Valokuva Ilona Södervik
  • Yliopistonkatu 3

    00014 Helsingin yliopisto

    Suomi

  • Suomi

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 1A)

    00014

    Suomi

20092020

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.

Julkaisut

  • 11 Artikkeli
  • 5 Konferenssiartikkeli
  • 1 Konferenssiesitys
  • 1 Väitöskirja
2020

Challenges in Understanding Meiosis: Fostering Metaconceptual Awareness among University Biology Students

Murtonen, M., Nokkala, C. & Södervik, I., 1 tammikuuta 2020, julkaisussa : Journal of Biological Education. 54, 1, s. 3-16 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

First-year pharmacy students' prior knowledge correlates with study progress and reveals different dynamics of misconceptions

Södervik, I., Hanski, L. & Katajavuori, N., 2 huhtikuuta 2020, julkaisussa : Pharmacy Education. 20, 1, s. 94-102 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Virtual reality as a recovering environment - Implications for design principles

Lähtevänoja, A., Holopainen, J., Mattila, O., Södervik, I., Parvinen, P. & Pöyry, E., 1 helmikuuta 2020, Communications in Computer and Information Science: Fourth International Conference, DTGS 2019, St. Petersburg, Russia, 19 – 21 June, 2019: Revised Selected Papers. Alexandrov, D. A., Boukhanovsky, A. V., Chugunov, A. V., Kabanov, Y., Koltsova, O. & Musabirov, I. (toim.). Cham: Springer International Publishing AG, (Communications in Computer and Information Science; nro 1038).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2019

Conceptual change challenges in medicine during professional development

Södervik, I., Mikkilä-Erdmann, M. & Chi, M. T. H., syyskuuta 2019, julkaisussa : International Journal of Educational Research. 98, s. 159-170 12 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Conceptual change challenges in medicine - from biomedical knowledge to clinical reasoning

Södervik, I., Mirjamaija, M-E. & Chi, M. T. H., elokuuta 2019, Earli Biennial Conference in Aachen, Germany.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

HowULearn and Oodikone as tools for enhancing learning and progress in academic studies

Kymäläinen, H-R., Luukkainen, M. & Södervik, I., 2019, EDULEARN19 Proceedings. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (toim.). IATED Academy, s. 1033-1037 5 Sivumäärä (EDULEARN Proceedings ).

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinen

Open access
Tiedosto

The effect of short online pedagogical training on university teachers' interpretations of teaching-learning situations

Vilppu, H., Södervik, I., Postareff, L. & Murtonen, M., joulukuuta 2019, julkaisussa : Instructional Science. 47, 6, s. 679-709 31 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

​“What do I know and how do I know what I know?” ​- Development of pharmacy students’ conceptual understanding and epistemic cognition during the first study year

Södervik, I., Katajavuori, N. & Hanski, L., elokuuta 2019, ESERA -European Science Education Research Association.

Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

2017

Exploring eye movements of experienced and novice readers of medical texts concerning the cardiovascular system in making a diagnosis

Vilppu, H., Mikkila-Erdmann, M., Södervik, I. & Österholm-Matikainen, E., tammikuuta 2017, julkaisussa : Anatomical Sciences Education. 10, 1, s. 23-33 11 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto

Medical students' biomedical and clinical knowledge: Combining longitudinal design, eye tracking and comparison with residents' performance

Södervik, I., Mikkilä-Erdmann, M., Vilppu, H. & Österholm, E., 2017, julkaisussa : Learning and Instruction. 52, s. 139-147 9 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2016
2015

CHALLENGES IN UNDERSTANDING PHOTOSYNTHESIS IN A UNIVERSITY INTRODUCTORY BIOSCIENCES CLASS

Södervik, I., Virtanen, V. & Mikkila-Erdmann, M., elokuuta 2015, julkaisussa : International Journal of Science and Mathematics Education. 13, 4, s. 733-750 18 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
2014

Promoting the Understanding of Photosynthesis Among Elementary School Student Teachers Through Text Design

Södervik, I., Mikkilä-Erdmann, M. & Vilppu, H., 2014, julkaisussa : Journal of Science Teacher Education. 25, 5, s. 581-600 20 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Sisätauteihin erikoistuvien lääkäreiden asiantuntemus potilastapauksen tulkitsijana

Mikkila-Erdmann, M., Södervik, I., Vilppu, H., Österholm-Matikainen, E. & Kääpä, P., 2014, julkaisussa : Yliopistopedagogiikka. 21, 2, s. 16-21 6 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Open access
Tiedosto
2011

A follow-up study of medical students' biomedical understanding and clinical reasoning concerning the cardiovascular system

Ahopelto, I., Mikkila-Erdmann, M., Olkinuora, E. & Kaapa, P., joulukuuta 2011, julkaisussa : Advances in Health Sciences Education. 16, 5, s. 655-668 14 Sivumäärä

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

Future Elementary School Teachers' Conceptual Change Concerning Photosynthesis

Södervik, I., Mikkilä-Erdmann, M., Anto, E. & Penttinen, M., 2011, julkaisussa : Scandinavian Journal of Educational Research. 55, 5

Tutkimustuotos: ArtikkelijulkaisuArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu