Valokuva Heidi Hyytinen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 1A)

    00014

    Suomi

20092020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

TUTKIMUSALUEET

Tutkimukseni kohteena ovat oppiminen ja opettaminen sekä arviointi ja laatu yliopistopedagogisesta näkökulmasta. Erityisesti tutkin korkeakouluopiskelijoiden tietokäsityksiä, geneerisiä taitoja, kriittisen ajattelun taitoja sekä itsesäätelyä. Teen kansallista sekä kansainvälistä tutkimusyhteistyötä osaamisen arvioinnin parissa. Toimin muun muassa vastuullisena tutkijana 'International Collaborative for Performance Assessment of Learning in Higher Education – Research and Development' (iPAL) -hankkeessa sekä 'KAPPAS! Korkeakouluopiskelijoiden oppimistulosten arviointi Suomessa' -hankkeen varaprojektipäällikkönä. Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama KAPPAS!-hanke toteutetaan yhteistyössä Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitoksen kanssa.

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut

  • 12 Artikkeli
  • 7 Kirjan luku tai artikkeli
  • 1 Väitöskirja

Challenges in exploring individual's conceptions of knowledge and knowing: Examples of research on university students

Hyytinen, H., Postareff, L. & Lindblom-Ylänne, S., 2020, Development of Adult Thinking: Interdisciplinary Perspectives on Cognitive Development and Adult Learning. Kallio, E. K. (toim.). Abingdon, Oxon: Routledge, s. 177-190 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Developing a performance assessment task in the Finnish higher education context: conceptual and empirical insights

Hyytinen, H. & Toom, A., syyskuuta 2019, julkaisussa : British Journal of Educational Psychology. 89, 3, s. 551-563 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing Scientific Thinking Through the Development of Critical Thinking in Higher Education

Hyytinen, H., Toom, A. & Shavelson, R. J., 23 syyskuuta 2019, Redefining Scientific Thinking for Higher Education: Higher-Order Thinking, Evidence-Based Reasoning and Research Skills. Murtonen, M. & Balloo, K. (toim.). Cham: Palgrave Macmillan, s. 59-78 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Exploring the Relationship between Law Students’ Prior Performance and Academic Achievement at University

Kleemola, K. & Hyytinen, H., 11 syyskuuta 2019, julkaisussa : Education Sciences. 9, 3, 12 Sivumäärä, 236.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
Open access
Tiedosto

Projektit

Aktiviteetit

Miten geneeriset taidot kehittyvät yliopisto-opinnoissa? KAPPAS-tutkimushankkeen esittely

Heidi Hyytinen (Puhuja), Katri Kleemola (Puhuja)
31 maaliskuuta 2020

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

The Council for Aid to Education (CAE)

Heidi Hyytinen (Vieraileva tutkija)
26 helmikuuta 202027 helmikuuta 2020

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

Learning and Individual Differences (Lehti)

Heidi Hyytinen (Arvioitsija (reviewer))
26 maaliskuuta 2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Columbia University

Heidi Hyytinen (Vieraileva tutkija)
27 helmikuuta 2020

Aktiviteetti: Ulkoisessa instituutiossa vierailun tyypitAkateeminen vierailu toiseen organisaatioon

Scandinavian Journal of Educational Research (Lehti)

Heidi Hyytinen (Arvioitsija (reviewer))
kesäkuuta 2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi