Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
Yksikön profiili
Learning, Culture and Interventions (LECI) is a research community devoted to advancing high-quality research, research-based teaching and societal interaction at the Faculty of Educational Sciences, University of Helsinki, Finland. It offers a conceptual home to all those academics at the faculty whose research rests on socio-cultural and / or activity theoretical perspectives, with a specific interest on reciprocal interaction between theory and practice. For more information, please see: Learning, Culture and Interventions
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Paula Ahola
- Kasvatustieteiden osasto - väitöskirjatutkija
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma
Henkilö: U1 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Väitöskirjatutkija
-
Kemal Ahson
- Kasvatustieteiden osasto - tutkimuskoordinaattori
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Jenny Sofia Byman
- Kasvatustieteiden osasto - väitöskirjatutkija
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma
Henkilö: U1 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Väitöskirjatutkija
Laitteet
-
Playful Learning Center
Kumpulainen, K. (Johtaja)
Learning, Culture & Interventions (LECI)Laitteistot/tilat: Tutkimuslaboratorio
-
Matikkasurina - Matikkaa liikkuen, leikkien ja tutkien
Sormunen, K. (Projektinjohtaja), Vartiainen, J. (Co-Principal Investigator), Abendstein, L. M. (osallistuja), Mattila, M. E. (Osallistuja), Vanhala, A. O. (Osallistuja), Hellstrand, H. (Kumppani), Niemistö, D. (Kumppani) & Välimäki, J. (Kumppani)
Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö
24/03/2025 → 23/03/2029
Projekti: Rahastot ja säätiöt
-
GenAI in primary school
Niemi, R. (osallistuja), Lavonen, L. (osallistuja) & Juuti, K. (Principal Investigator)
01/01/2025 → 31/12/2027
Projekti: Tutkimusprojekti
-
ECOYOUNG: Ecologies of learning for climate transformations in the lives of Finnish, Senegalese, and Brazilian young people
Rajala, A. (Projektinjohtaja)
01/01/2025 → 31/12/2028
Projekti: Tutkimusprojekti
-
A tree of knowledge: Practicing slow science in accelerating society
Rainio, A. (Principal Investigator), Nagatsu, M. (Co-Principal Investigator), Hirsaho, A. (Projektinjohtaja), Vainio, A. (osallistuja), Vähäkangas, A. (osallistuja), Betz-Heinemann, A. (osallistuja) & Nurmi, S. (osallistuja)
Univ Helsinki, University of Helsinki, Helsinki Inst Social Sci & Humanities HSSH
01/11/2024 → 31/12/2025
Projekti: Tutkimusprojekti
-
SoSECE: Socially Sustainable Early Childhood Education Future
Lund, V. (Projektinjohtaja), Rintakorpi, K. (Principal Investigator) & Holmikari, J. M. (Co-Principal Investigator)
01/10/2024 → 30/09/2027
Projekti: EU Erasmus+ (EPLUS)
Julkaisut
-
A forgotten chapter in the history of Nordic educational theory: J.V. Snellman's theory of Bildung
Miettinen, R., 8 huhtik. 2025, julkaisussa: Journal of Curriculum Studies. 15 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
A mixed-methods study on the effects of a growth mindset program in Finnish elementary schools
Laine, S., Puusepp, I., Kuusisto, E., Rissanen, I. & Tirri, K., 20 huhtik. 2025, (E-pub ahead of print) julkaisussa: Scandinavian Journal of Educational Research.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open access -
Caring for the Whole Child in Preschool Education: Repositioning ‘Religion’ in Socially Sustainable Educational Professionalism
Skaremyr, E., Raivio, M. & Kuusisto, A., 2025, The Oxford Handbook of Religion and Education. Gearon, L. & Kuusisto, A. (toim.). Oxford University Press, (Oxford Handbooks).Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Contextualizing Playful Learning Practices in the Finnish Early Childhood Education and Care
Kangas, J., Ukkonen-Mikkola, T. & Harju-Luukkainen, H., 2025, Early Childhood Pedagogical Practices Across the World: Selected Case Studies on the Role of Teachers for Learning and Care. Boyd, W. & Garvis, S. (toim.). 1 toim. Springer Singapore, s. 81-94 14 SivumääräTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Developing existential resilience in the lives of young children.
Segersvärd, R. J., Launonen, L., Kangas, J., Gearon, L. & Kuusisto, A., 2025, (Hyväksytty/In press) Religion, learning, literacy. Theories and concepts for 21st century public education. Ubani, M. (toim.). PalgraveTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Aktiviteetit
-
Tieteiden yö 2025
Poulter, S. (Osallistuja), Kurenlahti, E. A. (Osallistuja), Lipponen, L. (Osallistuja) & Pursi, A. (Osallistuja)
9 tammik. 2025Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Public Talks
Tiedosto -
Caroline Piaulet-Ghorayeb
Tirri, K. (Isäntä)
9 helmik. 2025 → 21 helmik. 2025Aktiviteetti: Vierailijan isännöinnin tyypit › Isännöity akateeminen vierailu Helsingin yliopistossa
-
Teachers and Teaching (Lehti)
Tirri, K. (Arvioitsija (reviewer))
20 tammik. 2025 → 4 helmik. 2025Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
NERA 2025 The Nordic Educational Research Association
Lund, V. (Puhuja: esitelmän pitäjä)
5 maalisk. 2025 → 7 maalisk. 2025Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
The 47th Association for Interdisciplinary Studies Conference AIS25
Lamminmäki-Vartia, S.A.-L. (Osallistuja) & Kurenlahti, E. A. (Osallistuja)
4 kesäk. 2025 → 6 kesäk. 2025Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
Palkinnot
-
2020 Editor's Choice Award (the most impactful and high quality paper in 2020), award given by The British Educational Research Association (BEFA) and the British Journal of Educational Technology (BJET), UK
Kajamaa, A. (Vastaanottaja), Kumpulainen, K. (Vastaanottaja) & Olkinuora, H.-R. (Vastaanottaja), tammik. 2021
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
Academia Europaea membership
Tirri, K. (Vastaanottaja), 11 huhtik. 2024
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
American Educational Research Association (AERA) Moral Development and Education SIG 2025 Book Award
Tirri, K. (Vastaanottaja), 7 helmik. 2025
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
-
Lehtileikkeet
-
-
-
‘You understand?’ Visual Images of Craftwork from East Jerusalem and Palestine – An Exercise for Geo-ethnographers
07/06/2024
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
-
Opettajan pitäisi vaatia anteeksipyyntöä, jos oppilas huorittelee, sanoo professori
23/05/2024
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media