• PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

19982019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1998 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

Impact of Teacher’s Actions on Emotional Atmosphere in Mathematics Lessons in Primary School

Laine, A., Ahtee, S-M. & Näveri, L. M., 2019, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. s. 1-19 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Teacher's visual attention when scaffolding collaborative mathematical problem solving

Haataja, E., Garcia Moreno-Esteva, E., Salonen, V., Laine, A., Toivanen, M. & Hannula, M. S., marraskuuta 2019, julkaisussa : Teaching and Teacher Education. 86, 15 Sivumäärä, 102877.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

A comparative study of variations in arithmetic fluency between Norwegian and Finnish third graders

Funderud, T., Mononen, R., Radišić, J. & Laine, A., 2018, julkaisussa : European Journal of Special Needs Education. 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Connections of Primary Teachers’ Actions and Pupils’ Solutions to an Open Problem

Laine, A., Näveri, L., Ahtee, M., Pehkonen, E. & Hannula, M. S., kesäkuuta 2018, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 16, 5, s. 967-983 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How did you solve it? – Teachers’ approaches to guiding mathematics problem solving

Kojo, A., Laine, A. & Näveri, L., 2018, julkaisussa : LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö. 6, 1, s. 22-40 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access
Tiedosto

Two Primary Teachers – Two Different Mathematical Problem-solving Instructors

Portaankorva-Koivisto, P. M., Laine, A. & Ahtee, M., 2018, (Jätetty) julkaisussa : International journal for mathematics teaching and learning. 35 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Developing a method to determine teachers’ and pupils’ activities during a mathematics lesson

Ahtee, M., Pehkonen, E., Laine, A., Näveri, L., Hannula, M. S. & Tikkanen, P., 2016, julkaisussa : Teaching mathematics and computer science.. 14, 1, s. 25-43 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Opettajan toiminnan yhteys kolmasluokkalaisten onnistumiseen ongelmatehtävän ratkaisemisessa

Laine, A., Näveri, L., Ahtee, M. & Pehkonen, E., 2016, julkaisussa : NMI-bulletin. 26, 2, s. 43-55 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Oppilasarviointi 2. luokan matematiikan oppimateriaaleissa

Leppävuori, A. & Laine, A., 2016, julkaisussa : LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö. 4, 2, s. 87-106 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2015

Challenging Western Approach to Cultural Comparisons: Young Pupils’ Affective Structures Regarding Mathematics in Finland and Chile

Tuohilampi, L., Hannula, M. S., Varas, L., Giaconi, V., Laine, A., Näveri, L. & Salo i Nevado, L., joulukuuta 2015, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 13, 6, s. 1625-1648 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Collective emotional atmosphere in mathematics lesson based on finnish fifth graders’ drawings

Laine, A., Ahtee, M., Näveri, L., Pehkonen, E., Portaankorva-Koivisto, P. & Tuohilampi, L., 2015, julkaisussa : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 3, 1, s. 87-100 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Emotion work and affective stance in the mathematics classroom: the case of IRE sequences in Finnish classroom interaction

Tainio, L. & Laine, A., 8 maaliskuuta 2015, julkaisussa : Educational Studies in Mathematics. 89, 1, s. 67-87 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2014

Development of Finnish Elementary Pupils' Problem-Solving Skills in Mathematics

Laine, A., Näveri, L., Ahtee, M. & Pehkonen, E., 2014, julkaisussa : CEPS Journal. 4, 3, s. 111-129 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2013

Emotional atmosphere in third-graders’ mathematics classroom – an analysis of pupils’ drawings

Laine, A., Näveri, L., Ahtee, M., Hannula, M. S. & Pehkonen, E., 2013, julkaisussa : Nordisk matematikkdidaktikk : Nordisk matematikdidaktik. 17, 3-4, s. 41-56 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

On teaching problem solving in school mathematics

Julkaisun otsikon käännös: Ongelmanratkaisun opettamisesta koulumatematiikassaPehkonen, E., Näveri, L. & Laine, A., 2013, julkaisussa : CEPS Journal. 3, 4, s. 9-23 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Tutkimusprojekti Suomi–Chile alakoulun matematiikan opetuksessa

Pehkonen, E., Näveri, L., Tuohilampi, L., Hannula, M. S., Laine, A., Portaankorva-Koivisto, P., Ahtee, M. & Saló i Nevado, L., 2013, julkaisussa : Didacta Varia. 18, 1, s. 13-45 33 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto
2012

"My personal relationship towards mathematics has necessarily not changed but...": analyzing preservice teachers' mathematical identity talk

Kaasila, R., Hannula, M. S. & Laine, A., 2012, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 10, 4, s. 975-995 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2008

Evaluating admission procedures for teacher education in Finland

Kaasila, R., Hannula, M. S., Laine, A. & Pehkonen, E., 2008, julkaisussa : Teaching mathematics and computer science.. 6, 1, s. 231-243 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Socio-emotional orientations and teacher change

Kaasila, R., Hannula, M. S., Laine, A. & Pehkonen, E., 2008, julkaisussa : Educational Studies in Mathematics. 67, 2, s. 111-123 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2003

Jakolaskun ymmärtäminen osana oppilaan matematiikkakuvaa

Laine, A. & Huhtala, S., 2003, julkaisussa : NMI-bulletin. 2003, 4, s. 9-17 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu