Valokuva: Elina Fonsen
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Suomi

20092021
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2009 2019

Suodatin
Kirjan luku tai artikkeli
2019

Diversity of the assessments of a joint leadership model in early childhood education in Finland

Fonsén, E. & Mäntyjärvi, M., heinäkuuta 2019, Leadership in Early Education in Times of Change: Research from five Continents. Strehmel, P., Heikka, J., Hujala, E., Rodd, J. & Waniganyake, M. (toim.). Berlin: Verlag Barbara Budrich, s. 154-170 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

International review of ECE leadership research: Finland, Germany, Japan, Singapore, South Africa and the United States under review

Fonsén, E., Varpanen, J., Strehmel, P., Masayo, K., Inoue, C., Marchant, S., Modise, M., Szecsi, T. & Halpern, C., heinäkuuta 2019, Leadership in Early Education in Times of Change: Research from five Continents. Strehmel, P., Heikka, J., Hujala, E., Rodd, J. & Waniganayake, M. (toim.). Berlin: Verlag Barbara Budrich, s. 253-276 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Management, Leadership, and Governance in Early Childhood Education (Finland)

Fonsén, E., 2019, Bloomsbury Education and Childhood Studies: Articles. Waniganyake, M. & Kauko, J. (toim.). London: Bloomsbury Academic

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Lapsen osallisuus ja varhaiskasvatuksen pedagoginen suunnittelu

Heikka, J., Kettukangas, T., Fonsén, E. & Vlasov, J., 2 helmikuuta 2018, Osallisuuden pedagogiikkaa varhaiskasvatuksessa 2: Suunnittelu, toteutus ja kehittäminen. Kangas, J., Vlasov, J., Fonsén, E. & Heikka, J. (toim.). Tampere: Suomen Varhaiskasvatus ry., s. 35-45 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Osallisuutta edistävä toimintakulttuurin arviointi ja kehittäminen - Case Yliskylä

Fonsén, E., Heikka, J., Hjelt, H., Eskelinen, M. & Riekkola, A., 2 helmikuuta 2018, Osallisuuden pedagogiikkaa varhaiskasvatuksessa 2: Suunnittelu, toteutus ja kehittäminen. Kangas, J., Vlasov, J., Fonsén, E. & Heikka, J. (toim.). Tampere: Suomen Varhaiskasvatus ry., s. 168-181 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2017

Havainnointi ja arviointi varhaiskasvatuksessa

Heikka, J., Hujala, E., Turja, L. & Fonsen, E., 2017, Varhaiskasvatuksen käsikirja. Hujala, E. & Turja, L. (toim.). 4. uudistettu painos toim. Jyväskylä: PS-kustannus, s. 56-68 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Leading Pedagogical Quality in the Context of Finnish Child Care

Fonsen, E. & Vlasov, J., 2017, The Nordic Social Pedagogical Approach to Early Years. Ringsmose, C. & Kragh-Müller, G. (toim.). Cham: Springer-Verlag, s. 253-265 13 Sivumäärä 15. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development; Vuosikerta 15).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Varhaiskasvatuksen laadunarviointi ja pedagoginen kehittäminen

Hujala, E. & Fonsen, E., 2017, Varhaiskasvatuksen käsikirja. Hujala, E. & Turja, L. (toim.). 4. uudistettu painos toim. Jyväskylä: PS-kustannus, s. 312-326 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2016

Case Lempäälä – Lapsiryhmävasun ja osallisuuden kehittämisprosessi

Fonsén, E., 2016,  Varhaiskasvatuksen pedagoginen johtajuus. Käsikirja käytännön työhön. Parrila, S. & Fonsén, E. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 187-198 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Case Ylöjärvi – Esiopetuksen arviointi moninäkökulmaisesti

Fonsén, E., 2016, Varhaiskasvatuksen pedagoginen johtajuus. Käsikirja käytännön työhön. Parrila, S. & Fonsén, E. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 115–126 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Johtaja oman työnsä johtajana

Fonsén, E. & Parrila, S., 2016, Varhaiskasvatuksen pedagoginen johtajuus. Käsikirja käytännön työhön. Parrila, S. & Fonsén, E. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 129-148 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2015

Early childhood landscape in Finland and reflective comments on Australia and Norway

Eskelinen, M., Halttunen, L., Heikka, J. & Fonsén, E., 2015, Thinking and Learning about Leadership: Early childhood research from Australia, Finland and Norway. Waniganyake, M., Rodd, J. & Gibbs, L. (toim.). Sydney: Community Childcare Cooperative NSW, s. 82–86 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

From distributed leadership towards joint leadership – a case study: the early stages of developing a new ECE leadership model for the city of Hämeenlinna.

Fonsen, E., Akselin, M-L. & Aronen, K., 2015, Thinking and Learning about Leadership: Early childhood research from Australia, Finland and Norway. Waniganyake, M., Rodd, J. & Gibbs, L. (toim.). Marrickville, NSW: Community Child Care Co-operative, s. 116-130 15 Sivumäärä (International Leadership Research Forum (ILRF) research monograph).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2014

Osallisuutta edistävän suunnittelun tasot

Fonsen, E., Heikka, J. & Elo, J., 2014, Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa. Heikka, J., Fonsén, E., Elo, J. & Leinonen, J. (toim.). 1. p. 2014, lisäpainos 2016 toim. Tampere: Suomen Varhaiskasvatus ry., s. 80-95 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2013

Dimensions of pedagogical leadership in early childhood education and care

Fonsen, E., 2013, Researching Leadership in Early Childhood Education. Hujala, E., Waniganayake, M. & Rodd, J. (toim.). Tampere: Tampere University Press, s. 181-192 12 Sivumäärä 11

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2012

Tutkimuksellinen kehittämistoiminta johtamisen työkaluna

Hujala, E., Heikka, J. & Fonsén, E., 2012, Julkisen ja yksityisen rajalla. Julkisen palvelun muutos.. Anttonen, A., Haveri, A., Lehto, J. & Palukka, H. (toim.). Tampere: Tampere University Press, s. 335–357 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

Lapsikohtainen havainnointi ja arviointi varhaispedagogiikassa

Heikka, J., Hujala, E., Turja, L. & Fonsén, E., 2011, Varhaiskasvatuksen käsikirja. Hujala, E. & Turja, L. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 54-66 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen