Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
Learning, Culture and Interventions (LECI) is a research community devoted to advancing high-quality research, research-based teaching and societal interaction at the Faculty of Educational Sciences, University of Helsinki, Finland. It offers a conceptual home to all those academics at the faculty whose research rests on socio-cultural and / or activity theoretical perspectives, with a specific interest on reciprocal interaction between theory and practice. For more information, please see: Learning, Culture and Interventions
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Yrjö Engeström
- Kasvatustieteiden osasto - Prof. emer.
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö
-
Jaakko Hilppö
- Kasvatustieteiden osasto - yliopistonlehtori
- Cultural-historical approaches to children’s learning and development
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Jonna Kangas, Varhaiskasvatuksen dosentti
- Kasvatustieteiden osasto - yliopistonlehtori
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
Laitteet
-
Playful Learning Center
Kristiina Kumpulainen (Johtaja)
Learning, Culture & Interventions (LECI)Laitteistot/tilat: Tutkimuslaboratorio
-
REFORD: Research-based and Future-Oriented Curriculum Review and Develpoment for Teacher Education in Kenya
Karppinen, S., Dimba, M., Kitawi, A., Riechi, A., Wanjala, G., Karjalainen, J., Kaskinen, J. & Niemi, R.
01/11/2022 → 30/11/2024
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Antroposeenin lapset. Ympäristökriisin ilmapiirit ja monilajisen yhteistyön uudet muodot
Hohti, R., Sinquefield-Kangas, R., Ylirisku, H. L. M., Mehto, V. & Valasmo, V.
01/09/2022 → 31/08/2025
Projekti: Tutkimusprojekti
-
BildKropp: Visuellt och kroppsligt lärande - att stärka barns kompetens genom pedagogik
Kangas, J., Sundstedt, M. C. B. & Kaihovirta, H.
09/05/2022 → 31/08/2023
Projekti: Tutkimusprojekti
-
-
VoimaProfi – Empowering People towards Socially Inclusive Society
01/01/2022 → 30/06/2024
Projekti: Tutkimusprojekti
Julkaisut
-
Children’s and Youth’s Civic Projects and Responsible Agency
Hilppö, J. & Rajala, A., 2023, (Hyväksytty/In press) Agency and Transformation: Motives, mediation and motion. Sannino, A. & Hopwood, N. (toim.). Cambridge University PressJulkaisun otsikon käännös :Lasten ja nuorten kansalaisprojektit ja vastuullinen toimijuus Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Cultivating Compassion in Higher Education: International Autoethnographic Approach to Online Teaching During COVID -19
Harju-Luukkainen, H., Kangas, J., Smith, D., Beaton, M. C., Nutti, Y. J. & Äärelä, R., 27 helmik. 2023, Practising Compassion in Higher Education: Caring for Self and Others Through Challenging Times. Lemon, N., Harju-Luukkainen, H. & Garvis, S. (toim.). London: Routledge, 14 Sivumäärä (Wellbeing and Self-care in Higher Education).Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Development of Associations between Elementary School Students’ Mindsets and Attentional Neural Processing of Feedback in an Arithmetic Task
Puusepp, I., Linnavalli, T., Tammi, T., Huotilainen, M., Kujala, T., Laine, S., Kuusisto, E. & Tirri, K., 14 maalisk. 2023, julkaisussa: Frontiers in Psychology. 14, 15 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Embodied scaffolding and kinaesthetic learning in Finnish Early Childhood Education
Kangas, J., Ukkonen-Mikkola, T. & Harju-Luukkainen, H., 7 heinäk. 2023, (Hyväksytty/In press) Kinaesthetic Learning in Early Childhood. Barton, G. & Garvis, S. (toim.). 1 toim. London: Routledge, s. 137-152 16 SivumääräTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Fostering children's ecological imagination with augmented storying
Kumpulainen, K., Wong, C-C., Byman, J., Renlund, J. & Vadeboncoeur, J. A., 2 tammik. 2023, julkaisussa: Journal of Environmental Education. 54, 1, s. 33-45 13 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Aktiviteetit
-
Workshop I: Exploring Imagination and Creativitythrough Play in Nordic Early Literacy Education
Alexandra Nordström (Osallistuja)
3 toukok. 2023 → 5 toukok. 2023Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
Reading reflections diffractively - becoming teachers
Alexandra Nordström (Puhuja)
15 maalisk. 2023Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
The power of imagination - When learning feels like playing
Jenni Vartiainen (Puhuja)
8 maalisk. 2023Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
-
Reading reflections diffractively
Alexandra Nordström (Puhuja), Sofia Jusslin (Puhuja), Charlotta Hilli (Puhuja), Jenny Byman (Puhuja), Heidi Höglund (Puhuja), Mindy Svenlin (Puhuja), Katrina Åkerholm (Puhuja) & Jenny Renlund (Puhuja)
9 toukok. 2023Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Joy in young children's literacy practices in early childhood education
Alexandra Nordström (Puhuja)
29 toukok. 2023Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Palkinnot
-
2020 Editor's Choice Award (the most impactful and high quality paper in 2020), award given by The British Educational Research Association (BEFA) and the British Journal of Educational Technology (BJET), UK
Kajamaa, Anu (Vastaanottaja), Kumpulainen, Kristiina (Vastaanottaja) & Olkinuora, Helmi-Riikka (Vastaanottaja), tammik. 2021
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
Hyvä ohjaaja
Hilppö, Jaakko (Vastaanottaja), 26 marrask. 2020
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
LECI Award
Hautakangas, Merja J (Vastaanottaja), helmik. 2018
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
Member of the Finnish Academy of Science and Letters
Tirri, Kirsi (Vastaanottaja), 15 huhtik. 2006
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
Member of the Finnish Academy of Science and Letters
Kumpulainen, Kristiina (Vastaanottaja), 12 huhtik. 2019
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Lehtileikkeet
-
-
-
Saako naapurin lasta komentaa, jos hän repii lehtiä puista tai pompii autotallin katolla? Asiantuntija vastaa
30/06/2022
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
Glädje och vidgade textvärldar inom småbarnspedagogiken
13/06/2022
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-