Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
Minds Hub Research Group at the University of Helsinki study motivation, learning and well-being in changing global context. We investigate students' school careers and development across compulsory comprehensive education to higher education and subsequent transition to working life. Our aim is to understand how digitalization, diversity, inequality and stress affect youth development at large. We are responsible for four Academy of Finland funded research projects and promoting new data collection methods. We collect and integrate longitudinal, physiological and situational data.
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
- psykologia
- 515 Psykologia
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Lauri Hietajärvi, FT
- Kasvatustieteiden osasto - yliopistonlehtori
- Minds Hub
- Research Group for Educational Psychology
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Toyama Hiroyuki
- Kasvatustieteiden osasto - tutkijatohtori
- Minds Hub
Henkilö: U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Jussi Järvinen
- Kasvatustieteellinen tiedekunta
- Kasvatustieteiden osasto - väitöskirjatutkija
- Minds Hub
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma
Henkilö: U1 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Väitöskirjatutkija
-
Erika Maksniemi
- Kasvatustieteiden osasto - väitöskirjatutkija
- Minds Hub
- Research Group for Educational Psychology
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma
Henkilö: U1 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Väitöskirjatutkija
-
Rasmus Mannerström
- Swedish School of Social Science - yliopistonlehtori
- Minds Hub
Henkilö: vieraileva tutkija, U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
FLUX: Family Formation in Flux – Causes, Consequences and Possible Futures
Sortheix, F., Mannerström, R., Salmela-Aro, K., Upadyaya, K. M. & Read, S.
01/09/2021 → 01/09/2024
Projekti: Suomen Akatemia: Strategisen tutkimuksen neuvoston rahoitus (STN)
-
ySKILLS: Youth skills
Salmela-Aro, K., Alho, K., Mannerström, R., Ylinen, A. Y. H., Wikman, P., Hietajärvi, L., Leppänen, A., Laakso, M., Sivula, E., Salonen, V., Kuusinen, J. & Järvinen, J.
01/01/2020 → 31/12/2023
Projekti: Tutkimusprojekti
-
-
Kasvava mieli: Koulutukselliset transformaatiot kestävän yksilöllisen, sosiaalisen ja institutionaalisen uudistumisen tueksi, Work Package 1
Alho, K., Lehtinen, E., Lavonen, J., Lonka, K., Juuti, K., Laine, M. J., Moisala, M., Carlson, S., Wikman, P., Ylinen, A. Y. H. & Vinni-Laakso, J.
01/01/2018 → 31/12/2023
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Dlearn.Helsinki - Facilitating Learning of Global Competencies (Helsinki Challenge, Business Finland)
Toom, A., Salmela-Aro, K., Lakkala, M., Tervaniemi, M., Kallunki, V., Männistö, T., Harjula, V., Dexter, P. & Fagerholm, F.
16/01/2017 → …
Projekti: Tutkimusprojekti
Julkaisut
-
Anxiety and depression symptoms and their association with discrimination and a lack of social support among first- and second-generation immigrant adolescents
Abdulhamed, R., Lonka, K., Hietajärvi, L., Ikonen, R. & Klemetti, R., maalisk. 2022, julkaisussa: International Journal of Intercultural Relations. 87, s. 193-205 13 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Assessing and Tracking Students’ Wellbeing through an Automated Scoring System: School Day Wellbeing Model
Tang, X., Upadyaya, K., Hiroyuki, T., Kasanen, M. & Salmela-Aro, K., 2022, (Hyväksytty/In press) AI in Learning: Designing the Future. SpringerTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Tiedosto -
Associations between adolescent students’ multiple domain task value-cost profiles and STEM aspirations
Vinni-Laakso, J., Upadyaya, K. & Salmela-Aro, K., 22 jouluk. 2022, julkaisussa: Frontiers in Psychology. 13, 19 Sivumäärä, 951309.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents' Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis
Teuber, Z., Tang, X., Sielemann, L., Otterpohl, N. & Wild, E., heinäk. 2022, julkaisussa: Journal of Youth and Adolescence. 51, 7, s. 1333–1353 21 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Digital Engagement and Academic Functioning: A Developmental-Contextual Approach
Hietajärvi, L., Maksniemi, E. & Salmela-Aro, K., 5 huhtik. 2022, julkaisussa: European Psychologist. 27, 2, s. 102-115 14 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto
Aktiviteetit
-
Public Talk at Tiedekulma
Florencia Sortheix (Puhuja: esitelmän pitäjä), Rasmus Mannerström (Puhuja: esitelmän pitäjä) & Katariina Salmela-Aro (Puhuja: esitelmän pitäjä)
5 lokak. 2022Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Public Talks
-
What contextual and motivational factors facilitate momentary engagement and disengagement during academic tasks and situations?
Jussi Järvinen (Puhuja)
27 elok. 2022Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
European Association for Research on Adolescence (EARA) Conference 2022
Jussi Järvinen (Osallistuja)
24 elok. 2022 → 27 elok. 2022Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
EARLI 2021 conference
Jussi Järvinen (Osallistuja)
23 elok. 2021 → 27 elok. 2021Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
Lehtileikkeet
-
News – AU study examines the effects of problematic internet use on older adolescents
10/03/2021
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
Problematic internet use and teen depression are closely linked
09/03/2021 → 10/03/2021
3 kohdetta/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
Problematic internet use and teen depression are closely linked, new Concordia study finds
09/03/2021 → 10/03/2021
4 kohdetta/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
Concordia study: Problematic Internet Use Links To Teen Depression
10/03/2021
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-