Julkaisut 1988 2020

Suodatin
Kirjan luku tai artikkeli
2019

Breikkaaja Ukko Niemi Porvoosta: Young b-boy Ukko Niemi from Porvoo

Cvetanovic, D., 22 toukokuuta 2019, Hiphop Suomessa: Puheenvuoroja tutkijoilta ja tekijöiltä. Sykäri, V., Rantakallio, I., Westinen, E. & Cvetanovic, D. (toim.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura Nuorisotutkimusverkosto, s. 48-50 3 Sivumäärä 3. (Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutkimusseura. Julkaisuja; nro 219).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Enhancing Scientific Thinking Through the Development of Critical Thinking in Higher Education

Hyytinen, H., Toom, A. & Shavelson, R. J., 23 syyskuuta 2019, Redefining Scientific Thinking for Higher Education: Higher-Order Thinking, Evidence-Based Reasoning and Research Skills. Murtonen, M. & Balloo, K. (toim.). Palgrave Macmillan, s. 59-78

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Johdanto: Hiphop Suomessa 35 vuotta

Sykäri, V. (toim.), Rantakallio, I. (toim.), Cvetanović, D. (toim.) & Westinen, E. (toim.), 22 toukokuuta 2019, Hiphop Suomessa: Puheenvuoroja tutkijoilta ja tekijöiltä. Sykäri, V., Rantakallio, I., Westinen, E. & Cvetanović, D. (toim.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura Nuorisotutkimusverkosto, s. 7-32 26 Sivumäärä (Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutkimusseura. Julkaisuja; nro 219).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

"Mitä merkkaa yhden emceen runous, sanat vasta alku, loppu vast vallankumous": Avaimen Punainen Tiili -albumin sanoitukset, rap-sukupolvi ja yhteiskuntaluokka

Cvetanovic, D., 22 toukokuuta 2019, Hiphop Suomessa: Puheenvuoroja tutkijoilta ja tekijöiltä. Sykäri, V., Rantakallio, I., Westinen, E. & Cvetanovic, D. (toim.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura Nuorisotutkimusverkosto, s. 150-181 32 Sivumäärä 7. (Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutkimusseura. Julkaisuja; nro 219).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opettajaksi opiskelevien ja opettajien yhteiset Verme-ryhmät

Hirsto, L., Hallberg, S. & Hiltunen, M., 4 lokakuuta 2019, Verme2-testaa: Kokemuksia vertaisryhmämentoroinnin soveltamisesta. Pennanen, M., Markkanen, I. & Heikkinen, H. L. T. (toim.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, s. 21-23 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Räppi oli minulle rakkautta ensi silmäyksellä

Cvetanovic, D., 22 toukokuuta 2019, Hiphop Suomessa: Puheenvuoroja tutkijoilta ja tekijöiltä. Sykäri, V., Rantakallio, I., Westinen, E. & Cvetanovic, D. (toim.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura Nuorisotutkimusverkosto, s. 281-283 3 Sivumäärä 12. (Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutkimusseura. Julkaisuja; nro 219).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Tacit knowledge in teacher education

Toom, A., 2019, Encyclopedia of Teacher Education. Peters, M. A. (toim.). Singapore: Springer, 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teema 6: Korkeakouluopettajien verme

Hallberg, S., Hirsto, L., Uronen, I., Koukkari, M. & Kotimäki, E., 4 lokakuuta 2019, Verme2 testaa: Kokemuksia vertaisryhmämentoroinnin soveltamisesta. Pennanen, M., Markkanen, I. & Heikkinen, H. L. T. (toim.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, s. 76-82 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Trygghet och talängslan: Studenters akademiska emotioner under en kurs i retorik

Mickwitz, Å. M., 20 toukokuuta 2019, (Hyväksytty/In press) Kielikeskuksen julkaisusarja. (Kielikeskuksen julkaisusarja).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Universitetsskoler i Finland – aktuelle perspektiver og fremtidige udfordringer

Toom, A. & Husu, J., 2019, Universitetsskolen: Mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling. von Oettingen, A. & Thorgård, K. (toim.). Frederikshavn: Dafolo, 10. (Undervisning og læring).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2018

European Cross-National Mixed-Method Study on Early Career Researcher Experience

Castelló, M., Pyhältö, K. & McAlpine, L., 2018, The Postdoc Landscape: The Invisible Scholars. Jaeger, A. J. & Dinin, A. J. (toim.). London: Academic Press, s. 143-174 32 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Function of supervisory and researcher community support in PhD and post- PhD trajectories

Pyhältö, K., 2018, Spaces, journeys and new horizons for postgraduate supervision. Bizer, E., Frick, L., Fourie-Malherbe, M. & Pyhältö, K. (toim.). Stellenbosch: Sun Press, s. 205-222 18 Sivumäärä (Studies into Higher Education; nro 5).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Large class lectures and essay writing in legal education

Hyytinen, H. & Haarala-Muhonen, A., 2018, Pathways to quality in higher education : Case studies of educational practices in eight courses. Nerland, M. & Prøitz, T. S. (toim.). Oslo: NIFU, s. 171-185 15 Sivumäärä (Report; nro 2018:3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Opetuksellisen toimintatiedon rakentuminen ohjatussa opetusharjoittelussa

Tiilikainen, M., Toom, A. & Husu, J., 2018, Rauman normaalikoulu – oiva opinahjo: Katsaus vuosiin 1997-2018. Heino, T., Kokkonen, O., Uskali, T., Urmson, K., Niinistö, E-M. & Merisuo-Storm, T. (toim.). Rauma: Rauman normaalikoulu, Turun yliopisto, s. 44-50 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Problem-based learning in a field course in ecology research

Hyytinen, H., 2018, Pathways to quality in higher education : Case studies of educational practices in eight courses. Nerland, M. & Prøitz, T. S. (toim.). Oslo: NIFU, s. 152-170 9 Sivumäärä (Report; nro 2018:3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Real-life dilemmas in Finland and Bulgaria

Myyry, L., Helkama, K. & Petkova, K., 21 joulukuuta 2018, Values, knowledge and morality. Helkama, K. (toim.). Helsinki: University of Helsinki, Faculty of Social Sciences, s. 45-47 3 Sivumäärä (Publications of the Faculty of Social Sciences; Vuosikerta 98).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Teacher's work in changing educational contexts: balancing the role and the person

Toom, A. & Husu, J., 2018, The Teacher's Role in the Changing Globalizing World: Resources and Challenges Related to the Professional Work of Teaching. Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J. (toim.). Leiden: Brill, s. 1-9 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The importance of evidence-based development of teaching and learning at university

Lindblom-Ylänne, S. & Kola, J., 2018, Places of Engagement : Reflections on Higher Education in 2040 - a Global Approch. Heijnen, A. & van der Vaart, R. (toim.). Amsterdam: Amsterdam University Press, s. 76-81 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

The Role of Teachers in the Finnish Educational System: High Professional Autonomy and Responsibility

Niemi, H., Lavonen, J., Kallioniemi, A. & Toom, A., 2018, The Teacher's Role in the Changing Globalizing World: Resources and Challenges Related to the Professional Work of Teaching. Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J. (toim.). Leiden: Brill Sense, s. 47-61 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Teaching Profession Amid Changes in the Educational Ecosystems

Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J., 2018, The Teacher's Role in the Changing Globalizing World: Resources and Challenges Related to the Professional Work of Teaching. Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J. (toim.). Leiden: Brill Sense, s. 141-149 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tutkimusetiikkaa opitaan väitöskirjaohjauksessa

Löfström, E. & Pyhältö, K., 15 maaliskuuta 2018, Vastuullinen tiede: Tutkimusetiikka ja tiedeviestintä Suomessa. Helsinki: Tutkimuseettinen neuvottelukunta ja Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta, 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Understanding students’ academic engagement in learning amid globalizing universities

Sakurai, Y. & Pyhältö, K., 2018, Annual Review of Comparative and International Education 2017 . Wiseman, A. W. (toim.). Bingley, UK: Emerald, s. 31-38 8 Sivumäärä (International perspectives on education and society ; Vuosikerta vol. 34).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Value priorities, empathy and guilt in Finland, Bulgaria and Portugal

Helkama, K., Myyry, L., Silfver-Kuhalampi, M., Petkova, K. & Valentim, J. P., 21 joulukuuta 2018, Values, knowledge and morality. Helkama, K. (toim.). Helsinki: University of Helsinki, Faculty of Social Sciences, s. 31-44 14 Sivumäärä (Publications of the Faculty of Social Sciences; Vuosikerta 98).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2017

Assessment of competences in knowledge work and object-bound collaboration during higher education courses

Muukkonen, H., Lakkala, M., Toom, A. & Ilomäki, L., 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge - Taylor & Francis Group, s. 288-305 18 Sivumäärä (New Perspectives on Learning and Instruction).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Higher education transitions - Theory and research: Preface

Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S., 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (toim.). London: Routledge - Taylor & Francis Group, s. xvii-xviii 2 Sivumäärä (New perspectives on learning and instruction).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Learning professional competencies in teacher education and throughout the career

Toom, A., 2017, The SAGE Handbook of Research on Teacher Education. Clandinin, D. J. & Husu, J. (toim.). Los Angeles: Sage, Vuosikerta Volume 2. s. 777-782 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Networked expertise, relational agency, and collective creativity

Julkaisun otsikon käännös: Verkostoitunut asiantuntijuus, relationaalinen toimijuus ja kollektiivinen luovuusHakkarainen, K., Hytönen, K., Vekkaila, J. & Palonen, T., 2017, Working Relationally in and across Practices: A Cultural-historical Approach to Collaboration. Edwards, A. (toim.). New York: Cambridge University Press, New York, s. 133-152 19 Sivumäärä 8

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opintoihin kiinnittymisen ja hyvinvoinnin yhteyksien tunnistaminen sekä pedagogisen hyvinvoinnin tukeminen korkeakoulun opetusyhteisössä

Korhonen, V. & Toom, A., 2017, Kehittämisen palat, yhteisöjen salat - Näkökulmia koulutukseen ja kasvatukseen. Korhonen, V., Annala, J. & Kulju, P. (toim.). Tampere: Tampereen yliopistopaino, s. 131-154 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Osallistamista oppimassa - kohti yhtenäistä ja ymmärrettävää perusopetuksen opetussuunnitelmaa

Soini, T., Kinossalo, M., Pietarinen, J. & Pyhältö, K., 2017, Kehittämisen palat, yhteisöjen salat: Näkökulmia koulutukseen ja kasvatukseen. Korhonen, V., Annala, J. & Kulju, P. (toim.). Tampere: Tampereen yliopistopaino, s. 35-57 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Student engagement and the transition from the first to second year in higher education

Korhonen, V., Inkinen, M., Mattsson, M. & Toom, A., 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge - Taylor & Francis Group, s. 113-134 22 Sivumäärä (New Perspectives on Learning and Instruction).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teacher’s professional and pedagogical competencies: A complex divide between teacher’s work, teacher knowledge and teacher education

Toom, A., 2017, The SAGE Handbook of Research on Teacher Education. Clandinin, D. J. & Husu, J. (toim.). Los Angeles: Sage, Vuosikerta Volume 2. s. 803-819 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The importance of evidence-based enhancement of the quality of learning and teaching in research-intensive universities

Lindblom-Ylänne, S. & Breslow, L., elokuuta 2017, Strengthening teaching and learning in research universities: Strategies and initiatives for institutional change. Stensaker, B., Bilbow, G. T., Breslow, L. & van der Vaart, R. (toim.). Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan, s. 187-213 27 Sivumäärä 8

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The transition from university to working life. An exploration of graduates' perceptions of their academic competences

Tuononen, T., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., huhtikuuta 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge - Taylor & Francis Group, s. 238-253 16 Sivumäärä (New Perspectives on Learning and Instruction).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Uncovering moral aspects in inclusive co-teaching

Lehtonen, J., Toom, A. & Husu, J., 2017, Ethics, Equity, and Inclusive Education. Gajewski, A. (toim.). Bingley, UK: Emerald Group Publishing, s. 165-188 24 Sivumäärä (International Perspectives on Inclusive Education; Vuosikerta 9).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Understanding higher education transitions: Why theory, research and practice matter

Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S., huhtikuuta 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (toim.). London: Routledge - Taylor & Francis Group, s. 306-319 14 Sivumäärä (New perspectives on learning and instruction).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Veterinary students' experience of stress during educational transition phases and its effect on self-regulation

Laakkonen, J. & Nevgi, A., 2017, Higher Education Transitions: Theory and Research. Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom-Ylänne, S. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge - Taylor & Francis Group, s. 155-171 17 Sivumäärä 10. (New Perspectives on Learning and Instruction).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Akademisk ledarskap

Evers, A-M. & Nevgi, A., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 386-396 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Aktiverande föreläsningsundervisning

Nevgi, A., Lonka, K. & Lindblom-Ylänne, S., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & MIckwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 243-259 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Faculty of Medicine as a mobile learning community

Pyörälä, E., Masalin, T. & Hervonen, H., 20 joulukuuta 2016, New Ways to Teach and Learn in China and Finland: Crossing Boundaries with Technology. Niemi, H. & Jia, J. (toim.). Frankfurt am Main: Peter Lang , s. 77-103 29 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Haluanko, osaanko ja pystynkö oppimaan taitavasti yhdessä muiden kanssa? Opettajan ammatillisen toimijuuden kehittyminen

Soini, T., Pietarinen, J., Toom, A. & Pyhältö, K., 2016, Kansankynttilä keinulaudalla: Miten tulevaisuudessa opitaan ja opetetaan?. Cantell, H. & Kallioniemi, A. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 53-75 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Handledning av vetenskapliga arbetsprocesser

Vehviläinen, S., Pyhältö, K., Lindblom-Ylänne, S., Löfström, E., Nevgi, A. & Koutaniemi, M., 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 338-376 39 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Hiljainen tieto ja asiantuntijuus

Toom, A., 2016, Ajattelun kehitys aikuisuudessa - kohti moninäkökulmaisuutta. Kallio, E. (toim.). Helsinki: FERA Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 245-268 24 Sivumäärä (Suomen Kasvatustieteellisen Seuran Tutkimuksia = Research in Educational Sciences; nro 71).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Introduktion till universitetspedagogik

Nevgi, A. & Lindblom-Ylänne, S., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 22-34 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Kielenkäytön rajoista ja mahdollisuuksista muuttuvissa instituutioissa

Hynninen, N., Solin, A., Vaattovaara, J., Tiililä, U. & Nordlund, T., joulukuuta 2016, Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa. The language user in changing institutions. Solin, A., Vaattovaara, J., Hynninen, N., Tiililä, U. & Nordlund, T. (toim.). Jyväskylä: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA ry, Vuosikerta 74. s. 5-19 15 Sivumäärä ( AFinLAn vuosikirja; Vuosikerta 74).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Konstruktiv samordning och samarbetslärande vid nätbaserad undervisning

Löfström, E. & Nevgi, A., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 306-322 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Konstruktivt samordnad undervisning - från planering till bedömning

Nevgi, A., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 146-163 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Kvalitet och kvalitetssäkring inom universitetsutbildningen

Parpala, A., Löfström, E. & Kaivola, T., 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 403-418 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Lära genom att forska

Lonka, K., Pyhältö, K. & Lipponen, L., 4 huhtikuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Lärandets sociala dimensioner

Repo, S., Levander, L. & Nevgi, A., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 106-129 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Problembaserat lärande och case-metoden

Lindblom-Ylänne, S., Nieminen, J., Iivanainen, A. & Nevgi, A-M. S., maaliskuuta 2016, Handbok i universitetspedagogik. Lindblom-Ylänne, S., Nevgi, A., Lindfors, B., Londen, M., Löfström, E. & Mickwitz, Å. (toim.). Helsingfors: Universitetspedagogiska forsknings- och utvecklingsenheten, s. 268-286 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen