Valokuva: Anu Kajamaa
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

20042020
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2005 2020

2020

How to … do mixed methods research

Kajamaa, A., Mattick, K. & de la Croix, A., tammikuuta 2020, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : The clinical teacher.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2019

Agency in the Making: Analyzing students’ transformative agency in a school-based makerspace

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 2019, julkaisussa : Mind, Culture, and Activity. 26, 3, s. 266-281 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Can Innovation Management Do Better? Co-existing Organizational Arrangements in Hospital-restructuring

Kajamaa, A., Hurmelinna-Laukkanen, P. & Rantakari, A., kesäkuuta 2019, Proceedings of the XXX ISPIM Innovation Conference - Celebrating Innovation - 500 Years Since Da Vinci - 16-19 June 2019 - Florence, Italy. Bitran, I., Conn, S., Gernreich, C., Heber, M., Huizingh, K. R. E., Kokshagina, O., Torkkeli, M. & Tynnhammar, M. (toim.). Lappeenranta: International Society for Professional Innovation Management , (LUT scientific and expertise publications. Tutkimusraportit = Research reports; nro 93).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

From Material Objects to Social Objects: Researching the Material-Dialogic Spaces of Joint Attention in a School-based Makerspace

Kumpulainen, K. & Kajamaa, A., 21 kesäkuuta 2019, A Wide Lens: Combining Embodied, Enactive, Extended, and Embedded Learning In Collaborative Settings,13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) 2019, Volume 1. Lund, K., Niccolai, G., Lavoué, E., Hmelo-Silver, C., Gweo, G. & Baker, M. (toim.). Lyon: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta 1. s. 352-359 8 Sivumäärä (Computer-Supported Collaborative Learning).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

How to … be reflexive when doing qualitative research

Barrett, A., Kajamaa, A. & Johnston, J., 12 joulukuuta 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : The clinical teacher.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

How to… use qualitative research to change practice

Kajamaa, A., de la Croix, A. & Mattick, K., 24 kesäkuuta 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : The clinical teacher.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Makerspaces promoting students’ design thinking and collective knowledge creation: Examples from Canada and Finland

Hughes, J. M., Morrison, L. J., Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 2019, Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 7th EAI International Conference, ArtsIT 2018, and 3rd EAI International Conference, DLI 2018, ICTCC 2018, Braga, Portugal, October 24-26, 2018, Proceedings. Brooks, A. L., Brooks, E. & Sylla, C. (toim.). Cham: Springer , s. 343-352 10 Sivumäärä (Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering; nro 265).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Motive-demand dynamics creating a social context for students’ learning experiences in a making and design environment

Kumpulainen, K., Kajamaa, A. & Rajala, A., 2019, Cultural-historical approaches to studying learning and development: societal, institutional and personal perspectives. Edwards, A., Fleer, M. & Bøttcher, L. (toim.). Singapore: Springer, s. 185-199 15 Sivumäärä (Perspectives in cultural-historical research; nro 6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Oppilaiden toiminta ja oppimismahdollisuudet koulun digitaalisessa värkkääjäpajassa

Kumpulainen, K., Kajamaa, A. & Rajala, A., 2019, julkaisussa : NMI-bulletin. 29, 2, s. 11-22 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Researching the materiality of communication in an educational makerspace The meaning of social objects

Kumpulainen, K., Rajala, A. & Kajamaa, A., 2019, The Routledge International Handbook of Research on Dialogic Education. Mercer, N., Wegerif, R. & Major, L. (toim.). Routledge, s. 439-453

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Students’ Funds of Knowledge and Knowledge Creation During STEM Learning in a Computer-supported Makerspace

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 21 kesäkuuta 2019, A Wide Lens: Combining Embodied, Enactive, Extended, and Embedded Learning In Collaborative Settings,13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) 2019, Volume 2. Lund, K., Niccolai, G. P., Lavoué, E., Hmelo-Silver, C., Gweon, G. & Baker, M. (toim.). Lyon: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta 2. s. 585-588 4 Sivumäärä (Computer-Supported Collaborative Learning).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Teacher interventions in students’ collaborative work in a technology-rich educational makerspace

Kajamaa, A., Kumpulainen, K. & Olkinuora, H-R., 18 kesäkuuta 2019, julkaisussa : British Journal of Educational Technology. 2019

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

The Change Laboratory as a tool for collaboration and social innovation

Hean, S., Lahtinen, P., Dugdale, W., Larsen, B. & Kajamaa, A., 2019, (Hyväksytty/In press) Tverrprofesjonelt samarbeid, innovasjon og samskaping. Willumsen, E. & Ødegård, A. (toim.). Oslo: Universitetsforlaget

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Trainee doctors’ experiences of common problems in the antibiotic prescribing process: an activity theory analysis of narrative data from UK hospitals

Kajamaa, A., Mattick, K., Parker, H., Hilli, A. & Rees, C. E., 11 kesäkuuta 2019, julkaisussa : BMJ Open. 9, 6, 11 Sivumäärä, 028733.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Translating Sustainability into Action: A Management Challenge in FabLabs

Galuppo, L., Kajamaa, A., Ivaldi, S. & Scaratti, G., 20 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Sustainability. 11, 6, 13 Sivumäärä, 1676.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Young people, digital mediation, and transformative agency, special issue (part 1)

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 2019, julkaisussa : Mind, Culture, and Activity. 26, 3, s. 201-206 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuPääkirjoitusTieteellinen

Young People, Digital Mediation, and Transformative Agency, Special Issue (part 2)

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 22 marraskuuta 2019, julkaisussa : Mind, Culture, and Activity. 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuPääkirjoitusTieteellinen

Open access
Tiedosto

A digital learning environment mediating students’ funds of knowledge and knowledge creation

Kajamaa, A., Kumpulainen, K. & Rajala, A., 2018, julkaisussa : Studia paedagogica. 23, 4, s. 49-66 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Contradictions as Drivers for Improving Inclusion in Teaching Pupils with Special Educational Needs

Paju, B., Kajamaa, A., Pirttimaa, R. & Kontu, E., 2018, julkaisussa : Journal of Education and Learning. 7, 3, s. 11-22 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Creating Shared Access: Bilingual Teachers and Children Using Technology to Multimodally Negotiate Understandings in Science and Language

Martínez-Álvarez, P., Kajamaa, A. & Pantin, L., 2018, julkaisussa : Multiple Voices for Ethnically Diverse Exceptional Learners. 18, 1, s. 22-41 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Exploring the Adoption, Spread, and Sustainability of an Informal STEAM Learning Innovation In Schools

Stevens, R., Ramey, K. E., Mayerhoff, P., Hilppö, J., Kumpulainen, K., Kajamaa, A., Rajala, A. & Halverson, R., 23 kesäkuuta 2018, Rethinking Learning in the Digital Age: Making Learning Sciences Count, 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018. Kay, J. & Luckin, R. (toim.). London, UK: ISLS International Society of the Learning Sciences, Vuosikerta Volume 2. s. 1203-1210 8 Sivumäärä (Computer-Supported Collaborative Learning).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Facilitating creativity and social sustainability: A mission impossible for the management of Fablabs?

Kajamaa, A. M., Galuppo, L., Scaratti, G. & Ivaldi, S., 2018, (Hyväksytty/In press) In K. Mnisri, N. Guimaraes da Costa, P. Shrivastava, S. Hüsig & K-P, Schulz (eds.) Facilitating sustainable development through creative approaches: integrating arts, technology and management perspectives.. PUN - Editions universitaires de Lorraine

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

From the abstract to the concrete - Implementation of an innovative tool in home care

Kajamaa, A. & Schulz, K-P., helmikuuta 2018, julkaisussa : Health Services Management Research. 31, 1, s. 2-10 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How to... get started with theory in education

Johnston, J., Bennett, D. & Kajamaa, A., elokuuta 2018, julkaisussa : The clinical teacher. 15, 4, s. 294-297 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Leadership in students’ collaborative activity in a school-based making and design environment

Korhonen, J., Kumpulainen, K. & Kajamaa, A., 30 elokuuta 2018, s. 27. 1 Sivumäärä.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiabstrakti

Open access

Understanding educational change: Agency-structure dynamics in a novel design and making environment

Kumpulainen, K., Kajamaa, A. & Rajala, A., 29 kesäkuuta 2018, julkaisussa : Digital education review. 2018, 33, s. 26-38 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

Carnivalization as a new mode of collaboration

Kajamaa, A. & Lahtinen, P., 28 kesäkuuta 2016, julkaisussa : Journal of Workplace Learning. 28, 4, s. 188-205 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Collaborative Work Development as a Resource for Innovation and Quality Improvement in Health Care: An Example from a Hospital Surgery

Kajamaa, A., tammikuuta 2015, Challenges and Opportunities in Health Care Management. Gurtner, S. & Soyez, K. (toim.). Cham: Springer International Publishing AG, s. 123-134 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Creating innovative work practices through reflexive interventions

Schulz, K-P., Kajamaa, A. & Kerosuo, H., elokuuta 2015, julkaisussa : International Journal of Work Innovation. 1, 2, s. 143 - 160 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Double stimulation in everyday work: Critical encounters between home care workers and their elderly clients

Engeström, Y., Kajamaa, A. & Nummijoki, J., 2015, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 4, s. 48-61 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Toward a grammar of collaboration

Engestrom, Y., Kajamaa, A., Lahtinen, P. & Sannino, A., 3 huhtikuuta 2015, julkaisussa : Mind, Culture, and Activity. 22, 2, s. 92-111 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

Clients’ Initiatives and Caregivers’ Responses in the Organizational Dynamics of Care Delivery

Kajamaa, A. & Hilli, A., 2014, julkaisussa : Qualitative Health Research. 24, 1, s. 18-32 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

Beyond Discontinuity: Expansive Organisational Learning Remembered

Engeström, Y., Kerosuo, H. & Kajamaa, A., 2013, Theories of Learning. Scott, D. (toim.). Thousand Oaks, CA: Sage, Vuosikerta Volume 2: Models of Learning. s. 103-122 20 Sivumäärä (SAGE Library of Educational Thought and Practice).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2012

Asiakasaloitteet ja niihin vastaaminen hoitotyössä - Esimerkkinä kotihoito

Kajamaa, A. & Hilli, A., 30 toukokuuta 2012, julkaisussa : Konsepti: toimintakonseptin uudistajien verkkolehti. 7, 1-2, s. 1-24 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enriching action research with the narrative approach and activity theory: analyzing the consequences of an intervention in a public sector hospital in Finland

Kajamaa, A., 2012, julkaisussa : Educational Action Research. 20, 1, s. 75-93 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Hoidon eheyttämisinnovaatioiden toteutumisedellytykset, organisaation tahto ja asiakkaan ääni: -tutkimushankkeen esittely

Kajamaa, A., 30 toukokuuta 2012, julkaisussa : Konsepti: toimintakonseptin uudistajien verkkolehti. 7, 1-2, s. 1-12 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Yhteistoiminnallinen työn kehittäminen hoitotyön eheyttämisen tukena

Kajamaa, A. & Laurila, P., 2012, Yhteistyö ja moniammatillisuus akuuttihoidossa : Ryhmätoiminnan ja moniammatillisen yhteistyön kehittäminen sairaalan päivystysalueella. Collin, K., Paloniemi, S. & Herranen, S. (toim.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, Keski-Suomen sairaanhoitopiiri & Työsuojelurahasto, s. 103-125 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2011

Aloitteet ja konfliktit hoitotyössä

Kajamaa, A., Hilli, A. & Lahtinen, P., 11 marraskuuta 2011, Näkökulmia hoidon eheyttämisinnovaatioiden tutkimiseen. Engeström, Y., Kajamaa, A., Toiviainen, H. & Hilli, A. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, s. 11-24 14 Sivumäärä (Tutkimusraportteja / Helsingin yliopisto, Käyttäytymistieteiden laitos, Toiminnan, kehityksen ja oppimisen tutkimusyksikkö; nro 12).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Boundary Breaking in a Hospital: Expansive Learning Between the Worlds of Evaluation and Frontline Work

Kajamaa, A., heinäkuuta 2011, julkaisussa : Learning Organization. 18, 5, s. 361-377 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Employees’ narratives about a development project as a resource for managing organizational change

Kajamaa, A., Kerosuo, H. & Engeström, Y., 2011, Second Conference on Rhetoric and Narratives in Management Research: proceedings. Bonet, E., Czarniawska, B., McCloskey, D. & Jensen, H. S. (toim.). Barcelona: ESADE Business School, s. 129-148 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Näkökulmia hoidon eheyttämisinnovaatioiden tutkimiseen

Engeström, Y. (toim.), Kajamaa, A. (toim.), Toiviainen, H. (toim.) & Hilli, A. (toim.), 11 marraskuuta 2011, Helsinki: Helsingin yliopisto. 74 Sivumäärä (Tutkimusraportteja / Toiminnan, kehityksen ja oppimisen tutkimusyksikkö GRADLE; nro 12)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumero

2010

Expanding care pathways: towards interplay of multiple care objects

Kajamaa, A., 2010, julkaisussa : International Journal of Public Sector Management. 23, 4, s. 392 - 402 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Expansive development through the Change Laboratory-method: Example from Finnish Health care

Kerosuo, H., Kajamaa, A. & Engeström, Y., 2010, Social Dimension of Innovation. Müller, K., Roth, S. & Žák, M. (toim.). Prague: Linde, s. 106-114 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Process enhancement versus community building: Transcending the dichotomy through expansive learning

Engeström, Y., Kajamaa, A., Kerosuo, H. & Laurila, P., 2010, Activity theory and fostering learning: Developmental interventions in education and work. Yamazumi, K. (toim.). Osaka: Kansai University Press, s. 1-28 28 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Promoting Innovation and Learning Through Change Laboratory: An Example from Finnish Health Care

Kerosuo, H., Kajamaa, A. & Engeström, Y., 2010, julkaisussa : Central European Journal of Public Policy. 4, 1, s. 110-131 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2008

Evaluation in and for developmental work activity: towards an activity theoretically oriented narrative evaluation approach : research plan

Kajamaa, A., 2008, [Helsinki]: University of Helsinki. 40 Sivumäärä (Työpapereita / Helsingin yliopisto, kasvatustieteen laitos, toiminnan teorian ja kehittävän työntutkimuksen yksikkö; nro 38)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Työelämän kehittämisprojektien seuraamusten jäljillä: uusi näkökulma arviointitutkimukseen

Kajamaa, A., Kerosuo, H. & Engeström, Y., 2008, julkaisussa : Hallinnon tutkimus. 27, 4, s. 61-79 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Vaikuttavuuden arvioinnista seuraamusten tutkimukseen

Engeström, Y., Kerosuo, H. & Kajamaa, A., 2008, Vaikuttavuus muutoksessa . Mäkitalo, J., Turunen, J. & Vilkkumaa, I. (toim.). Oulu: Verve, s. 19-44 26 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu