1974 …2021
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1974 2019

Suodatin
Konferenssiartikkeli
2017

Children Designing Videos: Tools, Pedagogical Models, and Best Practices for Digital Storytelling and Media-Making in the Classroom

Multisilta, J., Niemi, H. & Hamilton, E., 2017, Proceedings of the 2017 Conference on Interaction Design and Children: IDC'17 Interaction Design and Children, Stanford, CA, USA, June 27-30, 2017. New York, NY: ACM, s. 693-696 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

Children as co-creators of video stories: mobile videos for learning

Multisilta, J. & Niemi, H., 2014, 2014 37TH INTERNATIONAL CONVENTION ON INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY, ELECTRONICS AND MICROELECTRONICS (MIPRO). Biljanovic, P., Butkovic, Z., Skala, K., Golubic, S., CicinSain, M., Sruk, Ribaric, S., Gros, S., Vrdoljak, B., Mauher, M. & Cetusic, G. (toim.). s. 588-592 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

Experiences of functional practices of the educational use of ICT as a part of the school culture

Vahtivuori, S., Kynäslahti, H. & Niemi, H., 2011, Proceedings of the IADIS International Conference Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2011). Sampson, D. G., Spector, J. M., Isaías, P. & Ifenthaler, D. (toim.). Rio de Janeiro: IADIS Press, s. 88-94 7 Sivumäärä (CELDA Proceedings).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Quality of Teachers and Student’ Learning Outcomes with special reference to Math and Science – Reflections from the Finnish perspective

Niemi, H., 2010, (Jätetty) Unknown host publication. Singapore: National Institute of Education, Singapore, Vuosikerta 2010.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009

L'enseignant du futur et la formation des maîtres - dans quelle direction devrions-nous progresser?

Niemi, H., 2009, Le role de l'enseignant dans le monde moderne = The role of the teacher in the modern world: 17 janvier 2009 = 17th January 2009, Bureau International du Travail = International Labour Office, Geneve : textes des conferences - conference report. s. 84-98 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The future teacher and teacher education - in which direction should we progress?

Niemi, H., 2009, Le role de l'enseignant dans le monde moderne = The role of the teacher in the modern world: 17 janvier 2009 = 17th January 2009, Bureau International du Travail = International Labour Office, Geneve : textes des conferences - conference report. s. 69-82 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

The Bologna process and the teacher education curriculum: O processo de Bolonha e o curriculo da formacao de professores

Niemi, H., 2008, Portugal 2007: Portuguese Presidency of the Council of the European Union Conference 'Teacher professional development for the quality and equity of lifelong learning' Lisboa, Parque das Nacoes - Pavilhao Atlantico - Sala Nonio, 27-28 September 2007 : presentation texts = Presidencia Portuguesa do Conselho da Uniao Europeia Conferencia 'Desenvolvimento profissional de professores para a qualidade e para a equidade da Aprendizagem ao longo da Vida' : Lisboa, Parque das Nacoes - Pavilhao Atlantico - Sala Nonio, 27-28 de Setembro de 2007 : comunicacoes. s. 50-65 [s. 51-67]

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2006

Interactive online tutoring systems for higher education students

Niemi, H., Virtanen, P. & Nevgi, A., 2006, Proceedings of the Workshop on Human Centered Technology HCT06, June 11-13, 2006, Pori, Finland. Multisilta, J. & Haaparanta, H. (toim.). Pori: Tampereen teknillinen yliopisto, Porin yksikkö, s. 22-31 10 Sivumäärä (Julkaisu / Tampereen teknillinen yliopisto, Porin yksikkö; nro 6).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2005

Bologna - a top-down or bottom-up process at the University of Helsinki?.

Niemi, H., 2005, Enduring values and new challenges in higher education : final programme [of the] 27th annual EAIR Forum, 28-31 August 2005, Riga. Riga: University of Latvia, The European Higher Education Society

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Towards collaboration and joint-regulated learning in Web-based environments

Niemi, H., Virtanen, P. & Nevgi, A., 2005, Lifelong e-learning - bringing e-learning close to lifelong learning and working life: a new period of uptake : proceedings of the EDEN 2005 Annual Conference, Helsinki University of Technology, Lifelong Learning Institute TKK Dipoli, Finland, 20-23 June, 2005. Budapest: European Distance and E-Learning Network, s. 85-90 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2003

Towards strategic learning skills through self-assessment and tutoring in Web-based environment

Virtanen, P., Niemi, H., Nevgi, A., Raehalme, O. & Anna, L., 2003, Education-Line. Leeds: University of Leeds, s. 1-32 32 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

2002

The IQ FORM-tool : an information technology-based instrument for supporting effective learning in higher education.

Niemi, H., 2002, Open and distance learning in Europe and beyond rethinking international co-operation proceedings of the 2002 EDEN annual conference held in Granada, Spain 16-19 June, 2002. Granada: European Distance Education Network, s. 370-375

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2000

Teacher education confronting a moving horizon

Niemi, H., 2000, To face the challenges of our time - a new school for a new generation : proceedings. Ljubljana: Salve, s. 59-69

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teacher education in Finland - current trends and future scenarios

Niemi, H., 2000, Teacher education policies in the European Union : proceedings of the Conference on Teacher Education Policies in the European Union and Quality of Lifelong Learning, Loulé (Algarve), 22 and 23 May 2000. Lisbon: Portuguese Presidency of the Council of the European Union, European Network on Teacher Education Policies, 2000, s. 51-64

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The role of the teacher in the new millenium

Niemi, H., 2000, To face the challenges of our time - a new school for a new generation: proceedings. Ljubljana: Salve, s. 59-69

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

1995

Evaluation of quality of Finnish educational faculties with special reference to teacher education

Niemi, H., 1995, Proceedings of the Seventh International Conference on Assessing Quality in Higher Education: July 21-23, 1995, Hotel Rosendahl, Tampere, Finland. Indianapolis: Indiana University-Purdue University Indianapolis, s. 115-127

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

1993

Teachers' orientation towards the future

Niemi, H., 1993, Integration of technology and reflection in teaching : a challenge for European teacher education : ATEE conference proceedings 1992.. Helsinki: University of Helsinki, Lahti Research and Training Centre, s. 91-102

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

1992

The moral nature of teaching among young teachers how to support and help them in the beginning of their teaching careers

Niemi, H., 1992, Nordic Teacher Training congress challenges for teacher’s profession in the 21st century august 8-9, 1991, Lahti. Ojanen, S. (toim.). Joensuu: Joensuun yliopisto, s. 73-85 (Kasvatustieteiden tiedekunnan tutkimuksia / Joensuun yliopisto; nro 44).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

1988

Uskonnonopettaja avainasemassa

Niemi, H., 1988, Opettajapersoonallisuus ja uskontopedagogiikka : Martti Haavio -seminaari Jyväskylässä 9.-10. lokakuuta 1987. Moilanen, P. (toim.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, s. 81-100 (Katsauksia / Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos; nro 18).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

1985

Aineenopettajankoulutuksen pulmakohtia.

Niemi, H., 1985, Tieteellisen koulutuksen nykykohtia: Jyväskylässä 3.-4.9.1984 järjestetyn II korkeakoulututkimuksen symposiumin artikkelit. Jyväskylän yliopisto, kasvatustieteiden tutkimuslaitos, s. 317-336 (Selosteita ja tiedotteita / Kasvatustieteiden tutkimuslaitos 260).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu