• PL 9 (Siltavuorenpenger 1A)

    00014

    Suomi

Hyväksyy tohtorikoulutettavat

20062019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2006 2019

2019

Flow Experiences During Visuomotor Skill Acquisition Reflect Deviation From a Power-Law Learning Curve, but Not Overall Level of Skill

Cowley, B. U., Palomaki, J., Tammi, T., Frantsi, R., Inkilä, V-P., Lehtonen, N., Pölönen, P., Vepsäläinen, J. & Lappi, O., 15 toukokuuta 2019, julkaisussa : Frontiers in Psychology. 10, 12 Sivumäärä, 1126.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Temporal Pattern Models for Physiological Arousal During a Steering Task

Tammi, T., Lehtonen, N. & Cowley, B. U., syyskuuta 2019, Cognitive Computational Neuroscience. s. 36-39 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

Biosignals reflect pair-dynamics in collaborative work: EDA and ECG study of pair-programming in a classroom environment

Ahonen, L., Cowley, B. U., Hellas, A. & Puolamäki, K., 16 helmikuuta 2018, julkaisussa : Scientific Reports. 8, 1, 16 Sivumäärä, 3138.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Computational Testing for Automated Preprocessing 2: Practical Demonstration of a System for Scientific Data-Processing Workflow Management for High-Volume EEG

Cowley, B. U. & Korpela, J., 10 huhtikuuta 2018, julkaisussa : Frontiers in Neuroscience. 12, 14 Sivumäärä, 236.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Studying the integrated functional cognitive basis of sustained attention with a Primed Subjective-Illusory-Contour Attention Task

Cowley, B. U., 10 syyskuuta 2018, julkaisussa : Scientific Reports. 8, 14 Sivumäärä, 13514.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2017

Computational Testing for Automated Preprocessing: a Matlab toolbox to enable large scale electroencephalography data processing

Cowley, B. U., Korpela, J. & Torniainen, J., 6 maaliskuuta 2017, julkaisussa : PeerJ. 3, 26 Sivumäärä, 108.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Green My Place: Evaluation of a Serious Social Online Game Designed to Promote Energy Efficient Behaviour Change

Cowley, B. & Bateman, C., joulukuuta 2017, julkaisussa : International Journal of Serious Games. 4, 4, s. 71-90 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access
2016

Adaptive Artificial Intelligence in Games: Issues, Requirements, and a Solution through Behavlets-based General Player Modelling

Cowley, B. U. & Charles, D., 18 heinäkuuta 2016, julkaisussa : arXiv.org . 8 Sivumäärä, arXiv:1607.05082.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

A short review and primer on electrodermal activity in human computer interaction applications

Cowley, B. U. & Torniainen, J., 24 elokuuta 2016, julkaisussa : arXiv.org . 1608, 06986v3, 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Tiedosto

A short review and primer on electroencephalography in human computer interaction applications

Ahonen, L. & Cowley, B., 1 syyskuuta 2016

Tutkimustuotos: Muu julkaisuTutkimus

Tiedosto

A short review and primer on electromyography in human computer interaction applications

Ravaja, N., Cowley, B. & Torniainen, J., 29 elokuuta 2016

Tutkimustuotos: Muu julkaisuTutkimus

Tiedosto
Tiedosto

A short review and primer on respiration in human computer interaction applications

Kosunen, I. & Cowley, B., 12 syyskuuta 2016

Tutkimustuotos: Muu julkaisuTutkimus

Tiedosto

Behavlets: a Method for Practical Player Modelling using Psychology-Based Player Traits and Domain Specific Features

Cowley, B. & Charles, D., kesäkuuta 2016, julkaisussa : User Modeling and User-Adapted Interaction. 26, 2, s. 257-306 50 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Cognitive Collaboration Found in Cardiac Physiology: Study in Classroom Environment

Ahonen, L., Cowley, B., Torniainen, J., Ukkonen, A., Vihavainen, A. & Puolamäki, K., 14 heinäkuuta 2016, julkaisussa : PLoS One. 11, 7, 16 Sivumäärä, 0159178.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Computer Enabled Neuroplasticity Treatment: A Clinical Trial of a Novel Design for Neurofeedback Therapy in Adult ADHD

Cowley, B., Holmstrom, E., Juurmaa, K., Kovarskis, L. & Krause, C. M., 9 toukokuuta 2016, julkaisussa : Frontiers in Human Neuroscience . 10, 13 Sivumäärä, 205.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Epileptic Electroencephalography Profile Associates with Attention Problems in Children with Fragile X Syndrome: Review and Case Series

Cowley, B., Kirjanen, S., Partanen, J. & Castrén, M., 12 heinäkuuta 2016, julkaisussa : Frontiers in Human Neuroscience . 10, 8 Sivumäärä, 353.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Forest, Trees, Dynamics: Results from a Novel Wisconsin Card Sorting Test Variant Protocol for Studying Global-Local Attention and Complex Cognitive Processes

Cowley, B. & Lukander, K., 23 helmikuuta 2016, julkaisussa : Frontiers in Psychology. 7, 19 Sivumäärä, 238.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How to advance general game playing artificial intelligence by player modelling

Cowley, B. U., 1 kesäkuuta 2016, julkaisussa : arXiv.org . 7 Sivumäärä, arXiv:1606.00401.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Short Literature Review for a General Player Model Based on Behavlets

Cowley, B. U. & Charles, D., 22 maaliskuuta 2016, julkaisussa : arXiv.org . 1603.06996, 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

The psychophysiology primer: A guide to methods and a broad review with a focus on human-computer interaction

Cowley, B. U., Filetti, M., Lukander, K., Torniainen, J., Helenius, A., Ahonen, L., Barral Mery de Bellegarde, O., Kosunen, I. J., Valtonen, T., Huotilainen, M. J., Ravaja, J. N. & Jacucci, G., 2016, julkaisussa : Foundations and Trends in Human-Computer Interaction. 9, 3-4, s. 151-308

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKatsausartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Utility of a Behavlets approach to a Decision theoretic predictive player model

Cowley, B. U. & Charles, D., 29 maaliskuuta 2016, julkaisussa : arXiv.org . 1603.08973, 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Tiedosto
2015

An EEG study of Fronto-Parietal Network Asymmetry in a global-local dissociation task: [poster]

Cowley, B. & Lukander, K., 2015, Unknown host publication.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Feasibility of an electrodermal activity ring prototype as a research tool

Torniainen, J., Cowley, B., Henelius, A., Lukander, K. & Pakarinen, S., 2015, Engineering in Medicine and Biology Society (EMBC), 2015 37th Annual International Conference of the IEEE . Piscataway, NJ: IEEE, s. 6433-6436 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Psychophysiology and high-performance cognition: a brief review of the literature

Cowley, B., 17 syyskuuta 2015, julkaisussa : PeerJ Preprints. 3, 4 Sivumäärä, e1700.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Quantifying Mental Workload With Minimally Disruptive Measurements Of Cardiac And Electrodermal Activity In Real-Life Situations: [poster]

Pakarinen, S., Leinikka, M., Torniainen, J., Henelius, A., Cowley, B. U., Lukander, K. & Huotilainen, M., 2015, IBRO 9th World Congress.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

2014

Attention and the Gestalt. Experimental Investigation of Gestalt Imagery Processing in ADHD using Brain Imaging

Cowley, B. U., 12 syyskuuta 2014, XVII Biennial Meeting of the International Society for Comparative Psychology: ICCP 2014. Bogotá, Colombia: International Society of Comparative Psychology

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Experience assessment and design in the analysis of gameplay

Cowley, B., Kosunen, I., Lankoski, P., Kivikangas, J. M., Järvelä, S., Ekman, I., Kemppainen, J. & Ravaja, N., tammikuuta 2014, julkaisussa : Simulation & Gaming. 41, 1, s. 41-69 29 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Learning in balance: Using oscillatory EEG biomarkers of attention, motivation, and vigilance to interpret game-based learning

Cowley, B. & Ravaja, N., 2014, julkaisussa : Cogent Education. 1, 1, 23 Sivumäärä, 962236.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Learning when serious: Psychophysiological evaluation of a technology-enhanced learning game

Cowley, B., Fantato, M., Jennett, C., Ruskov, M. & Ravaja, N., 2014, julkaisussa : Journal of educational technology & society. 17, 1, s. 3-16

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The QUARTIC Process Model for Developing Serious Games: ‘Green My Place’ Case Study

Cowley, B., 2 elokuuta 2014, Digital Da Vinci: Computers in the Arts and Sciences. Lee, N. (toim.). New York: Springer, s. 143-172 30 Sivumäärä 8

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

Arousing learning: Real-time emotion recognition for technology-enhanced learning

Fantato, M., Cowley, B. U. & Ravaja, N., 2013, eChallenges e-2013 Conference Proceedings. Cunningham, P. & Cunningham, M. (toim.). IIMC International Information Management Corporation

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Cardiovascular physiology predicts learning effects in a serious game activity

Cowley, B., Ravaja, N. & Heikura, T., 2013, julkaisussa : Computers & Education. 60, 1, s. 299–309 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Learning loops: Interactions between guided reflection and experience-based learning in a serious game activity

Cowley, B., Heikura, T. & Ravaja, N., 2013, julkaisussa : Journal of Computer Assisted Learning. 29, 4, s. 348-370 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Real-time rule-based classification of player types in computer games

Cowley, B., Charles, D., Black, M. & Hickey, R., 2013, julkaisussa : User Modeling and User-Adapted Interaction. 23, 5, s. 489-526 38 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedosto
2012

C.E.N.T. Computer Enabled Neuroplasticity Treatment

Cowley, B., Juurmaa, K. & Repo, M., 2012, Unknown host publication.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliAmmatillinen

Tiedosto

The QUARTIC Process Model to Support Serious Games Development for Contextualized Competence-Based Learning and Assessment

Cowley, B., Bedek, M., Ribiero, C., Heikura, T. & Petersen, S. A., 2012, Handbook of Research on Serious Games as Educational, Business and Research Tools: Development and Design. Cruz-Cunha, M-M. (toim.). Hershey, PA: IGI Global, Vuosikerta Volume 1. s. 491-519 29 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

A review of the use of psychophysiological methods in game research

Kivikangas, J. M., Chanel, G., Cowley, B., Ekman, I., Salminen, M., Järvelä, S. & Ravaja, N., 2011, julkaisussa : Journal of Gaming & Virtual Worlds. 3, 3, s. 181-199 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Assessment of the emotional state by psycho-physiological and implicit measurement

Bedek, M., Cowley, B. U., Seitlinger, P., Fantato, M., Kopeinik, S., Albert, D. & Ravaja, N., 2011, Proceedings of the 13th International Conference on Multimodal Interaction ICMI 2011.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Learning Principles and Interaction Design for ‘Green My Place’: a Massively Multiplayer Serious Game

Cowley, B., Moutinho, J., Bateman, C. & Oliveira, A., 2011, julkaisussa : Entertainment Computing. 2, 2, s. 10 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Review on psychophysiological methods in game research

Kivikangas, J. M., Ekman, I., Chanel, G., Järvelä, S., Cowley, B., Salminen, M., Henttonen, P. & Ravaja, N., 2010, Proceedings of Nordic DiGRA 2010 Conference.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009

Analyzing player behavior in pacman using feature-driven decision theoretic predictive modeling

Cowley, B., Charles, D., Black, M. & Hickey, R., 2009, Proceedings of the 5th international conference on Computational Intelligence and Games. Milano: IEEE Press, s. 170-177 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

Toward an understanding of flow in video games

Cowley, B., Charles, D., Black, M. & Hickey, R., 2008, julkaisussa : Computers in Entertainment. 6, 2, s. 1-27 27 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2007

Data-Driven Decision Theory for Player Analysis in Pacman

Cowley, B., Charles, D., Black, M. M. & Hickey, R. J., 2007, Proceedings of Articifical Intelligence in Interactive Digital Entertainment 2007: Optimizing Player Satisfaction Workshop. Yannakakis, G. (toim.). Palo Alto: AAAI Press, s. 25-30 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2006

User-System-Experience Model for User Centered Design in Computer Games

Cowley, B., Charles, D., Black, M. & Hickey, R., 2006, Adaptive Hypermedia and Adaptive Web-Based Systems. Dublin: Springer, Vuosikerta 4018. s. 419-424 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Using Decision Theory for Player Analysis in Pacman

Cowley, B., Charles, D., Black, M. M. & Hickey, R. J., 2006, Proceedings of Simulation of Adaptive Behavior 2006: Workshop on Adaptive Approaches to Optimizing Player Satisfaction in Computer and Physical Games. Yannakakis, G. & Hallam, J. (toim.). Rome, s. 41-50 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu