20092020
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

TUTKIMUSALUEET

Tutkimukseni kohteena ovat oppiminen ja opettaminen sekä arviointi ja laatu yliopistopedagogisesta näkökulmasta. Erityisesti tutkin korkeakouluopiskelijoiden tietokäsityksiä, geneerisiä taitoja, kriittisen ja eettisen ajattelun taitoja sekä itsesäätelyä. Teen kansallista sekä kansainvälistä tutkimusyhteistyötä osaamisen arvioinnin parissa. Toimin muun muassa vastuullisena tutkijana 'International Collaborative for Performance Assessment of Learning in Higher Education – Research and Development' (iPAL) -hankkeessa sekä 'KAPPAS! Korkeakouluopiskelijoiden oppimistulosten arviointi Suomessa' -hankkeen varaprojektipäällikkönä. Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama KAPPAS!-hanke toteutetaan yhteistyössä Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitoksen kanssa.

Keywords

  • 516 Kasvatustieteet

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 2010 2019

  • 11 Artikkeli
  • 6 Kirjan luku tai artikkeli
  • 1 Väitöskirja

Developing a performance assessment task in the Finnish higher education context: conceptual and empirical insights

Hyytinen, H. & Toom, A., 17 toukokuuta 2019, julkaisussa : British Journal of Educational Psychology. 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing Scientific Thinking Through the Development of Critical Thinking in Higher Education

Hyytinen, H., Toom, A. & Shavelson, R. J., 2019, (Hyväksytty/In press) Redefining Scientific Thinking for Higher Education: Higher-Order Thinking, Evidence-Based Reasoning and Research Skills. Murtonen, M. & Balloo, K. (toim.). Palgrave Macmillan

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How do self-regulation and self-efficacy beliefs associate with law students’ experiences of teaching and learning?

Hyytinen, H. M., Haarala-Muhonen, A. E. & Räisänen, M. M., 8 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Uniped.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Large class lectures and essay writing in legal education

Hyytinen, H. & Haarala-Muhonen, A., 2018, Pathways to quality in higher education : Case studies of educational practices in eight courses. Nerland, M. & Prøitz, T. S. (toim.). Oslo: NIFU, s. 171-185 15 Sivumäärä (Report; nro 2018:3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Projektit 2009 2020

Aktiviteetit 2011 2019

Studies in Higher Education (Lehti)

Heidi Hyytinen (Arvioitsija (reviewer))
23 huhtikuuta 2019

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Itsesäätelyn merkitys oppimisessa

Heidi Hyytinen (Puhuja)
4 huhtikuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Journal of Further and Higher Education (Lehti)

Heidi Hyytinen (Arvioitsija (reviewer))
9 helmikuuta 2018

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi