Valokuva Henri Satokangas
  • Suomi

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 1B)

    00014

    Suomi

20162020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Tieteenalat

  • 6121 Kielitieteet

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut

Termien havainnollistamisen kerronnalliset keinot yleistajuisissa tietokirjoissa: näkökulmana toimintokuviot

Satokangas, H., 2020, Kertomuksen keinoin: tarinallisuus mediassa ja tietokirjallisuudessa. Virtanen, M. T., Hiidenmaa, P. & Nummi, J. (toim.). Helsinki: Gaudeamus, s. 112-132 21 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Tiedonaloja ja käsitteitä – kielitietoisuus oppimateriaaleissa

Satokangas, H., huhtikuuta 2020, Kaikkien koulu(ksi) : Kielitietoisuus koulun kehittämisen kulmakivenä. Rapatti, K. (toim.). Helsinki: Äidinkielen opettajain liitto, s. 139-156 18 Sivumäärä (Äidinkielen opettajain liiton vuosikirja).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliAmmatillinen

Alakoulun kirjallisuuskasvatusta kartoittamassa: Lukuklaanin opettajakyselyn tuloksia

Grünthal, S., Hiidenmaa, P., Routarinne, S., Satokangas, H. & Tainio, L., helmikuuta 2019, Tutkimuksesta luokkahuoneisiin. Rautiainen, M. & Tarnanen, M. (toim.). Jyväskylä: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, s. 161-181 21 Sivumäärä (Ainedidaktisia tutkimuksia; nro 15).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Primary school pupils’ literary landscapes: What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school?

Tainio, L., Grünthal, S., Routarinne, S., Satokangas, H. & Hiidenmaa, P., 2019, Genom texter och världar: Svenska och litteratur med didaktisk inriktning – festskrift till Ria Heilä-Ylikallio. Höglund, H., Jusslin, S., Ståhl, M. & A. W. (toim.). Åbo: Åbo Akademis förlag, s. 217-233 17 Sivumäärä

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKirjan luku tai artikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access

Projektit

Palkinnot

E. A. Saarimaan rahaston artikkelipalkinto

Satokangas, Henri (Vastaanottaja), 2020

Palkinto: Palkinnot ja kunnianosoitukset

Aktiviteetit

  • 17 Suullinen esitys
  • 11 Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
  • 1 Public Talks

Educa 2020

Niina Putkonen (Järjestäjätoimikunnan puheenjohtaja), , Riina Hirvonen (Osallistuja), , Arto Kallioniemi (Osallistuja), , Marjaana Kavonius (Osallistuja), , Marja Helena Laine (Osallistuja), , Heidi Rautionmaa (Osallistuja), , Salla-Maaria Suuriniemi (Osallistuja), , Marja Tamm (Osallistuja), , Henri Satokangas (Osallistuja), & Tanja Maria Viinikainen (Osallistuja)

24 tammikuuta 202025 tammikuuta 2020

Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypitKonferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen

Tietokirjoja lukemaan! Näkökulmia Lukuklaani-aineistoon

Satu Grünthal (Puhuja), , Sara Routarinne (Puhuja), , Henri Aleksi Satokangas (Puhuja), & Liisa Elina Tainio (Puhuja)

8 maaliskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Hela böcker eller korta texter? Projektet Läsklanen kartlägger litteraturundervisning i grundskolan

Henri Satokangas (Puhuja)

7 maaliskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Finnish primary school pupils’ literary landscapes. What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school?

Henri Satokangas (Puhuja), & Liisa Tainio (Puhuja)

15 toukokuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Culture across the curriculum: how is culture defined in school textbooks?

Henri Satokangas (Puhuja)

7 marraskuuta 2019

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys