Valokuva: Henna Asikainen
  • PL 62 (Viikinkaari 11)

    00014

    Suomi

20092019
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2009 2019

Suodatin
Artikkeli
2019

Learning profiles and their relation to study-related burnout and academic achievement among university students

Asikainen, H., Katajavuori, N., Parpala, A. & Salmela-Aro, K., 2019, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Learning and Individual Differences.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Examining indicators for effective studying: The interplay between student integration, psychological flexibility and self-regulation in learning

Asikainen, H., 2018, julkaisussa : Psychology, Society & Education . 10, 2, s. 225-237 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The interplay between academic emotions, psychological flexibility and self-regulation as predictors of academic achievement

Asikainen, H., Hailikari, T. & Mattsson, M., 2018, julkaisussa : Journal of Further and Higher Education. 42, 4, s. 439-453 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Do students develop more deep approaches to learning during studies? A systematic review on the development of students’ deep and surface approaches to learning in higher education

Asikainen, H. R. P. & Gijbels, D., 2017, julkaisussa : Educational Psychology Review. 29, 2, s. 205-234 30 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2014

The development of approaches to learning and perceptions of the teaching-learning environment during Bachelor level studies and their relation to study success

Asikainen, H., Parpala, A., Lindblom-Ylänne, S., Vanthournout, G. & Coertjens, L., 2014, julkaisussa : Higher Education Studies . 4, 4, s. 24-36 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

The validity and students' experiences of peer assessment in a large introductory class of gene technology

Asikainen, H., Virtanen, V., Postareff, L. & Heino, P., 2014, julkaisussa : Studies in Educational Evaluation. 43, s. 197-205 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

The relationship between student learning process, study success and the nature of assessment: A qualitative study

Asikainen, H., Parpala, A., Virtanen, V. & Lindblom-Ylänne, S., 2013, julkaisussa : Studies in Educational Evaluation. 39, 4, s. 211-217 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Understanding the variation in bioscience students' conceptions of learning in the 21st century

Asikainen, H., Virtanen, V., Parpala, A. & Lindblom-Ylänne, S., 2013, julkaisussa : International Journal of Educational Research. 62, s. 36-42 7 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Yhteistyötä lisäämässä: koulutus farmasian tiedekunnan yliopistonlehtoreille

Asikainen, H. & Katajavuori, N., 2013, julkaisussa : Yliopistopedagogiikka. 2013, 2, s. 24-26 3 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

2012

Factors affecting bioscience students’ academic achievement

Rytkönen, H., Parpala, A., Lindblom-Ylänne, S., Virtanen, V. & Postareff, L., 2012, julkaisussa : Instructional Science. 40, 2, s. 241-256 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2011

Students' conceptions of good teaching in three different disciplines

Parpala, A., Lindblom-Ylänne, S. & Rytkönen, H., 2011, julkaisussa : Assessment & Evaluation in Higher Education. 36, 5, s. 549-563 15 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu