Julkaisut

Suodatin
Konferenssiartikkeli
2019

Developing Craft Pedagogy for Older Adults in Care Settings

Julkaisun otsikon käännös: Käsityöpedagogiikan kehittäminen ikääntyneille palvelukeskuksissaSalovaara, M. & Kokko, S., huhtikuuta 2019, The contributions of education and learning for older adults’ well-being: Proceedings of the 9th Conference of the ESREA -Research Network on Education and Learning of Older Adults (ELOA) . Vilhena, C. & Gregório, M. H. (toim.). Gambelas: University of Algarve, s. 214-231 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Eye movements during collaborative geometry problem solving lesson

Hannula, M. S., Toivanen, M. & Garcia Moreno-Esteva, E., 2019, Proceedings of the PME and Yandex Russian conference: Technology and Psychology for Mathematics Education. Shvarts, A. (toim.). Moscow: HSE Publishing House, s. 138-145 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How to promote learning in problem-solving?

Laine, A., 2019, Implementation Research on Problem Solving in School Settings: Proceedings of the 2018 Joint conference of ProMath and the GDM Working Group on Problem Solving. Kuzle, A., Gebel, I. & Rott, B. (toim.). Münster: WTM-Verlag, s. 3-18 16 Sivumäärä (Ars inveniendi et dejudicandi; Vuosikerta 13).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Impact of access requirements on the mathematical knowledge of students admitted to Primary Teaching programs: a micro-comparative study

Gorgorió, N., Albarracín, L. & Laine, A., 2019, Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019). . Jankvist, U. T., Van den Heuvel-Panhuizen, M. & Veldhuis, M. (toim.). Utrecht, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University, s. 2031-2038 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Making and observing visual representations during problem solving: An eye tracking study

Hannula, M. S. & Toivanen, M., 2019, Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Graven, M., Venkat, H., Essien, A. A. & Vale, P. (toim.). Pretoria, South Africa: PME International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta Vol 2. s. 328-335 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Making with Micro:bit: Teachers and Students Learning 21st Century Competences through the Innovation Process

Korhonen, T., Salo, L. & Sormunen, K., 2019, FL2019 - Proceedings of FabLearn 2019 Conference: 8th Annual Conference on Maker Education - New York, NY, USA, March 09-10, 2019. New York, NY: ACM Digital library, s. 120-123 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Material objects as tools for organizing collaboration in makercentered learning

Yrjönsuuri, V., Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2019, ACM International Conference Proceeding Series. Association for Computing Machinery, 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Mathematics curriculum reform in the U.S., Finland, Sweden and Flanders: region-wide coherence versus teacher involvement?

Van Steenbrugge, H., Krzywacki, H., Remillard, J., Machalow, R., Koljonen, T., Hemmi, K. & Yu, Y., 2019, Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Graven, M., Venkat, H., Essien, A. A. & Vale, P. (toim.). Pretoria, South Africa: PME International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vuosikerta Vol. 3. s. 406-413 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Students' view of mathematics in general high school and vocational high school

Sthephani, A., Hidayat, R., Hannula, M. S. & Saad, M. R. M., 2019, julkaisussa : Journal of Physics : Conference Series. 1321, 5

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Teacher-student eye contacts during whole-class instructions and small-group scaffolding: A case study with multiple mobile gaze trackers

Haataja, E., Salonen, V., Laine, A., Toivanen, M. & Hannula, M. S., 2019, Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019). Jankvist, U. T., Van den Heuvel-Panhuizen, M. & Veldhuis, M. (toim.). Utrecht, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University, s. 1435-1442 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

The effect of digital tools on visual attention during problem solving: Variance of gaze fixations when working with GeoGebra or on paper

Hannula, M. S. & Toivanen, M., 2019, Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019). Jankvist, U. T., Van den Heuvel-Panhuizen, M. & Veldhuis, M. (toim.). Utrechet, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University, s. 2838-2845 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access