Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
Yksikön profiili
Minds Hub Research Group at the University of Helsinki study motivation, learning and well-being in changing global context. We investigate students' school careers and development across compulsory comprehensive education to higher education and subsequent transition to working life. Our aim is to understand how digitalization, diversity, inequality and stress affect youth development at large. We are responsible for four Academy of Finland funded research projects and promoting new data collection methods. We collect and integrate longitudinal, physiological and situational data.
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
- psykologia
- 515 Psykologia
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Hansika Piyumali Ambahelagedara
- Kasvatustieteiden osasto - väitöskirjatutkija
- Minds Hub
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma
Henkilö: U1 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Väitöskirjatutkija
-
Marguerite Beattie
- Helsinki Inequality Initiative (INEQ)
- Minds Hub
- Kasvatustieteiden osasto - tutkimuskoordinaattori
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Yirou Fang
- Kasvatustieteiden osasto - väitöskirjatutkija
- Minds Hub
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma
Henkilö: U1 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Väitöskirjatutkija
-
FLUX: Muuttuva perheenmuodostus - Syyt, seuraukset ja mahdolliset tulevaisuudet
Salmela-Aro, K. (Projektinjohtaja) & Sortheix, F. (osallistuja)
01/10/2024 → 30/09/2027
Projekti: Suomen Akatemia: Strategisen tutkimuksen neuvoston rahoitus (STN)
-
TeensGoGreen - Emotional, cognitive, behavioral and social consequences of climate change for youth development Emotional, cognitive, behavioral and social consequences of climate change for youth development
Salmela-Aro, K. (Projektinjohtaja) & Toyama, H. (osallistuja)
01/09/2024 → 31/08/2026
Projekti: Suomen Akatemia: Akatemiaprofessorin tutkimuskulut
-
Suuri kouluooppera! Kuinka koulu korjataan - Stora skoloperan! Hur fixas skolan
Svanberg, T. K. (Projektinjohtaja), Salmela-Aro, K. (Muu), Huttunen, I. E. (Muu) & Upadyaya, K. M. (Muu)
01/01/2024 → 12/10/2025
Projekti: Rahastot ja säätiöt
-
Niemi: DAIA 2023-2025 VETURI
Mäkelä, J. (Projektinjohtaja), Ahonen, L. V. (osallistuja), Eta, E. A. (osallistuja), Gorr, N. (osallistuja), Karkkulainen, E. (osallistuja), Lavonen, J. (osallistuja), Myllyviita, A. (osallistuja), Niu, J. (osallistuja), Rasa, T. (osallistuja), Terence Yong, Y. (osallistuja), Turkkila, M. V. P. (osallistuja) & Vivitsou, M. (osallistuja)
01/11/2023 → 30/11/2025
Projekti: Business Finland
-
Oppimisympäristöjen luominen oppilaiden kasvun ajattelutavan tukemiseks
Yu, J. (Principal Investigator) & Gale, J. (osallistuja)
01/09/2023 → 31/08/2027
Projekti: Suomen Akatemia: Akatemiatutkija
Julkaisut
-
Achievement Goals as Mediators of the Links Between Self-Esteem and Depressive Symptoms From Mid-Adolescence to Early Adulthood
Gilbert, W., Eltanoukhi, R., Morin, A. J. S. & Salmela-Aro, K., tammik. 2025, julkaisussa: Journal of Youth and Adolescence. 54, 1, s. 103-120 18 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
A Whole-Population Comparative Study of the School Experience and Its Association With Depressive Symptoms Among Immigrant-Origin and Native Preadolescents
Abdulhamed, R., Hietajärvi, L., Klemetti, R. & Lonka, K., huhtik. 2025, julkaisussa: Psychology in the Schools. 62, 4, s. 1196-1216 21 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Evaluating Twelve Media Literacy and Digital Skills Interventions
Martinez, D., Helsper, E. J., d'Haenens, L., Vissenberg, J., Donoso, V., Edisherashvili, N., Puusepp, M., Kasemets, M.-L., Martínez, G., Larranaga, N., Garmendia, M., Tomczyk, Ł., Kielar, I., Tiihonen, S., Sormanen, N., Wilska, T.-A., Irani, F., Maksniemi, E., Hietajärvi, L. & Salmela-Aro, K., 6 tammik. 2025, Zenodo. 95 SivumääräTutkimustuotos: Kirja/raportti › Tutkimusraportti
Open accessTiedosto -
Instruction and task appraisals as antecedents of momentary engagement and disaffection
Järvinen, J., Hietajärvi, L., Ketonen, E. E. & Salmela-Aro, K., toukok. 2025, julkaisussa: Educational Psychology : An International Journal of Experimental Educational Psychology .Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Longitudinal Associations between Personal Identity and Parenthood Among Finnish Young Adults
Mannerström, R., Sortheix, F. M., Hietajärvi, L. & Salmela-Aro, K., kesäk. 2025, julkaisussa: Advances in Life Course Research. 64, s. 100662 8 Sivumäärä, 100662.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto
Aktiviteetit
-
Evaluation of doctoral thesis
Yu, J. (Esitarkastaja)
2025Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Väitöskirjan esitarkastaja
-
DAIA WORKSHOP: Training Development and Future Proofing
Turkkila, M. V. P. (Opettaja)
16 tammik. 2025Aktiviteetti: Muiden aktiviteettien tyypit › Tyypit: Muut aktiviteetit - Muu opetustyö
-
NERA 2025 The Nordic Educational Research Association
Turkkila, M. V. P. (Osallistuja)
5 maalisk. 2025 → 7 maalisk. 2025Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
Matematiikan ja luonnontieteen opetuksen tutkimuspäivät
Vilhunen, E. (Puhuja: esitelmän pitäjä)
31 lokak. 2024 → 1 marrask. 2024Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
University College Dublin
Yu, J. (Vieraileva tutkija)
11 marrask. 2024 → 29 marrask. 2024Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypit › Akateeminen vierailu toiseen organisaatioon
Palkinnot
-
Työyhteisöteko 2024: Henkilökunnan yhteisöllinen keramiikkapaja
Ahola, R. J. P. (Vastaanottaja) & Vinni-Laakso, J. (Vastaanottaja), jouluk. 2024
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Lehtileikkeet
-
-
SUOMIAREENA 2023 - Jotta jokaisella nuorella on mahdollisuus menestyä elämässä
Namdar, C., Salmela-Aro, K. & Maksniemi, E.
27/06/2023
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
-
Sosiaalinen media: "Mietin millaista fiilistä haluan ympärilleni"
25/03/2022
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
Concordia study: Problematic Internet Use Links To Teen Depression
10/03/2021
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media