Julkaisut

Suodatin
Artikkeli
2020

Achievement emotions among adolescents receiving special education support in mathematics

Holm, M., Björn, P. M., Laine, A., Korhonen, J. & Hannula, M. S., huhtikuuta 2020, julkaisussa : Learning and Individual Differences. 79, 11 Sivumäärä, 101851.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Bacterial microbiota composition of a common ectoparasite of cavity‐breeding birds, the Hen Flea Ceratophyllus gallinae

Aivelo, T. & Tschirren, B., heinäkuuta 2020, julkaisussa : Ibis. 162, 3, s. 1088-1092 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

Combining formal education and citizen science: A case study on students' perceptions of learning and interest in an urban rat project

Aivelo, T. & Huovelin, S., 3 maaliskuuta 2020, julkaisussa : Environmental Education Research. 26, 3, s. 324-340 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

Critical research approach in craft and fibre art studies in the USA

Julkaisun otsikon käännös: Kriittinen tutkimus USA:n käsityö- ja tekstiiliopinnoissaKokko, S., 29 tammikuuta 2020, (Jätetty) julkaisussa : International Journal of Education Through Art. 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Cross-age Peer Tutoring in a Technology-enhanced STEAM Project at a Lower Secondary School

Tenhovirta, S. A., Korhonen, T., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2020, (Jätetty) julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Development & validation of scientific video vignettes to promote perception of authentic science in student laboratories

Stamer, I., Pönicke, H., Tirre, F., Laherto, A., Höffler, T., Schwarzer, S. & Parchmann, I., 2 huhtikuuta 2020, julkaisussa : Research in Science & Technological Education. 38, 2, s. 168-184 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Elementary school pupils’ co-inventions: products and pupils’ reflections on processes

Sinervo, S., Sormunen, K., Kangas, K., Hakkarainen, K., Lavonen, J., Juuti, K., Korhonen, T. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 18 maaliskuuta 2020, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Engagements in Situationally Appropriate Home Cooking

Torkkeli, K., Janhonen, K. & Mäkelä, J., 1 toukokuuta 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Food, Culture, and Society.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Epistemic roles of materiality within a collaborative invention project at a secondary school

Mehto, V., Riikonen, S., Hakkarainen, K., Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., heinäkuuta 2020, julkaisussa : British Journal of Educational Technology. 51, 4, s. 1246-1261 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Examining the White Karelian textile tradition of the late nineteenth century – focus on plant fibers

Suomela, J. A., Vajanto, K. & Räisänen, R., 2 heinäkuuta 2020, julkaisussa : Textile. 18, 3, s. 297-323 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Fibers-opettajien tapaaminen käsityötaivaassa

Kokko, S., huhtikuuta 2020, julkaisussa : Tekstiiliopettaja. 66, 2, s. 14-15 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Finnish craft education in turbulence: Conflicting debates on the current National Core Curriculum

Julkaisun otsikon käännös: Suomen käsityönopetus myllerryksessäKokko, S., Kouhia, A. & Kangas, K., helmikuuta 2020, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 27, 1, s. 1-19 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Finnish graduated physics teachers’ views about their teacher education program: The disparity between the needs and delivery

Leinonen, R., Haaranen, M., Kesonen, M., Koponen, M., Hirvonen, P. E. & Asikainen, M. A., 2020, julkaisussa : Journal of technology and science education. 10, 1, s. 101-116 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

High school students' situational engagement associated with scientific practices in designed science learning situations

Inkinen, J., Klager, C., Juuti, K., Schneider, B., Salmela-Aro, K., Krajcik, J. & Lavonen, J., heinäkuuta 2020, julkaisussa : Science Education. 104, 4, s. 667-692 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Impact of Teacher’s Actions on Emotional Atmosphere in Mathematics Lessons in Primary School

Laine, A., Ahtee, M. & Näveri, L., tammikuuta 2020, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 18, 1, s. 163-181 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Kōmako Quilters’ informal learning and the collective zone of proximal development: The ‘5x5 quilt’ project

Warner, L., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2020, julkaisussa : Journal of Art & Communities. 10 , (1-2), s. 67-82 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Make biology relevant again! Pre-service teachers' views on the relevance of biology education

Mutanen, J. & Uitto, A., 14 maaliskuuta 2020, julkaisussa : Journal of Biological Education. 54, 2, s. 202-212 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Maker-Centered Project-Based Learning in Inclusive Classes: Supporting Students' Active Participation with Teacher-Directed Reflective Discussions

Julkaisun otsikon käännös: Maker-keskeinen projektioppiminen inklusiivisessa luokassa: Oppilaiden aktiivisen osallistumisen tukeminen opettajajohtoisilla reflektiivisillä keskusteluilla.Sormunen, K., Juuti, K. & Lavonen, J., huhtikuuta 2020, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 18, 4, s. 691-712 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Matematiikan opetus mielekkään oppimisen edistämisessä: Integratiivista mallia kohti

Koskinen, R. & Pitkäniemi, H., 14 huhtikuuta 2020, julkaisussa : Ainedidaktiikka. 4, 1, s. 79-98 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Teacher autonomy and collaboration as part of integrative teaching – Reflections on the curriculum approach in Finland

Haapaniemi, J., Venäläinen, S., Malin, A. & Palojoki, P., 3 toukokuuta 2020, julkaisussa : Journal of Curriculum Studies. 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Teachers' Support for Learners' Metacognitive Awareness

Kallio, H., Kallio, M., Virta, K., Iiskala, T. & Hotulainen, R., 7 toukokuuta 2020, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The development of pedagogical infrastructures in three cycles of maker-centered learning projects

Riikonen, S., Kangas, K., Kokko, S., Korhonen, T., Hakkarainen, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 6 heinäkuuta 2020, julkaisussa : Design and Technology Education. 25, 2, s. 29-49 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The resurgence of everyday experiences in school science learning activities

Kervinen, A., Roth, W-M., Juuti, K. & Uitto, A., 2020, julkaisussa : Cultural Studies of Science Education. 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

The use of sources of inspiration in experts’ apparel design process: a multiple case study

Omwami, A. I., Lahti, H. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2020, (Jätetty) julkaisussa : International Journal of Fashion Design, Technology and Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

“How stupid can a person be?” – Students coping with authoritative dimensions of science lessons

Kervinen, A., Roth, W-M., Juuti, K. & Uitto, A., maaliskuuta 2020, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 24, 17 Sivumäärä, 100367.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2019

A comparison of student teacher learning from practice in university-affiliated schools in Helsinki and Johannesburg

Lavonen, J., Henning, E., Petersen, N., Loukomies, A. & Myllyviita, A., 1 tammikuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 42, 1, s. 4-18 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Ammattina nuori tutkija - nuorten tutkijoiden kysely 2017

Kokkonen, T. P., 2019, julkaisussa : Tiedepolitiikka. 1/2019, s. 52-56 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

An Assessment of How Scientific Literacy-Related Aims Are Actualised in the National Primary Science Curricula in China and Finland

Wang, Y., Lavonen, J. & Tirri, K., 1 toukokuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Science Education. 41, 11, s. 1435-1456 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto

An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline

Lederman, J., Lederman, N., Bartels, S., Jimenez, J., Akubo, M., Aly, S., Bao, C., Blanquet, E., Blonder, R., Soares de Andrade, M. B., Buntting, C., Cakir, M., EL-Deghaidy, H., ElZorkani, A., Gaigher, E., Guo, S., Hakanen, A., Hamed Al-Lal, S., Han-Tosunoglu, C., Hattingh, A. & 30 muuta, Hume, A., Irez, S., Kay, G., Kivilcan Dogan, O., Kremer, K., Kuo, P-C., Lavonen, J., Lin, S-F., Liu, C., Liu, E., Liu, S-Y., Lv, B., Mamlok-Naaman, R., McDonald, C., Neumann, I., Pan, Y., Picholle, E., Rivero Garcia, A., Rundgren, C-J., Santibanez-Gomez, D., Saunders, K., Schwartz, R., Voitle, F., von Gyllenpalm, J., Wei, F., Wishart, J., Wu, Z., Xiao, H., Yalaki, Y. & Zhou, Q., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Journal of Research in Science Teaching. 56, 4, s. 486-515 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Bacterial microbiota composition of Ixodes ricinus ticks: the role of environmental variation, tick characteristics and microbial interactions

Aivelo, T., Norberg, A. & Tschirren, B., 19 joulukuuta 2019, julkaisussa : PeerJ. 7

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Beyond Screen Time: Multidimensionality of Socio-Digital Participation and Relations to Academic Well-Being in Three Educational Phases

Hietajärvi, L., Salmela-Aro, K., Tuominen, H., Hakkarainen, K. & Lonka, K., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Computers in Human Behavior. 93, s. 13-24 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Building Student-centric ePortfolios in Practice: Areas of Documentation in a Craft Learning Activity

Julkaisun otsikon käännös: Oppijakeskeisen sähköisen portfolion käytännöt: Dokumentoinnin osa-alueet käsityön oppimisprosessissaSaarinen, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 23 lokakuuta 2019, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 26, 2, s. 16-28 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Collaborative Design and Implementation of Digital Tools in Education as Part of National-Level Programmes in a Decentralised Education System

Lavonen, J. & Villalba-Condori, K. O., 29 lokakuuta 2019, julkaisussa : Education in the Knowledge Society. 20, 12 Sivumäärä, 23.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Craft as cultural ecologically located practice: Comparative case studies of textile crafts in Cyprus, Estonia and Peru

Dillon, P. & Kokko, S., joulukuuta 2019, julkaisussa : Studia Vernacula. 11, s. 8-33 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Craft education in sustaining and developing craft traditions: Reflections from Finnish craft teacher education

Kokko, S. & Räisänen, R., kesäkuuta 2019, julkaisussa : Techne Series: Research in Sloyd Education and Craft Science A. 26, 1, s. 27-43 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Creating Sources of Inspiration through eCollage, the FEA Model, and a Future Visioning Concept Design Project

Julkaisun otsikon käännös: Creating Sources of Inspiration through eCollage, the FEA Model, and a Future Visioning Concept Design ProjectRiikonen, S., 29 toukokuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Didactic Focus Areas in Science Education Research

Lampiselkä, J., Kaasinen, A., Kinnunen, P. & Malmi, L., 12 joulukuuta 2019, julkaisussa : Education Sciences. 9, 4, 19 Sivumäärä, 294.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Escaping the subject-based class: A Finnish case study of developing transversal competencies in a transdisciplinary course

Eronen, L., Kokko, S. & Sormunen, K., 2019, julkaisussa : The Curriculum journal. 30, 3, s. 264-278 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Face-to-face Contacts, Facebook Connections and Academic Support: Adolescents' Networks between and across Gender and Culture in Finland

Li, S., Palonen, T., Lehtinen, E. & Hakkarainen, K., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Young. 27, 2, s. 184-200 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Home economics education: exploring integrative learning

Haapaniemi, J., Venäläinen, S., Malin, A. & Palojoki, P., 2 tammikuuta 2019, julkaisussa : Educational Research. 61, 1, s. 87-104 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

I centrum för materialstudier, ett tygbeklätt bibelstöd från Österbotten: Om textilplantor mellan naturvetenskap och kulturhistoria

Skoglund, G., Suomela, J. & Vajanto, K., marraskuuta 2019, julkaisussa : Rig. 102, 3, s. 149-163 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Integrative phenomena in visual arts and mathematics

Portaankorva-Koivisto, P. & Havinga, M., 3 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Journal of Mathematics and the Arts. 13, 1-2, s. 4-24 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Interconnections between the discursive framing of space-time and the interpretation of a collaborative task

Ritella, G., Ligorio, M. B. & Hakkarainen, K., maaliskuuta 2019, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 20, s. 45-57 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Interdisciplinary craft designing and invention pedagogy in teacher education: student teachers creating smart textiles

Julkaisun otsikon käännös: Integroiva käsityön suunnittelu ja keksimispedagogiikka opettajankoulutuksessa: opiskelijat suunnittelevat älytekstiilejäKarppinen, S., Kallunki, V. & Komulainen, K., tammikuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Technology and Design Education. 29, 1, s. 57-74 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Investigation of Finnish and German 9th grade students’ personal meaning with relation to mathematics

Suriakumaran, N., Hannula, M. S. & Vollstedt, M., 2019, julkaisussa : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 7, 2, s. 110-132 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Kiertotalouden keksinnöillä kohti kestävää elämäntapaa

Turkkila, M., Lommi, H. & Juuti, K., 2019, julkaisussa : Dimensio. 2019, 26.4.2019

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access

Kirja-arvio: Murcott, Anne (2019). Introducing Sociology of Food and Eating. Bloomsbury Publishing. 223 s.

Torkkeli, K., 4 marraskuuta 2019, julkaisussa : Kulutustutkimus.Nyt : Kulutustutkimuksen seuran julkaisu.. 13, 1, s. 75-78 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto