1974 …2021
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 1974 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

Newly qualified teachers’ support needs in developing professional competences: The principal’s viewpoint

Harju, V. & Niemi, H., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Teacher Development.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teachers’ Pedagogical Role as Mediators in Leading and Guiding Students’ Learning in Digital Storytelling (DST)

Niu, S. J. & Niemi, H., 2019, julkaisussa : Seminar.net. 15, 1

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2018

Change agency as a way of promoting pedagogical development in academic communities: a longitudinal study

Clavert, M., Löfström, E., Niemi, H. & Nevgi, A., 17 marraskuuta 2018, julkaisussa : Teaching in Higher Education. 23, 8, s. 945-962 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Design principles for simulation games for learning clinical reasoning: A design-based research approach

Koivisto, J. -M., Haavisto, E., Niemi, H., Haho, P., Nylund, S. & Multisilta, J., tammikuuta 2018, julkaisussa : Nurse Education Today. 60, s. 114-120 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Digital Storytelling for Twenty-First-Century Competencies with Math Literacy and Student Engagement in China and Finland

Niemi, H., Niu, S., Vivitsou, M. & Li, B., 2018, julkaisussa : Contemporary Educational Technology. 9, 4, s. 331-353 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Rehtori tukemassa vastavalmistunutta opettajaa

Harju, V. & Niemi, H., 2018, julkaisussa : Rexi . 2018, 1, s. 22–25 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Teachers’ changing work and support needs from the perspectives of school leaders and newly qualified teachers in the Finnish context

Harju, V. & Niemi, H., 20 lokakuuta 2018, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 41, 5, s. 670-687 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

互联网时代的芬兰教师专业发展: 从学科教师到新型学校社区的设计者

Wang, A., Song, J., Niu, S. & Niemi, H., tammikuuta 2018, julkaisussa : Zhongguo dianhua jiaoyu. 2018, 1, s. 126-132 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto
2017

Active Learning and Self-Regulation Enhance Student Teachers’ Professional Competences

Virtanen, P., Niemi, H. M. & Nevgi, A., 2017, julkaisussa : Australian Journal of Teacher Education. 42, 12, s. 1-20 20 Sivumäärä, 1.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

L’accompagnement professionnel des enseignants débutants en Finlande: enjeux et besoins

Harju, V., Niemi, H. & Toom, A., 2017, julkaisussa : Revue internationale d’éducation de Sèvres. 2017, 74, s. 115-124 10 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Nursing students’ experiential learning processes using an online 3D simulation game

Koivisto, J-M., Niemi, H., Multisilta, J. & Eriksson, E., tammikuuta 2017, julkaisussa : Education and Information Technologies. 22, 1, s. 383-398 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teachers’ practices to support student work in digital storytelling: A study on Finnish and Chinese school teachers’ experiences

Vivitsou, M., Niemi, H., Wei, G., Kallunki, V. & Miao, R., 2017, julkaisussa : Seminar.net. 13, 2, 23 Sivumäärä, 2306.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Validation of learning progression in scientific imagination using data from Taiwanese and Finnish elementary school students

Wang, C-C., Niemi, H., Cheng, C-L. & Cheng, Y-Y., 2017, julkaisussa : Thinking Skills and Creativity. 24, s. 73-85 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

芬兰基础教育阶段核心素养的培养及评价 (The Development and Evaluation of Transversal Competencies of Basic Education in Finland)

Harju, V., Niemi, H. & Yan, W., 2017, julkaisussa : 教育测量与评价杂志. 2017, 7, s. 10-18 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2016

Active learning promoting student teachers' professional competences in Finland and Turkey

Niemi, H., Nevgi, A. & Aksit, F., lokakuuta 2016, julkaisussa : European Journal of Teacher Education. 39, 4, s. 471-490 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A Structured Inquiry into a Digital Story: Primary School Students Report the Making of a Superball

Penttilä, J., Kallunki, V., Niemi, H. M. & Multisilta, J., 2016, julkaisussa : International journal of mobile and blended learning. 8, 3, s. 19-34 16 Sivumäärä, 2.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Building Partnerships in an Educational Ecosystem: Editorial

Niemi, H., 2016, julkaisussa : CEPS Journal. 6 , 3, s. 5-15 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

Digital storytelling promoting twenty-first century skills and student engagement

Niemi, H. & Multisilta, J., 2016, julkaisussa : Technology, Pedagogy and Education. 25, 4, s. 451-468 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Elements Explaining Learning Clinical Reasoning Using Simulation Games

Koivisto, J-M., Haavisto, E., Niemi, H., Katajisto, J. & Multisilta, J., joulukuuta 2016, julkaisussa : International Journal of Serious Games. 3, 4, s. 29-43 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

La confiance, pierre angulaire du système éducatif en Finlande

Halinen, I., Niemi, H. & Toom, A., 2016, julkaisussa : Revue internationale d’éducation de Sèvres. 2016, 72, s. 147-157 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Learning and ageing well at knowledge-intensive work. A qualitative research synthesis on senior knowledge workers’ learning experiences

Isopahkala-Bouret, U. & Niemi, H., 2016, julkaisussa : Social Inquiry into Well-Being. 2, 1, s. 33-44 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Learning by playing: A cross-sectional descriptive study of nursing students' experiences of learning clinical reasoning

Koivisto, J-M., Multisilta, J., Niemi, H., Katajisto, J. & Eriksson, E., lokakuuta 2016, julkaisussa : Nurse Education Today. 45, s. 22-28 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Newly Qualified Teachers’ Needs of Support for Professional Competences in Four European Countries: Finland, the United Kingdom, Portugal, and Belgium

Harju, V. & Niemi, H., 2016, julkaisussa : CEPS Journal. 6, 3, s. 77–100 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Serious but fun, self-directed yet social: Blogging as a form of lifelong learning

Harju, V., Pehkonen, L. & Niemi, H., 2016, julkaisussa : International Journal of Lifelong Education. 35, 1, s. 2–17 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Why is active learning so difficult to implement: the Turkish case

Aksit, F., Niemi, H. & Nevgi, A., 18 huhtikuuta 2016, julkaisussa : Australian Journal of Teacher Education. 41, 4, s. 94-109 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2015

Persistent Work for Equity and Lifelong Learning in the Finnish Educational System

Niemi, H. & Isopahkala-Bouret, U., 2015, julkaisussa : The New Educator. 11, 2, s. 130-145 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Self-regulation in higher education: Students’ motivational, regulational and learning strategies, and their relationships to study success

Virtanen, P., Nevgi, A. & Niemi, H., 2015, julkaisussa : Studies for the learning society. 3, 1-2, s. 20-36 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Teacher Professional Development in Finland: Towards a More Holistic Approach

Niemi, H., 2015, julkaisussa : Psychology, Society & Education . 7, 3, s. 279-294 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2014

A Contextualized Account of Holistic Education in Finland and Singapore: Implications on Singapore Educational Context

Lee, D. H. L., Hong, H. & Niemi, H., 2014, julkaisussa : The Asia-Pacific Education Researcher. 23, 4, s. 871-884 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Digital Storytelling for 21st-Century Skills in Virtual Learning Environments

Niemi, H., Harju, V., Vivitsou, M., Viitanen, K., Multisilta, J. & Kuokkanen, A., 2014, julkaisussa : Creative Education. 5, 9, s. 657-671 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Research studies and active learning promoting professional competences in Finnish teacher education

Niemi, H. & Nevgi, A., elokuuta 2014, julkaisussa : Teaching and Teacher Education. 43, s. 131-142 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

The Finish teacher education. Teachers for equity and autonomy

Niemi, H., 2013, julkaisussa : Revista Española de Educación Comparada. 2013, 22, s. 117-138 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Towards ICT in everyday life in Finnish Schools: Seeking conditions for good practices

Niemi, H., Kynäslahti, H. & Vahtivuori-Hänninen, S., 2013, julkaisussa : Learning, Media & Technology (Print Edition). 38, 1, s. 57-71 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2012

60 vuotta suomalaista historiaa - ja vähän enemmänkin

Niemi, H., 2012, julkaisussa : Karhunkierros. 50, 1, s. 3 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Elämää muutosvaiheissa

Niemi, H., 2012, julkaisussa : Karhunkierros. 50, 2, s. 3 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Hyvät SatOlaiset ja Satakuntalaisen osakunnan ystävät

Niemi, H., 2012, julkaisussa : Karhunkierros. 50, 4, s. 3 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Karhujen talo - opiskelijan koti

Niemi, H., 2012, julkaisussa : Karhunkierros. 50, 3, s. 3 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Relationships of teachers' professional competences, active learning and research studies in teacher education in Finland

Niemi, H., 2012, julkaisussa : Reflecting Education. 8, 2, s. 23-44 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2011

Educating student teachers to become high quality professionals – A Finnish case

Niemi, H., 2011, julkaisussa : CEPS Journal. 1, 1, s. 43-66 23 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Система высшего образования в Финляндии

Niemi, H., 2011, julkaisussa : Качество образования. 2011, 12, s. 32-35 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

2010

Luottamus rakentuu koulussa

Niemi, H., 2010, julkaisussa : Opettaja. 2010, 34, s. 38 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

2009

El curriculo en la formación del profesorado de Educación Secundaria: Curriculum of secondary school teachers training

Niemi, H. & Jakku-Sihvonen, R., 2009, julkaisussa : Revista de Educacion. 2009, 350 , s. 173-202 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Why from teaching to learning?

Niemi, H., 2009, julkaisussa : European Educational Research Journal. 8, 1, s. 1-17 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2008

Lisää yhteisöllisyyttä ja huolenpitoa oppilaista - Tutkijat etsivät kouluhyvinvoinnin eväitä Suomalaisen Tiedeakatemian juhlaseminaarissa Jyväskylässä: Puheenvuoro

Mustonen, A., Latvala, J-M., Pulkkinen, L., Olkinuora, E., Tamminen, T., Salmivalli, C., Efklides, A., Mikkola, A., Välijärvi, J., Niemi, H., Kangas, L., Aula, M. K., Lyytinen, H., Ahonen, T., Eccles, J., Uusikylä, K., Rinne, R. & Salmela-Aro, K., 2008, julkaisussa : NMI-bulletin. 18, 4, s. 4-9 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Research-based teacher education for teachers' lifelong learning

Niemi, H., 2008, julkaisussa : Lifelong Learning in Europe. 13, 1, s. 61-69 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Yliopistoissa panostettava koulutuksen laatuun

Niemi, H., 25 huhtikuuta 2008, julkaisussa : Helsingin Sanomat. s. C 6 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

2007

Equity and good learning outcomes

Niemi, H., 2007, julkaisussa : Zeitschrift für Pädagogik.. 53, 1, s. 92-107 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Esteetön yliopisto yhteiseksi tavoitteeksi

Niemi, H., 2007, julkaisussa : Yliopistolainen : Helsingin yliopiston henkilöstölehti. 2007, 7, s. 2 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen

Good teaching requires strategic leadership

Niemi, H., 2007, julkaisussa : Universitas Helsingiensis : a quarterly. 26, 1, s. 2 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliYleistajuinen