1974 …2021
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1974 2019

2019

Newly qualified teachers’ support needs in developing professional competences: The principal’s viewpoint

Harju, V. & Niemi, H., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Teacher Development.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teachers’ Pedagogical Role as Mediators in Leading and Guiding Students’ Learning in Digital Storytelling (DST)

Niu, S. J. & Niemi, H., 2019, julkaisussa : Seminar.net. 15, 1

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2018

Change agency as a way of promoting pedagogical development in academic communities: a longitudinal study

Clavert, M., Löfström, E., Niemi, H. & Nevgi, A., 17 marraskuuta 2018, julkaisussa : Teaching in Higher Education. 23, 8, s. 945-962 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Design principles for simulation games for learning clinical reasoning: A design-based research approach

Koivisto, J. -M., Haavisto, E., Niemi, H., Haho, P., Nylund, S. & Multisilta, J., tammikuuta 2018, julkaisussa : Nurse Education Today. 60, s. 114-120 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Digital Storytelling for Twenty-First-Century Competencies with Math Literacy and Student Engagement in China and Finland

Niemi, H., Niu, S., Vivitsou, M. & Li, B., 2018, julkaisussa : Contemporary Educational Technology. 9, 4, s. 331-353 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Maailman parhaiksi opettajiksi: Vuosina 2016–2018 toimineen Opettajankoulutusfoorumin arviointi

Niemi, H., Erma, T., Lipponen, L., Pietilä, M., Rintala, R., Ruokamo, H., Saarivirta, T., Moitus, S., Frisk, T., Stylman, V. & Huhtanen, M., 18 joulukuuta 2018, Helsinki: Kansallinen koulutuksen arviointikeskus. 165 Sivumäärä (Julkaisut / Kansallinen koulutuksen arviointikeskus; nro 27:2018)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Rehtori tukemassa vastavalmistunutta opettajaa

Harju, V. & Niemi, H., 2018, julkaisussa : Rexi . 2018, 1, s. 22–25 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Support Needed for Inclusion in the Induction Phase – Newly Qualified Teachers’ and Principals’ Perceptions

Harju, V. & Niemi, H., 2018.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiesitysTutkimusvertaisarvioitu

Teachers’ changing work and support needs from the perspectives of school leaders and newly qualified teachers in the Finnish context

Harju, V. & Niemi, H., 20 lokakuuta 2018, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 41, 5, s. 670-687 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Role of Teachers in the Finnish Educational System: High Professional Autonomy and Responsibility

Niemi, H., Lavonen, J., Kallioniemi, A. & Toom, A., 2018, The Teacher's Role in the Changing Globalizing World: Resources and Challenges Related to the Professional Work of Teaching. Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J. (toim.). Leiden: Brill Sense, s. 47-61 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Teacher's Role in the Changing Globalizing World: Resources and Challenges Related to the Professional Work of Teaching

Niemi, H. (toim.), Toom, A. (toim.), Kallioniemi, A. (toim.) & Lavonen, J. (toim.), 2018, Leiden: Brill Sense. 154 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

The Teaching Profession Amid Changes in the Educational Ecosystems

Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J., 2018, The Teacher's Role in the Changing Globalizing World: Resources and Challenges Related to the Professional Work of Teaching. Niemi, H., Toom, A., Kallioniemi, A. & Lavonen, J. (toim.). Leiden: Brill Sense, s. 141-149 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tools, Pedagogical Models, and Best Practices for Digital Storytelling

Multisilta, J. & Niemi, H. M., 2018, Encyclopedia of Information Science and Technology. Khosrow-Pour, M. (toim.). 4th edition toim. Hershey, PA: IGI Global, 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

互联网时代的芬兰教师专业发展: 从学科教师到新型学校社区的设计者

Wang, A., Song, J., Niu, S. & Niemi, H., tammikuuta 2018, julkaisussa : Zhongguo dianhua jiaoyu. 2018, 1, s. 126-132 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2017

Active Learning and Self-Regulation Enhance Student Teachers’ Professional Competences

Virtanen, P., Niemi, H. M. & Nevgi, A., 2017, julkaisussa : Australian Journal of Teacher Education. 42, 12, s. 1-20 20 Sivumäärä, 1.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Children Designing Videos: Tools, Pedagogical Models, and Best Practices for Digital Storytelling and Media-Making in the Classroom

Multisilta, J., Niemi, H. & Hamilton, E., 2017, Proceedings of the 2017 Conference on Interaction Design and Children: IDC'17 Interaction Design and Children, Stanford, CA, USA, June 27-30, 2017. New York, NY: ACM, s. 693-696 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Learning clinical reasoning through game-based simulation: Design principles for simulation games

Koivisto, J-M., 10 kesäkuuta 2017, Helsinki: University of Helsinki. 99 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Open access

L’accompagnement professionnel des enseignants débutants en Finlande: enjeux et besoins

Harju, V., Niemi, H. & Toom, A., 2017, julkaisussa : Revue internationale d’éducation de Sèvres. 2017, 74, s. 115-124 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Nursing students’ experiential learning processes using an online 3D simulation game

Koivisto, J-M., Niemi, H., Multisilta, J. & Eriksson, E., tammikuuta 2017, julkaisussa : Education and Information Technologies. 22, 1, s. 383-398 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Opettajankoulutuksen kriittiset vaiheet 1990-luvun alussa

Niemi, H., 2017, Opettajankoulutus - lähihistoriaa ja tulevaisuutta. Paakkola, E. & Varmola, T. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 108-135 28 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Preface

Niemi, H. & Jia, J., 2017, New Ways to Teach and Learn in China and Finland: Crossing Boundaries with Technology. Niemi, H. & Jia, J. (toim.). Peter Lang , s. 7-8 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teachers’ practices to support student work in digital storytelling: A study on Finnish and Chinese school teachers’ experiences

Vivitsou, M., Niemi, H., Wei, G., Kallunki, V. & Miao, R., 2017, julkaisussa : Seminar.net. 13, 2, 23 Sivumäärä, 2306.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Towards Induction: Training Mentors for New Teachers in Finland

Niemi, H., toukokuuta 2017, Overcoming Fragmentation in Teacher Education Policy and Practice. Hudson, B. (toim.). Cambridge, UK: Cambridge University Press, s. 49-72 24 Sivumäärä (The Cambridge Education Research series).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Validation of learning progression in scientific imagination using data from Taiwanese and Finnish elementary school students

Wang, C-C., Niemi, H., Cheng, C-L. & Cheng, Y-Y., 2017, julkaisussa : Thinking Skills and Creativity. 24, s. 73-85 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

What are New ways to teach and learn in China and Finland?

Niemi, H. & Jia, J., 2017, New Ways to Teach and Learn in China and Finland: Crossing Boundaries with Technology. Niemi, H. & Jia, J. (toim.). Peter Lang , s. 9-19 10 Sivumäärä (New Ways to Teach and Learn in China and Finland: Crossing Boundaries with Technology).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaEsipuhe tai jälkisanatTieteellinenvertaisarvioitu

What is evidence required for and who generates that evidence in the Finnish Educational System?

Niemi, H., 2017, Evidence and Public Good in Educational Policy, Research and Practice. Eryaman, M. Y. & Schneider, B. (toim.). Cham: Springer International Publishing AG, s. 43-62 20 Sivumäärä (Educational Governance Research; Vuosikerta 6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

芬兰基础教育阶段核心素养的培养及评价 (The Development and Evaluation of Transversal Competencies of Basic Education in Finland)

Harju, V., Niemi, H. & Yan, W., 2017, julkaisussa : 教育测量与评价杂志. 2017, 7, s. 10-18 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Academic and Practical: Research-Based Teacher Education in Finland

Niemi, H., 2016, Do Universities have a Role in the Education and Training of Teachers?: An International Analysis of Policy and Practice. Moon, B. (toim.). Cambridge: Cambrigde University Press, s. 19-32 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Active learning promoting student teachers' professional competences in Finland and Turkey

Niemi, H., Nevgi, A. & Aksit, F., lokakuuta 2016, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 39, 4, s. 471-490 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A Structured Inquiry into a Digital Story: Primary School Students Report the Making of a Superball

Penttilä, J., Kallunki, V., Niemi, H. M. & Multisilta, J., 2016, julkaisussa : International journal of mobile and blended learning. 8, 3, s. 19-34 16 Sivumäärä, 2.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Building Partnerships in an Educational Ecosystem: Editorial

Niemi, H., 2016, julkaisussa : CEPS Journal. 6 , 3, s. 5-15 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

C·E·P·S Journal: Vol. 6, N:o 3, Year 2016, Special Issue

Niemi, H. (toim.), 2016, Ljubljana: University of Ljubljana, Faculty of Education. 153 Sivumäärä (C.E.P.S Journal - Center for Educational Policy Studies Journal; Vuosikerta 6, nro 3)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Digital storytelling promoting twenty-first century skills and student engagement

Niemi, H. & Multisilta, J., 2016, julkaisussa : Technology, Pedagogy and Education. 25, 4, s. 451-468 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Edvisto

Niemi, H., 2016

Tutkimustuotos: Ei-tekstimuotoinenOhjelmistoTieteellinen

Elements Explaining Learning Clinical Reasoning Using Simulation Games

Koivisto, J-M., Haavisto, E., Niemi, H., Katajisto, J. & Multisilta, J., joulukuuta 2016, julkaisussa : International Journal of Serious Games. 3, 4, s. 29-43 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Erinomaisuus, sitoutuminen ja eettisyys

Niemi, H., 2016, Kansankynttilä keinulaudalla: Miten tulevaisuudessa opitaan ja opetetaan. Cantell, H. & Kallioniemi, A. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 19-38 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

In search of the future educational challenges in the Chinese and Finnish context

Jia, J. & Niemi, H., 2016, New ways to teach and learn in China and Finland: Crossing boundaries with technology. Niemi, H. & Jia, J. (toim.). Frankfurt am Main: Peter Lang , s. 311-320 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

La confiance, pierre angulaire du système éducatif en Finlande

Halinen, I., Niemi, H. & Toom, A., 2016, julkaisussa : Revue internationale d’éducation de Sèvres. 2016, 72, s. 147-157 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Learning and ageing well at knowledge-intensive work. A qualitative research synthesis on senior knowledge workers’ learning experiences

Isopahkala-Bouret, U. & Niemi, H., 2016, julkaisussa : Social Inquiry into Well-Being. 2, 1, s. 33-44 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Learning by playing: A cross-sectional descriptive study of nursing students' experiences of learning clinical reasoning

Koivisto, J-M., Multisilta, J., Niemi, H., Katajisto, J. & Eriksson, E., lokakuuta 2016, julkaisussa : Nurse Education Today. 45, s. 22-28 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools

Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A., 2016, Second Revised Education toim. Rotterdam: Sense Publishers. 306 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Newly Qualified Teachers’ Needs of Support for Professional Competences in Four European Countries: Finland, the United Kingdom, Portugal, and Belgium

Harju, V. & Niemi, H., 2016, julkaisussa : CEPS Journal. 6, 3, s. 77–100 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

New ways to teach and learn in China and Finland: Crossing boundaries with technology

Niemi, H. (toim.) & Jia, J. (toim.), 2016, Frankfurt am Main: Peter Lang . 333 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumeroTieteellinenvertaisarvioitu

Serious but fun, self-directed yet social: Blogging as a form of lifelong learning

Harju, V., Pehkonen, L. & Niemi, H., 2016, julkaisussa : International Journal of Lifelong Education. 35, 1, s. 2–17 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Student-driven knowledge creation through digital storytelling

Vivitsou, M., Kallunki, V., Niemi, H., Penttilä, J. & Harju, V., 2016, New Ways to Teach and Learn in China and Finland: Crossing Boundaries with Technology. Niemi, H. & Jia, J. (toim.). Frankfurt am Main: Peter Lang , s. 35-53 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Teacher education and University Training Schools: What lessons can be learned form Finland

Hofmann, R. & Niemi, H. M., 2016, A University's Challenge: The Cambridge primary School for the Nation. Gronn, P. & Biddulph, J. (toim.). Cambridge: Cambrigde University Press, s. 141-160 20 Sivumäärä (The Cambridge Education Research series).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

What are new ways to teach and learn in China and Finland?

Niemi, H. & Jia, J., 2016, New ways to teach and learn in China and Finland: Crossing boundaries with technology. Niemi, H. & Jia, J. (toim.). Frankfurt am Main: Peter Lang , s. 9-18 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Why is active learning so difficult to implement: the Turkish case

Aksit, F., Niemi, H. & Nevgi, A., 18 huhtikuuta 2016, julkaisussa : Australian Journal of Teacher Education. 41, 4, s. 94-109 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2015

Persistent Work for Equity and Lifelong Learning in the Finnish Educational System

Niemi, H. & Isopahkala-Bouret, U., 2015, julkaisussa : The New Educator. 11, 2, s. 130-145 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu