Julkaisut 1988 2020

Suodatin
Konferenssiartikkeli
2019

Conceptual change challenges in medicine - from biomedical knowledge to clinical reasoning

Södervik, I., Mirjamaija, M-E. & Chi, M. T. H., elokuuta 2019, Earli Biennial Conference in Aachen, Germany.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Evaluating students' self-assessment in large classes

Julkaisun otsikon käännös: Opiskelijoiden itsearvioinnin laaduntarkastelua suuren kurssin kontekstissaHäsä, J. I. A., Rämö, J. M. & Virtanen, V., 2019, (Hyväksytty/In press) Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Jankvist, U., van den Heuvel-Panhuizen, M. & Veldhuis, M. (toim.). Utrecht: CERME: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

HowULearn and Oodikone as tools for enhancing learning and progress in academic studies

Kymäläinen, H-R., Luukkainen, M. & Södervik, I., 2019, EDULEARN19 Proceedings. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (toim.). IATED Academy, s. 1033-1037 5 Sivumäärä (EDULEARN Proceedings ).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Virtual reality as a recovering environment - Implications for design principles

Lähtevänoja, A. J., Holopainen, J., Mattila, O., Södervik, I., Parvinen, P. & Pöyry, E., 2019, (Hyväksytty/In press) Communications in Computer and Information Science. Fourth International Conference, DTGS 2019, St. Petersburg, Russia, 19 – 21 June, 2019. Cham: Springer International Publishing AG

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

​“What do I know and how do I know what I know?” ​- Development of pharmacy students’ conceptual understanding and epistemic cognition during the first study year

Södervik, I., Katajavuori, N. & Hanski, L., elokuuta 2019, ESERA -European Science Education Research Association.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Comparing participants’ perceptions on their learning experience with the learning results in University Pedagogy

Rytkönen, A. H. & Katajavuori, N. M. J., 29 elokuuta 2018, 9th Biennial Conference of European Association for Research on Learning and Instruction, Special Interest Group 1: Assessment and Evaluation.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2016

El conocimiento práctico que los profesores en formación aprenden en el contexto del prácticum

Mena Marcos, J. J., García Rodríguez, M. L., Gómez Sánchez, R., Husu, J., Toom, A., Knezic, D., Leijen, Ä., Allas, R., Pedaste, M., Meijer, P., Heikonen, L. & Tiilikainen, M., 2016, Nuevos escenarios en la docencia universitaria = Novos escenarios da docencia universitaria. Membiela Iglesia, P., Casado, N. & Cebreiros, M. I. (toim.). Barbadás, Ourense: Educación Editora, s. 575-588 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Enhancing feedback through electronic examining

Julkaisun otsikon käännös: Palautteen antamisen edistäminen sähkösillä tenteilläRytkönen, A., heinäkuuta 2015, EDULEARN15 Proceedings: 7th International Conference on Education and New Learning Technologies. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (toim.). Valencia: IATED Academy, s. 3456-3464 9 Sivumäärä (EDULEARN Proceedings).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Opiskelijakeskeisesti - tenttiakvaariopedagogiikkaa

Rytkönen, A. H. & Koski, T., 21 elokuuta 2015, Peda-forum-päivät 2015: Voimaa yhteistyöllä.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Pre-service teachers’ practical knowledge as emerged from teaching lessons in the practicum

Mena, J. J., García, M., Goméz, R., Husu, J., Toom, A., Knezic, D., Leijen, Ä., Allas, R., Pedaste, M., Meijer, P., Heikonen, L. & Tiilikainen, M., maaliskuuta 2015, INTED2015: 9th International Technology, Education and Development Conference: conference proceedings: Madrid, Spain, 2-4 March, 2015. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (toim.). Madrid: IATED Academy, s. 7268-7273 6 Sivumäärä (INTED proceedings).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Svenskspråkigt nätpedagogik-samarbete i huvudstadsregionen

Julkaisun otsikon käännös: Ruotsinkielistä verkkopedagogiikka-yhteistyötä pääkaupunkiseudullaRytkönen, A. H., Lindroos, K., Londen, M. T., Ståhl, T. & Lindblom, C., 20 elokuuta 2015, Peda-forum-päivät 2015: Voimaa yhteistyöllä.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

2014

Akademisk expertis på två språk - utveckling av språkkunskaper inom tvåspråkig kandidatexamen

Fiilin, U. M., Jokinen, J. T. & Vaattovaara, J., 2014, Svenskan i Finland 14. Kosunen, R., Lepistö, K. & Rossi, P. (toim.). Oulu: oulu university press, s. 33-46 14 Sivumäärä (Studia humaniora ouluensia).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enrollment of higher education students in professional knowledge and practices

Damșa, C., Muukkonen, H., Ludvigsen, S., Nerland, M., Lakkala, M., Toom, A., Kosonen, K. O. A., Ilomäki, L., Markauskaite, L., Goodyear, P. & Bachfischer, A., 2014, Learning and becoming in practice: The International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2014 Proceedings . Polman, J. L., Kyza, E. A., O'Neill, D. K., Tabak, I., Penuel, W. R., Jurow, A. S., O'Connor, K., Lee, T. & D'Amico, L. (toim.). Boulder, CO: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 3. s. 1283-1292 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Knowledge work practices in education - two cases of transforming pedagogical practices

Karlgren, K., Ilomäki, L., Lakkala, M., Meragia, E., Muukkonen, H. & Toom, A., 2014, Proceedings of the ICED (The International Consortium for Educational Development) 2014 Conference: Educational Development in a Changing World, 16-18 June 2014, Stockholm; Sweden. Stockhom: ICED International Consortium for Educational Development, 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Näkökulmia osaamisen arviointiin: sähköisistä kokeista ylioppilaskirjoituksiin ja tentteihin

Rytkönen, A., Silander, P., Lattu, M. & Heickell, H., 9 huhtikuuta 2014, Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa 2014: Pedagogiikka palaa!. Hämeen kesäyliopisto

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

OUTCOME-BASED APPROACH TO THE CURRICULUM REFORM – A CASE STUDY IN THE FACULTY OF PHARMACY, UNIVERSITY OF HELSINKI

Tiippana-Usvasalo, M., Salminen, O., Vuorensola, K. & Katajavuori, N., 2014, ICERI2014 Proceedings: 7th International Conference of Education, Research and Innovation November 17th-19th, 2014 — Seville, Spain. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (toim.). IATED Academy, s. 4213-4221 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Significant networks and significant conversations of applicants for the Teachers’ Academy

Pyörälä, E., Hirsto, L., Toom, A., Myyry, L. & Lindblom-Ylänne, S., 2014, Proceedings of the ICED (The International Consortium for Educational Development) 2014 Conference : Educational Development in a Changing World, 16-18 June 2014, Stockholm; Sweden. London: ICED International Consortium for Educational Development, 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliAmmatillinen

Student experiences on taking electronic exams at the University of Helsinki

Julkaisun otsikon käännös: Opiskelijoiden kokemuksia sähköisistä tenteistä Helsingin yliopistossaRytkönen, A. & Myyry, L., 23 kesäkuuta 2014, Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2014. Waynesville, NC, USA: Association for the Advancement of Computing in Education, s. 2114-2121 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Tenttimistä ajassa ja paikassa - tentit opetuksen kehittämisen kohteena

Rytkönen, A. & Joutsenvirta, T., toukokuuta 2014, Peda-forum-päivät 2014.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Video learning environment for guiding student teachers' construction of action-oriented knowledge

Pedaste, M., Allas, R., Leijen, Ä., Adojaan, K., Husu, J., Mena Marcos, J. J., Meijer, P., Knezic, D., Krull, E. & Toom, A., maaliskuuta 2014, INTED2014: 8th International Technology, Education and Development Conference: conference proceedings: 8th International Technology, Education and Development Conference. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (toim.). IATED Academy, s. 24-30 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

Developing a research instrument for academic integrity in higher education: let’s start by asking the right questions

Trotman, T., Furnari, M., Löfström, E. & Shephard, K., 2013, From Policy to Practice – Bridging the Gap. A collection of talks presented at the 6th APCEI . Nayak, A. & Saddiqui, S. (toim.). Sydney: Macquarie University, s. 112-133 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing co-operation between teachers –a co-operational pedagogical training for teachers.

Salminen, O. S., Katajavuori, N. M. J. & Asikainen, H. R. P., 2013, AMEE Conference Abstracts 2013: An International association for medical education. 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

On the dynamics of non-linguists' dialect perceptions - the perceived spatiality of /s/ variation in Finnish

Vaattovaara, J., 2013, Variation in Language and Language Use: Linguistic, Socio-Cultural adn Cognitive Perspectives. Reif, M., Robinson, J. A. & Putz, M. (toim.). Frankfurt am Main: Peter Lang , Vuosikerta 96. s. 131-159 (Duisburg papers on research in language and culture).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

The Academic Turning Points Experienced by Doctoral Students in Natural Sciences. In conference proceedings of fourth international conference entitled: “Academia as workplace: Linking past, present and future” University of Oxford, 4-6 April 2011.

Tuomainen, J., Pyhältö, K., Hakkarainen, K., Stubb, J. & Lonka, K., 2011, Preparing for Academic practice. Academia as workplace: linking past, present and future. Oxford University, 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

THE INFLUENCE OF INDIVIDUALISTIC AND COLLECTIVISTIC VALUES TO UTAUT: THE CASE OF THE CHINESE EBAY

Pahnila, S., Siponen, M., Myyry, L. & Zheng, X., 2011, ECIS 2011 Proceedings. ECIS

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2010

Challenges in enhancing quality of teaching in mass education

Lindblom-Ylänne, S. & Postareff, L., 2010, The Challenges and Experience in the post-massification Era: Sino-Finnish Symposium Proceeding. Beijing, s. 114-127 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

The cabbageworm in the classroom: metaphors as expressions of students' beliefs about the teacher role

Löfström, E., Hannula, M. S. & Poom-Valickis, K., 2010, Mathematics in Different Settings: Proceedings, Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME 34, Brazil, Belo Horizonte, Vol. 3. Pinto, M. M. F. & Kawasaki, T. F. (toim.). Belo Horisonte: Universidade Federal de Minas Gerais, s. 225-232 8 Sivumäärä (PME Conference Proceedings; Vuosikerta 34).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009

Academic climate through Ph.D students’ eye - Balancing between inspiration and exhaustion.

Stubb, J. K., Pyhältö, K. M. & Lonka, K., 2009, In proceedings form the third international conference: Beyond teaching and research -inclusive understandings of Academic Practice. Oxford University

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

I as a teacher - catching patterns of professional development in primary school student teachers' stories

Eisenschmidt, E., Kasesalu, A., Löfström, E. & Anspal, T., 2009, Papers at Teacher Education Policy in Europe (TEPE) Network. Tallinn: Centre for educational technology, 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

Communication style and cultural features in high/low context communication cultures: a case study of Finland, Japan and India

Nishimura, S., Nevgi, A. & Tella, S., 2008, Uudistuva ja kehittyvä ainedidaktiikka: Ainedidaktinen symposiumi 8.2.2008 Helsingissä. Osa 2 . Kallioniemi, A. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 783-796 14 Sivumäärä (Tutkimuksia / Helsingin soveltavan kasvatustieteen laitos; nro 299).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Challenges in enhancing a student-centred approach to teaching

Lindblom-Ylänne, S., 2007, Improving student learning through teaching: proceedings of the 2006 14th International Symposium Improving Student Learning / edited by Chris Rust. Rust, C. (toim.). Oxford: Oxford Centre for Staff and Learning Development, s. 9-10 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

2005

Verkko-opetuksen laadun tekijät. Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvitysvaiheen tulokset

Löfström, E., Evälä, A., Janne, S., Nurkka, A., Ritvanen, U. & Tervonen, S., 2005, Missä Pedagogiikka?: Where is the pedagogy?. Muttonen, J. (toim.). Hämeen kesäyliopisto, s. 29 30 Sivumäärä (Hämeen kesäyliopiston julkaisuja, sarja B).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu