Valokuva: Heini Paavola
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Suomi

20042018
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2004 2018

2018

Immigrant students in Nordic educational policy documents

Kulbrandstad, L. A., Layne, H., Paavola, H., Hellman, A. & Ragnarsdóttir, H., 2018, Learning Spaces for Inclusion and Social Justice: Success Stories from Four Nordic Countries. Ragnarsdóttir, H. & Kulbrandstad, L. A. (toim.). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, s. 32-68 37 Sivumäärä (Nordic Studies on Diversity in Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Monikielisten lasten kulttuuri-identiteetin kehitys - varhaiskasvatuksen näkökulma

Paavola, H., 2018, Monimuotoinen monikielisyys. Nieminen, L., Yliherva, A., Alian, J. & Stolt, S. (toim.). Helsinki: Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys, (Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistyksen julkaisuja; nro 50).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Socially just learning spaces: Inclusion and participation in preschool settings in the Nordic countries

Hellman, A., Ragnarsdóttir, H., Jónsdóttir, F. B., Blöndahl, H., Lauritsen, K. & Paavola, H., 2018, Learning Spaces for Inclusion and Social Justice: Success Stories from Four Nordic Countries. Ragnarsdóttir, H. & Kulbrandstad, L. A. (toim.). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, s. 119-151 33 Sivumäärä (Nordic Studies on Diversity in Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Sosiaalinen oikeudenmukaisuus kahdessa pääkaupunkiseudun monikulttuurisessa esiopetusryhmässä

Paavola, H., 2018, Eriarvoistuva maailma – tasa-arvoistava koulu? . Rinne, R., Haltia, N., Lempinen, S. & Kaunisto, T. (toim.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 273-296 24 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 78).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Constructing Norms and Silences on Power Issues Related to Diversities Displayed in School Spaces: Analysis of Schools in Finland and the United States

Riitaoja, A-L., Kralovec, E., Layne, H., Liu, H., Orozco, R. & Paavola, H., 2017, Silent partners in multicultural education. Itkonen, T. & Dervin, F. (toim.). Charlotte, NC: INFORMATION AGE PUBLISHING, INC, s. 51-76 26 Sivumäärä (Research in Multicultural Education and International Perspectives).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Identiteetin tukeminen monikulttuurisessa varhaiskasvatuksessa

Paavola, H., 2017, Varhaiskasvatus katsomusten keskellä. Haapsalo, T., Petäjä, H., Vuorelma-Glad, P., Sandén, M., Pulkkinen, H. & Tahvanainen, I. (toim.). Helsinki: Lasten Keskus ja Kirjapaja, s. 194-201 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Included or not? Factors related to successful preschool education in multicultural preschools from the parents’ perspective

Paavola, H., 2017, Diversity and Social Justice in Early Childhood Education: Nordic Perspectives. Hellman, A. & Lauritsen, K. (toim.). Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing, s. 151-172 22 Sivumäärä (Nordic Studies on Diversity in Education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Minä, me ja oikeudenmukaisuus

Paavola, H., 2017, Näin toteutan oppimiskokonaisuuksia = Lärområden i praktiken. Holappa, A-S., Engelholm, M-L. & Packalen, P. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 80-85 6 Sivumäärä (Oppaat ja käsikirjat; nro 2017:8).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Sosiaalinen oikeudenmukaisuus kasvatuksessa

Paavola, H., 2017, Näin toteutan oppimiskokonaisuuksia = Lärområden i praktiken. Holappa, A-S., Engelholm, M-L. & Packalen, P. (toim.). Helsinki: Opetushallitus, s. 101-103 3 Sivumäärä (Oppaat ja käsikirjat; nro 2017:8).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Vilske, Lukukirja, opettajan opas

Myllyntausta, S., Okkonen-Sotka, P. & Paavola, H., 2017, Helsinki: Edukustannus.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vilske, Lukukirja, Taitojen vihko A (E)

Myllyntausta, S., Okkonen-Sotka, P., Paavola, H. & Kirkkopelto, K., 2017, Helsinki: Edukustannus.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vilske Lukukirja

Myllyntausta, S., Okkonen-Sotka, P., Paavola, H., Kirkkopelto, K. & Niemelä, R., 2017, Helsinki: Edukustannus. 120 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vilske Lukukirja, Taitojen vihko A

Myllyntausta, S., Okkonen-Sotka, P., Paavola, H. & Kirkkopelto, K., 2017, Helsinki: Edukustannus.

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vilske Lukukirja, Taitojen vihko b

Myllyntausta, S., Okkonen-Sotka, P., Paavola, H. & Kirkkopelto, K., 2017, Helsinki: Edukustannus. 112 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vilske Lukukirja Taitojen vihko b E

Myllyntausta, S., Okkonen-Sotka, P., Paavola, H. & Kirkkopelto, K., 2017, Helsinki: Edukustannus. 96 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

2016

Kriittisiä näkemyksiä monikulttuurisuuskasvatukseen

Janhonen-Abruquah, H., Paavola, H. & Layne, H., 2016, julkaisussa : Kasvatus. 47, 3, s. 245–251 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Monikulttuurinen lapsi ja monikulttuurinen varhaiskasvatus- siis kuka ja mitä?

Paavola, H., 2016, Lastentarhanopettajan kalenteri 2016-2017. Pakanen, A. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 191-195 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Vilske, Aapinen, E-tehtävät a

Okkonen-Sotka, P., Paavola, H. M., Kiviniemi-Pänkäläinen, J. & Kirkkopelto, K., 2016, Helsinki: Edukustannus. 104 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vilske, Aapinen, E-tehtävät b

Okkonen-Sotka, P., Paavola, H., Kiviniemi-Pänkäläinen, J. & Kirkkopelto, K., 2016, Helsinki: Edukustannus. 95 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vilske, Aapinen, Opettajan opas a

Okkonen-Sotka, P., Paavola, H., Kiviniemi-Pänkäläinen, J. & Kirkkopelto, K., 2016, Helsinki: Edukustannus. 328 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vilske, Aapinen, Opettajan opas b

Okkonen-Sotka, P., Paavola, H., Kirkkopelto, K. & Niemelä, R., 2016, Helsinki: Edukustannus. 239 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vilske aapinen

Paavola, H., Okkonen-Sotka, P., Kiviniemi-Pänkäläinen, J., Kirkkopelto, K. & Niemelä, R., 2016, Helsinki: Edukustannus. 177 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vilske aapinen, Tehtävät a

Kiviniemi-Pänkäläinen, J., Okkonen-Sotka, P., Paavola, H. & Kirkkopelto, K., 2016, Helsinki: Edukustannus. 105 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vilske aapinen, Tehtävät b

Kiviniemi-Pänkäläinen, J., Okkonen-Sotka, P., Paavola, H. & Kirkkopelto, K., heinäkuuta 2016, Helsinki: Edukustannus. 97 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

2015

Constructing Norms and Silences on Diversities Through the Spaces in Three Schools in Helsinki Region in Finland

Riitaoja, A-L., Layne, H., Liu, H., Paavola, H., Kralovec, E. & Orozco, R., 7 marraskuuta 2015, julkaisussa : World Studies in Education. 16 , 2, s. 19-32 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Maahanmuuttajataustaiset oppijat suomalaisessa koulutusjärjestelmässä – koulutuksen saavutettavuuden ja opiskelun aikaisen tuen arviointi

Pirinen, T. (toim.), Hietala, R., Ouakrim-Soivio, N., Antikainen, M., Paavola, H., Salonen, M., Wiman, S., Kuukka, K., Tarnanen, M., Tiusanen, M., Smeds-Nylund, A-S. & Kiviniemi, I., 3 kesäkuuta 2015, Helsinki: Kansallinen koulutuksen arviointikeskus (KARVI). 260 Sivumäärä (Julkaisut / Kansallinen koulutuksen arviointikeskus; nro 17:2015)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraportti

"Me" ja "muut" - monikulttuurisuus oppikirjoissa

Paavola, H., 2015, Laatua! Oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä. Ruuska, H., Löytönen, M. & Rutanen, A. (toim.). Helsinki: Suomen tietokirjailijat, s. 103-116 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

The alphabet gone wrong? Diversities in three Finnish ABC books

Paavola, H. & Dervin, F., 1 huhtikuuta 2015, Diversities and Interculturality in Textbooks: Finland as an Example. Hahl, K., Niemi, P-M., Johnson Longfor, R. & Dervin, F. (toim.). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, s. 17-35 19 Sivumäärä (Post-intercultural communication and education).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Vähemmistöjen asema koulutuksessa

Harju-Luukkainen, H., Kuukka, K., Paavola, H. & Tarnanen, M., 2015, Tulevaisuuden peruskoulu. Ouakrim-Soivio, N., Rinkinen, A. & Karjalainen, T. (toim.). Helsinki: Opetus- ja kulttuuriministeriö, s. 58-65 8 Sivumäärä (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; nro 2015:8).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

‘To get a foot in the door’: New Host Country Educated Immigrant Teachers’ Perceptions of Their Employability in Finland

Hahl, K. & Paavola, H., 2015, julkaisussa : Australian Journal of Teacher Education. 40, 3, s. 36-51 17 Sivumäärä, 3.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2014

Becoming a Teacher of Diverse Students

Paavola, H. & Talib, M-T., 2014, (Jätetty) julkaisussa : Teaching Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Immigrant teachers in Iceland and Finland: Successes and contributions

Lefever, S., Paavola, H., Berman, R., Guðjónsdóttir, H., Talib, M-T. & Gísladóttir, K. R., 2014, julkaisussa : The International Journal of Education for Diversities. 3, s. 65-85 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kielen oppiminen ja sen merkitys esiopetusvuoden aikana

Paavola, H., 2014, Katri Kirkkopelto, Pieta Raitala, Kaisa Raittila, Rauna Sirola: Huiske: esiopetus - opettajan opas. Helsinki: Lasten Keskus ja Kirjapaja

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2013

Analysing Identity and Otherness in Multicultural Teacher Education: What Can(not) be Done?

Dervin, F., Paavola, H. & Talib, M-T., 2013, (Jätetty) julkaisussa : Teaching Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kohti kasvatuksellista monimuotoisuutta? Monikulttuurinen ja interkulttuurinen kasvatus suomalaisessa koulussa ja opettajankoulutuksessa

Dervin, F., Paavola, H. & Talib, M-T., 2013, julkaisussa : Kasvatus. 44, 3, s. 241-244 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Monikulttuurisuus ja moninaisuus varhaiskasvatuksessa

Paavola, H., 2013, Lastentarhanopettajan kalenteri 2013-2014. Semi, R. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, Vuosikerta 2013. 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2012

Towards Flexible Pre- and Primary Education in Multicultural Contexts? An Example of Collaborative Action Research in Finland

Paavola, H., Kopisto, K., Brotherus, A. & Dervin, F., 2012, Learning Spaces for Social Justice: international perspectives on exemplary practices from preschool to secondary school. Ragnarsdóttir, H. & Schmidt, C. (toim.). Stoke on Trent: Trentham books, Vuosikerta 2012.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

Tribute to Diversity / Moninaiset oppijat

Kuusisto, E. (toim.), Tirri, K. (toim.) & Paavola, H. (toim.), 26 huhtikuuta 2012

Tutkimustuotos: Ei-tekstimuotoinenAudiovisuaalinen tuotosTieteellinen

2011

Joustava esi- ja alkuopetus monikulttuurisessa toimintaympäristössä - avauksia tutkimuksellisen kehittämistoiminnan tarkasteluun

Brotherus, A., Kopisto, K. & Paavola, H., 2011, Näkökulmia tutkimusperustaiseen opetukseen: Ainedidaktisia tutkimuksia 1. Tainio, L., Juuti, K., Kallioniemi, A., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Uitto, A. (toim.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 23-36 14 Sivumäärä (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja / Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 1).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Kohti joustavaa esi- ja alkuopetusta: Joustavan esi- ja alkuopetuksen tutkimus- ja kehittämishankkeen raportti

Kopisto, K., Brotherus, A., Paavola, H., Hytönen, J. & Lipponen, L., 2011, Helsinki: Helsingin kaupunki, opetusvirasto. 118 Sivumäärä (Helsingin kaupungin opetusviraston julkaisusarja; nro B1:2011)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraportti

Mitä ovat monikulttuurinen lapsuus ja kasvatus?

Paavola, H., 2011, Lapsuuden oppimisympäristöt: Eheä polku varhaiskasvatuksesta kouluun. Kronqvist, E-L. & Kumpulainen, K. (toim.). Helsinki: WSOYpro, s. 87-91 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2010

Kulttuurinen moninaisuus päiväkodissa ja koulussa

Paavola, H. & Talib, M-T., 2010, Jyväskylä: PS-kustannus. 241 Sivumäärä (Opetus 2000)

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Monimuotoistuva yhteiskunta ja luokanopettajakoulutuksen haasteet

Paavola, H. & Talib, M-T., 2010, Akateeminen luokanopettajakoulutus: 30 vuotta teoriaa, käytäntöä ja maistereita. Kallioniemi, A., Toom, A., Ubani, M. & Linnansaari, H. (toim.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 349-366 18 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 52).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2009

Dialogs on diversity and global education

Talib, M-T. (toim.), Loima, J. (toim.), Paavola, H. (toim.) & Patrikainen, S. (toim.), 2009, Frankfurt am Main: Peter Lang . 205 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKokoomateos tai erikoisnumero

Dialogs on diversity and global education: introduction

Talib, M-T., Loima, J., Paavola, H. & Patrikainen, S., 2009, Dialogs on diversity and global education . Talib, M-T., Loima, J., Paavola, H. & Patrikainen, S. (toim.). Frankfurt am Main: Peter Lang , s. 7-10 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinen

2008

Ketun kiemurat: käsialakirja

Muhonen, S., Paavola, H., Sillanpää, S. & Solastie, K., 2008, Helsingissä: Otava. 80 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vipusen aapisen arviointilomakkeet

Paavola, H., 2008, [Helsinki]: Otava. 51 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vipusen lukukirja: Syksy A

Muhonen, S., Paavola, H., Solastie, K. & Sillanpää, S., 2008, [Helsinki]: Otava. 216 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja

Vipusen lukukirja: kevät B

Muhonen, S., Paavola, H., Solastie, K. & Sillanpää, S., 2008, [Helsinki]: Otava. 240 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiKirja