Valokuva: Aleksi Ojala
  • Yliopistonkatu 3

    00014 Helsingin yliopisto

    Suomi

  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Suomi

20102019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Koulutus / tieteellinen pätevyys

Musiikki, Musiikin tohtori, Taide yliopisto, Sibelius-Akatemia

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • Musiikkikasvatus
  • Sulautuva opetus
  • Yhteisöllinen oppiminen
  • Lisätty todellisuus
  • Kestävyystutkimus
  • 6131 Teatteri, tanssi, musiikki, muut esittävät taiteet
  • Populaarimusiikki
  • Säveltäminen
  • Sanoitukset
  • Äänentallennus

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 2010 2019

A Web-based Music Learning Environment: A Case Study of Users' Experiences

Julkaisun otsikon käännös: Suuntaviivoja musiikin lukiodiplomin arviointiperusteiden kehittämiselle Ruokonen, I., Sepp, A., Ojala, A., Hietanen, L., Tuisku, V. & Ruismäki, H., 14 syyskuuta 2019, julkaisussa : The European Journal of Social & Behavioural Sciences . XXVI, 3, s. 2983-2993 11 Sivumäärä, 260.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Outlining New Guidelines for the Assessment of the Education Diploma in Music

Julkaisun otsikon käännös: Suuntaviivoja musiikin lukiodiplomin arviointiperusteiden kehittämiselle Ojala, A., Ruokonen, I., Ruismäki, H. & Sepp, A., 8 syyskuuta 2019, julkaisussa : The European Journal of Social & Behavioural Sciences . XXVI, 3, s. 3021-3031 11 Sivumäärä, 263.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Kohti kulttuurista osallisuutta ja toimijuutta - tuottamispohjainen oppiminen koulujen musiikinopetuksessa

Ojala, A., helmikuuta 2018, julkaisussa : Musiikki. 2018, 2, s. 78-80 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinen

Lectio praecursoria

Ojala, A., tammikuuta 2018, julkaisussa : Musiikkikasvatus. 21, 1, s. 112-116 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Developing Learning Through Producing: Secondary School Students’ Experiences of a Technologically Aided Pedagogical Intervention

Ojala, A., 2017, The Routledge Research Companion to Popular Music Education. Smith, G. D., Moir, Z., Brennan, M., Rambarran, S. & Kirkman, P. (toim.). London: Routledge, s. 60-73 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Aktiviteetit 2012 2019

  • 13 Suullinen esitys
  • 1 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
  • 1 Jäsenyys tai muu rooli kansallisessa/kansainvälisessä komiteassa, toimikunnassa tai hallituksessa
  • 1 Kutsuesitelmä

Ainedidaktiikan symposiumi

Aleksi Ojala (Puheenjohtaja)
8 helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Developing new guidelines for the assessment of music diplomas

Aleksi Ojala (Puhuja)
11 lokakuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Learning through producing: a monological, a dialogical and a trialogical approaches to popular music pedagogy.

Aleksi Ojala (Puhuja)
19 heinäkuuta 2018

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys