20092020
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

TUTKIMUSALUEET

Tutkimukseni kohteena ovat oppiminen ja opettaminen sekä arviointi ja laatu yliopistopedagogisesta näkökulmasta. Erityisesti tutkin korkeakouluopiskelijoiden tietokäsityksiä, geneerisiä taitoja, kriittisen ja eettisen ajattelun taitoja sekä itsesäätelyä. Teen kansallista sekä kansainvälistä tutkimusyhteistyötä osaamisen arvioinnin parissa. Toimin muun muassa vastuullisena tutkijana 'International Collaborative for Performance Assessment of Learning in Higher Education – Research and Development' (iPAL) -hankkeessa sekä 'KAPPAS! Korkeakouluopiskelijoiden oppimistulosten arviointi Suomessa' -hankkeen varaprojektipäällikkönä. Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama KAPPAS!-hanke toteutetaan yhteistyössä Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitoksen kanssa.

Keywords

  • 516 Kasvatustieteet

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Publications and projects within past five years.

Julkaisut 2010 2019

  • 11 Artikkeli
  • 5 Kirjan luku tai artikkeli
  • 1 Väitöskirja

Developing a performance assessment task in the Finnish higher education context: conceptual and empirical insights

Hyytinen, H. & Toom, A., 17 toukokuuta 2019, julkaisussa : British Journal of Educational Psychology. 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How do self-regulation and self-efficacy beliefs associate with law students’ experiences of teaching and learning?

Hyytinen, H. M., Haarala-Muhonen, A. E. & Räisänen, M. M., 8 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Uniped.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Large class lectures and essay writing in legal education

Hyytinen, H. & Haarala-Muhonen, A., 2018, Pathways to quality in higher education : Case studies of educational practices in eight courses. Nerland, M. & Prøitz, T. S. (toim.). Oslo: NIFU, s. 171-185 15 Sivumäärä (Report; nro 2018:3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Problem-based learning in a field course in ecology research

Hyytinen, H., 2018, Pathways to quality in higher education : Case studies of educational practices in eight courses. Nerland, M. & Prøitz, T. S. (toim.). Oslo: NIFU, s. 152-170 9 Sivumäärä (Report; nro 2018:3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Projektit 2009 2020

Aktiviteetit 2011 2019

Itsesäätelyn merkitys oppimisessa

Heidi Hyytinen (Puhuja)
4 huhtikuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Studies in Higher Education (Lehti)

Heidi Hyytinen (Arvioitsija (reviewer))
23 huhtikuuta 2019

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

CAE - Council for Aid to Education

Heidi Hyytinen (Vieraileva tutkija)
17 lokakuuta 201818 lokakuuta 2018

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon