Ei valokuvaa Hannele Pitkänen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

20062019

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut

  • 4 Kirjan luku tai artikkeli
  • 1 Artikkeli
  • 1 Väitöskirja

Arviointi, tieto ja hallinta: Peruskoulun paikallisen arvioinnin genealogia

Pitkänen, H., 2019, Helsinki: Helsingin yliopisto. 286 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaMonografia

Open access

Quality Assurance and Evaluation in Finnish compulsory schooling: a national model or just unintended effects of radical decentralization?

Simola, H., Rinne, R., Varjo, J., Kauko, J. & Pitkänen, H., 8 joulukuuta 2014, The Finnish Education Mystery: Historical and sociological essays on schooling in Finland. Simola, H. (toim.). London: Routledge, s. 48-66 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Central-local relations of governance

Ozga, J., Simola, H., Varjo, J., Segerholm, C. & Pitkänen, H., 2011, Fabricating Quality in Europe: data and education governance. Ozga, J., Dahler-Larsen, P., Segerholm, C. & Simola, H. (toim.). London: Routledge, s. 107-126 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Perusopetuksen arvioinnin totuudet - mukautumista vai omaperäisyyttä?

Varjo, J., Simola, H., Rinne, R., Pitkänen, H. & Kauko, J., 2011, Koulutuspolitiikan käytännöt kansallisessa ja ylikansallisessa kehyksessä. Rinne, R., Tähtinen, J., Jauhiainen, A. & Broberg, M. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 275-302 28 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 54).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

A dream well planned: discursive space and social positions in Finnish comprehensive education quality assurance

Hannus, S., Kauko, J., Kynkäänniemi, H., Pitkänen, H., Simola, M., Varjo, J. & Väätäinen, E., 2010, Restructuring the truth of schooling: Essays on discursive practices in the sociology and politics of education : a Festschrift for Hannu Simola. Kauko, J., Rinne, R. & Kynkäänniemi, H. (toim.). Helsinki: Finnish Educational Research Association, s. 246-273 28 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia / Research in educational sciences; nro 48).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit

SURE: Social studies in Urban Education (SURE)

Kosunen, S., Bernelius, V., Haltia, N., Hautala, T. H., Inkinen, A. A., Jokila, S., Juvonen, S., Laaksonen, L. M., Lappalainen, S., Luoma, T., Niemi, A., Oittinen, R., Peltola, M., Pitkänen, H., Saari, J. E., Seppänen, P. & Vartiainen Huilla, H.

14/05/2019 → …

Projekti: Tutkimusprojekti

MAPS: Mixed classes and Pedagogical Solutions (MAPS)

Kosunen, S., Lappalainen, S., Bernelius, V., Vartiainen Huilla, H., Juvonen, S., Seppänen, P., Pitkänen, H., Paulle, B., Boterman, W., Magnúsdottir, B. R., Sigurðardóttir, A. K. & Inkinen, A. A.

NordForsk

01/01/201831/12/2020

Projekti: Tutkimusprojekti

Aktiviteetit

  • 2 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
  • 1 Kutsuesitelmä

Laadunarviointidiskurssin rakentuminen peruskoulun kontekstissa 1970-2010

Hannele Pitkänen (Puhuja)
14 marraskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Kasvatustieteen päivät 2019

Hannele Pitkänen (Osallistuja)
21 marraskuuta 201922 marraskuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

NERA / NFPF 2019

Hannele Pitkänen (Osallistuja)
6 maaliskuuta 20199 maaliskuuta 2019

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen