Design oppiminen, tekijäkulttuuri ja teknologia (MaDe)

  • Siltavuorenpenger 10

    00014 HELSINKI

Julkaisut 2015 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

Ainedidaktiset projektityöt kestävän kehityksen edistäjänä kotitalousopettajan koulutuksessa

Malin, A. K. & Palojoki, P. E., 2019, (Valmisteltavana) julkaisussa : Kasvatus.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Beyond Screen Time: Multidimensionality of Socio-Digital Participation and Relations to Academic Well-Being in Three Educational Phases

Hietajärvi, L., Salmela-Aro, K., Tuominen, H., Hakkarainen, K. & Lonka, K., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Computers in Human Behavior. 93, s. 13-24 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Clean Laundry with Pure Conscience: A Study on Laundry Practices Among Finnish Consumers

Miilunpalo, S-M. & Räisänen, R., maaliskuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Consumer Studies. 43, 2, s. 153-165 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Craft education in sustaining and developing craft traditions: Reflections from Finnish craft teacher education

Kokko, S. & Räisänen, R., kesäkuuta 2019, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 26, 1, s. 27-43 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Creating Sources of Inspiration through eCollage, the FEA Model, and a Future Visioning Concept Design Project

Julkaisun otsikon käännös: Creating Sources of Inspiration through eCollage, the FEA Model, and a Future Visioning Concept Design ProjectRiikonen, S., 29 toukokuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Emerging identities of handicraft and home economics student teachers in Estonia

Paas, K. & Palojoki, P., 2019, (Jätetty) julkaisussa : European Journal of Teacher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Escaping the subject-based class: A Finnish case study of developing transversal competencies in a transdisciplinary course

Eronen, L., Kokko, S. & Sormunen, K., 2019, julkaisussa : The Curriculum journal. 30, 3, s. 264-278 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Fungal colourants in applications – focus on Cortinarius species

Räisänen, R., helmikuuta 2019, julkaisussa : Coloration Technology. 135, 1, s. 22-31 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Home economics education: exploring integrative learning

Haapaniemi, J., Venäläinen, S., Malin, A. & Palojoki, P., 2 tammikuuta 2019, julkaisussa : Educational Research. 61, 1, s. 87-104 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Integrative Teaching and the Challenge of Teacher Autonomy – Balancing Between Bildung and Curriculum Traditions in Finland

Haapaniemi, J., Venäläinen, S., Malin, A. & Palojoki, P., 2019, (Jätetty) julkaisussa : Journal of Curriculum Studies.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Interconnections between the discursive framing of space-time and the interpretation of a collaborative task

Ritella, G., Ligorio, M. B. & Hakkarainen, K., maaliskuuta 2019, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 20, s. 45-57 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Interdisciplinary craft designing and invention pedagogy in teacher education: student teachers creating smart textiles

Julkaisun otsikon käännös: Integroiva käsityön suunnittelu ja keksimispedagogiikka opettajankoulutuksessa: opiskelijat suunnittelevat älytekstiilejäKarppinen, S., Kallunki, V. & Komulainen, K., tammikuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 29, 1, s. 57-74 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Promoting Finnwool with Green Production and Sustainability: Aspects from the Past to the Future, from Crafts to Industry

Räisänen, R., 2019, julkaisussa : Textile. 17, 3, s. 259-276 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Integrated Approach to Teaching Visual Art in After-School Activity Classes

Blagoeva, N. V., Karppinen, S. & Kairavuori, S., helmikuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Art & Design Education. 38, 1, s. 224-239 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The roles of material prototyping in collaborative design process at an elementary school

Yrjönsuuri, V., Kangas, K., Hakkarainen, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 heinäkuuta 2019, julkaisussa : Design and Technology Education. 24, 2, s. 141-162 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Validating Entrepreneurial Intentions Questionnaire to Assess the Impact of Entrepreneurship Education

Asghar, M. Z., Gul, F., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Tasdemir, M. Z., 2019, julkaisussa : Eğitim ve bilim. 44, 197, s. 383-399 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

Aistien käyttö kestävän kehityksen periaatteiden oppimisessa

Kölli, M., Malin, A. & Palojoki, P., 22 helmikuuta 2018, julkaisussa : Kotitalous. 2018, 1

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

A Multi-Method Case Study of Textile Craft-Design Applications – Usability and Effects on the Design Process

Riikonen, S. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 1 lokakuuta 2018, julkaisussa : Art, Design and Communication in Higher Education. 17, 2, s. 217-236 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Educating professionals for sustainable futures

Janhonen-Abruquah, H., Topp, J. & Posti-Ahokas, H., maaliskuuta 2018, julkaisussa : Sustainability. 10, 3, 12 Sivumäärä, 592.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Elements of practice in the analysis of auto-ethnographical cooking videos

Torkkeli, K. L., Mäkelä, M. J. & Niva, M. H., 15 maaliskuuta 2018, julkaisussa : Journal of Consumer Culture.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Entry characteristics, academic achievement and teaching practices: A comparative study of two categories of newly qualified teachers in basic schools in Ghana

Kwaah, C. Y. & Palojoki, P., 2018, julkaisussa : Cogent Education. 5, s. 1-19 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Experiencing a space: Applying experiential methods to support the learning of art and design

Kärnä-Behm, J. M., 22 lokakuuta 2018, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : International Journal of Education Through Art.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Hands on Design: Comparing the use of sketching and gesturing in collaborative designing

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, julkaisussa : Journal of Design Research. 16, 1, s. 24-46 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

ImproStory: Social Improvisation and Storytelling in Arts and Skills Subjects in Teacher Education

Julkaisun otsikon käännös: ImproStory menetelmä taito- ja taideaineiden opetuksessa opettajankoulutuksessaKarppinen, S., Poutiainen, A., Kairavuori, S., Rusanen, S. & Komulainen, K., 22 huhtikuuta 2018, julkaisussa : International Journal of Education and the Arts. 19, 9, s. 1-24 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Informal learning and food sense in home cooking

Janhonen, K., Torkkeli, K. & Mäkelä, J., 1 marraskuuta 2018, julkaisussa : Appetite. 130, s. 190-198 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Kokemuksellinen oppiminen muotoilupedagogiikan menetelmänä

Fernström, P. & Kärnä-Behm, J., 26 joulukuuta 2018, julkaisussa : Ainedidaktiikka. 2, 2, s. 21-37 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Line by line, part by part: collaborative sketching for designing

Härkki, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., kesäkuuta 2018, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 28, 2, s. 471-494 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Long-Term Teacher Orchestration of Technology-mediated Collaborative Inquiry

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2018, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 62, 3, s. 407-432 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Modelling the Components of Metacognitive Awareness

Kallio, H., Virta, K. & Kallio, M., kesäkuuta 2018, julkaisussa : International Journal of Educational Psychology. 7, 2, s. 94-122 29 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Plants as Fibre Resources: Approaches from the Science and Art Perspectives: 2 September 2017, EAA, Maastricht, Netherlands (Conference Review)

Suomela, J., 11 tammikuuta 2018, julkaisussa : Archaeological textiles review. 2017, 59, s. 96 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Preschoolers' Peer Collaboration on a Designing Task

Yliverronen, V., Marjanen, P. & Seitamaa-Hakkarainen, P., joulukuuta 2018, julkaisussa : The journal of design and technology education. 23, 2, s. 106-128 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Seeking Nettle Textiles – Utilizing a Combination of Microscopic Methods for Fibre Identification

Suomela, J. A., Vajanto, K. & Räisänen, R., 20 syyskuuta 2018, julkaisussa : Studies in Conservation. 63, 7, s. 412-422 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Tavoiteorientaatiot, koulutustavoitteet ja koulumenestys kuudennella luokalla

Varonen, A., Tuominen, H., Hietajärvi, L., Salmela-Aro, K., Hakkarainen, K. & Lonka, K., 2018, julkaisussa : Psykologia. 53, 2-3, s. 131-151 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Professorial Uniform of Elias Lönnrot: Russian Imperial Materiality in Finland

Snellman, A., Vajanto, K. & Suomela, J., 1 lokakuuta 2018, julkaisussa : Artefactum. 2018, 9

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Toimistotyöntekijä automaation kynnyksellä: Tekstinkäsittelijöiden työelämäarjen profiilit digitalisoidussa kokoaikaisessa kotietätyössä

Hasu, M., Käpykangas, S., Saari, E. & Korvela, P., 2018, julkaisussa : Työelämän tutkimus. 16, 4, s. 251-274 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Toward making sense of self through emotional experiences in craft-art

Ojala, M., Karppinen, S. & Syrjäläinen, E., syyskuuta 2018, julkaisussa : Craft Research. 9 , 2, s. 201-227 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Why our brains love arts and crafts: Implications of creative practices on psychophysical well-being

Huotilainen, M., Rankanen, M., Groth, C., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Mäkelä, M., 2018, julkaisussa : FORMakademisk. 11, 2, s. 1-17 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Adapting to change: Building learning spaces in a culturally responsive manner

Janhonen-Abruquah, H., Heino, L., Tammisuo, S. & Posti-Ahokas, H., 2017, julkaisussa : International journal of home economics IJHE.. 10, 2, s. 40-50 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Adolescents’ social networks: Exploring Different Patterns of Socio-Digital Participation

Julkaisun otsikon käännös: Nuorten sosiaaliset verkostot: Erilaisten sosiodigitaalisen osallistumisen muotojen hahmottamistaLi, S., Hietajärvi, L., Palonen, T., Salmela-Aro, K. & Hakkarainen, K., 2017, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 61, 3, s. 255-274 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Becoming animated when teaching physics, crafts and drama together: a multidisciplinary course for student-teachers

Kallunki, V., Karppinen, S. & Komulainen, K., helmikuuta 2017, julkaisussa : Journal of Education for Teaching. 43, 1, s. 32-47 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Craft as cultural ecologically located practice: Comparative case studies of textile crafts in Cyprus, Estonia and Peru

Julkaisun otsikon käännös: Käsityö kulttuuriekologisena käytäntönä. Vertaileva tapaustutkimus tekstiilikäsitöistä Kyproksessa, Virossa ja PerussaDillon, P. & Kokko, S., lokakuuta 2017, julkaisussa : Craft Research. 8, 2, s. 193-222 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Entrepreneurship as a twenty-first century skill: entrepreneurial alertness and intention in the transition to adulthood

Obschonka, M., Hakkarainen, K., Lonka, K. & Salmela-Aro, K., 2017, julkaisussa : Small Business Economics. 48, 4, s. 487–501 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Food safety teaching influenced by frames, traditions and subjective selections

Lange, M., Palojoki, P., Göranzon, H. & Marklinder, I., 1 elokuuta 2017, julkaisussa : International journal of home economics IJHE.. 10, 1, s. 79-88 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Gaming is related to enhanced working memory performance and task-related cortical activity

Moisala, M., Salmela, V., Hietajärvi, L., Carlson, S., Vuontela, V., Lonka, K., Hakkarainen, K., Salmela-Aro, K. & Alho, K., 15 tammikuuta 2017, julkaisussa : Brain Research . 1655, s. 204-215 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How Do Different Background Variables Predict Learning Outcomes?

Kallio, M. & Metsärinne, M., 2017, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 27, 1, s. 31-50 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How has the emergence of digital culture affected professional magic?

Rissanen, O., Pitkänen, P., Juvonen, A., Räihä, P., Kuhn, G. & Hakkarainen, K., 2017, julkaisussa : Professions and Professionalism . 7, 3, 17 Sivumäärä, 1957.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Instructional Theories of Exploratory Production

Metsärinne, M. & Kallio, M., 2017, julkaisussa : Australasian journal of technology education. 4, 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Kotitalousopettaja tasa-arvon edistäjänä

Janhonen-Abruquah, H., Posti-Ahokas, H., Venäläinen, S. & Palojoki, P., 2017, julkaisussa : Kotitalous. 80, 3, s. 6-8 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Käsityö ja asenteet – oppiaineen tulevaisuus

Hilmola, A. & Autio, O., 12 syyskuuta 2017, julkaisussa : Ainedidaktiikka. 1, 1, s. 39–59 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Luotaaminen suunnittelumenetelmänä

Kärnä-Behm, J., 29 lokakuuta 2017, julkaisussa : Tekstiiliopettaja. 62, 4, s. 6 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen