Projekteja vuodessa
Organisaation profiili
Tieteenalat
- 516 Kasvatustieteet
- Technology in education
- 515 Psykologia
- Educational psychology
Yhteistyöt ja huippututkimusalueet viimeisiltä viideltä vuodelta
Profiilit
-
Liisa Ilomäki
- Technology in Education Research Group
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: HY
-
Minna Lakkala
- Technology in Education Research Group
- Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtoriohjelma - Ohjaaja tohtoriohjelmassa
Henkilö: HY
Projektit
- 22 Päättynyt
-
SELFIEforTEACHERS Case Studies
Lakkala, M. (Osallistuja) & Ilomäki, L. (Principal Investigator)
12/11/2022 → 06/11/2023
Projekti: Tutkimusprojekti
-
iHub4Schools: Accelerating Digital Innovation in Schools through Regional Innovation Hubs and a Whole-School Mentoring Model
Ilomäki, L. (Projektinjohtaja), Lakkala, M. (Projektinjohtaja), Ilomäki, L. (Principal Investigator) & Lakkala, M. (osallistuja)
01/01/2021 → 30/06/2023
Projekti: EU HORIZON: Coordination and support actions (H2020-CSA)
-
DETECT: Developing teachers' critical digital literacies
Lakkala, M. (Osallistuja), Ilomäki, L. (Principal Investigator) & Kallunki, V. (Osallistuja)
01/08/2019 → 30/06/2022
Projekti: Tutkimusprojekti
-
Teacher in a virtual classroom [Opettajana virtuaaliluokassa]
Ilomäki, L. (Principal Investigator) & Lakkala, M. (Osallistuja)
01/09/2017 → 31/12/2019
Projekti: Tutkimusprojekti
-
HEI ICI PARFORM: Partnership for Forestry Higher Education Cooperation in Mekong Region
Kanninen, M. (Principal Investigator), Chakma, D. (Projektinjohtaja), Yirdaw, E. (Osallistuja), Hogarth, N. (Osallistuja), Monge Monge, A. A. (Osallistuja), Lakkala, M. (Osallistuja), Ilomäki, L. (Osallistuja), Starr, M. (Osallistuja), Siddall, R. (Osallistuja) & Rekola, M. (Osallistuja)
01/03/2017 → 30/03/2020
Projekti: Muu projekti
Tutkimustuotos
-
Lower secondary students' poetry writing with digital tools
Kangasharju, A. I., 10 tammik. 2025, Helsinki: Helsingin yliopisto. 136 SivumääräJulkaisun otsikon käännös :Yläkoululaisten runojen kirjoittaminen digitaalisten työkalujen avulla Tutkimustuotos: Opinnäyte › Väitöskirja › Artikkelikokoelma
Open access -
Transformed knowledge work infrastructures in times of forced remote work
Paavola, S., Lakkala, M., Folger, L., Preegel, K., Kokkonen, J., Bardone, E. & Bauters, M., kesäk. 2025, julkaisussa: Information and Organization. 35, 2, 15 Sivumäärä, 100563.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
Building digital competence: personal and contextual factors in teachers' professional learning
Economou, A., Kapsalis, G., Kyza, E. A., Georgiou, Y., Gallagher, S., Galvin, C., Gonida, E., Hernandez Leo, D., Ilomäki, L., Lakkala, M., Moustakas, D., Papadopoulos, P. M. & Ruiz Garcia, A., 2024, Proceedings of the 18th International Conference of the Learning Sciences - ICLS 2024. Lindgren, R., Asino, T., Kyza, E. A., Looi, C.-K., Keifert, D. T. & Suárez, E. (toim.). Buffalo, USA: ISLS International Society of the Learning Sciences, s. 298-305 8 SivumääräTutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Konferenssiartikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto -
ChatGPT yliopisto-opetuksessa: eettisiä huolenaiheita
Magfurroh, A., Paavola, S. & Lakkala, M., 29 huhtik. 2024, julkaisussa: Etiikka.fi-blogi.Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Yleistajuinen
Open access -
Digikäytännöt opetustyössä: opettajien itsereflektioiden yhdistäminen koko koulun kehittämiseen
Lakkala, M., 19 huhtik. 2024.Tutkimustuotos: Konferenssimateriaalit › Konferenssiabstrakti › vertaisarvioitu
Open accessTiedosto
Aktiviteetit
-
Qwerty (Lehti)
Lakkala, M. (Arvioitsija (reviewer))
toukok. 2025Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
Etätyön käytännölliset tukirakenteet - tutkimuspohjainen näkökulma
Paavola, S. (Puhuja), Lakkala, M. (Puhuja), Folger, L. (Puhuja) & Bauters, M. (Puhuja)
24 syysk. 2024Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
-
Supervisor of Master's thesis by Cristina Valle de Vicente
Lakkala, M. (Ohjaaja)
tammik. 2024 → heinäk. 2024Aktiviteetti: Tutkimustyypit › Muun opinnäytteen ohjaus (pro gradu, lisensiaattityö)
-
Näkökulmia kriittiseen digitaaliseen lukutaitoon
Ilomäki, L. (Puhuja) & Lakkala, M. (Puhuja)
20 maalisk. 2024Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Tiedosto -
Etätyön käytännölliset tukirakenteet - tutkimuspohjainen näkökulma
Paavola, S. (Puhuja) & Lakkala, M. (Puhuja)
10 syysk. 2024Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypit › Suullinen esitys
Palkinnot
-
Dlearn.Helsinki - Helsinki Challenge Science Competition Finalist
Toom, A. (Vastaanottaja), Salmela-Aro, K. (Vastaanottaja), Lakkala, M. (Vastaanottaja), Tervaniemi, M. (Vastaanottaja), Kallunki, V. (Vastaanottaja), Männistö, T. (Vastaanottaja), Silander, P. (Vastaanottaja), Harjula, V.-M. (Vastaanottaja) & Lindholm, N. (Vastaanottaja), 19 kesäk. 2017
Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset
Lehtileikkeet
-
Innovatiivinen, kehittyvä koulu digiteknologian keinoin
02/07/2914
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
"Tukea heikkoihin kohtiin", Opettaja-lehti 3/2018
Toom, A.-M. H., Lakkala, M., Kallunki, V. A. J., Tervaniemi, M. A. I. & Harjula, V.-M.
09/02/2018
1 kohde/ Medianäkyvyys
Lehdistö/media
-
Kenellä on oikeus vaikuttaa digiteknologian käyttöön koulussa?
08/11/2016
1 Median myötävaikutus
Lehdistö/media
-
-