Valokuva: Ilona Södervik
  • Yliopistonkatu 3

    00014 Helsingin yliopisto

    Suomi

  • Suomi

  • PL 62 (Viikinkaari 11)

    00014

    Suomi

20092021
Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Henkilökohtainen profiili

Ansioluettelo

My study concerns the development of expertise in the context of life sciences. I am particularly interested in questions that deal with the challenges related to conceptual understanding of complex phenomena. In addition, I’m intriguided, how learning and teaching can support students' systemic understanding. In that, we need profound and versatile understanding of cognitive processes combined with investigation of learning of different hands-on skills. Therefore, I utilize both surveys and process-level methodology, such as eye tracking.

Keywords

  • 516 Kasvatustieteet
  • yliopistopedagogiikka, opetus ja oppiminen yliopistossa, opettajankoulutus, asiantuntijan tieto, tietäminen ja kompetenssit
  • 1184 Genetiikka, kehitysbiologia, fysiologia
  • Biology education
  • Biologian didaktiikka

Kansainvälinen ja kotimainen yhteistyö Viimeisin maatasolla toteutettu yhteistyö. Saat syvempiä lisätietoja pisteitä napsauttamalla.

Julkaisut 2011 2019

  • 8 Artikkeli
  • 1 Konferenssiartikkeli
  • 1 Väitöskirja

Virtual reality as a recovering environment - Implications for design principles

Lähtevänoja, A. J., Holopainen, J., Mattila, O., Södervik, I., Parvinen, P. & Pöyry, E., 2019, Communications in Computer and Information Science. Fourth International Conference, DTGS 2019, St. Petersburg, Russia, 19 – 21 June, 2019.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Challenges in Understanding Meiosis: Fostering Metaconceptual Awareness among University Biology Students

Murtonen, M., Nokkala, C. & Södervik, I. J., 2018, (Hyväksytty/In press) julkaisussa : Journal of Biological Education.

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Medical students' biomedical and clinical knowledge: Combining longitudinal design, eye tracking and comparison with residents' performance

Södervik, I., Mikkilä-Erdmann, M., Vilppu, H. & Österholm, E., 2017, julkaisussa : Learning and Instruction. 52, s. 139-147 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Exploring eye movements of experienced and novice readers of medical texts concerning the cardiovascular system in making a diagnosis

Vilppu, H., Mikkila-Erdmann, M., Södervik, I. & Österholm, E., 2016, julkaisussa : Anatomical Sciences Education. 10, 1

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Projektit 2009 2021

CELLS: Cultivating Expertise in Learning of Life Sciences - Advancing Learning and Teaching in Higher Education

Södervik, I., Katajavuori, N., Hanski, L., Kettunen, H., Heinonen, N. & Boshuizen, P. H. P. A.

01/01/201931/12/2021

Projekti: Helsingin yliopiston kolmivuotinen tutkimushanke