Valokuva: Elina Harjunen

Elina Harjunen

1987 …2018
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Research interests

  • Pedagogical authority

  • Writing (teaching and assessing writing, own voice)

Topics of recent papers and guest lectures 

  • Patterns of control over the TSL process and classrooms as complex dynamic environments: A theoretical framework
  • Students consent to a teacher's pedagogial authority
  • How do teachers view their pedagogical authority?
  • Reading research on Finnish schooling and school context through the lenses of ethics and values

Previous research interests

  • Miten opettaja rakentaa pedagogisen auktoriteetin? – Otteita opettajan arjesta [How does a teacher construct pedagogical authority? – Extracts from a teacher’s everyday life]. (PhD thesis)
  • PISA 2006 (a member of Finnish leading group, an expert of reading literacy)

 

 

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • äidinkielen ja kirjallisuuden didaktiikka
  • pedagoginen auktoriteetti
  • opettaja-oppilas suhde

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 1987 2018

Depressive symptoms and emotion regulation strategies in children with and without developmental language disorder: a longitudinal study

van den Bedem, N. P., Dockrell, J. E., van Alphen, P. M., de Rooij, M., Samson, A. C., Harjunen, E. L. & Rieffe, C., 2018, julkaisussa : International Journal of Language and Communication Disorders. 53, 6, s. 1110-1123 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Reviewing Finnish studies on writing in basic education: towards pedagogy for diversity

Kulju, P., Kauppinen, M., Hankala, M., Harjunen, E., Pentikäinen, J. & Routarinne, S., 2017, Changing subjects, changing pedagogies: diversities in school and education. Pyyry, N., Tainio, L., Juuti, K., Vasquez, R. & Paananen, M. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 110-127 18 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja: Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 13).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Mikä ihmeen oma ääni?

Harjunen, E. & Juvonen, R., 2013, Kuinka teksti kirjoitetaan omaksi?. Harjunen, E. & Arvilommi, R. (toim.). Helsinki: Äidinkielen opettajain liitto, s. 9-23 15 Sivumäärä (Äidinkielen opettajain liiton vuosikirja; Vuosikerta 2013).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Patterns of control over the teaching-studying-learning process and classroom as complex dynamic environments: a theoretical framework

Harjunen, E., 2012, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 35, 2, s. 139-161 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit 2005 2013

Aktiviteetit 1999 2012

Scandinavian Journal of Educational Research (Lehti)

Elina Harjunen (Arvioitsija (reviewer))
elokuuta 2012 → …

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Scandinavian Journal of Educational Research (Lehti)

Elina Harjunen (Arvioitsija (reviewer))
lokakuuta 2012 → …

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

University of Leicester

Elina Harjunen (Muu rooli)
24 helmikuuta 201225 helmikuuta 2012

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

10 opiskelijaa viidestä eri maasta

Elina Harjunen (Isäntä)
16 huhtikuuta 201229 huhtikuuta 2012

Aktiviteetti: Vierailijan isännöinnin tyypitIsännöity akateeminen vierailu Helsingin yliopistossa

Kasvatustieteen päivät

Elina Harjunen (Puhuja: esitelmän pitäjä)
23 marraskuuta 2012

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen