Julkaisut 1988 2020

2020

Developing students writing competence, self-regulation and self-efficacy through autonomous learning

Mickwitz, Å., 2020, (Valmisteltavana) julkaisussa : Language Learning in Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Ideal vs. experienced? University teachers’ perceptions of a good university teacher and their experienced pedagogical competency

Pekkarinen, V., Hirsto, L. & Nevgi, A., 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : International Journal of Teaching and Learning in Higher Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2019

Activity Theory and Medical Education: Foundations, findings and future perspectives

Engeström, Y., Bleakley, A., Dornan, T., Meijer, L. & Pyörälä, E., 26 elokuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Open access

Anxious girls and laid-back boys: teachers' and study counsellors' gendered perceptions of students

Perander, K., Londen, M. & Holm, G., 4 syyskuuta 2019, julkaisussa : Cambridge Journal of Education. 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Are learning skills associated with academic emotions elicited by master’s thesis work?

Hintsanen, M. & Pyhältö, K., 2019, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 43, 9, s. 1299-1313 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Assessing the Development of Collaborative Knowledge Work Competence: Scales for Higher Education Course Contexts

Muukkonen, H., Lakkala, M., Lahti-Nuuttila, P., Ilomäki, L., Karlgren, K. & Toom, A., 15 elokuuta 2019, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Breikkaaja Ukko Niemi Porvoosta: Young b-boy Ukko Niemi from Porvoo

Cvetanovic, D., 22 toukokuuta 2019, Hiphop Suomessa: Puheenvuoroja tutkijoilta ja tekijöiltä. Sykäri, V., Rantakallio, I., Westinen, E. & Cvetanovic, D. (toim.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura Nuorisotutkimusverkosto, s. 48-50 3 Sivumäärä 3. (Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutkimusseura. Julkaisuja; nro 219).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Building students’ collaborative knowledge work competence in upper secondary classrooms

Lakkala, M., Ilomäki, L., Muukkonen, H. & Toom, A., elokuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiabstraktiTutkimusvertaisarvioitu

Changes of hands-on-strategies of shared sense-making in large-scale curriculum reform in school districts

Pyhältö, K. M., Soini, T. & Pietarinen, J., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : European Journal of Curriculum Studies.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Comparison of face-to-face and online mindfulness interventions among healthcare professional students in Finland: A randomized controlled trial

Repo, S., Paunio, T., Pyörälä, E., Holopainen, M. I., Räsänen, P. & Elovainio, M., 27 elokuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Complex interrelations between academic competences and students' approaches to learning - mixed-methods study

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 22 syyskuuta 2019, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Conceptual change challenges in medicine during professional development

Södervik, I., Mikkilä-Erdmann, M. & Chi, M. T. H., syyskuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Educational Research. 98, s. 159-170 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Conceptual change challenges in medicine - from biomedical knowledge to clinical reasoning

Södervik, I., Mirjamaija, M-E. & Chi, M. T. H., elokuuta 2019, Earli Biennial Conference in Aachen, Germany.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Curriculum coherence as perceived by district-level stakeholders in large-scale national curriculum reform in Finland

Sullanmaa, J. S., Pyhältö, K. M., Pietarinen, J. & Soini, T., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : The Curriculum journal.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Developing a framework for depicting pedagogical features of university courses supporting collaborative knowledge practices

Lakkala, M., Muukkonen, H., Ilomäki, L. & Toom, A., kesäkuuta 2019, s. 52. 1 Sivumäärä.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiabstraktiTutkimusvertaisarvioitu

Open access

Developing a performance assessment task in the Finnish higher education context: conceptual and empirical insights

Hyytinen, H. & Toom, A., syyskuuta 2019, julkaisussa : British Journal of Educational Psychology. 89, 3, s. 551-563 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Differences in State- and District-level Stakeholders’ Perceptions of Curriculum Coherence and School Impact in National Curriculum Reform

Sullanmaa, J., Pyhältö, K., Pietarinen, J., Soini, T. & Soini, T., 5 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Journal of Educational Administration. 57, 3, s. 210-226 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Doctoral students' writing profiles and their relations to well-being and perceptions of the academic environment

Lonka, K., Ketonen, E., Vekkaila, J., Lara, M. C. & Pyhältö, K., huhtikuuta 2019, julkaisussa : Higher Education. 77, 4, s. 587-602 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Editorial: International Perspectives on Worldviews in Education – Introduction to the Special Issue

Hirsto, L., Kuusisto, E. & Ubani, M., toukokuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. 18, 5, s. 1-7 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuPääkirjoitusTieteellinen

Open access
Tiedosto

Employer views on upper-secondary vocational graduate competences

Löfgren, S., Ilomäki, L. & Toom, A., 27 kesäkuuta 2019, julkaisussa : Journal of Vocational Education and Training. 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing Scientific Thinking Through the Development of Critical Thinking in Higher Education

Hyytinen, H., Toom, A. & Shavelson, R. J., 23 syyskuuta 2019, Redefining Scientific Thinking for Higher Education: Higher-Order Thinking, Evidence-Based Reasoning and Research Skills. Murtonen, M. & Balloo, K. (toim.). Palgrave Macmillan, s. 59-78

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Evaluating students' self-assessment in large classes

Julkaisun otsikon käännös: Opiskelijoiden itsearvioinnin laaduntarkastelua suuren kurssin kontekstissaHäsä, J. I. A., Rämö, J. M. & Virtanen, V., 2019, (Hyväksytty/In press) Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Jankvist, U., van den Heuvel-Panhuizen, M. & Veldhuis, M. (toim.). Utrecht: CERME: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Experienced academics' emotions related to assessment

Myyry, L., Karaharju-Suvanto, T., Vesalainen, M., Virtala, A-M., Raekallio, M., Salminen, O., Vuorensola, K. & Nevgi, A., 8 huhtikuuta 2019, julkaisussa : Assessment & Evaluation in Higher Education. 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Exploring the Relationship between Law Students’ Prior Performance and Academic Achievement at University

Kleemola, K. & Hyytinen, H., 11 syyskuuta 2019, julkaisussa : Education Sciences. 9, 3, 12 Sivumäärä, 236.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Finländska svensklärares undervisningspraktiker och deras samband med elevers inlärningsresultat

Huhtala, A., Vesalainen, M., Hildén, R. & Rautopuro, J., 2019, julkaisussa : Nordand. 14, 1, s. 4-24 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Graduates' evaluations of usefulness of university education, and early career success - a longitudinal study of the transition to working life

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 19 toukokuuta 2019, julkaisussa : Assessment & Evaluation in Higher Education. 44, 4, s. 581-595 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How do doctoral students in STEM fields engage in scientific knowledge practices?

Vekkaila, J. E., Virtanen, V., Kukkola, J., Frick, L. & Pyhältö, K. M., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Frontline Learning Research.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How do learning environment experiences relate to personal worldviews among the students of theology?

Hirsto, L., 2 lokakuuta 2019, julkaisussa : Journal of beliefs and values. 40, 4, s. 416-432 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access
Tiedosto

How do self-regulation and self-efficacy beliefs associate with law students’ experiences of teaching and learning?

Hyytinen, H., Haarala-Muhonen, A. & Räisänen, M., 8 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Uniped. 42, 1, s. 74-90 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How the study use of the mobile devices varies along daily hours, TEL symposium, Technology and the transformation of medical education

Pyörälä, E. & Masalin, T. S. A., 25 elokuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

HowULearn and Oodikone as tools for enhancing learning and progress in academic studies

Kymäläinen, H-R., Luukkainen, M. & Södervik, I., 2019, EDULEARN19 Proceedings. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (toim.). IATED Academy, s. 1033-1037 5 Sivumäärä (EDULEARN Proceedings ).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

International Journal of Learning, Teaching and Educational Research Vol 18, No 5, May 2019: Special Issue: International Perspectives on Worldviews in Education

Hirsto, L. (toim.), Kuusisto, E. (toim.) & Ubani, M. (toim.), toukokuuta 2019, Port Louis, Mauritius: Tresorix Ltd. 136 Sivumäärä (International Journal of Learning, Teaching and Educational Research; Vuosikerta 18, nro 5)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Introduction to religions and world views creating purpose and meaning for learning

Kuusisto, E., Hirsto, L. & Ubani, M., 2 lokakuuta 2019, julkaisussa : Journal of beliefs and values. 40, 4, s. 397-402 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuPääkirjoitusTieteellinen

Johdanto: Hiphop Suomessa 35 vuotta

Sykäri, V. (toim.), Rantakallio, I. (toim.), Cvetanović, D. (toim.) & Westinen, E. (toim.), 22 toukokuuta 2019, Hiphop Suomessa: Puheenvuoroja tutkijoilta ja tekijöiltä. Sykäri, V., Rantakallio, I., Westinen, E. & Cvetanović, D. (toim.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura Nuorisotutkimusverkosto, s. 7-32 26 Sivumäärä (Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutkimusseura. Julkaisuja; nro 219).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Journal of Beliefs & Values Volume 40, Issue 4, October 2019: Special Issue: Religions and worldviews creating purpose and meaning for learning

Kuusisto, E. (toim.), Hirsto, L. (toim.) & Ubani, M. (toim.), 2019, London: Taylor & Fancis. 107 Sivumäärä (Journal of Beliefs & Values; Vuosikerta 40, nro 4)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Kielten aineenopettajankoulutus - kuormittava ja hajanainen kokemus?

Huhtala, A. & Vesalainen, M., 2019, julkaisussa : Kasvatus. 50, 1, s. 67-72 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Learning profiles and their relation to study-related burnout and academic achievement among university students

Asikainen, H., Salmela-Aro, K., Parpala, A. & Katajavuori, N., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Learning and Individual Differences.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Lessons learnt from a large-scale curriculum reform: the strategies to enhance development work and reduce reform-related stress

Tikkanen, L., Pyhältö, K., Pietarinen, J. & Soini, T., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Journal of Educational Change.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Lääkärin ja potilaan vuorovaikutus

Päivi, H. (toim.), Jaana, K-K. (toim.) & Pyörälä, E. (toim.), 12 joulukuuta 2019, (Valmisteltavana) Helsinki: Kuostannusosakeyhtiö Duodecim. 250 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroAmmatillinen

Millaista opetuksen asiantuntijuutta tarvitsemme yliopistossa?

Toom, A., 2019, julkaisussa : Kasvatus. 50, 3, s. 242-244 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

"Mitä merkkaa yhden emceen runous, sanat vasta alku, loppu vast vallankumous": Avaimen Punainen Tiili -albumin sanoitukset, rap-sukupolvi ja yhteiskuntaluokka

Cvetanovic, D., 22 toukokuuta 2019, Hiphop Suomessa: Puheenvuoroja tutkijoilta ja tekijöiltä. Sykäri, V., Rantakallio, I., Westinen, E. & Cvetanovic, D. (toim.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura Nuorisotutkimusverkosto, s. 150-181 32 Sivumäärä 7. (Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutkimusseura. Julkaisuja; nro 219).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

New insights into analysing virtual patient data

Ylä-Soininmäki, T. P., Lumikari, T. & Pyörälä, E., 8 joulukuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Online assessment with the students’ own devices: An evidence based and practical approach to eAssessment

Pyörälä, E., Siirilä, S., Helve, O., Masalin, T. S. A., Sibbald, D. & Lumsden, C., 26 elokuuta 2019.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Opettajaksi opiskelevien ja opettajien yhteiset Verme-ryhmät

Hirsto, L., Hallberg, S. & Hiltunen, M., 4 lokakuuta 2019, Verme2-testaa: Kokemuksia vertaisryhmämentoroinnin soveltamisesta. Pennanen, M., Markkanen, I. & Heikkinen, H. L. T. (toim.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, s. 21-23 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Opetuksen kehittäminen yliopistossa: Käänteisen luokkahuoneen avulla kohti kehittyvää oppimisympäristöä?

Hirsto, L., 2019

Tutkimustuotos: Ei-tekstimuotoinenAudiovisuaalinen tuotosTieteellinen

Open access