futures in Education. 16, 5, s. 539-552 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu