Valokuva: Henri Pesonen

Henri Pesonen

Ph.D., M.Sc., B.A. (Hons), Special education teacher

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

20102022
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2010 2020

2020

Teachers’ stories on sense of belonging in co-teaching relationship

Pesonen, H., Rytivaara, A., Palmu, I. & Wallin, A., tammikuuta 2020, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2019

Associations of self-perceived competence, well-being and sense of belonging among pre- and in-service teachers encountering children with diverse needs

Nislin, M. & Pesonen, H., 8 elokuuta 2019, julkaisussa : European Journal of Special Needs Education. 34, 4, s. 424-440 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Autism and Employment ‐ How can we close the Gap?

Fabri, M., Lorenz, T., Lopez, B., Waltz, M. M. & Pesonen, H., heinäkuuta 2019, s. 633-633. 1 Sivumäärä.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiabstrakti

Open access

Curriculum for Comprehensive School-Aged Children with Autism Spectrum Disorder in Finland

Kärnä, E. & Pesonen, H., lokakuuta 2019, Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland . Hu, X. & Kärnä, E. (toim.). Singapore: Springer, s. 153-170 18 Sivumäärä (New Frontiers of Educational Research).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Diagnoses or Solutions: Different Pathways for Supporting Students with Diverse Learning Needs

Brown, K., Pesonen, H. & Itkonen, T., 21 toukokuuta 2019, Solution Focused Special Education : Practical and Inclusive Strategies for All Educators . Burnett, N. (toim.). London: Jessica Kingsley Publishers, s. 101-116 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Taking Universal Design back to its roots: Perspectives on accessibility and identity in undergraduate mathematics

Nieminen, J. H. & Pesonen, H., 31 joulukuuta 2019, julkaisussa : Education Sciences. 10, 12, 22 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Teacher Training for Children with Autism Spectrum Disorders in Finland

Rämä, I., Pirttimaa, R., Ojala, T., Pesonen, H. & Kontu, E., lokakuuta 2019, Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland . Hu, X. & Kärnä, E. (toim.). Singapore: Springer, s. 183-195 13 Sivumäärä (New Frontiers of Educational Research).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Transition to Upper Secondary Level After Basic Education for Adolescents with Autism Spectrum Disorder in Finland

Pesonen, H., Pirttimaa, R., Rämä, I. & Kontu, E., lokakuuta 2019, Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland . Hu, X. & Kärnä, E. (toim.). Singapore: Springer, s. 207-223 17 Sivumäärä (New Frontiers of Educational Research).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2018

Associations between student teachers' sense of belonging, well-being and competence in encountering children with diverse learning needs and backgrounds

Pesonen, H. & Nislin, M., 2018, s. 119-120. 2 Sivumäärä.

Tutkimustuotos: KonferenssimateriaalitKonferenssiabstrakti

Determining your own grade – Student perceptions on self-assessment in a large mathematics course

Julkaisun otsikon käännös: Opiskelija antamassa oman arvosanansa – Opiskelijoiden kokemuksia itsearvioinnista matematiikan massakurssillaHäsä, J., Nieminen, J. H., Rämö, J., Pesonen, H. & Pauna, M., 2018, julkaisussa : Proceedings (International network for didactic research in university mathematics). 2018, s. 366–367 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuKonferenssiesitelmän abstraktiTutkimusvertaisarvioitu

Open access

Eläinavusteinen opetus, autismikirjo ja kommunikaatio

Vainio, I., Pesonen, H. V. & Kontu, E., 2018, julkaisussa : Kuntoutus. 41, 3, s. 38-45 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Katsaus suomalaiseen autismiuutisointiin

Pesonen, H., Itkonen, T. & Nislin, M., helmikuuta 2018, julkaisussa : Autismi. 27, 1, s. 10 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Kehitysvammaisuus, autismikirjo ja lapsen tuen tarve

Ketonen, R., Kontu, E., Lahtinen, R., Pesonen, H. & Tuomi, E., 2018, Varhaiserityiskasvatus . Pihlaja, P. & Viitala, R. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 287-303 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Autismin mediakäsittely Helsingin Sanomissa

Pesonen, H., Itkonen, T. & Nislin, M., 2017, julkaisussa : Kasvatus. 48, 4, s. 377-384 8 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Autismi otsikoissa

Pesonen, H., Itkonen, T. & Nislin, M., 2017, julkaisussa : Autismi. 26, 3, s. 13 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Erityiskasvatuksen siltoja Helsingistä Hongkongiin

Nislin, M. & Pesonen, H., 2017, julkaisussa : EriKa : Erityisopetuksen tutkimus- ja menetelmätieto. 10, 2, s. 42 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Evaluation of Classroom Activities with and without a Tablet Computer on Involvement Levels for a Pupil with Significant Support Needs

Pesonen, H., Kontu, E., Nislin, M., Brock, P. & Pirttimaa, R., 2017, julkaisussa : International Journal of Case Method Research and Application. XXIX, 2, s. 89-101 13 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Vaativan erityisen tuen käsite ja tutkimustuloksia (VETURI-hanke 2011–2015)

Kontu, E., Ojala, T., Pesonen, H., Kokko, T. & Pirttimaa, R., 2017, Vaativa erityinen tuki esi- ja perusopetuksessa: Kehittämisryhmän loppuraportti. Helsinki: Opetus- ja kulttuuriministeriö, s. 34-37 4 Sivumäärä (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; nro 2017:34).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2016

Conceptions Associated with Sense of Belonging in Different School Placements for Finnish Pupils with Special Education Needs

Pesonen, H., Kontu, E., Saarinen, M. & Pirttimaa, R., 2016, julkaisussa : European Journal of Special Needs Education. 31, 1, s. 59-75 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Vaativan erityisen tuen oppilaiden kuuluvuuden tunteen tukeminen perusopetuksessa ja sen jälkeen

Pesonen, H., 2016, julkaisussa : Erityiskasvatus. 2016, 2, s. 10-13 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Erityispedagogiikan parhaat palat Minerva-torilla

Pesonen, H., 2015, julkaisussa : eErika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. 2015, 2, s. 31 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Intensive special educational needs and the development of inclusive practices in Finland

Pirttimaa, R., Kokko, T., Räty, L., Kontu, E., Pesonen, H. & Ojala, T., 2015, Special Education Needs and Inclusive Practices. An International Perspective. Conference Proceedings: Bisogni educativi speciali e pratiche inclusive. Una prospettiva internazionale. Atti del Convegno. Dovigo, F., Favella, C., Gasparini, F., Pietrocarlo, A., Rocco, V. & Zappella, E. (toim.). Bergamo: University of Bergamo, s. 150-154 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Loppuraportti opetus- ja kulttuuriministeriölle: Vaativan erityisen tuen tutkimus- ja kehittämishanke VETURI vuosina 2012-2015

Kontu, E., Pirttimaa, R., Ojala, T., Kokko, T., Räty, L., Lassinpelto, O-P. & Pesonen, H., 2015, Helsinki: Helsingin yliopisto, Jyväskylän yliopisto. 19 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Kirja/raporttiTutkimusraportti

Marraskuinen tervehdys!

Pesonen, H., 23 marraskuuta 2015, julkaisussa : eErika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. 2015, 3, s. 12 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Miten vaativa erityinen tuki toteutuu?

Pesonen, H., Ojala, T., Itkonen, T. & Kontu, E., 2015, Erityisopetuksesta oppimisen ja koulunkäynnin tukeen. Jahnukainen, M., Kontu, E., Thuneberg, H. & Vainikainen, M-P. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 163-177 15 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 67).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Moniammatillisen yhteistyön mahdollisuudet

Pesonen, H., 14 syyskuuta 2015, eRuskis : Blogit. Helisnki: Oppimis- ja ohjauskeskus Valteri, Ruskis

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Perusopetuksen vaativa erityinen tuki suurennuslasin alla VETURI-hankkeessa

Pesonen, H., 2015, julkaisussa : Autismi. 24, 1, s. 16 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Sense of Belonging and Life Transitions for Two Females with Autism Spectrum Disorder in Finland

Pesonen, H. V., Kontu, E. K. & Pirttimaa, R. A., 7 lokakuuta 2015, julkaisussa : The journal of international special needs education . 18, 2, s. 73-86 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The Implementation of New Special Education Legislation in Finland

Pesonen, H., Itkonen, T., Jahnukainen, M., Kontu, E., Kokko, T., Ojala, T. & Pirttimaa, R., 2015, julkaisussa : Educational Policy. 29, 1, s. 162-178 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Why study online in upper secondary school? Qualitative analysis of online learning experiences

Kokko, T., Pesonen, H., Kontu, E. & Pirttimaa, R., 2015, julkaisussa : Human Technology. 11, 1, s. 57-70 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2014

Autismin kirjoon kohdistunut DSM-uudistus jakaa mielipiteitä

Rämä, I., Pesonen, H., Kontu, E. K. & Pirttimaa, R. A., 2014, julkaisussa : Kuntoutus. 37, 3, s. 24-34 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinen

Historian havinaa erityispedagogiikan kevätseminaarissa

Pesonen, H., 2014, julkaisussa : eErika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. 2014, 2, s. 23 1 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Intensive special education endorsement research project

Pirttimaa, R., Kontu, E., Pesonen, H., Ojala, T., Kokko, T. & Räty, L., 2014, IASSID Asia-Pasific 3rd Regional Conference in Tokyo, Japan, August 22th -24th, 2013: Multiformity and Diversity: Combining Individual Care and Community-Based Supports. The International Association for the Scientific Study of Intellectual Disabilities

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2013

Matkakertomus : Cricet Green School & University of London 4.3. - 5.3.2013

Pesonen, H., 2013, julkaisussa : eErika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. 2013, 1, s. 8-11 4 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen

Pääkirjoitus

Kokko, T. & Pesonen, H., 2013, julkaisussa : eErika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. 2013, 3, s. 3-4 2 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliAmmatillinen