Henri Pesonen

Ph.D., M.Sc., B.A. (Hons), Special education teacher

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

20102022
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tutkimuksen ja opetuksen kuvaus

Ph.D. Henri Pesonen is a researcher at the Faculty of Educational Sciences, University of Helsinki, Finland. Dr. Pesonen's research focuses on the factors associated with sense of belonging for students with special education needs in educational contexts and in the society. Particularly, Pesonen is interested in examining sense of belonging for individuals with Autism Spectrum Disorder.

Currently, Dr. Pesonen is conducting research in an EU funded project about enhancing sense of belonging and improving employability of higher education students with autism in Europe. Pesonen is the project manager and principal investigator in Finland, as well as leading the qualitative data collection in the other participating countries.

Dr. Pesonen earned his Ph.D. in Special Education from the University of Helsinki,  M.Sc. in Childhood Education from Pace University (USA), and B.A. in Primary Education from the University of Sunderland (UK). Before completing his doctoral studies, Pesonen worked as a classroom and special education teacher in Finland, and language teacher and academic coach in the United States.

 

Koulutus / tieteellinen pätevyys

Ph.D.

Tieteenalat

  • 516 Kasvatustieteet
  • Erityispedagogiikka
  • Inklusiivinen kasvatus
  • autismi
  • korkeakoulututkimus

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 2010 2020

Teachers’ stories on sense of belonging in co-teaching relationship

Pesonen, H., Rytivaara, A., Palmu, I. & Wallin, A., tammikuuta 2020, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Associations of self-perceived competence, well-being and sense of belonging among pre- and in-service teachers encountering children with diverse needs

Nislin, M. & Pesonen, H., 8 elokuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Special Needs Education. 34, 4, s. 424-440 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Autism and Employment ‐ How can we close the Gap?

Fabri, M., Lorenz, T., Lopez, B., Waltz, M. M. & Pesonen, H., heinäkuuta 2019, s. 633-633. 1 Sivumäärä.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiabstrakti

Open access

Curriculum for Comprehensive School-Aged Children with Autism Spectrum Disorder in Finland

Kärnä, E. & Pesonen, H., lokakuuta 2019, Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland . Hu, X. & Kärnä, E. (toim.). Singapore: Springer, s. 153-170 18 Sivumäärä (New Frontiers of Educational Research).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Diagnoses or Solutions: Different Pathways for Supporting Students with Diverse Learning Needs

Brown, K., Pesonen, H. & Itkonen, T., 21 toukokuuta 2019, Solution Focused Special Education : Practical and Inclusive Strategies for All Educators . Burnett, N. (toim.). London: Jessica Kingsley Publishers, s. 101-116 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit 2011 2022

Palkinnot

Excellent presentation award

Henri Pesonen (Vastaanottaja), 2019

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Aktiviteetit 2012 2020

Yhteenkuuluvuuden tunne yhteisopettajuussuhteessa

Henri Pesonen (Puhuja)
14 tammikuuta 2020

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

Autismikirjolla olevien yliopisto-opiskelijoiden työllistymisen tukeminen

Henri Pesonen (Puhuja)
7 helmikuuta 2020

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitKutsuesitelmä

EARLI SIG Special Educational Needs (Tapahtuma)

Henri Pesonen (Arvioitsija (reviewer))
7 helmikuuta 202012 helmikuuta 2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

International conference on teaching and learning - ICLT 2020 (Tapahtuma)

Henri Pesonen (Arvioitsija (reviewer))
10 helmikuuta 202017 helmikuuta 2020

Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypitKäsikirjoitusten vertaisarviointi

Roundtable: Autism and employment - how can we close the gap?

Marc Fabri (Puhuja), Henri Pesonen (Puhuja), Mitzi Waltz (Puhuja)
8 elokuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys