Valokuva: Anu Kajamaa
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

20042020
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2005 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

Agency in the Making: Analyzing students’ transformative agency in a school-based makerspace

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 7 elokuuta 2019, julkaisussa : Mind, Culture, and Activity. 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How to… use qualitative research to change practice

Kajamaa, A., de la Croix, A. & Mattick, K., 24 kesäkuuta 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : The clinical teacher.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Oppilaiden toiminta ja oppimismahdollisuudet koulun digitaalisessa värkkääjäpajassa

Kumpulainen, K., Kajamaa, A. & Rajala, A., 2019, julkaisussa : NMI-bulletin. 29, 2, s. 11-22 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teacher interventions in students’ collaborative work in a technology-rich educational makerspace

Kajamaa, A., Kumpulainen, K. & Olkinuora, H-R., 18 kesäkuuta 2019, julkaisussa : British Journal of Educational Technology. 2019

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Trainee doctors’ experiences of common problems in the antibiotic prescribing process: an activity theory analysis of narrative data from UK hospitals

Kajamaa, A., Mattick, K., Parker, H., Hilli, A. & Rees, C. E., 11 kesäkuuta 2019, julkaisussa : BMJ Open. 9, 6, 11 Sivumäärä, 028733.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Translating Sustainability into Action: A Management Challenge in FabLabs

Galuppo, L., Kajamaa, A., Ivaldi, S. & Scaratti, G., 20 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Sustainability. 11, 6, 13 Sivumäärä, 1676.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Young People, Digital Mediation, and Transformative Agency, Editorial, Double Special Issue, Part 2

Kajamaa, A. & Kumpulainen, K., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Mind, Culture, and Activity.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

A digital learning environment mediating students’ funds of knowledge and knowledge creation

Kajamaa, A., Kumpulainen, K. & Rajala, A., 2018, julkaisussa : Studia paedagogica. 23, 4, s. 49-66 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Contradictions as Drivers for Improving Inclusion in Teaching Pupils with Special Educational Needs

Paju, B., Kajamaa, A., Pirttimaa, R. & Kontu, E., 2018, julkaisussa : Journal of Education and Learning. 7, 3, s. 11-22 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Creating Shared Access: Bilingual Teachers and Children Using Technology to Multimodally Negotiate Understandings in Science and Language

Martínez-Álvarez, P., Kajamaa, A. & Pantin, L., 2018, julkaisussa : Multiple Voices for Ethnically Diverse Exceptional Learners. 18, 1, s. 22-41 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

From the abstract to the concrete - Implementation of an innovative tool in home care

Kajamaa, A. & Schulz, K-P., helmikuuta 2018, julkaisussa : Health Services Management Research. 31, 1, s. 2-10 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How to... get started with theory in education

Johnston, J., Bennett, D. & Kajamaa, A., elokuuta 2018, julkaisussa : The clinical teacher. 15, 4, s. 294-297 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Understanding educational change: Agency-structure dynamics in a novel design and making environment

Kumpulainen, K., Kajamaa, A. & Rajala, A., 29 kesäkuuta 2018, julkaisussa : Digital education review. 2018, 33, s. 26-38 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016

Carnivalization as a new mode of collaboration

Kajamaa, A. & Lahtinen, P., 28 kesäkuuta 2016, julkaisussa : Journal of Workplace Learning. 28, 4, s. 188-205 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2015

Creating innovative work practices through reflexive interventions

Schulz, K-P., Kajamaa, A. & Kerosuo, H., elokuuta 2015, julkaisussa : International Journal of Work Innovation. 1, 2, s. 143 - 160 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Double stimulation in everyday work: Critical encounters between home care workers and their elderly clients

Engeström, Y., Kajamaa, A. & Nummijoki, J., 2015, julkaisussa : Learning, Culture and Social Interaction. 4, s. 48-61 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Toward a grammar of collaboration

Engestrom, Y., Kajamaa, A., Lahtinen, P. & Sannino, A., 3 huhtikuuta 2015, julkaisussa : Mind, Culture, and Activity. 22, 2, s. 92-111 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

Clients’ Initiatives and Caregivers’ Responses in the Organizational Dynamics of Care Delivery

Kajamaa, A. & Hilli, A., 2014, julkaisussa : Qualitative Health Research. 24, 1, s. 18-32 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2012

Asiakasaloitteet ja niihin vastaaminen hoitotyössä - Esimerkkinä kotihoito

Kajamaa, A. & Hilli, A., 30 toukokuuta 2012, julkaisussa : Konsepti: toimintakonseptin uudistajien verkkolehti. 7, 1-2, s. 1-24 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enriching action research with the narrative approach and activity theory: analyzing the consequences of an intervention in a public sector hospital in Finland

Kajamaa, A., 2012, julkaisussa : Educational Action Research. 20, 1, s. 75-93 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Hoidon eheyttämisinnovaatioiden toteutumisedellytykset, organisaation tahto ja asiakkaan ääni: -tutkimushankkeen esittely

Kajamaa, A., 30 toukokuuta 2012, julkaisussa : Konsepti: toimintakonseptin uudistajien verkkolehti. 7, 1-2, s. 1-12 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

2011

Boundary Breaking in a Hospital: Expansive Learning Between the Worlds of Evaluation and Frontline Work

Kajamaa, A., heinäkuuta 2011, julkaisussa : Learning Organization. 18, 5, s. 361-377 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Expanding care pathways: towards interplay of multiple care objects

Kajamaa, A., 2010, julkaisussa : International Journal of Public Sector Management. 23, 4, s. 392 - 402 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Promoting Innovation and Learning Through Change Laboratory: An Example from Finnish Health Care

Kerosuo, H., Kajamaa, A. & Engeström, Y., 2010, julkaisussa : Central European Journal of Public Policy. 4, 1, s. 110-131 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2008

Työelämän kehittämisprojektien seuraamusten jäljillä: uusi näkökulma arviointitutkimukseen

Kajamaa, A., Kerosuo, H. & Engeström, Y., 2008, julkaisussa : Hallinnon tutkimus. 27, 4, s. 61-79 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Yritykset yhteistoiminnallisina yhteisöinä

Kajamaa, A., 2008, julkaisussa : Työelämän tutkimus. 6, 1, s. 124-125 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

2007

Beyond discontinuity: expansive organizational learning remembered

Engeström, Y., Kerosuo, H. & Kajamaa, A., 2007, julkaisussa : Management Learning. 38, 3, s. 319-336 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu