Valokuva: Henri Pesonen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Suomi

20102022
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut 2010 2019

Suodatin
Kirjan luku tai artikkeli
2019

Diagnoses or Solutions: Different Pathways for Supporting Students with Diverse Learning Needs

Brown, K., Pesonen, H. & Itkonen, T., 21 toukokuuta 2019, Solution Focused Special Education : Practical and Inclusive Strategies for All Educators . Burnett, N. (toim.). London: Jessica Kingsley Publishers, s. 101-116 16 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Individual education plans for students with autism spectrum disorders in Finland

Kärnä, E. & Pesonen, H. V., 2019, (Hyväksytty/In press) Educating Students with Autism Spectrum Disorders in China and Finland .

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Teacher Training for children with autism spectrum disorders in Finland

Rämä, I. M., Pirttimaa, R. A., Ojala, T. J., Pesonen, H. V. & Kontu, E., 2019, (Hyväksytty/In press) Educating Students with Autism Spectrum Disorders in China and Finland .

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

The transition to further education after basic education for adolescents with ASD in Finland

Pesonen, H. V., Pirttimaa, R. A., Rämä, I. M. & Kontu, E., 2019, (Hyväksytty/In press) Educating Students with Autism Spectrum Disorders in China and Finland .

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2018

Kehitysvammaisuus, autismikirjo ja lapsen tuen tarve

Ketonen, R., Kontu, E., Lahtinen, R., Pesonen, H. & Tuomi, E., 2018, Varhaiserityiskasvatus . Pihlaja, P. & Viitala, R. (toim.). Jyväskylä: PS-kustannus, s. 287-303 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Vaativan erityisen tuen käsite ja tutkimustuloksia (VETURI-hanke 2011–2015)

Kontu, E., Ojala, T., Pesonen, H., Kokko, T. & Pirttimaa, R., 2017, Vaativa erityinen tuki esi- ja perusopetuksessa: Kehittämisryhmän loppuraportti. Helsinki: Opetus- ja kulttuuriministeriö, s. 34-37 4 Sivumäärä (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; nro 2017:34).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

2015

Intensive special educational needs and the development of inclusive practices in Finland

Pirttimaa, R., Kokko, T., Räty, L., Kontu, E., Pesonen, H. & Ojala, T., 2015, Special Education Needs and Inclusive Practices. An International Perspective. Conference Proceedings: Bisogni educativi speciali e pratiche inclusive. Una prospettiva internazionale. Atti del Convegno. Dovigo, F., Favella, C., Gasparini, F., Pietrocarlo, A., Rocco, V. & Zappella, E. (toim.). Bergamo: University of Bergamo, s. 150-154 5 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Miten vaativa erityinen tuki toteutuu?

Pesonen, H., Ojala, T., Itkonen, T. & Kontu, E., 2015, Erityisopetuksesta oppimisen ja koulunkäynnin tukeen. Jahnukainen, M., Kontu, E., Thuneberg, H. & Vainikainen, M-P. (toim.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 163-177 15 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 67).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Moniammatillisen yhteistyön mahdollisuudet

Pesonen, H., 14 syyskuuta 2015, eRuskis : Blogit. Helisnki: Oppimis- ja ohjauskeskus Valteri, Ruskis

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen