Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
Minds Hub Research Group at the University of Helsinki study motivation, learning and well-being in changing global context. We investigate students' school careers and development across compulsory comprehensive education to higher education and subsequent transition to working life. Our aim is to understand how digitalization, diversity, inequality and stress affect youth development at large. We are responsible for four Academy of Finland funded research projects and promoting new data collection methods. We collect and integrate longitudinal, physiological and situational data.
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
- psykologia
- 515 Psykologia
Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö
Henkilöt
-
Lauri Hietajärvi, FT
- Kasvatustieteiden osasto - yliopistonlehtori
- Minds Hub
- Research Group for Educational Psychology
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: U3 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Toyama Hiroyuki
- Kasvatustieteiden osasto - tutkijatohtori
- Minds Hub
Henkilö: U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
Jussi Järvinen
- Kasvatustieteellinen tiedekunta
- Kasvatustieteiden osasto - väitöskirjatutkija
- Minds Hub
- Kognition, oppimisen, opetuksen ja kommunikaation tohtoriohjelma
Henkilö: U1 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Väitöskirjatutkija
-
Erika Maksniemi
- Kasvatustieteiden osasto - väitöskirjatutkija
- Minds Hub
- Research Group for Educational Psychology
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma
Henkilö: U1 Opetus- ja tutkimushenkilöstö, Väitöskirjatutkija
-
Rasmus Mannerström
- Kasvatustieteiden osasto - tutkijatohtori
- Minds Hub
Henkilö: vieraileva tutkija, U2 Opetus- ja tutkimushenkilöstö
-
ySKILLS: Youth skills
Salmela-Aro, K., Alho, K., Mannerström, R., Ylinen, A. Y. H., Wikman, P., Hietajärvi, L., Leppänen, A., Laakso, M., Sivula, E., Salonen, V., Kuusinen, J. & Järvinen, J.
01/01/2020 → 31/12/2023
Projekti: Tutkimusprojekti
-
AI in learning
Niemi, H., Salmela-Aro, K. & Tang, X.
01/01/2020 → 31/05/2022
Projekti: Tutkimusprojekti
-
-
#Agentit -Nuorten toimijuus sosiaalisessa mediassa
Salmela-Aro, K., Hietajärvi, L., Puukko, K. T. & Mannerström, R.
01/01/2019 → 31/12/2022
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Kasvava mieli: Koulutukselliset transformaatiot kestävän yksilöllisen, sosiaalisen ja institutionaalisen uudistumisen tueksi, Work Package 1
Alho, K., Lehtinen, E., Lavonen, J., Lonka, K., Juuti, K., Laine, M. J., Moisala, M., Carlson, S., Wikman, P., Ylinen, A. Y. H. & Vinni-Laakso, J.
01/01/2018 → 31/12/2023
Projekti: Tutkimusprojekti
Julkaisut
-
Anxiety and depression symptoms and their association with discrimination and a lack of social support among first- and second-generation immigrant adolescents
Abdulhamed, R., Lonka, K., Hietajärvi, L., Ikonen, R. & Klemetti, R., 2022, julkaisussa: International Journal of Intercultural Relations. 87, s. 193-205 13 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Assessing and Tracking Students’ Wellbeing through an Automated Scoring System: School Day Wellbeing Model
Tang, X., Upadyaya, K., Hiroyuki, T., Kasanen, M. & Salmela-Aro, K., 2022, (Hyväksytty/In press) AI in Learning Book. SpringerTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Tiedosto -
Balancing work life: Job crafting, work engagement, and workaholism in the Finnish public sector
Nissinen, T. S., Maksniemi, E., Rothmann, S. & Lonka, K., 31 maalisk. 2022, julkaisussa: Frontiers in Psychology. 13, 817008, 12 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open access -
Digital Engagement and Academic Functioning: A Developmental-Contextual Approach
Hietajärvi, L., Maksniemi, E. & Salmela-Aro, K., 5 huhtik. 2022, julkaisussa: European Psychologist. 27, 2, s. 102-115 14 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Tiedosto -
Intraindividual associations between active social media use, exhaustion, and bedtime vary according to age: A longitudinal study across adolescence
Maksniemi, E., Hietajärvi, L., Ketonen, E. E., Lonka, K., Puukko, K. & Salmela-Aro, K., 7 huhtik. 2022, julkaisussa: Journal of Adolescence. 94, 3, s. 401-414 14 SivumääräTutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto
Aktiviteetit
-
Momentary engagement profiles among upper secondary school students
Jussi Järvinen (Puhuja)
26 elok. 2021Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
EARLI 2021 conference
Jussi Järvinen (Osallistuja)
23 elok. 2021 → 27 elok. 2021Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
European Psychologist (Lehti)
Xin Tang (Arvioitsija (reviewer))
13 kesäk. 2021Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
Journal of Youth and Adolescence (Lehti)
Xin Tang (Arvioitsija (reviewer))
9 huhtik. 2021Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
Lehtileikkeet
-
Problematic internet use and teen depression are closely linked, new Concordia study finds
09/03/2021 → 10/03/2021
4 kohdetta/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
Problematic internet use and teen depression are closely linked
09/03/2021 → 10/03/2021
3 kohdetta/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
News – AU study examines the effects of problematic internet use on older adolescents
10/03/2021
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
Concordia study: Problematic Internet Use Links To Teen Depression
10/03/2021
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-