20092020
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2010 2019

  • 11 Artikkeli
  • 6 Kirjan luku tai artikkeli
  • 1 Väitöskirja
2019

Developing a performance assessment task in the Finnish higher education context: conceptual and empirical insights

Hyytinen, H. & Toom, A., 17 toukokuuta 2019, julkaisussa : British Journal of Educational Psychology. 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Enhancing Scientific Thinking Through the Development of Critical Thinking in Higher Education

Hyytinen, H., Toom, A. & Shavelson, R. J., 2019, (Hyväksytty/In press) Redefining Scientific Thinking for Higher Education: Higher-Order Thinking, Evidence-Based Reasoning and Research Skills. Murtonen, M. & Balloo, K. (toim.). Palgrave Macmillan

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

How do self-regulation and self-efficacy beliefs associate with law students’ experiences of teaching and learning?

Hyytinen, H. M., Haarala-Muhonen, A. E. & Räisänen, M. M., 8 maaliskuuta 2019, julkaisussa : Uniped.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

Large class lectures and essay writing in legal education

Hyytinen, H. & Haarala-Muhonen, A., 2018, Pathways to quality in higher education : Case studies of educational practices in eight courses. Nerland, M. & Prøitz, T. S. (toim.). Oslo: NIFU, s. 171-185 15 Sivumäärä (Report; nro 2018:3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access

Problem-based learning in a field course in ecology research

Hyytinen, H., 2018, Pathways to quality in higher education : Case studies of educational practices in eight courses. Nerland, M. & Prøitz, T. S. (toim.). Oslo: NIFU, s. 152-170 9 Sivumäärä (Report; nro 2018:3).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Unraveling the complex relationship in critical thinking, approaches to learning and self-efficacy beliefs among first-year educational science students

Hyytinen, H., Toom, A. & Postareff, L., lokakuuta 2018, julkaisussa : Learning and Individual Differences. 67, s. 132-142 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Challenges in Argumentation and Paraphrasing Among Beginning Students in Educational Sciences

Hyytinen, H., Löfström, E. & Lindblom-Ylänne, S., 2017, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 61, 4, s. 411-429 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Prior education of Open University students contributes to their capability of critical thinking

Repo, S., Lehtinen, T., Rusanen, E. & Hyytinen, H., 2017, julkaisussa : Journal of adult and continuing education. 23, 1, s. 61-77 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Reactively, proactively, implicitly, explicitly? Academics’ teaching conceptions of research ethics and integrity

Hyytinen, H. & Löfström, E., maaliskuuta 2017, julkaisussa : Journal of Academic Ethics. 15, 1, s. 23-41 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2015

Filosofian ja empirian dialogi: normatiiviset ja deskriptiiviset ulottuvuudet kasvatustutkimuksessa

Holma, K. & Hyytinen, H., 2015, julkaisussa : Kasvatus. 46, 3, s. 220-232 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Looking Beyond the Obvious: Theoretical, Empirical and Methodological Insights into Critical Thinking

Hyytinen, H., 22 toukokuuta 2015, Helsinki: University of Helsinki. 100 Sivumäärä

Tutkimustuotos: OpinnäyteVäitöskirjaArtikkelikokoelma

Open access

Problematising the equivalence of the test results of performance-based critical thinking tests for undergraduate students

Hyytinen, H., Nissinen, K., Ursin, J., Toom, A. & Lindblom-Ylänne, S., maaliskuuta 2015, julkaisussa : Studies in Educational Evaluation. 44, s. 1-8 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The philosophy of personal epistemology

Holma, K. & Hyytinen, H., 2015, julkaisussa : Theory and Research in Education (Print Edition). 13, 3, s. 334-350 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2014

The complex relationship between students’ critical thinking and epistemological beliefs in the context of problem solving

Hyytinen, H., Holma, K., Toom, A., Shavelson, R. J. & Lindblom-Ylänne, S., 2014, julkaisussa : Frontline Learning Research. 2, 4, s. 1-24 24 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2013

Johdanto: Miksi yliopisto-opettajat opiskelevat didaktiikkaa?

Lahtinen, A-M., Hyytinen, H., Asikainen, H. & Lindblom-Ylänne, S., 6 syyskuuta 2013, Yliopistodidaktiikka - esseitä yliopisto-opetuksesta tieteenaloittan. Lahtinen, A-M. & Lindblom-Ylänne, S. (toim.). Helsinki: Helsingin yliopisto, Yliopistopedagogiikan tutkimus- ja kehittämisyksikkö , s. i-viii 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2011

Biggsin linjakkaan opetuksen perusteista

Hyytinen, H., 2011, Tutkimusmatkalla: Teoria, metodologia ja filosofia kasvatustutkimuksessa. Holma, K. & Mälkki, K. (toim.). Helsinki: Gaudeamus, s. 94-107 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2010

Mitä korkeakoulutuksessa opitaan? Esimerkkinä AHELO

Ursin, J. & Hyytinen, H., 2010, PISA, PIAAC, AHELO: Miksi ja miten OECD mittaa osaamista?. Laukkanen, R. (toim.). Helsinki: Opetus- ja kulttuuriministeriö, Vuosikerta 2010. s. 65-70 6 Sivumäärä (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; nro 2010:17).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen