Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
Learning, Culture and Interventions (LECI) is a research community devoted to advancing high-quality research, research-based teaching and societal interaction at the Faculty of Educational Sciences, University of Helsinki, Finland. It offers a conceptual home to all those academics at the faculty whose research rests on socio-cultural and / or activity theoretical perspectives, with a specific interest on reciprocal interaction between theory and practice. For more information, please see: Learning, Culture and Interventions
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Yrjö Engeström
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö
-
Jaakko Hilppö
- Kasvatustieteiden osasto - yliopistonlehtori
- Cultural-historical approaches to children’s learning and development
- Learning, Culture & Interventions (LECI)
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
Laitteet
-
Playful Learning Center
Kristiina Kumpulainen (Johtaja)
Learning, Culture & Interventions (LECI)Laitteistot/tilat: Tutkimuslaboratorio
-
Children’s grief and grieve in institutional early childhood education. Funded by Academy of Finland.
Lipponen, L., Pursi, A., Salonen, E. & Kurenlahti, E. A.
01/09/2021 → 31/08/2025
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Ohjausosaamisen kehittäminen varhaiskasvatuksen opettajankoulutuksessa: Helsingin yliopiston osahanke
Fonsen, E., Chydenius, H. I., Lipponen, L., Hilppö, J., Onnismaa, E., Pursi, A., Valkonen, S. & Virtanen, A. O.
01/03/2021 → 31/12/2022
Projekti: Muu projekti
-
Opettajankouluttajien tunnetoimijuuden ja vuorovaikutusosaamisen vahvistaminen digitaalisissa ympäristöissä
01/01/2021 → 30/06/2023
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Echoing: Lasten ekologisen mielikuvittelun ymmärtäminen ja pedagoginen edistäminen kulttuuriperinnöstä nousevien tarinoiden ja lisättyä todellisuutta hyödyntävien teknologioiden kohtaamisissa, Rahoitus: Koneen säätiö
Kumpulainen, K., Byman, J. S., Wong, C. C. & Renlund, J. A.
01/01/2021 → 31/12/2023
Projekti: Tutkimusprojekti
-
ALLINTERACT: Widening and diversifying citizen engagement in science (H2020)
01/10/2020 → 31/05/2023
Projekti: Tutkimusprojekti
Julkaisut
-
(Re)Thinking Time: Materializing More-Than-Human Empathy in Student Teachers’ Video Artworks
Sinquefield-Kangas, R., Ojala, A. & Niinistö, H., 3 maalisk. 2022, julkaisussa: Studies in Art Education. 63, 1, s. 39-54 16 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
An investigation into children's agency: children's initiatives and practitioners' responses in Finnish early childhood education
Sairanen, H., Kumpulainen, K. & Kajamaa, A., 2 tammik. 2022, julkaisussa: Early Child Development and Care. 192, 1, s. 112-123 12 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Assessing and Evaluating Early Childhood Education Systems
Garvis, S., Harju-Luukkainen, H. & Kangas, J., 29 tammik. 2022, (Hyväksytty/In press) Springer. 220 Sivumäärä (Early Childhood Research and Education: An Inter-theoretical Focus; Vuosikerta 1, nro 1)Tutkimustuotos: Kirja/raportti › Kirja › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Children’s emotional experiences in and about nature across temporal–spatial entanglements during digital storying
Byman, J., Kumpulainen, K., Wong, C-C. & Renlund, J., 20 tammik. 2022, julkaisussa: Literacy (Oxford). 56, 1, s. 18-28 11 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Children’s social orientations as creative processes in early childhood education and care
Nikkola, T. M., Kangas, J., Fong, Y. & Reunamo, J., 1 tammik. 2022, julkaisussa: Journal of Early Childhood Education Research. 11, 1, s. 297-312 15 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto
Aktiviteetit
-
Peltola, Maria, Structured fabrics of everyday life. Subject-scientific perspective on maintaining and changing life conditions in learning contexts of adulthood University of Oulu Graduate School; University of Oulu, Faculty of Education
Lasse Lipponen (Esitarkastaja)
7 maalisk. 2022Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Väitöskirjan esitarkastaja
-
Mari Muinonen: Alakoululaisten tunteet ja niihin liittyvä toiminta yhteisöllisissä digitaalisissa sisällöntuotannon projekteissa
Lasse Lipponen (Ohjaaja)
21 tammik. 2022Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Väitöskirjan ohjaaja tai sivuohjaaja
-
Thesis examination for degree of Doctor of Philosophy (Education)
Jaakko Hilppö (Ohjaaja)
31 jouluk. 2022Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Väitöskirjan esitarkastaja
-
Suomalaista matematiikan opetusta käsittelevä seminaari Uzbekistanissa (pääpuhujua)
Marika Toivola (Puhuja)
13 helmik. 2022Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Kutsuesitelmä
-
Arvioitsija: Taina Kyrönlammen dosenttihakemus (Jyväskylän yliopisto).
Lasse Lipponen (Esitarkastaja)
18 maalisk. 2022Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Väitöskirjan esitarkastaja
Palkinnot
-
2020 Editor's Choice Award (the most impactful and high quality paper in 2020), award given by The British Educational Research Association (BEFA) and the British Journal of Educational Technology (BJET), UK
Kajamaa, Anu (Vastaanottaja), Kumpulainen, Kristiina (Vastaanottaja) & Olkinuora, H. (Vastaanottaja), tammik. 2021
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
Hyvä ohjaaja
Hilppö, Jaakko (Vastaanottaja), 26 marrask. 2020
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
LECI Award
Hautakangas, Merja J (Vastaanottaja), helmik. 2018
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
Member of the Finnish Academy of Science and Letters
Tirri, Kirsi (Vastaanottaja), 15 huhtik. 2006
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
-
Member of the Finnish Academy of Science and Letters
Kumpulainen, Kristiina (Vastaanottaja), 12 huhtik. 2019
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Lehtileikkeet
-
-
-
The Morning Watch journal published a special issue on Education in the Circumpolar North
Jonna Kangas & Heidi Harju-Luukkainen
03/05/2021
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
Keskeneräinen gradu saattaa hallita ajatuksia jopa vuosia – Nyt palkittu lehtori kertoo, miten opinnäytteeseen pitäisi suhtautua
20/04/2021
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-