Valokuva Hanna Niinistö
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Suomi

20052019

Research output per year

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Koulutus / tieteellinen pätevyys

KL, TaM

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • Kuvataidekasvatus, Kuvataiteen didaktiikka
  • Mediakasvatus

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut

  • 13 Kirjan luku tai artikkeli
  • 5 Kirja
  • 2 Kokoomateos tai erikoisnumero
  • 2 Konferenssiartikkeli

Kohti kestävää arviointia ja kehittyvää käyttöteoriaa – 360-video opetusharjoittelun ainedidaktisen ohjauksen tukena

Kairavuori, S., Niinistö, H., Myllyntausta, S., Kaleva, T. & Sorjonen, P., 2019, Arvot ja arviointi. Kallio, M., Krzywacki, H. & Poulter, S. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 70-91 22 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 16).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

”Hoidetaanks vielä tää jollain porukalla?” – Oppimisprosessi sosiaalisessa mediassa

Niinistö, H., 2019, Tutkimuksesta luokkahuoneisiin. Rautiainen, M. & Tarnanen, M. (toim.). Jyväskylä: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, s. 385-404 20 Sivumäärä (Ainedidaktisia tutkimuksia : Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja; nro 15).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Tilannesidonnainen oppiminen lapsen kokemana

Niinistö, H. & Granö, P., 2018, Suhteessa maailmaan: Ympäristöt oppimisen avaajina. Granö, P., Hiltunen, M. & Jokela, T. (toim.). Rovaniemi: Lapland University Press, s. 181-201 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Monialaisten aloituspäivä – seikkailu- ja elämyspedagogiikkaa mobiilioppimisympäristössä

Niinistö, H., Kärki, T., Hoikkala, M. & Keinänen, H., 2016, Mikä mäki! Tidäks snää? : 120 vuotta opettajankoulutusta Rauman Myllymäellä. Soininen, M. & Merisuo-Storm, T. (toim.). Rauma: Turun yliopisto, opettajankoulutuslaitos, Rauman yksikkö.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Oikeasti oppimaan! Yhdistää koululaiset ja yhteisön

Granö, P., Aerila, J., Keskitalo, A., Rönkkö, M-L., Niinistö, H., Grönman, S. & Esko, M., 2016, Mikä mäki! Tiedäks snää? : 120 vuotta opettajankoulutusta Rauman Myllymäellä. Soininen, M. & Merisuo-Storm, T. (toim.). Rauma: Turun yliopisto, opettajankoulutuslaitos, Rauman yksikkö.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Aktiviteetit

  • 5 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
  • 1 Akateeminen vierailu toiseen organisaatioon

Kasvatustieteen päivät 2019

Seija Kairavuori (Puhuja: esitelmän pitäjä), Hanna Niinistö (Puhuja: esitelmän pitäjä)
21 marraskuuta 201922 marraskuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

University of Gothenburg

Seija Kairavuori (Vieraileva tutkija), Sinikka Rusanen (Vieraileva tutkija), Hanna Niinistö (Vieraileva tutkija), Leena Knif (Vieraileva tutkija)
19 elokuuta 201920 elokuuta 2019

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

Interpreting Curriculum of Visual Arts by Means of Arts in Primary Teacher Education. Paper presented in Art Education: conflicts and connections. InSEA Seminar, 9-11 October Valletta, L-Università ta' Malta, Malta

Seija Kairavuori (Puhuja: esitelmän pitäjä), Hanna Niinistö (Puhuja: esitelmän pitäjä)
9 lokakuuta 201911 lokakuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Arvottava katse - Videoavusteinen harjoittelunohjaus ainedidaktisen ajattelun kehittämisessä. Esitelmä Ainedidaktiikan symposiumissa, Helsingin yliopisto 8.2.2019

Seija Kairavuori (Puhuja: esitelmän pitäjä), Hanna Niinistö (Puhuja: esitelmän pitäjä), Sirkku Myllyntausta (Puhuja: esitelmän pitäjä), Terhi Tuulia Kuusjärvi (Puhuja: esitelmän pitäjä), Pasi Ilari Sorjonen (Puhuja: esitelmän pitäjä)
8 helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

360-videokuvaus opetusharjoittelussa. Esitelmä ja posteri Novissimassa, Helsingin yliopiston Viikin normaalikoulu.

Seija Kairavuori (Puhuja: esitelmän pitäjä), Terhi Tuulia Kuusjärvi (Puhuja: esitelmän pitäjä), Sirkku Myllyntausta (Puhuja: esitelmän pitäjä), Hanna Niinistö (Puhuja: esitelmän pitäjä), Pasi Ilari Sorjonen (Puhuja: esitelmän pitäjä)
helmikuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen