Valokuva: Heidi Sairanen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

20142020
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • varhaiskasvatus
  • toimijuus

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 2014 2019

  • 3 Kirjan luku tai artikkeli
  • 2 Kirja
  • 2 Tutkimusraportti
  • 2 Artikkeli

Finnish Teachers Making Sense of and Promoting Multiliteracies in Early Years Education

Sairanen, H. M., Kangas, J. & Sintonen, S. T., 2019, Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and Beyond. Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Making the Moomins: A Finnish/English Adventure

Marsh, J., Nordström, A., Sairanen, H. & Shkul, M., 12 syyskuuta 2019, Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and Beyond. Routledge

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Pedagogisen Haltijan kuiskaus -materiaalin soveltaminen varhaiskasvatuksessa J. A. Hollon sivistyskasvatusajattelun luentana

Sintonen, S. T., Nordström, A., Kumpulainen, P. K. & Sairanen, H. M., tammikuuta 2019, (Jätetty) julkaisussa : Ainedidaktiikka.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Young children’s agency in their digital media use in the sociocultural contexts of their homes: A case study from Finland

Kumpulainen, K., Sairanen, H. & Nordström, A., 1 kesäkuuta 2019, Crianças, famílias e tecnologias. Que desa os? Que caminhos?: Children, families and technology in today’s society. What challenges? Which paths?. Brito, R. & Dias, P. (toim.). Lisboa: Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal, s. 150-170 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

A Day in the Digital Lives of Children Aged 0-3. Full report. DigiLitEY ISCH COST Action 1410 Working Group 1: Digital Literacy in Homes and Communities

Gillen, J., Matsumoto, M., Aliagas, C., Bar-lev, Y., Clark, A., Flewitt, R., Jorge, A., Kumpulainen, K., Marsh, J., Morgade, M., Pacheco, R., Poveda, D., Sairanen, H., Sandberg, H., Scott, F., Sjöberg, U., Sundin, E., Tigane, I. & Tomé, V., 2018, DigiLitEY. 74 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraporttiAmmatillinen

Open access
Tiedosto

Projektit 2014 2020

Aktiviteetit 2014 2019

Monilukutaito

Heidi Sairanen (Puhuja), Alexandra Nordström (Puhuja)
22 maaliskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Finnish Teachers Making Sense and Promoting Multiliteracies in Early Years Education

Heidi Sairanen (Puhuja)
12 maaliskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Monilukutaito opitaan ilolla - satuhakkerointia

Sara Sintonen (Osallistuja), Heidi Sairanen (Osallistuja)
28 elokuuta 2019

Aktiviteetti: Muiden aktiviteettien tyypitTyypit: Muut aktiviteetit - Muu opetustyö

Agentic culture in early years educational environment

Heidi Sairanen (Puhuja), Kristiina Kumpulainen (Puhuja), Anu Kajamaa (Puhuja)
22 elokuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

A day in the digital lives of children aged 0-3: the tablet and TV

Julia Gillen (Puhuja), Yehuda Barlev (Puhuja), Ana Jorge (Puhuja), Mitsuko Matsumoto (Puhuja), Raquel Pacheco (Puhuja), David Poveda (Puhuja), Heidi Sairanen (Puhuja), Helena Sandberg (Puhuja), Fiona Scott (Puhuja), Vitor Tome (Puhuja)
7 maaliskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys